Yıl: 2014 Cilt: 3 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 238 - 251 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Fen ve Teknoloji Öğretmenleri İle Öğretmen Adaylarının Fen Deneylerinin Amaçlarını Kavramaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi*

Öz:
Bu çalışmanın amacı fen ve teknoloji öğretmenleri ile öğretmen adaylarının fen deneylerinin amaçlarını kavramaya yönelik tutumlarını bazı değişkenlere göre incelemektir. Çalışma toplam 128 kişi ile yürütülmüştür. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Yıldız, Akpınar, Aydoğdu ve Ergin (2006) tarafından geliştirilen 'Fen Deneylerinin Amaçlarını Kavramaya Yönelik Tutum Ölçeği (FDAYTÖ)' kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda fen ve teknoloji öğretmenleri ve öğretmen adaylarının fen deneylerinin amaçlarını kavramaya yönelik tutumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Cinsiyet değişkenine göre de tutum puanları arasında anlamlı bir fark yoktur. Buna karşın öğretmen ve öğretmen adaylarının, fen ve teknolojideki yenilikleri takip etme durumu ve fen ve teknoloji ile ilgili haber ve bilgileri merak düzeyi arttıkça fen deneylerinin amaçlarını kavramaya yönelik tutumları da artmaktadır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Investigating Science and Technology Teachers' and Pre-Service Teachers' Attitudes towards Understanding the Objectives of Science Experiments

Öz:
The current research aims to investigate science and technology teachers' and science and technology pre-service teachers' attitudes towards understanding the objectives of science experiments, on some variables. The study carried out with a total of 128 people. Survey model was used in the study. The data collection tool of the study was 'Attitude Test of Understanding the Objectives of Science Experiments (ATUOSE)' developed by Yildiz, Akpinar, Aydogdu, and Ergin (2006). The reliability coefficient of the scale was found as Cronbach's Alpha .96. Analyses showed no statistically significant difference between the science and technology teachers' and pre-service teachers' attitudes towards understanding the objectives of science experiments. There was not a statistically significant difference between attitude scores on gender either. However, as teachers and pre-service teachers kept up with innovations and as their levels of information on and curiosity towards science-and-technology-related news increased, they had higher levels of attitudes towards understanding the objectives of science experiments.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA TİMUR S, Yılmaz Ş, TİMUR B (2014). Fen ve Teknoloji Öğretmenleri İle Öğretmen Adaylarının Fen Deneylerinin Amaçlarını Kavramaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi*. , 238 - 251.
Chicago TİMUR Serkan,Yılmaz Şirin,TİMUR Betül Fen ve Teknoloji Öğretmenleri İle Öğretmen Adaylarının Fen Deneylerinin Amaçlarını Kavramaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi*. (2014): 238 - 251.
MLA TİMUR Serkan,Yılmaz Şirin,TİMUR Betül Fen ve Teknoloji Öğretmenleri İle Öğretmen Adaylarının Fen Deneylerinin Amaçlarını Kavramaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi*. , 2014, ss.238 - 251.
AMA TİMUR S,Yılmaz Ş,TİMUR B Fen ve Teknoloji Öğretmenleri İle Öğretmen Adaylarının Fen Deneylerinin Amaçlarını Kavramaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi*. . 2014; 238 - 251.
Vancouver TİMUR S,Yılmaz Ş,TİMUR B Fen ve Teknoloji Öğretmenleri İle Öğretmen Adaylarının Fen Deneylerinin Amaçlarını Kavramaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi*. . 2014; 238 - 251.
IEEE TİMUR S,Yılmaz Ş,TİMUR B "Fen ve Teknoloji Öğretmenleri İle Öğretmen Adaylarının Fen Deneylerinin Amaçlarını Kavramaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi*." , ss.238 - 251, 2014.
ISNAD TİMUR, Serkan vd. "Fen ve Teknoloji Öğretmenleri İle Öğretmen Adaylarının Fen Deneylerinin Amaçlarını Kavramaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi*". (2014), 238-251.
APA TİMUR S, Yılmaz Ş, TİMUR B (2014). Fen ve Teknoloji Öğretmenleri İle Öğretmen Adaylarının Fen Deneylerinin Amaçlarını Kavramaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi*. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 238 - 251.
Chicago TİMUR Serkan,Yılmaz Şirin,TİMUR Betül Fen ve Teknoloji Öğretmenleri İle Öğretmen Adaylarının Fen Deneylerinin Amaçlarını Kavramaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi*. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3, no.1 (2014): 238 - 251.
MLA TİMUR Serkan,Yılmaz Şirin,TİMUR Betül Fen ve Teknoloji Öğretmenleri İle Öğretmen Adaylarının Fen Deneylerinin Amaçlarını Kavramaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi*. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.3, no.1, 2014, ss.238 - 251.
AMA TİMUR S,Yılmaz Ş,TİMUR B Fen ve Teknoloji Öğretmenleri İle Öğretmen Adaylarının Fen Deneylerinin Amaçlarını Kavramaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi*. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 3(1): 238 - 251.
Vancouver TİMUR S,Yılmaz Ş,TİMUR B Fen ve Teknoloji Öğretmenleri İle Öğretmen Adaylarının Fen Deneylerinin Amaçlarını Kavramaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi*. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014; 3(1): 238 - 251.
IEEE TİMUR S,Yılmaz Ş,TİMUR B "Fen ve Teknoloji Öğretmenleri İle Öğretmen Adaylarının Fen Deneylerinin Amaçlarını Kavramaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi*." Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, ss.238 - 251, 2014.
ISNAD TİMUR, Serkan vd. "Fen ve Teknoloji Öğretmenleri İle Öğretmen Adaylarının Fen Deneylerinin Amaçlarını Kavramaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi*". Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3/1 (2014), 238-251.