Yıl: 2016 Cilt: 36 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 51 - 71 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Türkiye’de Okul Yöneticisi Görevlendirmeye İlişkin Yönetici Adayı Görüşleri

Öz:
Bu araştırmanın amacı, okul yöneticisi adaylarının görevlendirilmeleri sürecinde esas alınan ölçütlere ve uygulamalara ilişkin görüşlerini incelemektir. Olgubilim desenindeki bu nitel araştırmada, veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışma grubu, maksimum çeşitlilik örneklemesi ve ölçüt örnekleme teknikleriyle belirlenen 30 okul yöneticisi adayından oluşmaktadır. Verilerin analizinde, betimsel ve içerik analizi teknikleri birlikte kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, okul yöneticisi görevlendirme sürecinde birçok paydaşın sürece dâhil ediliyor olması objektiflik ve demokratik yönetim anlayışı bakımından önemli görülmektedir. Bununla birlikte, yansızlığın sağlanabilmesi için informel güç odaklarının değerlendirme sürecini etkilememesi gerektiği belirtilmektedir. Bu doğrultuda, süreç içerisindeki eksikliklerin giderilmesi ve değerlendirme ölçütlerinin şeffaf bir şekilde uygulanması için uygun yasal düzenlemelerin yapılması önemli görülmektedir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

The Opinions of the Principal Candidates on Assignment Process of School Administrators in Turkey

Öz:
The purpose of this study is to determine how school administrator candidates perceive the criteria and implementations taken as a basis in the assignment of school administrators in the context of legislation related to the assignment of school administrators to educational institutions. In this phenomenological research which is designed under qualitative research method, a semi- structured interview form was used to gather data. The study group consists of 30 school administrator candidates who were determined by using opposite situation and maximum variation sampling methods. Qualitative data analysis techniques, descriptive analysis, and content analysis were used all together to analyze the data. According to the results of the study, in the process of assigning school executives, using some evaluation criteria and including many stakeholders were seen important in terms of objectivity and democratic management approach. However, it would be beneficial not to include informal pressure groups in this process with the purpose of ensuring impartiality. At the end of the study, it was suggested that appropriate legislative regulations should be conducted to overcome the deficiencies in the process, and to implement criteria perspicuously
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Güçlü N, Şahin F, YAVUZ TABAK B, Sönmez E (2016). Türkiye’de Okul Yöneticisi Görevlendirmeye İlişkin Yönetici Adayı Görüşleri. , 51 - 71.
Chicago Güçlü Nezahat,Şahin Fatih,YAVUZ TABAK BURCU,Sönmez Emre Türkiye’de Okul Yöneticisi Görevlendirmeye İlişkin Yönetici Adayı Görüşleri. (2016): 51 - 71.
MLA Güçlü Nezahat,Şahin Fatih,YAVUZ TABAK BURCU,Sönmez Emre Türkiye’de Okul Yöneticisi Görevlendirmeye İlişkin Yönetici Adayı Görüşleri. , 2016, ss.51 - 71.
AMA Güçlü N,Şahin F,YAVUZ TABAK B,Sönmez E Türkiye’de Okul Yöneticisi Görevlendirmeye İlişkin Yönetici Adayı Görüşleri. . 2016; 51 - 71.
Vancouver Güçlü N,Şahin F,YAVUZ TABAK B,Sönmez E Türkiye’de Okul Yöneticisi Görevlendirmeye İlişkin Yönetici Adayı Görüşleri. . 2016; 51 - 71.
IEEE Güçlü N,Şahin F,YAVUZ TABAK B,Sönmez E "Türkiye’de Okul Yöneticisi Görevlendirmeye İlişkin Yönetici Adayı Görüşleri." , ss.51 - 71, 2016.
ISNAD Güçlü, Nezahat vd. "Türkiye’de Okul Yöneticisi Görevlendirmeye İlişkin Yönetici Adayı Görüşleri". (2016), 51-71.
APA Güçlü N, Şahin F, YAVUZ TABAK B, Sönmez E (2016). Türkiye’de Okul Yöneticisi Görevlendirmeye İlişkin Yönetici Adayı Görüşleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(1), 51 - 71.
Chicago Güçlü Nezahat,Şahin Fatih,YAVUZ TABAK BURCU,Sönmez Emre Türkiye’de Okul Yöneticisi Görevlendirmeye İlişkin Yönetici Adayı Görüşleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 36, no.1 (2016): 51 - 71.
MLA Güçlü Nezahat,Şahin Fatih,YAVUZ TABAK BURCU,Sönmez Emre Türkiye’de Okul Yöneticisi Görevlendirmeye İlişkin Yönetici Adayı Görüşleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.36, no.1, 2016, ss.51 - 71.
AMA Güçlü N,Şahin F,YAVUZ TABAK B,Sönmez E Türkiye’de Okul Yöneticisi Görevlendirmeye İlişkin Yönetici Adayı Görüşleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 36(1): 51 - 71.
Vancouver Güçlü N,Şahin F,YAVUZ TABAK B,Sönmez E Türkiye’de Okul Yöneticisi Görevlendirmeye İlişkin Yönetici Adayı Görüşleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 36(1): 51 - 71.
IEEE Güçlü N,Şahin F,YAVUZ TABAK B,Sönmez E "Türkiye’de Okul Yöneticisi Görevlendirmeye İlişkin Yönetici Adayı Görüşleri." Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, ss.51 - 71, 2016.
ISNAD Güçlü, Nezahat vd. "Türkiye’de Okul Yöneticisi Görevlendirmeye İlişkin Yönetici Adayı Görüşleri". Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 36/1 (2016), 51-71.