Acil Servise Başvuru Yapan Hastaların Memnuniyeti
Yıl: 2015 Cilt: 2 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 149 - 155 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Acil Servise Başvuru Yapan Hastaların Memnuniyeti
Öz: Giriş: Hasta memnuniyeti kaliteli hizmetin önemli bir parçasıdır. Hastaların memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi, hizmet kalitesinin artırılması ve hastaların beklentileri doğrultusunda daha nitelikli hizmet sunulması bakımından önemlidir. Amaç: Acil polikliniğine başvuru yapan hastaların, memnuniyet düzeylerini belirlemektir. Yöntem: Araştırma Gümüşhane Devlet Hastanesi Acil Servisinde, çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 300 hasta ile gerçekleştirildi. Veriler, SPSS for Windows 15.0 paket programı kullanılarak, frekans dağılımı ve ki kare testi ile analiz edildi. Bulgular: Hastaların, yaş ortalaması 33.34±14.46'dır. Katılımcıların %68'i acil serviste çok beklemeden muayene olduğunu, %75.3'ü tüm sağlık personelinin kişisel mahremiyetlerine dikkat ettiğini (muayene edilirken kapının kapanması, paravan veya perdenin çekilmesi gibi), %56'sı muayene eden doktorun hastalık hakkında bilgi verdiğini belirtti. Sonuç: Hasta mahremiyetine dikkat edilmesi, tıbbi bakım ve tedavinin kısa sürede yapılması, yapılan uygulamalar hakkında bilgi verilmesi, servisin temiz olması gibi etmenler hasta memnuniyetini artıran faktörlerdendir. Hastaların eğitim düzeyleri arttıkça memnuniyet beklentileri de artmaktadır
Anahtar Kelime: Konular:
Evaluation of Patients Admitted to the Emergency Department Satisfactions
Öz: Background: Patient satisfaction is an important part of quality service. The satisfaction level of the patient, in line with the expectations of patients and increasing the quality of service is important to provide a more quality service. Objectives: That apply to emergency department patients, to determine satisfaction levels. Methods: The research Gumushane State Hospital Emergency Service, the study was carried out on 300 patients who agreed to participate on a voluntary basis. . Data were using SPSS for Windows 15.0 software package, frequency and distribution were analyzed by chi square test. Results: Patients' mean age 33.34±14:46, respectively. 68.0% of patients, then the emergency room waiting for the inspection lot that 75.3% of all health care personnel attention to personal privacy that the (closure of the door is being examined, such as the withdrawal of a screen or curtain) 56.0% then the examining physician, gave information about the disease were identified. Conclusion: The attention to patient privacy, medical care and short duration of treatment, giving information about the practices, factors such as service, not clean the factors that increase patient satisfaction. Educational levels of patient satisfaction increased expectations are increasing
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- 1.Ertem M, Oto R, Karayel P. Dicle Üniversitesi hastanesinde yatan hastalarda hasta memnuniyeti araştırması. 1. Ulusal Sağlık İdaresi Kongresi Bildiriler Kitabı, Ankara; 2000.p.325-31.
- 2.Yarnold PR, Michelson EA, Thompson DA and Adams SL. Predicting patient satisfaction: A study of two emergency departments. J Behav Med 1998; 21:545-63.
- 3.Meryem Y. Sağlık bakım kalitesinin bir ölçütü: Hasta memnuniyeti. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2001;5:69-74.
- 4.Bursch B, Beezy J, Shaw R. Emergency department satisfaction: what matters most? Ann Emerg Med Mar.1993;22(3):586-91.
- 5.Yavuz Ş. Acil serviste hasta ve hasta yakının memnuniyeti ve bunu etkileyen faktörler. Uzmanlık Tezi, Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Acil Tıp Anabilim Dalı. İstanbul; 2003.
- 6.Dölek M, Turaba F, Akbinar C, Sezgin B, Aksu H, Solak İ. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi acil servis biriminde yatan hastaların memnuniyet düzeyinin incelenmesi. Türkiye Acil Tıp Dergisi 2005;5(3):122-127.
- 7.Yıldırım C, Kocoğlu H, Göksu S, Günay N, Savaş H. Patient satisfaction in a university hospital emergency department in Turkey. Acta Medica (Hradec Kralove). 2005;48(1):59-62.
- 8.Heidegger T, Saal D, Nuebling M. Patient satisfaction with anaesthesia care: What is patient satisfaction, how should it be measured, and what is the evidence for assuring high patient satisfaction? Best Pract Res Clin Anaesthesiol 2006;20(2):331-346.
- 9.Akkaya EG, Bulut M, Akkaya C. Acil servise başvuran hastaların memnuniyetini etkileyen faktörler. Türkiye Acil Tıp Dergisi 2012;12(2):62-68.
- 10.Boudreaux ED, Mandry CV, Wood K. Patient satisfaction data as a quality indicator: A tale of two emergency departments. Acad Emerg Med 2003;10:261-8.
- 11.Bulut H. Acil servislerde hasta ve yakınlarını bilgilendirmenin memnuniyet üzerine etkisi. Ulus Travma Acil Cerrahi Dergisi 2006;12(4):288-298.
- 12.Sandovski U, Salman H, Bergman M, Neiman V, Bessler H, Djaldetti M. Patients satisfaction with the staff function in an emergency department. Eur J Emerg Med 2001;8(2):117-122.
- 13.Tokem Y, Kuzeyli YK, Fadıloğlu Ç. Diyaliz hastalarının verilen bakımdan memnun olma durumlarının incelenmesi. Nefroloji Hemşireliği Dergisi Temmuz-Ekim, 2005.p.49-54.
- 14.Özer A, Çakıl E. Sağlık hizmetlerinde hasta memnuniyetini etkileyen faktörler. Tıp Araştırma Dergisi 2007;5(3):140-143.
- 15.Tükel B, Acuner AM, Önder ÖR, Üzgül A. Ankara Üniversitesi İbn-i Sina Hastanesi'nde yatan hasta memnuniyeti. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Mecmuası 2004;57(4):205-214.
- 16.Sünter AT, Canbaz S, Tunçel EK, Çetinoğlu EÇ, Peşken Y.Bir tıp fakültesi hastanesinde yatan hastaların memnuniyet düzeylerinin değerlendirilmesi. 9. Halk sağlığı günleri bildiri özet kitabı. Ankara. 2005;474.
- 17.Öztürk A, Balcı E, Gün İ. (2005). Sağlık ocağına başvuranların sağlık sistemi ve aile hekimliği ile ilgili bilgi ve düşünceleri. 9. Halk sağlığı kongresi bildiri özet kitabı. Ankara, 2005.p.468.
- 18.Sezgin B. Acil servise başvuran hastaların aldıkları hizmetten memnuniyetlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. İzmir. 1998.
- 19.Kılıçaslan İ, Bozan H, Oktay C, Göksu E. (2005). Türkiye'de acil servise başvuran hastaların demografik özellikleri. Türkiye Acil Tıp Dergisi2005;5(1);5-13.
- 20.İlker E, Bülent E, İsmet K. Hastaların sosyo-ekonomik durumlarına göre sağlık hizmetlerinden memnuniyetlerinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 2004;1(3):161-167.
APA | özcan h, ÖZDEMİR O, İNCİ E, SÖZKESEN N (2015). Acil Servise Başvuru Yapan Hastaların Memnuniyeti. , 149 - 155. |
Chicago | özcan handan,ÖZDEMİR Okay,İNCİ Esma,SÖZKESEN Nuriye Acil Servise Başvuru Yapan Hastaların Memnuniyeti. (2015): 149 - 155. |
MLA | özcan handan,ÖZDEMİR Okay,İNCİ Esma,SÖZKESEN Nuriye Acil Servise Başvuru Yapan Hastaların Memnuniyeti. , 2015, ss.149 - 155. |
AMA | özcan h,ÖZDEMİR O,İNCİ E,SÖZKESEN N Acil Servise Başvuru Yapan Hastaların Memnuniyeti. . 2015; 149 - 155. |
Vancouver | özcan h,ÖZDEMİR O,İNCİ E,SÖZKESEN N Acil Servise Başvuru Yapan Hastaların Memnuniyeti. . 2015; 149 - 155. |
IEEE | özcan h,ÖZDEMİR O,İNCİ E,SÖZKESEN N "Acil Servise Başvuru Yapan Hastaların Memnuniyeti." , ss.149 - 155, 2015. |
ISNAD | özcan, handan vd. "Acil Servise Başvuru Yapan Hastaların Memnuniyeti". (2015), 149-155. |
APA | özcan h, ÖZDEMİR O, İNCİ E, SÖZKESEN N (2015). Acil Servise Başvuru Yapan Hastaların Memnuniyeti. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi /Journal of Health Sciences and Professions, 2(2), 149 - 155. |
Chicago | özcan handan,ÖZDEMİR Okay,İNCİ Esma,SÖZKESEN Nuriye Acil Servise Başvuru Yapan Hastaların Memnuniyeti. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi /Journal of Health Sciences and Professions 2, no.2 (2015): 149 - 155. |
MLA | özcan handan,ÖZDEMİR Okay,İNCİ Esma,SÖZKESEN Nuriye Acil Servise Başvuru Yapan Hastaların Memnuniyeti. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi /Journal of Health Sciences and Professions, vol.2, no.2, 2015, ss.149 - 155. |
AMA | özcan h,ÖZDEMİR O,İNCİ E,SÖZKESEN N Acil Servise Başvuru Yapan Hastaların Memnuniyeti. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi /Journal of Health Sciences and Professions. 2015; 2(2): 149 - 155. |
Vancouver | özcan h,ÖZDEMİR O,İNCİ E,SÖZKESEN N Acil Servise Başvuru Yapan Hastaların Memnuniyeti. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi /Journal of Health Sciences and Professions. 2015; 2(2): 149 - 155. |
IEEE | özcan h,ÖZDEMİR O,İNCİ E,SÖZKESEN N "Acil Servise Başvuru Yapan Hastaların Memnuniyeti." Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi /Journal of Health Sciences and Professions, 2, ss.149 - 155, 2015. |
ISNAD | özcan, handan vd. "Acil Servise Başvuru Yapan Hastaların Memnuniyeti". Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi /Journal of Health Sciences and Professions 2/2 (2015), 149-155. |