Yıl: 2014 Cilt: 39 Sayı: 174 Sayfa Aralığı: 129 - 142 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Bir Bireyselleştirilmiş Uyarlanabilir ve Zeki E-Öğrenme Ortamı ile

Öz:
Bu çalışmanın amacı olasılık ünitesinin alt konularının öğrenimi/öğretimi için geliştirilen UZWEBMAT (Uyarlanabilir Zeki WEB tabanlı MATematik eğitimi) ile oluşturulan öğrenme ortamından yansımaların nitel olarak değerlendirilmesidir. Çalışma 2010-2011 yılında Trabzon, Türkiye'deki iki farklı anadolu lisesinin üç farklı onuncu sınıfındaki öğrencilerle özel durum çalışması olarak yürütülmüştür. Çalışmaya toplam seksen bir öğrenci ve üç öğretmen katılmıştır. Veri toplama aracı olarak öğretmen ve öğrencilerden nitel veriler elde etmeye yarayan mülakat formları kullanılmıştır. Katılımcılardan elde edilen nitel veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmadan elde edilen yansımalar olumlu ve olumsuz olmak üzere iki başlık altında toplanmıştır. UZWEBMAT ile oluşturulan matematik öğrenme ortamından, bireysel öğrenim görme, matematiksel ilişkileri ve formülleri keşfetme, öğrenmede sorumluluk alma gibi olumlu yansımaların yansımaların yanında merkezi sınavlarda başarısız olunacağı kaygısı ve matematiğin her konusunun bu tür bir sistemle öğrenilemeyeceği kaygısı da olumsuz yansımalar olarak öne çıkmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Reflections from a Mathematics Instruction Conducted With Individualized Adaptive and Intelligent e-Learning Environment *

Öz:
Purpose of this study is to produce a qualitative evaluation of reflections from the learning environment created by UZWEBMAT (Adaptive Intelligent WEB based MAThematics Instruction) which was developed to teach/learn sub-topics of probability unit. The study was a case study. It was conducted during 2010-2011 academic term in Trabzon, Turkey. The case study was carried out with tenth grade students from three different classes in two different Anatolian high schools. Eighty one students and three teachers participated in the study in total. Interview forms were employed as data collection tools. These forms were for collecting qualitative data from teachers and students. Qualitative data collected from the examinees were analyzed via content analysis. Reflections derived from the study were divided into two categories which were positive and negative. It was decided that there were positive reflections from the mathematics instruction environment created by UZWEBMAT such as individual learning, exploring mathematical connections and formulas, and taking the responsibility of learning. In addition to these positive reflections, there were negative reflections such as concern of failing in central exams and the impossibility/possibility of teaching other subjects of mathematics with a similar system.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Alper, A. &Deryakulu, D. (2008). Web ortamlı probleme dayalı öğrenmede bilişsel esneklik düzeyinin öğrenci başarısı ve tutumları üzerindeki etkisi. Eğitim ve Bilim, 33(148), 49-63.
  • Baki, A. (2002). Öğrenen ve Öğretenler için Bilgisayar Destekli Matematik İstanbul: Ceren Yayın-Dağıtım.
  • Baki, A. & Güveli, E. (2008). Evaluation of a web based mathematics teaching material on the subject of functions. Computers & Education, 51(2), 854-863.
  • Botsios, S., Georgiou, D., & Safouris, N. (2008). Contributions to adaptive educational hypermedia systems via on-line learning style estimation. Educational Technology & Society, 11(2), 322-339.
  • Brown, E., 2007. The use of learning styles in adaptive hypermedia, Yayımlanmamış Doktora Tezi, The University of Nottingham, England.
  • Brown, E., Fisher, T. & Brailsford T. (2007). Real users, real results: examining the limitations of learning styles within AEH. In Proc. HT '07, pp. 57-66. ACM Press, NewYork, NY.
  • Brown, E., Brailsford, T., Fisher, T., & Moore, A. (2009). Evaluating learning style personalization in adaptive systems: Quantitative methods and approaches. IEEE Transactions on Learning Technologies, 2(1), 10-22.
  • Brusilovsky, P. & Peylo, C. (2003). Adaptive and intelligent web based educational systems. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 13, 156-169.
  • Conlan, O., Hockemeyer, C., Wade, V., & Albert, D. (2002). Metadata driven approaches to facilitate adaptivity in personalized e-learning systems. Journal of Information and Systems in Education, 1, 38-44.
  • Cabada, R.Z., Estrada, M.L.B., &Garcia, C.A.R. (2011). EDUCA: a web 2.0 authoring tool for developing adaptive and intelligent tutoring systems using a Kohonen network. Expert Systems with Applications, 38(8), 9522-9529.
  • Doğan, N. (2009). Bilgisayar destekli istatistik öğretiminin başarıya ve istatistiğe karşı tutuma etkisi. Eğitim ve Bilim, 34(154), 3-16.
  • Ersoy, Y. (2005). Matematik eğitimini yenileme yönünde ileri hareketler-I: teknoloji destekli matematik öğretimi. The Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 4(2), 51-63.
  • Latham, A.M., Crockett, K.A., McLean, D.A., Edmonds, B., & O'Shea, K. (2010). Oscar: an intelligent conversational agent tutor to estimate learning styles. In Proceedings of the IEEE world congress on computational intelligence 2010, 2533-2540, Barcelona, Spain.
  • Mustafa, Y.E.A. &Sharif, S.M. (2011). An approach to adaptive e-learning hypermedia system based on learning styles (AEHS-LS): Implementation and evaluation. International Journal of Library and Information Science, 3(1), 15-28.
  • Özyurt, Ö., Özyurt, H., & Baki, A. (2013). Design and development of an innovative individualized adaptive and intelligent e-learning system for teaching-learning of probability unit: Details of UZWEBMAT. Expert Systems with Applications, 40(8), 2914-2940.
  • Papanikolaou, K., Grigoriadou, M., Kornilakis, H., & Magoulas, G. (2003). Personalizing the interaction in a web-based educational hypermedia system: The case of INSPIRE. User modelling and user-adapted interaction, 13(3), 213-267.
  • Popescu, E. (2009). Evaluating the impact of adaptation to learning styles in a web-based educational system. In Proc. ICWL 2009, 344-353. Springer, Heidelberg. LNCS.
  • Popescu, E. (2010). Adaptation provisioning with respect to learning styles in a web-based educational system: an experimental study. Journal of Computer Assisted Learning, 26(4), 243-257.
  • Sangineto, E., Capuano, N., Gaeta, M., & Micarelli, A. (2008). Adaptive course generation through learning styles representation. Universal Access in the Information Society, 7(1), 1-23.
  • Stern, M.K. (2001). Using adaptive hypermedia and machine learning to create intelligent web-based courses. Dissertation Abstracts International, 62(10), 4638B. (UMI No. 3027261).
  • Triantafillou, E., Pomportsis, A., & Demetriadis, S. (2003). The design and the formative evaluation of an adaptive educational system based on cognitive styles. Computers & Education, 41, 87-103.
  • Tseng, J.C.R., Chu, H.C., Hwang, G.J., &Tsai, C.C. (2008). Development of an adaptive learning system with two sources of personalization information. Computers & Education, 51(2), 776-786.
  • Wagschal, P.H. (1998). Distance education comes to the academy: but are we asking the right questions? The internet and higher education, 1, 125-129.
  • Wang, F.H. (2008). Content recommendation based on education-contextualized browsing events for web-based personalized learning. Educational Technology & Society, 11(4), 94-112.
  • Wolf, C. (2003). iWeaver: towards learning style-based e-learning in computer science education, Proceedings of the Fifth Australasian Computing Education Conference, ACE2003, 273-279.
APA ÖZYURT Ö, ÖZYURT H, BAKİ A, Güven B (2014). Bir Bireyselleştirilmiş Uyarlanabilir ve Zeki E-Öğrenme Ortamı ile. , 129 - 142.
Chicago ÖZYURT ÖZCAN,ÖZYURT Hacer,BAKİ Adnan,Güven Bülent Bir Bireyselleştirilmiş Uyarlanabilir ve Zeki E-Öğrenme Ortamı ile. (2014): 129 - 142.
MLA ÖZYURT ÖZCAN,ÖZYURT Hacer,BAKİ Adnan,Güven Bülent Bir Bireyselleştirilmiş Uyarlanabilir ve Zeki E-Öğrenme Ortamı ile. , 2014, ss.129 - 142.
AMA ÖZYURT Ö,ÖZYURT H,BAKİ A,Güven B Bir Bireyselleştirilmiş Uyarlanabilir ve Zeki E-Öğrenme Ortamı ile. . 2014; 129 - 142.
Vancouver ÖZYURT Ö,ÖZYURT H,BAKİ A,Güven B Bir Bireyselleştirilmiş Uyarlanabilir ve Zeki E-Öğrenme Ortamı ile. . 2014; 129 - 142.
IEEE ÖZYURT Ö,ÖZYURT H,BAKİ A,Güven B "Bir Bireyselleştirilmiş Uyarlanabilir ve Zeki E-Öğrenme Ortamı ile." , ss.129 - 142, 2014.
ISNAD ÖZYURT, ÖZCAN vd. "Bir Bireyselleştirilmiş Uyarlanabilir ve Zeki E-Öğrenme Ortamı ile". (2014), 129-142.
APA ÖZYURT Ö, ÖZYURT H, BAKİ A, Güven B (2014). Bir Bireyselleştirilmiş Uyarlanabilir ve Zeki E-Öğrenme Ortamı ile. Eğitim ve Bilim, 39(174), 129 - 142.
Chicago ÖZYURT ÖZCAN,ÖZYURT Hacer,BAKİ Adnan,Güven Bülent Bir Bireyselleştirilmiş Uyarlanabilir ve Zeki E-Öğrenme Ortamı ile. Eğitim ve Bilim 39, no.174 (2014): 129 - 142.
MLA ÖZYURT ÖZCAN,ÖZYURT Hacer,BAKİ Adnan,Güven Bülent Bir Bireyselleştirilmiş Uyarlanabilir ve Zeki E-Öğrenme Ortamı ile. Eğitim ve Bilim, vol.39, no.174, 2014, ss.129 - 142.
AMA ÖZYURT Ö,ÖZYURT H,BAKİ A,Güven B Bir Bireyselleştirilmiş Uyarlanabilir ve Zeki E-Öğrenme Ortamı ile. Eğitim ve Bilim. 2014; 39(174): 129 - 142.
Vancouver ÖZYURT Ö,ÖZYURT H,BAKİ A,Güven B Bir Bireyselleştirilmiş Uyarlanabilir ve Zeki E-Öğrenme Ortamı ile. Eğitim ve Bilim. 2014; 39(174): 129 - 142.
IEEE ÖZYURT Ö,ÖZYURT H,BAKİ A,Güven B "Bir Bireyselleştirilmiş Uyarlanabilir ve Zeki E-Öğrenme Ortamı ile." Eğitim ve Bilim, 39, ss.129 - 142, 2014.
ISNAD ÖZYURT, ÖZCAN vd. "Bir Bireyselleştirilmiş Uyarlanabilir ve Zeki E-Öğrenme Ortamı ile". Eğitim ve Bilim 39/174 (2014), 129-142.