Yıl: 2012 Cilt: 8 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 209 - 232 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinden Beklentileri

Öz:
Bu çalışmanın amacı, Öğretmenlik Uygulaması dersi kapsamında öğretmen adaylarının uygulama öğretim elemanından, uygulama öğretmeninden, uygulama okulu koordinatöründen, uygulama okulundan, akranlarından, uygulama okulundaki diğer öğretmenlerden, uygulama okulundaki öğrencilerden, öğretmen yetiştirme programından ve öğretmenlik uygulaması paydaşlarından beklentilerini ortaya koymaktır. Araştırma Sakarya Üniversitesi Hendek Eğitim Fakültesi'nde bulunan 88'i Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı (ABD), 65'i İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği ABD, 73'ü İlköğretim Matematik Öğretmenliği ABD, 59'u İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ABD, 73'ü Türkçe Öğretmenliği ABD ve 80'i Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği ABD'sinde öğrenim gören Öğretmenlik Uygulaması dersini almamış toplam 438 öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak "Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasından Beklentileri" anketi kullanılmıştır. 85 maddelik anketin Cronbach Alpha katsayısı .94 olarak bulunmuştur. Verilerin yüzde ve frekans dağılımlarına bakılmış ve frekans dağılımları ki-kare testi ile .05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Sonuç olarak, öğretmen adaylarının uygulama öğretmeninden, uygulama okulu koordinatöründen, uygulama okulundan, akranlarından, öğretmen yetiştirme programından ve öğretmenlik uygulaması paydaşlarından beklentileri öğrenim gördüğü ABD'ye göre anlamlı farklılık gösterdiği ancak uygulama öğretim elemanından, uygulama okulunda çalışan diğer öğretmenlerden ve uygulama okulundaki öğrencilerden beklentilerinin öğrenim gördüğü ABD'ye göre anlamlı farklılık göstermediği bulunmuştur
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

The Expectations of Student Teachers about Teaching Practice

Öz:
The aim of this research is to determine the expectations of student teachers from university supervisor, cooperating teacher, practice school coordinator,practice school, peer, other teachers who work in the practice school, students who go to practice school, teacher training program and stakeholders in teaching practice. The population of the study was comprised of a total of 438 students from Sakarya University Education Faculty and of which 88 students from Classroom Teaching Department, 65 students from Science Teaching Department, 73 students from Elementary Mathematics Teaching Department, 59 students from Social Sciences Teaching Department, 73 students from Turkish Language Teaching Department and 80 students from Computer and Instructional Technology Teaching Department. The students comprising the population had not taken the teaching practice when the instrument was applied."Students Teachers' Expectations of Teaching Practice" survey was used as data collection tool. The Cronbach Alpha coefficient of this 85 items survey was found to be .94. Percentage and frequency distribution tables were used for analyzing the data and frequency distributions were tested by chi-square test at the .05 meaningfulness level. As a result, a significant difference was found between the expectations of student teachers from cooperating teacher, practice school coordinator,practice school, peer, teacher training program, stakeholders in teaching practice in terms of their department.However, no significant difference was found between the expectations of student teachers from university supervisor, other teachers who work at practice school, students who go to practice school in terms of their department
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Bektaş M, AYVAZ CAN A (2012). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinden Beklentileri. , 209 - 232.
Chicago Bektaş Mustafa,AYVAZ CAN ASENA Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinden Beklentileri. (2012): 209 - 232.
MLA Bektaş Mustafa,AYVAZ CAN ASENA Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinden Beklentileri. , 2012, ss.209 - 232.
AMA Bektaş M,AYVAZ CAN A Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinden Beklentileri. . 2012; 209 - 232.
Vancouver Bektaş M,AYVAZ CAN A Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinden Beklentileri. . 2012; 209 - 232.
IEEE Bektaş M,AYVAZ CAN A "Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinden Beklentileri." , ss.209 - 232, 2012.
ISNAD Bektaş, Mustafa - AYVAZ CAN, ASENA. "Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinden Beklentileri". (2012), 209-232.
APA Bektaş M, AYVAZ CAN A (2012). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinden Beklentileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 209 - 232.
Chicago Bektaş Mustafa,AYVAZ CAN ASENA Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinden Beklentileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8, no.3 (2012): 209 - 232.
MLA Bektaş Mustafa,AYVAZ CAN ASENA Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinden Beklentileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.8, no.3, 2012, ss.209 - 232.
AMA Bektaş M,AYVAZ CAN A Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinden Beklentileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 8(3): 209 - 232.
Vancouver Bektaş M,AYVAZ CAN A Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinden Beklentileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2012; 8(3): 209 - 232.
IEEE Bektaş M,AYVAZ CAN A "Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinden Beklentileri." Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, ss.209 - 232, 2012.
ISNAD Bektaş, Mustafa - AYVAZ CAN, ASENA. "Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinden Beklentileri". Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8/3 (2012), 209-232.