Yıl: 2013 Cilt: 0 Sayı: 27 Sayfa Aralığı: 67 - 97 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

6 Yaş Çocukları İçin Hazırlanan Bilim ve Bilim İnsanı Öğretim Programı’nın Etkililiği

Öz:
Bu çalışmanın temel amacı, okulöncesi eğitime devam eden 6 yaş çocukları için hazırlanan Bilim veBilim İnsanı Öğretim Programı'nın, çocukların bilim ve bilim insanı algıları üzerindeki etkisini ortayaçıkarmaktır. Bu çalışmada, deneme modellerinden "Tek grup ön test-son test kontrol grupsuz deney deseni"kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2012-2013 eğitim-öğretim yılının birinci yarısında, özel bir okulöncesi eğitimkurumuna devam eden 6 yaş grubu 17 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma Fen ve Doğa Etkinlikleri kapsamındayürütülmüştür. 6 yaş grubu öğrencilerden 11'i kız 6' sı erkektir. Çocukların yaş ortalamasıX= 64,24 aydır. Buaraştırmada çocukların bilim ve bilim insanına yönelik algılarını belirlemek amacıyla veri toplama aracı olarak,"Okul Öncesi Bilim ve Bilim insanı Algıları Görüşme Formu" kullanılmıştır. Araştırmada nitel veriler eldeedildiği için içerik analizi yapılmıştır. Bu bağlamda Chambers (1983), Barman (1997), Newton ve Newton(1992), Güler ve Akman (2006)'ın bilime ve bilim insanına yönelik olan gruplamalarından da yararlanılarakverilerden genel anlam öbekleri ve kategoriler çıkartılarak bunların metin içindeki görülme sıklığına bakılmıştır.Sonuçlar yüzde ve frekans olarak verilmiştir. Araştırma sonucunda "Bilim ve Bilim İnsanı ÖğretimProgramı'nın" çocukların bilim ve bilim insanına yönelik algılarını değiştirmede etkili olduğu ortaya çıkmıştır
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Bilim Felsefesi ve Tarihi

Effectiveness of Science and Scientists Teaching Program Prepared for Children Age 6

Öz:
The main purpose of this study is that Science and Scientist Teaching Program prepared for pre-schooleducation, the ongoing six-year-olds, the children's science and scientists' perceptions of the impact of revealing.In this study, the experimental model "single pretest-posttest experimental designs no control group" is used. Theresearch was conducted in the first half of the 2012-2013 academic year, giving a special kindergarteneducational activities in the province of Izmir age group of 6 to 17 students by the Science and Nature Activities.Six aged group is occurred 11 girls and 6 boys. Their average of age isparticipate in the pre-test and post-test measurements, as well as the condition of attendance were considered tobe fulfilled in. In this study, in order to determine the perceptions of children's “Pre-school Science andScientists ‘Perception Interview Form” was used. The content analysis was conducted because qualitative datawas obtained in the research. In this context, it was benefited from Chambers, Barman, Newton & Newton andGüler & Akman's science and scientists’ groupings for removing the categories and general phrases. Also, it wasexamined the frequency of these categories and the results were given as percentage and frequency. As a resultof research “Science and Scientist Teaching Program" is effective in changing and developing for children'sperceptions of science and scientists, has emerged
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Bilim Felsefesi ve Tarihi
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ALTUN E, YILDIZ DEMİRTAŞ V (2013). 6 Yaş Çocukları İçin Hazırlanan Bilim ve Bilim İnsanı Öğretim Programı’nın Etkililiği. , 67 - 97.
Chicago ALTUN Erdi,YILDIZ DEMİRTAŞ VESİLE 6 Yaş Çocukları İçin Hazırlanan Bilim ve Bilim İnsanı Öğretim Programı’nın Etkililiği. (2013): 67 - 97.
MLA ALTUN Erdi,YILDIZ DEMİRTAŞ VESİLE 6 Yaş Çocukları İçin Hazırlanan Bilim ve Bilim İnsanı Öğretim Programı’nın Etkililiği. , 2013, ss.67 - 97.
AMA ALTUN E,YILDIZ DEMİRTAŞ V 6 Yaş Çocukları İçin Hazırlanan Bilim ve Bilim İnsanı Öğretim Programı’nın Etkililiği. . 2013; 67 - 97.
Vancouver ALTUN E,YILDIZ DEMİRTAŞ V 6 Yaş Çocukları İçin Hazırlanan Bilim ve Bilim İnsanı Öğretim Programı’nın Etkililiği. . 2013; 67 - 97.
IEEE ALTUN E,YILDIZ DEMİRTAŞ V "6 Yaş Çocukları İçin Hazırlanan Bilim ve Bilim İnsanı Öğretim Programı’nın Etkililiği." , ss.67 - 97, 2013.
ISNAD ALTUN, Erdi - YILDIZ DEMİRTAŞ, VESİLE. "6 Yaş Çocukları İçin Hazırlanan Bilim ve Bilim İnsanı Öğretim Programı’nın Etkililiği". (2013), 67-97.
APA ALTUN E, YILDIZ DEMİRTAŞ V (2013). 6 Yaş Çocukları İçin Hazırlanan Bilim ve Bilim İnsanı Öğretim Programı’nın Etkililiği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(27), 67 - 97.
Chicago ALTUN Erdi,YILDIZ DEMİRTAŞ VESİLE 6 Yaş Çocukları İçin Hazırlanan Bilim ve Bilim İnsanı Öğretim Programı’nın Etkililiği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.27 (2013): 67 - 97.
MLA ALTUN Erdi,YILDIZ DEMİRTAŞ VESİLE 6 Yaş Çocukları İçin Hazırlanan Bilim ve Bilim İnsanı Öğretim Programı’nın Etkililiği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.27, 2013, ss.67 - 97.
AMA ALTUN E,YILDIZ DEMİRTAŞ V 6 Yaş Çocukları İçin Hazırlanan Bilim ve Bilim İnsanı Öğretim Programı’nın Etkililiği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 0(27): 67 - 97.
Vancouver ALTUN E,YILDIZ DEMİRTAŞ V 6 Yaş Çocukları İçin Hazırlanan Bilim ve Bilim İnsanı Öğretim Programı’nın Etkililiği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 0(27): 67 - 97.
IEEE ALTUN E,YILDIZ DEMİRTAŞ V "6 Yaş Çocukları İçin Hazırlanan Bilim ve Bilim İnsanı Öğretim Programı’nın Etkililiği." Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.67 - 97, 2013.
ISNAD ALTUN, Erdi - YILDIZ DEMİRTAŞ, VESİLE. "6 Yaş Çocukları İçin Hazırlanan Bilim ve Bilim İnsanı Öğretim Programı’nın Etkililiği". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 27 (2013), 67-97.