Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Topluluğundaki Yapılandırmacı Ders Planı Hazırlama Deneyimleri: İlkokul Öğretmenleriyle Yapılmış Bir Örnek Olay Çalışması

Yıl: 2017 Cilt: 42 Sayı: 190 Sayfa Aralığı: 189 - 209 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Topluluğundaki Yapılandırmacı Ders Planı Hazırlama Deneyimleri: İlkokul Öğretmenleriyle Yapılmış Bir Örnek Olay Çalışması

Öz:
Çalışmanın amacı, öğretmenlerin mesleki öğrenme topluluğu uygulamalarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi ve bu uygulamanın yapılandırmacı ders planı hazırlama becerisi ile yapılandırmacılık ve yapılandırmacı ders planı anlayışlarında oluşturduğu değişimin incelenmesidir. Araştırmada sekiz haftalık bir süreçte yapılandırmacı anlayışa dayalı ders planı hazırlama konusunda yürütülen mesleki öğrenme topluluğu uygulaması örnek olay olarak ele alınmıştır. İlkokul düzeyinde görev yapmakta olan dört sınıf öğretmeni çalışmanın katılımcıları olarak belirlenmiştir. Odak grup görüşmeleri, metaforlar ve doküman incelemesi yoluyla veri toplanmıştır. Araştırmada uygulamadan önce ve sonra yapılan odak grup görüşmelerinden edinilen veriler, betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Oluşturulan metaforlar tablolaştırılmış, kodlanmış ve metaforlara ait açıklamalar doğrudan alıntı ile verilmiştir. Uygulamadan önce ve sonra hazırlanan ders planlarını değerlendirmek için "Ders Planı Puanlama Anahtarı" kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin mesleki öğrenme topluluğuna ilişkin olumlu görüşleri olduğu ve bu uygulamanın ders planlarında yapılandırmacı anlayışa doğru bir değişim yarattığı ortaya çıkmıştır. Elde edilen sonuçlara bağlı olarak öneriler getirilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

Teachers' Experiences in a Professional Learning Community on The Constructivist Lesson Planning: A Case Study Among Primary School Teachers

Öz:
The purpose of the study is to determine the opinions of teachers about professional learning community (PLC) practices, and examine the change caused by this practice on their constructivist lesson planning skills, constructivist lesson plans (CLP) and constructivism comprehensions. In the research, the professional learning community practice being carried out regarding preparation of constructivist lesson planning in an eight weeks period has been addresses as case study. Four class teachers, serving at the level of primary school, have been determined as the participants of the study. Data has been collected through focus group meetings, metaphors and document review. In the research, the results obtained before and after the practice have been analyzed by descriptive analysis method. The metaphors formed by the teachers have been tabulated, coding has been made for the metaphors and the explanations -relevant to the metaphors formed- have been provided by direct citation. The "Lesson Plan Rubric" has been used in order to assess the lesson plans prepared before and after the practice. As the result of the research, it has emanated that the teachers have positive opinions regarding professional learning community, and that this practice creates a change towards constructivist comprehension in lesson plans. Depending on the obtained results, suggestions have been brought.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akar, H. ve Yıldırım, A. (2009). Change in teacher candidates' metaphorical images about classroom management in a social constructivist learning environment. Teaching in Higher Education, 14(4), 401-415.
  • Albez, C., Sezer, Ş., Durdağı, A. ve Ada, Ş. (2014). An examination related to the effectiveness of primary school teachers' committee meetings. Middle Eastern ve African Journal of Educational Research, 7(4), 4-20. http://www.majersite.org/issue7/majerissue7.pdf#page=4 adresinden erişildi.
  • Annenberg Institute for School Reform. (2004). Professional learning communities: professional development strategies that improve instruction. Providence, RI: Brown University.
  • Baştürk, S. (2016). Primary pre-service teachers' perspectives on constructivism and its implementation in http://www.hrpub.org/download/20160331/UJER28-19506240.pdf adresinden erişildi. Universal Journal of Educational Research, 4(4), 904-912.
  • Baviskar, S. N., Hartle, R. ve Whitney, T. (2009). Essential criteria to characterize constructivist teaching: derived from a review of the literature and applied to five constructivist-teaching method articles. International http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/09500690701731121 adresinden erişildi. of Science Education, 31(4), 541-550.
  • Brooks, M. ve Brooks, J. (1999). In search of understanding: A case for the constructivist classroom. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Can, A. (2014). SPSS ile Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Caton, M. A. (2014). To What extent does professional development ınfluence constructivist science teaching in classrooms?: A comparative study of education in the United States Of America and Finland (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). State University of New York College, New York.
  • Ceyhan, G. D. (2014). Perceptions of pre-service science teachers about planning and its implementation. https://www.researchgate.net/profile/Gaye_Ceyhan/publication/283086057_Perceptions_of_pre service_science_teachers_about_planning_and_its_implementation/links/5629fc2f08ae22b1703161 f7.pdf adresinden erişildi.
  • Chen, P. ve Wang, T. (2015). Exploring the evolution of a teacher professional learning community: a longitudinal case study at a Taiwanese high school. Teacher Development, 19(4), 427-444.
  • Dangel, J. R. (2011). An analysis of research on constructivist teacher education. In Education, 17(2), http://ineducation.ca/ineducation/article/view/85/361 adresinden erişildi.
  • Darling-Hammond, L. ve Richardson, N. (2009). Teacher learning: What matters? Educational Leadership, 66(5), 46-53.
  • Dogan, S., Pringle, R. ve Mesa, J. (2016). The impacts of professional learning communities on science teachers' knowledge, practice, and student Learning: A review. Professional Development in Education, 42(4), 569-588.
  • DuFour, R. (2002). Time, perspective and priorities. R. Eaker, , R. DuFour ve R. DuFour (Ed.), Getting started: Reculturing schools to become professional learning communities içinde (s. 31-56). USA: Solution Tree Press.
  • DuFour, R. (2005). What is a professional learning community? R. DuFour, R. Eaker ve R. DuFour (Ed.), On common ground: the power of professional learning communities içinde (s. 31-43). Bloomington, In: Solution Tree Press
  • Eaker, R., DuFour, R. ve DuFour, R. (2002). Getting started: A conceptual frame work for creating a Professional learning community. R. Eaker, R. DuFour ve R. DuFour (Ed.), Getting started: Reculturing schools to become professional learning communities içinde (s. 1-8). USA: Solution Tree Press.
  • Fujii, T. (2016). Designing and adapting tasks in lesson planning: a critical process of Lesson Study. ZDM Mathematics Education, 48(4), 411-423 https://link.springer.com/article/10.1007/s11858-016- 0770-3 adresinden erişildi.
  • Graham, P. ve Ferriter, W. M. (2010). Building a professional learning community at work: A guide to the first year. Bloomington, IN: Solution Tree
  • Guskey, T. R. (2002). Professional development and teacher change. Teachers and Teaching, 8(3), 381-391. http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/135406002100000512 adresinden erişildi.
  • Gür, T., Dilci, T. ve Arseven, A. (2013). The opinions of preservice teachers in transition from traditional approach to constructivism: A discourse analysıs. Karadeniz Dergi, 18, 123-135.
  • Hairon, S. ve Dimmock, C. (2012). Singapore schools and professional learning communities: Teacher professional development and school leadership in an Asian hierarchical system. Educational Review, 64(4), 405-424.
  • Hipp, K., Huffman, J., Pankake, A. ve Olivier, D. (2008). Sustaining professional learning communities: Case studies. Journal of Educational Change, 9(2), 173-195.
  • Hirsh, S. ve Hord, S. M. (2008). Leaders and learner. Principal Leadership, 9(4), 26-30.
  • Hord, S. (2004). Professional learning communities: An overview. S. Hord (Ed.), Learning together, leading together: Changing schools through professional learning communities içinde (s. 5-14). New York: Teachers College Press and Alexandria.
  • Hord, S. M. (2008). Evolution of the professional learning community: Revolutionary concept is based on intentional collegial learning. Journal of Staff Development, 29(3), 10-13.
  • Hord, S. M. ( 1997). Professional learning communities: Communities of continuous inquiry and improvement. Austin, TX: Southwest Educational Development Laboratory.
  • Janjai, S. (2011). Improvement of the ability of the students in an education program to design the lesson plans by using an instruction model based on the theories of constructivism and metacognition. Procedia http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877705812014968 adresinden erişildi. Engineering, 32, 1163-1168.
  • Jonassen, D. H. (1999). Designing constructivist learning environments. C. M. Reigeluth (Ed.), Instructional design theories and models: A new paradigm of instructional theory içinde (s. 215-239). NJ: Lawrence Erlbaum Associates. http://www.davidlewisphd.com/courses/EDD8121/readings/1999- Jonassen.pdf adresinden erişildi.
  • Lunenburg, F. C. (2010). Creating a professional learning community. National Forum of Educational Administration and Supervision Journal, 27(4), 1-7
  • Marlowe, B. A. ve Page, M. L. (2005). Creating and sustaining the constructivist classroom. ABD: Corwin Press. Mathison, S. (1988). Why http://www.jstor.org/stable/1174583 adresinden erişildi. triangulate? Educational Researcher, 17(2), 13-17.
  • MEB. (2014). Milli Eğitim Bakanlığı okul öncesi eğitim ve ilköğretim kurumları yönetmeliği. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/ilkveokuloncyon_0/yonetmelik.pdf adresinden erişildi.
  • Merriam, S. B. (2014). Qualitative research: A guide to design and implementation. Somerset, US: Jossey-Bass.
  • Michelen, R. T. (2011). Impact of participation in a professional learning community on the professional life of a teacher (Yayımlanmamış doktora tezi). Fordham University, New York.
  • Murphy, S. (2012). A study of classroom teachers' experiences in a collaborative learning community: Learning to improve support for students with characteristics of ADHD and their literacy learning (Yayımlanmamış doktora tezi). University of Toronto, Kanada.
  • Özdemir, S. (2012). Metaphoric perceptions of prospective teachers regarding the concept of curriculum. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(3), 369-393.
  • Padwad, A. ve Dixit, K. (2008). Impact of professional learning community participation on teachers' thinking about classroom problems. TESL-EJ, 12(3). Retrieved From http://tes1- wj.org/ej47/10.pdf.
  • Panasuk, R. M. ve Todd, J. (2005). Effectiveness of lesson planning: Factor analysis. Journal of Instructional Psychology, 32(3), 215-232.
  • Patton, M. Q. (1999). Enhancing the quality and credibility of qualitative analysis. Health Services Research, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1089059/pdf/hsresearch0002201pdf adresinden erişildi. 34(5), 1189-1208.
  • Peterson, C. A. (2014). Teachers' perceptions of the professional learning community as a model of professional development (Yayımlanmamış doktora tezi). College Of Saint Elizabeth, New Jersey.
  • Prince, M. ve Felder, R. M. (2006). Inductive teaching and learning methods: Definitions, comparisons, and research bases. Journal of Engineering Education, 95(2), 123-38.
  • Puzziferro-Schnitzer, M. (2005). Managing virtual adjunct faculty: Applying the seven principles of good http://www.westga.edu/~distance/ojdla/summer82/schnitzer82.htm adresinden erişildi. Journal of Distance Learning
  • Administration, VIII(II),
  • Rahman, M. S. (2011). Influence of professional learning community (PLC) on learning a constructivist teaching approach POE: a case of secondary science teachers in Bangladesh. Asia-Pacific forum on science learning and teaching, 13(1), 23-55
  • Sackney, L. (2011, Ocak). Building learning communities in challenging Aboriginal learning environments. 24th International Congress for School Effectiveness and İmprovement içinde (No. 54), Kıbrıs. http://www.icsei.net/icsei2011/Full%20Papers/0054.pdf adresinden erişildi.
  • Savaşçı, F. ve Berlin, D. F. (2012). Science teacher beliefs and classroom practice related to constructivism in different school settings. Journal of Science Teacher Education, 23, 65-86.
  • Schmoker, M. (2006). Results now: How we can achieve unprecedented improvements in teaching and learning. Alexandria VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Scott, A., Clarkson, P. ve McDonough, A. (2011). Fostering Professional Learning Communities Beyond School http://ro.ecu.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=1534&context=ajte adresinden erişildi. Australian Journal of Teacher Education, 36(6).
  • Seung, E., Park, S. ve Narayan, R. (2011). Exploring Elementary pre-service teachers' beliefs about science teaching and learning as revealed in their metaphor writing. Journal of Science Education and Technology, 20, 703-714.
  • Simmons, P. E., Emory, A., Carter, T., Coker, T., Finnegan, B., Crockett, D. ve Labuda, K. (1999). Beginning teachers: beliefs and classroom actions. Journal of Research in Science Teaching, 36(8), 930- 954.
  • Svanbjörnsdóttir, B. M. Macdonald, A. ve Frímannsson, G. H. (2016). Teamwork in establishing a professional learning community in a new Icelandic school. Scandinavian Journal of Educational Research, 60(1), 90-109. http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/00313831.2014.996595 adresinden erişildi.
  • Şahin, E., Maden, S. ve Gedik, M. (2011). An evaluation of the effectiveness of comitees of teachers based on the views of Turkish language teachers (A sample of Erzurum). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 155-172.
  • Tam, A. C. F. (2015). The role of a professional learning community in teacher change: A perspective from beliefs and practices. Teachers and Teaching: Theory And Practice, 21(1), 22-43.
  • Uhrmacher, P. B., Conrad, B. M. ve Moroye, C. M. (2013). Finding the balance between process and product through perceptual lesson planning. Teachers College Record, 15(7), 1-27.
  • Uzuntiryaki, E., Boz, Y., Kirbulut, D. ve Bektaş, O. (2010). Do pre-service chemistry teachers reflect their beliefs about constructivism in their teaching practices? Research in Science Education, 40(3), 403-424.
  • Windschitl, M. (1999). The challenges of sustaining a constructivist classroom culture. Phi Delta Kappan, 80(10), 751-754
  • Yamraj, J. (2008). The challenges and complexities of initiating a professional learning community of teachers (Yayımlanmamış doktora tezi). Queen's University Kingston, Canada.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, N. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Zhang, J. ve Pang, N. S. K. (2016). Exploring the characteristics of professional learning communities in China: A mixed-method study. The Asia Pacific Educational Researcher, 25(1), 11-21.
APA ÇOLAK E (2017). Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Topluluğundaki Yapılandırmacı Ders Planı Hazırlama Deneyimleri: İlkokul Öğretmenleriyle Yapılmış Bir Örnek Olay Çalışması. , 189 - 209.
Chicago ÇOLAK ESMA Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Topluluğundaki Yapılandırmacı Ders Planı Hazırlama Deneyimleri: İlkokul Öğretmenleriyle Yapılmış Bir Örnek Olay Çalışması. (2017): 189 - 209.
MLA ÇOLAK ESMA Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Topluluğundaki Yapılandırmacı Ders Planı Hazırlama Deneyimleri: İlkokul Öğretmenleriyle Yapılmış Bir Örnek Olay Çalışması. , 2017, ss.189 - 209.
AMA ÇOLAK E Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Topluluğundaki Yapılandırmacı Ders Planı Hazırlama Deneyimleri: İlkokul Öğretmenleriyle Yapılmış Bir Örnek Olay Çalışması. . 2017; 189 - 209.
Vancouver ÇOLAK E Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Topluluğundaki Yapılandırmacı Ders Planı Hazırlama Deneyimleri: İlkokul Öğretmenleriyle Yapılmış Bir Örnek Olay Çalışması. . 2017; 189 - 209.
IEEE ÇOLAK E "Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Topluluğundaki Yapılandırmacı Ders Planı Hazırlama Deneyimleri: İlkokul Öğretmenleriyle Yapılmış Bir Örnek Olay Çalışması." , ss.189 - 209, 2017.
ISNAD ÇOLAK, ESMA. "Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Topluluğundaki Yapılandırmacı Ders Planı Hazırlama Deneyimleri: İlkokul Öğretmenleriyle Yapılmış Bir Örnek Olay Çalışması". (2017), 189-209.
APA ÇOLAK E (2017). Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Topluluğundaki Yapılandırmacı Ders Planı Hazırlama Deneyimleri: İlkokul Öğretmenleriyle Yapılmış Bir Örnek Olay Çalışması. Eğitim ve Bilim, 42(190), 189 - 209.
Chicago ÇOLAK ESMA Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Topluluğundaki Yapılandırmacı Ders Planı Hazırlama Deneyimleri: İlkokul Öğretmenleriyle Yapılmış Bir Örnek Olay Çalışması. Eğitim ve Bilim 42, no.190 (2017): 189 - 209.
MLA ÇOLAK ESMA Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Topluluğundaki Yapılandırmacı Ders Planı Hazırlama Deneyimleri: İlkokul Öğretmenleriyle Yapılmış Bir Örnek Olay Çalışması. Eğitim ve Bilim, vol.42, no.190, 2017, ss.189 - 209.
AMA ÇOLAK E Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Topluluğundaki Yapılandırmacı Ders Planı Hazırlama Deneyimleri: İlkokul Öğretmenleriyle Yapılmış Bir Örnek Olay Çalışması. Eğitim ve Bilim. 2017; 42(190): 189 - 209.
Vancouver ÇOLAK E Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Topluluğundaki Yapılandırmacı Ders Planı Hazırlama Deneyimleri: İlkokul Öğretmenleriyle Yapılmış Bir Örnek Olay Çalışması. Eğitim ve Bilim. 2017; 42(190): 189 - 209.
IEEE ÇOLAK E "Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Topluluğundaki Yapılandırmacı Ders Planı Hazırlama Deneyimleri: İlkokul Öğretmenleriyle Yapılmış Bir Örnek Olay Çalışması." Eğitim ve Bilim, 42, ss.189 - 209, 2017.
ISNAD ÇOLAK, ESMA. "Öğretmenlerin Mesleki Öğrenme Topluluğundaki Yapılandırmacı Ders Planı Hazırlama Deneyimleri: İlkokul Öğretmenleriyle Yapılmış Bir Örnek Olay Çalışması". Eğitim ve Bilim 42/190 (2017), 189-209.