YABANCI DİL EĞİTİMİNDE BİREYSEL FARKLILIKLARA BİR ÇÖZÜM ÖNERİSİ: YARATICI DRAMA YÖNTEMİ VE ETKİNLİKLERİ

Yıl: 2016 Cilt: 16 Sayı: 42 Sayfa Aralığı: 95 - 104 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

YABANCI DİL EĞİTİMİNDE BİREYSEL FARKLILIKLARA BİR ÇÖZÜM ÖNERİSİ: YARATICI DRAMA YÖNTEMİ VE ETKİNLİKLERİ

Öz:
Eğitim öğretim sürecini etkileyen yaş, hazır bulunuşluluk düzeyi ve sosyo-ekonomik faktörler gibi bazı öğrenici özellikleri vardır. Öğrenen bireyler kimi yönlerden benzer özelliklere sahip olsalar da öğrenme stili olarak ifade edilen durum, bireysel farklılıklara vurgu yapmaktadır. Sınıf ortamında aynı topluma ait farklı kesimlerden çok sayıda öğrenci bir araya gelmektedir. Sosyo-kültürel farklılıkların yanı sıra bireysel farklılıkların eğitim öğretim sürecinde en aza indirgenmesi hedeflerden biridir ve kazanımlar bakımından olduğu gibi bireylerin kişisel gelişimleri ve kendilerini ifade edebilmeleri açısından da önemlidir. Bu çalışmada ikinci yabancı dil olarak Arapçanın öğretiminde yaratıcı drama yöntemi ele alınacaktır. Arapça öğrenen bireylerin bireysel farklılıklarını en aza indirgemede yaratıcı dramanın yöntem olarak kullanılmasının etkileri araştırılacaktır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

A Solution For Individual Differences In Language Teaching, Creative Drama And Its Activities

Öz:
There are some properties of students that effect education process, such as age, readiness level, socio-economic factors etc. Learners may have similar properties in some respects, but the thing called as 'learning style' points out to individual differences. In a classroom there are lots of students from different sections of same society. Minimising individual differences, alongside with socio-cultural consciousness is one of our aim, which is also important for self-improvement and expressing oneself. In this work we will mention creative drama as a way of teaching Arabic as a second foreing language. We will search for the effects of creative drama on minimizing individual differences of Arabic learners.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Adıgüzel, Ö. (2014). Eğitimde yaratıcı drama. Ankara. Pegem Akademi.
  • Atallah, E. (2005). Mu'cem el-Mustalahât el-Kavâı'dıyye el- Klasikıyye. Lübnan. Mektebet Lübnan Nâşirîn
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, İ., Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri.(16. Bs.). Ankara: Pegem Akademi
  • Ekici, G. (2002). Gregorc öğrenme stili ölçeği. Eğitim ve Bilim. C.27. S.123(42-47).
  • Güven, M., Kürüm, D. (2006). Öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme arasındaki ilişkiye genel bir bakış. Sosyal Bilimler Dergisi. https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11421/430/34257 6.pdf?sequence=1&isAllowed=y 05.03.2016 tarihinde erişilmiştir.
  • İşler, E. vd. (2011). Hayya netea'llem el-a'rabiyya 12. MEB Devlet Kitapları. 2. Baskı. Ankara.
  • Larsen-Freeman, D. (2001). Techniques and principles in language teaching (Second edition). Oxford: Oxford University Press.
  • Maden, S. (2010). Türkçe öğretiminde drama yönteminin gerekliliği. TÜBAR-XXVII
  • Paker, T. (2015). İletişimsel dil öğretim yöntemi. Ed. Nilüfer Bekleyen. Pegem Akademi. Ankara.
  • Richards, J.C., Rodgers, T.S. (2001). Approaches and methods in language teaching (Second edition). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Üstündağ, T. (2010). Tamer Levent'e armağan yaratıcı drama (1999-2002 yazılar). Ed. Ömer Adıgüzel. Naturel yayınları. Ankara.
  • Veznedaroğlu, R.L., Özgür, A.O. (2005). Öğrenme stilleri: tanımlamalar, modeller ve işlevleri. İlköğretim-online.
  • Yaman, B. (2005). Senaryo tabanlı öğrenme yaklaşımına (stöy) dayalı eğitimde drama yönteminin, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarına etkisi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, C.14, S.2(465-482).
APA SOYER S (2016). YABANCI DİL EĞİTİMİNDE BİREYSEL FARKLILIKLARA BİR ÇÖZÜM ÖNERİSİ: YARATICI DRAMA YÖNTEMİ VE ETKİNLİKLERİ. , 95 - 104.
Chicago SOYER Senem YABANCI DİL EĞİTİMİNDE BİREYSEL FARKLILIKLARA BİR ÇÖZÜM ÖNERİSİ: YARATICI DRAMA YÖNTEMİ VE ETKİNLİKLERİ. (2016): 95 - 104.
MLA SOYER Senem YABANCI DİL EĞİTİMİNDE BİREYSEL FARKLILIKLARA BİR ÇÖZÜM ÖNERİSİ: YARATICI DRAMA YÖNTEMİ VE ETKİNLİKLERİ. , 2016, ss.95 - 104.
AMA SOYER S YABANCI DİL EĞİTİMİNDE BİREYSEL FARKLILIKLARA BİR ÇÖZÜM ÖNERİSİ: YARATICI DRAMA YÖNTEMİ VE ETKİNLİKLERİ. . 2016; 95 - 104.
Vancouver SOYER S YABANCI DİL EĞİTİMİNDE BİREYSEL FARKLILIKLARA BİR ÇÖZÜM ÖNERİSİ: YARATICI DRAMA YÖNTEMİ VE ETKİNLİKLERİ. . 2016; 95 - 104.
IEEE SOYER S "YABANCI DİL EĞİTİMİNDE BİREYSEL FARKLILIKLARA BİR ÇÖZÜM ÖNERİSİ: YARATICI DRAMA YÖNTEMİ VE ETKİNLİKLERİ." , ss.95 - 104, 2016.
ISNAD SOYER, Senem. "YABANCI DİL EĞİTİMİNDE BİREYSEL FARKLILIKLARA BİR ÇÖZÜM ÖNERİSİ: YARATICI DRAMA YÖNTEMİ VE ETKİNLİKLERİ". (2016), 95-104.
APA SOYER S (2016). YABANCI DİL EĞİTİMİNDE BİREYSEL FARKLILIKLARA BİR ÇÖZÜM ÖNERİSİ: YARATICI DRAMA YÖNTEMİ VE ETKİNLİKLERİ. Nüsha, 16(42), 95 - 104.
Chicago SOYER Senem YABANCI DİL EĞİTİMİNDE BİREYSEL FARKLILIKLARA BİR ÇÖZÜM ÖNERİSİ: YARATICI DRAMA YÖNTEMİ VE ETKİNLİKLERİ. Nüsha 16, no.42 (2016): 95 - 104.
MLA SOYER Senem YABANCI DİL EĞİTİMİNDE BİREYSEL FARKLILIKLARA BİR ÇÖZÜM ÖNERİSİ: YARATICI DRAMA YÖNTEMİ VE ETKİNLİKLERİ. Nüsha, vol.16, no.42, 2016, ss.95 - 104.
AMA SOYER S YABANCI DİL EĞİTİMİNDE BİREYSEL FARKLILIKLARA BİR ÇÖZÜM ÖNERİSİ: YARATICI DRAMA YÖNTEMİ VE ETKİNLİKLERİ. Nüsha. 2016; 16(42): 95 - 104.
Vancouver SOYER S YABANCI DİL EĞİTİMİNDE BİREYSEL FARKLILIKLARA BİR ÇÖZÜM ÖNERİSİ: YARATICI DRAMA YÖNTEMİ VE ETKİNLİKLERİ. Nüsha. 2016; 16(42): 95 - 104.
IEEE SOYER S "YABANCI DİL EĞİTİMİNDE BİREYSEL FARKLILIKLARA BİR ÇÖZÜM ÖNERİSİ: YARATICI DRAMA YÖNTEMİ VE ETKİNLİKLERİ." Nüsha, 16, ss.95 - 104, 2016.
ISNAD SOYER, Senem. "YABANCI DİL EĞİTİMİNDE BİREYSEL FARKLILIKLARA BİR ÇÖZÜM ÖNERİSİ: YARATICI DRAMA YÖNTEMİ VE ETKİNLİKLERİ". Nüsha 16/42 (2016), 95-104.