Yıl: 2017 Cilt: 0 Sayı: 41 Sayfa Aralığı: 78 - 97 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.21764/efd.36843 İndeks Tarihi: 29-07-2022

Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Müdür Algılarının Belirlenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitimde öğrenim görmekte olan 48-72 aylık çocukların müdür algılarının belirlenmesidir. Temel nitel araştırma deseninde oluşturulmuş bu araştırmanın verileri içerik analizi tekniği ile yorumlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu okul öncesi eğitimi veren 5 farklı okulda eğitim gören toplam 101 çocuk oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilmiş müdür algısı görüşme formu kullanılmıştır. Müdür algısı görüşme formundan önce, çocuklardan içerisinde okul müdürünün de olduğu bir resim çizmeleri istenmiştir. Çizimleri sonunda çocuklarla bireysel olarak görüşmeler yapılmış, resimleri üzerinden belirlenmiş ve müdür algısı görüşme formunda yer alan yarı yapılandırılmış görüşme soruları çocuklara sorulmuş ve cevapları yazılı olarak not edilmiştir. Araştırma sonucunda, erkek çocukları, kız çocuklarına oranla daha yüksek oranda müdürleri uyarıcı dili kullanan kişi olarak betimlemektedir. Özel okulda öğrenim gören çocuklar müdürleri yüksek oranda öğretimsel sürece katıldığını belirtirken, devlet okulundaki çocuklar ise müdürleri çoğunlukla idari süreçle ilgilenen olarak tarif etmişlerdir. Ayrıca çocuklar tarafından, özel okullardaki müdürleri, devlet okullarındaki müdürlere göre daha fazla oranda uyarıcı dil kullanan kişiler olarak betimlemişlerdir.
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Sosyoloji Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri

Defining the Perception of Preschool Children on School Principal

Öz:
The purpose of this research is to identify school principal perception of the 48-72-month-old children attending preschool. The basis was formed in qualitative research pattern and data of this research was interpreted through content analysis method. Totally 101 children constituted the study group of the research. In collection of the data, developed by researchers, school director perception form was used. Before utilizing school director perception form, children were asked to draw a picture of the school, in which the school director is available. After drawings, children were interviewed and asked semi-structured questions which were specified through their drawings and located in the school director perception form, then the answers were written down. As a result of the research, boys described school directors as being expostulatory at a higher rate than girls did. While children in private schools stated that school directors participate in the educational processes on a vast scale, children in government schools defined school directors as people concerning mostly about administrative processes. In addition, school directors in private schools were portrayed as being more expostulatory by children in comparison to those in government schools.
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Sosyoloji Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA DEMİRBAŞ S, Alabay E (2017). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Müdür Algılarının Belirlenmesi. , 78 - 97. 10.21764/efd.36843
Chicago DEMİRBAŞ Sema,Alabay Erhan Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Müdür Algılarının Belirlenmesi. (2017): 78 - 97. 10.21764/efd.36843
MLA DEMİRBAŞ Sema,Alabay Erhan Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Müdür Algılarının Belirlenmesi. , 2017, ss.78 - 97. 10.21764/efd.36843
AMA DEMİRBAŞ S,Alabay E Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Müdür Algılarının Belirlenmesi. . 2017; 78 - 97. 10.21764/efd.36843
Vancouver DEMİRBAŞ S,Alabay E Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Müdür Algılarının Belirlenmesi. . 2017; 78 - 97. 10.21764/efd.36843
IEEE DEMİRBAŞ S,Alabay E "Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Müdür Algılarının Belirlenmesi." , ss.78 - 97, 2017. 10.21764/efd.36843
ISNAD DEMİRBAŞ, Sema - Alabay, Erhan. "Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Müdür Algılarının Belirlenmesi". (2017), 78-97. https://doi.org/10.21764/efd.36843
APA DEMİRBAŞ S, Alabay E (2017). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Müdür Algılarının Belirlenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(41), 78 - 97. 10.21764/efd.36843
Chicago DEMİRBAŞ Sema,Alabay Erhan Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Müdür Algılarının Belirlenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.41 (2017): 78 - 97. 10.21764/efd.36843
MLA DEMİRBAŞ Sema,Alabay Erhan Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Müdür Algılarının Belirlenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.41, 2017, ss.78 - 97. 10.21764/efd.36843
AMA DEMİRBAŞ S,Alabay E Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Müdür Algılarının Belirlenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 0(41): 78 - 97. 10.21764/efd.36843
Vancouver DEMİRBAŞ S,Alabay E Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Müdür Algılarının Belirlenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 0(41): 78 - 97. 10.21764/efd.36843
IEEE DEMİRBAŞ S,Alabay E "Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Müdür Algılarının Belirlenmesi." Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.78 - 97, 2017. 10.21764/efd.36843
ISNAD DEMİRBAŞ, Sema - Alabay, Erhan. "Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Müdür Algılarının Belirlenmesi". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 41 (2017), 78-97. https://doi.org/10.21764/efd.36843