Yıl: 2013 Cilt: 14 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 86 - 94 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

ÜNİVERSİTELİ SPORCU ÖĞRENCİLERİN KARİYER DEĞERİ ALGILARI

Öz:
Bu araştırma, 2010-2011 eğitim-öğretim yılı içerisinde üniversiteler arası Futbol Türkiye Şampiyonası'na katılan takımlardaki sporcu öğrencilerin kariyer değeri algılarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Örneklem grup final müsabakalarına katılan 8 erkek takımında yer alan 144 sporcu öğrenci ile sınırlıdır. Örneklem grubun görüşlerini belirlemek amacıyla, Aktaş'ın (2004) yüksek lisans çalışması için geliştirdiği ölçek formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde, frekans, yüzdelik hesaplamalar, Mann-Whithney U testi ve Kruskal-Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, örneklem grubun eğitim gördükleri üniversite değişkenine göre istatiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur. Eğitim gördükleri fakülte/yüksekokul, eğitim seviyesi ve yaş değişkenlerine göre ise istatiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmemiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Spor Bilimleri Hemşirelik

UNIVERSITY SPORTS STUDENTS' PERCEPTIONS OF CAREER VALUE

Öz:
The purpose of this research is to observe the career value perceptions of the students that participated in the 2010-2011Turkey Interuniversities Football Championship. Sample group is limited to the 144 students competing in 8 men's teams in the final. In order to determine views of the sample group a scale form which is developed by Aktaş (2004) for master studies was used. In the analysis of the data, the frequency, percentage calculation, the Mann-Whitney U test and Kruskal-Wallis H test were used. As a result of the research, a statistically significant difference was found according to the university in which the sample group train. According to the variables of faculty/high school in which they are being educated, their level of education and age, no statistically significant differences were determined.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Spor Bilimleri Hemşirelik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • ADIGÜZEL, O. (2009). Shein'in kariyer çapaları perspektifinde Süleyman Demirel üniversitesi İİBF öğrencilerinin kariyer değerlerine ilişkin bir değerlendirme. Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 14, 290. ss.
  • AKTAŞ, H. (2004). The importance of career anchor nation for an effective career planning and an example application at turkısh air force undergraduate and graduate schools. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 55.
  • ANDREW, A., HELWIG, A. (2001). A test of gottfredson's theory using a ten-year. Longidutinal Study. Journal of Career Development, 28 (2) 77-95. ss.
  • AYTAÇ, S. (2005). Çalışma yaşamında kariyer. Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
  • BETZ, M., O'CONNELL, L. (1989). Work orientations of males and females: exploring the gender socialization approach. Sociological Inquiry, 59 (3), 318-330. ss.
  • BIRD, A. (1994). Careers as repositories of knowledge: a new perspective on boundaryless careers. Journal Of Organizational Behavior, Volume 15, 325-344. ss.
  • BROWN, D. (2003). Career information, career counseling and career development. USA, Allyn and Bacon.
  • CROSSLEY, M.L., MUBARIK, A. (2002). A comparative investigation of dental and medical student's motivation towards career choice. British Dental Journal, 193 (8), 471- 473. ss.
  • ÇALIK, T., EREŞ, F. (2006). Kariyer yönetimi tanımlar-kavramlar-ilkeler. Ankara, Gazi Yayın Evi.
  • DOBIE, S.A., CARLINE, J.D., LASKOWSKI, M.B. (1997). An early preceptorship and medical student's beliefs, values, and career choices. Advances in Health Sciences Education, 2, 35-47. ss.
  • DONNELLY, R. (2009). Career behavior in the knowledge economy: experiences and perceptions of career mobility among management and IT consultants in the UK and the USA. Journal of Vocational Behavior, 75 (3), 319-328. ss.
  • GÜLER, E. (2010). Meslek lisesi öğrencilerinin kariyer değerlerine ilişkin algılarının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi.
  • KOCA, A.İ. (2009). Üniversite öğrencilerinin değerleri ve bireysel özellikleri ile kariyer tercihleri arasındaki ilişki: Çukurova Üniversitesi'nde bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı.
  • MIGNONAC, K., HERRBACH, O. (2003). Managing individual career aspirations and corporate needs: a study of software engineers in france. Journal of Engineering and Technology Management, 20 (3), 205-230. ss.
  • MURPHY, S.A. (2001). Study of career values by generation and gender. Dissertation Abstracts International Section A: Humanities and Social Sciences.
  • PİLAVCI, D. (2007). Bilgi çağında değişen kariyer anlayışı ve üniversite öğrencilerinin kariyer tercihlerini etkileyen faktörler üzerine bir uygulama. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı.
  • REDMAN, T., WILKINSON, A. (2001). Contemporary human resources management. NewYork, Financial Times Prentice Hall.
  • ROJEWSKI, J.W., KIM, H. (2003). Career choice patterns and behavior of work bound youth during early adolescence. Journal of Career Development, 30 (2), 89-108. ss.
  • SHARF, R.S. (2002). Applying career development theory to counseling. USA, Brooks/Cole Thomson Learning.
  • ŞİMŞEK, Ş., ÇELİK, A., AKGEMCİ, T., SOYSAL, A. (2004). Kariyer yönetimi. Ankara, Gazi Üniversitesi Kitabevi.
  • UĞURLU, O. (2007). Kariyer değerleri: lise öğrencilerinin kariyer değerleri üzerine bir araştırma. Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kariyer Danışmanlığı Anabilim Dalı, Dönem Projesi, Ankara.
  • WOODD, M. (2000). The psychology of career theory-a new perspective. Career Development International, 5(6), 273-278. pp.
APA KARAKAYA Y, karataş ö, ÖZDENK Ç, KARATAŞ F (2013). ÜNİVERSİTELİ SPORCU ÖĞRENCİLERİN KARİYER DEĞERİ ALGILARI. , 86 - 94.
Chicago KARAKAYA YUNUS EMRE,karataş özgür,ÖZDENK ÇAĞRI,KARATAŞ Fahri ÜNİVERSİTELİ SPORCU ÖĞRENCİLERİN KARİYER DEĞERİ ALGILARI. (2013): 86 - 94.
MLA KARAKAYA YUNUS EMRE,karataş özgür,ÖZDENK ÇAĞRI,KARATAŞ Fahri ÜNİVERSİTELİ SPORCU ÖĞRENCİLERİN KARİYER DEĞERİ ALGILARI. , 2013, ss.86 - 94.
AMA KARAKAYA Y,karataş ö,ÖZDENK Ç,KARATAŞ F ÜNİVERSİTELİ SPORCU ÖĞRENCİLERİN KARİYER DEĞERİ ALGILARI. . 2013; 86 - 94.
Vancouver KARAKAYA Y,karataş ö,ÖZDENK Ç,KARATAŞ F ÜNİVERSİTELİ SPORCU ÖĞRENCİLERİN KARİYER DEĞERİ ALGILARI. . 2013; 86 - 94.
IEEE KARAKAYA Y,karataş ö,ÖZDENK Ç,KARATAŞ F "ÜNİVERSİTELİ SPORCU ÖĞRENCİLERİN KARİYER DEĞERİ ALGILARI." , ss.86 - 94, 2013.
ISNAD KARAKAYA, YUNUS EMRE vd. "ÜNİVERSİTELİ SPORCU ÖĞRENCİLERİN KARİYER DEĞERİ ALGILARI". (2013), 86-94.
APA KARAKAYA Y, karataş ö, ÖZDENK Ç, KARATAŞ F (2013). ÜNİVERSİTELİ SPORCU ÖĞRENCİLERİN KARİYER DEĞERİ ALGILARI. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 14(1), 86 - 94.
Chicago KARAKAYA YUNUS EMRE,karataş özgür,ÖZDENK ÇAĞRI,KARATAŞ Fahri ÜNİVERSİTELİ SPORCU ÖĞRENCİLERİN KARİYER DEĞERİ ALGILARI. Doğuş Üniversitesi Dergisi 14, no.1 (2013): 86 - 94.
MLA KARAKAYA YUNUS EMRE,karataş özgür,ÖZDENK ÇAĞRI,KARATAŞ Fahri ÜNİVERSİTELİ SPORCU ÖĞRENCİLERİN KARİYER DEĞERİ ALGILARI. Doğuş Üniversitesi Dergisi, vol.14, no.1, 2013, ss.86 - 94.
AMA KARAKAYA Y,karataş ö,ÖZDENK Ç,KARATAŞ F ÜNİVERSİTELİ SPORCU ÖĞRENCİLERİN KARİYER DEĞERİ ALGILARI. Doğuş Üniversitesi Dergisi. 2013; 14(1): 86 - 94.
Vancouver KARAKAYA Y,karataş ö,ÖZDENK Ç,KARATAŞ F ÜNİVERSİTELİ SPORCU ÖĞRENCİLERİN KARİYER DEĞERİ ALGILARI. Doğuş Üniversitesi Dergisi. 2013; 14(1): 86 - 94.
IEEE KARAKAYA Y,karataş ö,ÖZDENK Ç,KARATAŞ F "ÜNİVERSİTELİ SPORCU ÖĞRENCİLERİN KARİYER DEĞERİ ALGILARI." Doğuş Üniversitesi Dergisi, 14, ss.86 - 94, 2013.
ISNAD KARAKAYA, YUNUS EMRE vd. "ÜNİVERSİTELİ SPORCU ÖĞRENCİLERİN KARİYER DEĞERİ ALGILARI". Doğuş Üniversitesi Dergisi 14/1 (2013), 86-94.