Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Eğitim Teknolojisi Standartları ile İlgili Özyeterliklerinin İncelenmesi
Yıl: 2012 Cilt: 14 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 243 - 248 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Eğitim Teknolojisi Standartları ile İlgili Özyeterliklerinin İncelenmesi
Öz: Bu araştırmanın amacı, Beden eğitimi öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartları ile ilgili özyeterliklerinin cinsiyet ve üniversite değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir. Araştırmanın evrenini, 2011- 2012 eğitim ve öğretim yılında Ahi Evran Üniversitesi, Sütçü İmam Üniversitesi, Gaziantep Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında beden eğitimi öğretmenlik bölümünde üçüncü ve dördüncü sınıfta öğrenim gören, 132 bayan, 218 erkek olmak üzere toplam 350 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Çoklar (2008) tarafından geliştirilen "Eğitim Teknolojisi Standartları ile İlgili Özyeterlikleri Ölçeği" kullanılmış olup ölçeğin alfa güvenirlilik katsayısı .80'dir. Toplanan veriler üzerinden yüzde, aritmetik ortalama, t testi ve tek yönlü Varyans analizi testi yapılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi bilgisayarda SPSS 16 istatistik program ile yapılmış olup, değişkenler arasında ilişki ve farklarda 0,05 önem düzeyi dikkate alınmıştır. Araştırmada genel olarak beden eğitimi öğretmen adaylarının eğitim teknolojileri standartları ile ilgili öz yeterliklerinin yüksek olduğu, cinsiyet değişkeninin öğretmen adaylarının özyeterliklerini etkilemediği tespit edilmiştir. Sonuçlarda ayrıca üniversite değişkenine göre öğrencilerin "sosyal, etik, yasal ve insani konular" alt boyutunda anlamlı farklılık olduğu görülmektedir
Anahtar Kelime: Konular:
The Self-Sufficiency Analysis of Prospective Physical Education Teachers with regard to the Educational Technology Standards
Öz: The purpose of this study is to determine whether the self-sufficiency of prospective physical education teachers regarding the educational technology differ accordingly to the gender and graduation variables. The nature of the study consists of 350 prospective teachers in total including 132 female and 218 male teachers studying in the third and fourth grades in the vocational schools of physical education and sports in AhiEvran University, Sutcu Imam University, Gaziantep University and Gazi University within 2011-2012 academic years. As the data collection tool, “The Self-Sufficiency Scale for Educational Technology Standards” developed by Coklar (2008) is used in the study whereas the alpha reliability coefficient of the scale equals to .80. The percentage, arithmetic mean, t-test and single direction variance analysis are applied on the collected data. On the other hand, the analysis of data acquired in the study is conducted through the SPSS 16 statistical software whereas the significance level of 0.05 is considered for the relations and differences between variables. In the study, the self-sufficiency levels of prospective physical education teachers regarding the educational technology standards are found high whereas the gender variable fails to affect the self-sufficiency of prospective teachers. Furthermore, it is realized by the results the significant difference appears in sub-dimensions of “social, ethical, legal and human affairs” for the students with regard to the graduation variable
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- 1. Akkoyunlu B, Orhan F. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) bölümü öğrencilerinin bilgisayar kullanma öz-yeterlik inancı ile demografik özellikleri arasındaki ilişki, TheTurkish Online Journal of Educational Technology- TOJET, 2003: 2(3); 1-11.
- 2. Bandura, Albert. Self-efficacy. In V.S. Ramachaudran. Encylopedia of humanbehavior, New York: Academic Press, 1994.
- 3. Chao, Wanyu. Self Efficacy toward Educational Technology: The Applicataion in Taiwan measuraandinitial test. MIS Quarterly.1995;189-211.
- 4. Compeau D,Higgins C. Computer self-efficacy: development of a Educational Psychologist, 1990: 25(1);71-86.
- 5. Çoklar AN. Öğretmen Adaylarının Eğitim Teknolojileri Standartları İle İlgili Özyeterliklerinin Belirlenmesi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, 2008, Eskişehir.
- 6. Eroğlu A, Ünlü H, Eroğlu İ, Yılmaz B. Beden Eğitimi Öğretmeni ve Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Eğitsel İnternet Kullanımına Yönelik Yeterliklerinin İncelenmesi, Selçuk Ü. Beden Eğitim ve Spor Bilimleri Dergisi, 2011; 13(1): 132-135.
- 7. Fisher M. Integrating information technology: Competency recommendations by teachers for teacher training. Journal of Information Technology for Teacher Education. 1996; 5(3): 233-238.
- 8. Gronseth S. Brush T. Leftwich A. Strycker J. Abaci S. Easterling, W. Roman T. Shin S. ve Leusen P. Equipping the next generation of technology preparation and practice. Journal of Digital Learning in Teacher Education. 2010; 27 (1): 30-36.
- 9. Göktaş Z. Beden Eğitimi ve Spor Öğrencilerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Özgüven Algılamaları, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2011:5 (1); 50-57 internet erişim Adresi: http://dergi.nigde.edu.tr/index.php/besyodergi/articl e/view/247
- 10. Gömleksiz MN, Kan AÜ, Biçer S. Sınıf Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Derslerini Yürütmeye İlişkin Özyeterlikleri, CÜ, Sosyal Bilimler Dergisi, 2010; 34(2): 21-30.
- 11. İpek C, Acuner HY, Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilgisayar Öz-Yeterlik İnançları ve Eğitim Teknolojilerine Yönelik Tutumları. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2011: 12(2); 23-40.
- 12. Kafkas E, Açak M, Çoban B, Karademir T. Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik Algıları İle Mesleki Kaygıları Arasındaki İlişki. İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 2010; 11(2):93-111.
- 13. Karasar N, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Basın Yayın, 1999.
- 14. Karsten R, Roth R. Therelationship of computer experience and computer self-efficacy to performance in introductory computer literacy courses. Journal of Research on TechnologyEducation, 1998: 31(1);14-24.
- 15. Kirschner P, Woperies IGJH. Mindtools forteacher communities: A European perspective. Technology, Pedagogy, and Education, 2003; 12 (1), 127-149.
- 16. Köseoğlu P, Yılmaz M, Gerçek C, Soran H. Bilgisayar kursunun bilgisayara yönelik başarı, tutum ve özyeterlik inançları üzerine etkisi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2007: 33, 203-209.
- 17. Roberts JK, Henson RK, Tharp BZ, Moreno N. An Examination of Change InTeacher Self-Efficacy Beliefs In Science Education Based On TheDuration of In-Service Activities, Journal of Science Teacher Education, 2001: 12(3); 199-213.
- 18. Roussos P. The Greek computer attitudes scale: construction and assessment of psychometric properties. Computers in Human Behavior, 2007:23; 578– 590.
- 19. Schunk D. Goal Setting And Self-Efficacy During Self-Regulated Learning. Teacher Education Journal of Educaitonal Media, LibrarySciences, 1990: 4(40).
- 20. Smarkola C. Efficacy of planner behavior model: Beliefs that contribute to computer usage intentions of student teachers and experienced teachers. Computers in Human Behaviour, 2008: 24; 1196-1215.
- 21. Tavşancıl E, Keser H. İnternet Kullanımına Yönelik Likert Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi, Eğitim Bilimlerive Uygulama Dergisi, 2002; 1(1): 79-100.
- 22. Teo T. Assessing the Computer Attitudes of Students: An Asian Perspective. Computers in Human Behavior, 2008; 24, 1634-1642.
- 23. Tschannen-Moran M, Woolfolk- Hoy A. Teacher Effecaly: Capturing an Elusive Construct. Teaching and Teacher Eduvation, 2001; 17: 783-805
- 24. Yaman M. Beden Eğitimi Ve Spor Bölümü Öğrencilerinin İnternet Kullanım Durumları. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri Dergisi. 2006; 1(2): 1-28.
- 25. Yücel AS, Devecioğlu S. Spor Eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojinin Kullanımı, 5th International Computer&Instructional Technologies Symposium September 22nd-24th 2011, Firat University in Elazig,
- 26. Varank, İ. Considering material development dimension of educational technologies: Determining competencies and pre-service teachers’ skills in Turkey. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 2009; 5(2): 119-125.
APA | ULUCAN H, KARABULUT E (2012). Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Eğitim Teknolojisi Standartları ile İlgili Özyeterliklerinin İncelenmesi. , 243 - 248. |
Chicago | ULUCAN Hakkı,KARABULUT EBRU OLCAY Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Eğitim Teknolojisi Standartları ile İlgili Özyeterliklerinin İncelenmesi. (2012): 243 - 248. |
MLA | ULUCAN Hakkı,KARABULUT EBRU OLCAY Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Eğitim Teknolojisi Standartları ile İlgili Özyeterliklerinin İncelenmesi. , 2012, ss.243 - 248. |
AMA | ULUCAN H,KARABULUT E Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Eğitim Teknolojisi Standartları ile İlgili Özyeterliklerinin İncelenmesi. . 2012; 243 - 248. |
Vancouver | ULUCAN H,KARABULUT E Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Eğitim Teknolojisi Standartları ile İlgili Özyeterliklerinin İncelenmesi. . 2012; 243 - 248. |
IEEE | ULUCAN H,KARABULUT E "Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Eğitim Teknolojisi Standartları ile İlgili Özyeterliklerinin İncelenmesi." , ss.243 - 248, 2012. |
ISNAD | ULUCAN, Hakkı - KARABULUT, EBRU OLCAY. "Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Eğitim Teknolojisi Standartları ile İlgili Özyeterliklerinin İncelenmesi". (2012), 243-248. |
APA | ULUCAN H, KARABULUT E (2012). Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Eğitim Teknolojisi Standartları ile İlgili Özyeterliklerinin İncelenmesi. Türk Spor ve Egzersiz Dergisi, 14(2), 243 - 248. |
Chicago | ULUCAN Hakkı,KARABULUT EBRU OLCAY Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Eğitim Teknolojisi Standartları ile İlgili Özyeterliklerinin İncelenmesi. Türk Spor ve Egzersiz Dergisi 14, no.2 (2012): 243 - 248. |
MLA | ULUCAN Hakkı,KARABULUT EBRU OLCAY Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Eğitim Teknolojisi Standartları ile İlgili Özyeterliklerinin İncelenmesi. Türk Spor ve Egzersiz Dergisi, vol.14, no.2, 2012, ss.243 - 248. |
AMA | ULUCAN H,KARABULUT E Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Eğitim Teknolojisi Standartları ile İlgili Özyeterliklerinin İncelenmesi. Türk Spor ve Egzersiz Dergisi. 2012; 14(2): 243 - 248. |
Vancouver | ULUCAN H,KARABULUT E Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Eğitim Teknolojisi Standartları ile İlgili Özyeterliklerinin İncelenmesi. Türk Spor ve Egzersiz Dergisi. 2012; 14(2): 243 - 248. |
IEEE | ULUCAN H,KARABULUT E "Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Eğitim Teknolojisi Standartları ile İlgili Özyeterliklerinin İncelenmesi." Türk Spor ve Egzersiz Dergisi, 14, ss.243 - 248, 2012. |
ISNAD | ULUCAN, Hakkı - KARABULUT, EBRU OLCAY. "Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Eğitim Teknolojisi Standartları ile İlgili Özyeterliklerinin İncelenmesi". Türk Spor ve Egzersiz Dergisi 14/2 (2012), 243-248. |