Yıl: 2016 Cilt: 16 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 2060 - 2082 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

ALTINCI SINIFTA ELİT SINIF UYGULAMASI ÜZERİNE NİTEL BİR ÇALIŞMA

Öz:
Bu çalışmayla, bir elit sınıf ve iki karma sınıfa sahip bir ilköğretim okulunun altıncı sınıfında öğrenim görmekte olan öğrencilerin düzey derslikleri (seviye sınıfları) uygulamasına ilişkin görüşleri incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini; elit sınıfta 22, birinci karma grupta 26, ikinci karma grupta 26 olmak üzere toplam 74 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada açık ve kapalı sorulardan oluşan bir anket ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmelerden ve açık uçlu sorulardan elde edilen veriler içerik analizi ve betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Öğrencilerin yarıdan fazlası uygulamayı adil bulmamakta, karma dersliklerde yer alan öğrencilerin üçte ikisi, bu uygulamanın arkadaşlık ilişkilerini olumsuz etkilediğini düşünmektedir. Öğrencilerin neredeyse tamamı, İngilizce dersi dışında, dersleri yürüten öğretmenlerin farklılaşmadığını belirtmişlerdir. Görüşmeler sırasında öğrencilerden uygulamayı psikolojik değişkenler açısından değerlendirmeleri istendiğinde, özellikle karma dersliklerde yer alan öğrencilerin, "öğretmenlerin derslikler arasında ayrım yapmaları", "kendini tembel hissetme-aşağı görme" gibi nedenlerle düzey derslikleri uygulamasının kendilerini psikolojik olarak olumsuz etkilediğini düşündükleri görülmüştür.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

A CASE STUDY ON ELITE (HONORS) CLASSROOM PRACTICE IN 6TH GRADE

Öz:
In this study, ability grouping practices have been examined based on students' opinions, who are studying in a school which has one an elite and two mixed level classes. The sample of the study includes totally 74 6th class students of which 22 students in the elite class, 26 students in the first mixed class and 26 students in the second mixed class. Data was gathered through a questionnaire consisting of open and closed-ended questions and interviews. The open-ended questions and interviews were analyzed with content analysis and descriptive analyses. More than half of the students think that the practice is not fair; two thirds of the students involved in mixed classrooms consider that this practice negatively affect the friendship relations. The students were asked to make an assessment of the ability grouping practices in the interviews. It is seen that when the students were asked to make an assessment of practices according to psychological variables, especially the students in the mixed classes indicated that the ability grouping practices affect them in a negative way because of teachers' different attitudes in different classes and they feel themselves as lazy.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aldan K. Ç. (2007). "Düzey Dersliklerinin İlköğretim Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersine İlişkin Akademik Başarıları ve Benlik Saygıları Üzerine Etkisi". Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi: Aydın.
  • Allington, R. L. (1980). Poor readers don't get to read much in reading groups. Language Arts, 872-876.
  • Ansalone, G., Biafora, F. (2004). "Elementary School Teachers' Perceptions and Attitudes to The Educational Structure of Tracking". American Journal of Education, Academic Research Library.
  • Baron, J. L. (1997). "The Effects of Cooperative Training and Ability Grouping on Microcomputer Learning". Computers in Human Behavior, Vol. 13, 285-304.
  • Betts, J. R., & Shkolnik, J. L. (2000). The effects of ability grouping on student achievement and resource allocation in secondary schools. Economics of Education Review, 19(1), 1-15.
  • Boaler, J. (1997). Setting, social class and survival of the quickest. British Educational Research Journal, 23(5), 575-595.
  • Boaler, J.; Wiliam, D; Brown, M. (2000). "Students' Experiences of Ability GroupingDisaffection, Polarization and the Construction of Failure". British Educational Research Journal. 26 (5). 631-648.
  • Boerger, C. J. (2006). Will ability grouping the seventh grade students in math positively impacy their bst scores when they take the test in eighth grade? Anthology of K-12 Action Research Papers, 87.
  • Broussard, C. A., & Joseph, A. L. (1998). Tracking: A form of educational neglect?. Children & Schools, 20(2), 110-120.
  • Carbonaro, W. (2005). Tracking students' effort, and academic achievement, Sociology of Education, 78, 27-49.
  • Cheung C. K.; Rudowicz, E. (2003). "Academic Outcomes of Ability Grouping Junior High School Students in Hong Kong". The Journal of Educational Research. 96 (4), 241-254.
  • Devine, D. (1993). A study of reading ability groups: primary school children's experiences and views. Irish Educational Studies, 12(1), 134-142.
  • Donelan, R. W., Neal, G. A., & Jones, D. L. (1994). The promise of Brown and the reality of academic grouping: The tracks of my tears. Journal of Negro Education, 376-387.
  • Douglas, V. I. (1972). Stop, look and listen: The problem of sustained attention and impulse control in hyperactive and normal children. Canadian Journal of Behavioural Science/Revue canadienne des sciences du comportement, 4(4), 259.
  • Dreeben, R. (1984). First-grade reading groups: Their formation and change. In The Social Context of Instruction. Group Organization and Group Processes. (Ed: Peterson, P. L. and others, Chapter 5). 80-95. Eric Identifier ED 268 075 SP 027 044, 80.
  • Esposito, D. (1973). Homogeneous and heterogeneous ability grouping: Principal findings and implications for evaluating and designing more effective educational environments. Review of Educational Research, 163-179.
  • Figlio, D. N., & Page, M. E. (2002). School choice and the distributional effects of ability tracking: does separation increase inequality?. Journal of Urban Economics, 51(3), 497-514.
  • Gambrell, L. B., Wilson, R. M., & Gantt, W. N. (1981). Classroom observations of taskattending behaviors of good and poor readers. The Journal of Educational Research, 74(6), 400-404.
  • Gamoran, A. (1989). Measuring curriculum differentiation. American Journal of Education, 129-143.
  • Gamoran, A., & Mare, R. D. (1989). Secondary school tracking and educational inequality: Compensation, reinforcement, or neutrality?. American Journal of Sociology, 1146-1183 . Good, T. L., & Brophy, J. E. (1972). Behavioral expression of teacher attitudes. Journal of Educational Psychology, 63(6), 617.
  • Gömleksiz, M. (1997). Düzey Kümeleri: Temeleğitim 2. Aşama Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Adana. Baki Kitabevi.
  • Hallinan, M. T. (1994). Tracking: From theory to Practice, Sociology of Education, 67(2), 79-84.
  • Hallinan, M., Kubitschek, W. N. (1999). "Curriculum Differentiation and High School Achievement", Social Psychology of Education. Vol. 3, 41-62.
  • Harrison, A.E. (1992). "Ability Grouping: Practises and Perceptions of Elementary School Teachers". Dissertation Abstracts International. 50(5), 1199-A.
  • Holmes C. T., Ahr, T. J. (1994). "Effects of Ability Grouping on Achievement and SelfConcept of African-American and White Students". The Clearing House, Academic Research Library, 67 (5), 294-297.
  • Hollifield, J. (1987). Ability Grouping in Elementary Schools. ERIC Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education Urbana IL. ERIC Identifier: ED290542 http://www.meb.gov.tr/mebasp/mebdata/mevzuat/aramalisteleme.asp
  • Irenson J., Maclntyre H. (2002). "With-in Class Ability Grouping: Placement of Pupils in Groups and Self-Concept". British Educational Research Journal. Vol. 28, 249-263.
  • Kulik, J. A., & Kulik, C. L. C. (1992). Meta-analytic findings on grouping programs. Gifted Child Quarterly, 36(2), 73-77.
  • Labov, W. (1972). Academic ignorance and black intelligence. The Atlantic Monthly, 229, p. 59-67.
  • Llerac, C. (2008). Race, racial concentration, and the dynamics of educational inequalities across urban and suburban schools. American Educational research Journal, 45(4), 886-912.
  • Loveless, T. (1998). "The Tracking and Ability Grouping Debate". Thomas Fordham Foundation.
  • Lunn, J. C. B., & Ferri, E. (1970). Streaming in the primary school: A longitudinal study of children in streamed and non-streamed junior schools (No. 8). National foundation for educational research in England and Wales.
  • Margolis, E., Soldatenko, M., Acker, S. & Gair, M. (2001). Peekaboo: Hiding and Outing the Curriculum. In E. Margolis (Ed.), The Hidden Curriculum in Higher Education. New York: Routledge. Mills, T.R. (1993) "The Effects of Grouping in Rural Elementary Schools." Dissertation Abstracts International. 54(4), 1181-A.
  • Mills, C. J., & Durden, W. G. (1992). Cooperative learning and ability grouping: An issue of choice. Gifted Child Quarterly, 36(1), 11-16.
  • Nevi, C. (1987). In defense of tracking. Educational Leadership, 44 (6), 2426. Nystrand, M., & Gamoran, A. (1991). Instructional discourse, student engagement, and literature achievement. Research in the Teaching of English, 261-290.
  • Oakes, J. (1985). Keeping track. Yale University Press.
  • Saleh, M. Lazonder, A. W., Jong, T. D. (2005). "Effects of With-in Class Ability Grouping on Social Interaction, Achievement and Motivation". Instructional Science, 33, pg. 105-119.
  • Slavin, R. E. (1990). "Achievement Effects of Ability Grouping in Secondary Schools:
  • A Best Evidence Synthesis". Review of Educational Research, 60 (3), 471- 499. Schwartz, F. (1981). Supporting or subverting learning: peer group patterns in tracked schools, Anthropology of Education Quarterly, 12, 99-121.
  • Sewell, W. H. & Robert M. H. (1975 Education, Occupation, and Earnings: Achievement in the Early Career. New York: Academic Press.
  • Smith A. E., Jussim, L. (1998). "Self-Fulfilling Prophecies, Perceptual Biases and Accuracy at the Individual and Group Levels". Journal of Experimental Social Psychology. 34, 530-561.
  • Wheelock, A. (1992).Crossing the tracks: how untracking" can save america's schools. New York: The New Press.
  • Willig, C. J. (1963). Social implications of streaming in the junior school. VanderHart, G. P. (2006). "Why do some schools group by ability? some evidence from the NAEP". American Journal of Economics and Sociology. 65 (2), 435-462.
  • Yaşar, Ş. Gültekin , M., Erdem, A. R., Küçükyılmaz, A, Ersoy, A. & Koç, N. (2007).
  • Birleştirilmiş sınıflarda öğretim, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, No:921.
  • Yogev, A. (1981). "Determinants of early educational career in Israel: further evidence for the sponsorship thesis." Sociology of Education, 54:181-95.
  • Zimmer, R. (2003). "A New Twist in the Educational Tracking Debate". Economics of Educational Review. 22, pg. 307-315.
  • Yılmaz, S., Çengel, M., Akar- Vural, R., Gömleksiz, M. (2008). Düzey derslikleri: İlköğretim 8. sınıf öğrencileri üzerine bir durum çalışması, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 194-219.
APA VURAL R, YILMAZ ÖZELÇİ S, ÇENGEL SCHOVILLE M, GÖMLEKSİZ M (2016). ALTINCI SINIFTA ELİT SINIF UYGULAMASI ÜZERİNE NİTEL BİR ÇALIŞMA. , 2060 - 2082.
Chicago VURAL Ruken Akar,YILMAZ ÖZELÇİ SERAP,ÇENGEL SCHOVILLE MELTEM,GÖMLEKSİZ Müfit ALTINCI SINIFTA ELİT SINIF UYGULAMASI ÜZERİNE NİTEL BİR ÇALIŞMA. (2016): 2060 - 2082.
MLA VURAL Ruken Akar,YILMAZ ÖZELÇİ SERAP,ÇENGEL SCHOVILLE MELTEM,GÖMLEKSİZ Müfit ALTINCI SINIFTA ELİT SINIF UYGULAMASI ÜZERİNE NİTEL BİR ÇALIŞMA. , 2016, ss.2060 - 2082.
AMA VURAL R,YILMAZ ÖZELÇİ S,ÇENGEL SCHOVILLE M,GÖMLEKSİZ M ALTINCI SINIFTA ELİT SINIF UYGULAMASI ÜZERİNE NİTEL BİR ÇALIŞMA. . 2016; 2060 - 2082.
Vancouver VURAL R,YILMAZ ÖZELÇİ S,ÇENGEL SCHOVILLE M,GÖMLEKSİZ M ALTINCI SINIFTA ELİT SINIF UYGULAMASI ÜZERİNE NİTEL BİR ÇALIŞMA. . 2016; 2060 - 2082.
IEEE VURAL R,YILMAZ ÖZELÇİ S,ÇENGEL SCHOVILLE M,GÖMLEKSİZ M "ALTINCI SINIFTA ELİT SINIF UYGULAMASI ÜZERİNE NİTEL BİR ÇALIŞMA." , ss.2060 - 2082, 2016.
ISNAD VURAL, Ruken Akar vd. "ALTINCI SINIFTA ELİT SINIF UYGULAMASI ÜZERİNE NİTEL BİR ÇALIŞMA". (2016), 2060-2082.
APA VURAL R, YILMAZ ÖZELÇİ S, ÇENGEL SCHOVILLE M, GÖMLEKSİZ M (2016). ALTINCI SINIFTA ELİT SINIF UYGULAMASI ÜZERİNE NİTEL BİR ÇALIŞMA. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(4), 2060 - 2082.
Chicago VURAL Ruken Akar,YILMAZ ÖZELÇİ SERAP,ÇENGEL SCHOVILLE MELTEM,GÖMLEKSİZ Müfit ALTINCI SINIFTA ELİT SINIF UYGULAMASI ÜZERİNE NİTEL BİR ÇALIŞMA. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16, no.4 (2016): 2060 - 2082.
MLA VURAL Ruken Akar,YILMAZ ÖZELÇİ SERAP,ÇENGEL SCHOVILLE MELTEM,GÖMLEKSİZ Müfit ALTINCI SINIFTA ELİT SINIF UYGULAMASI ÜZERİNE NİTEL BİR ÇALIŞMA. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.16, no.4, 2016, ss.2060 - 2082.
AMA VURAL R,YILMAZ ÖZELÇİ S,ÇENGEL SCHOVILLE M,GÖMLEKSİZ M ALTINCI SINIFTA ELİT SINIF UYGULAMASI ÜZERİNE NİTEL BİR ÇALIŞMA. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 16(4): 2060 - 2082.
Vancouver VURAL R,YILMAZ ÖZELÇİ S,ÇENGEL SCHOVILLE M,GÖMLEKSİZ M ALTINCI SINIFTA ELİT SINIF UYGULAMASI ÜZERİNE NİTEL BİR ÇALIŞMA. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 16(4): 2060 - 2082.
IEEE VURAL R,YILMAZ ÖZELÇİ S,ÇENGEL SCHOVILLE M,GÖMLEKSİZ M "ALTINCI SINIFTA ELİT SINIF UYGULAMASI ÜZERİNE NİTEL BİR ÇALIŞMA." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, ss.2060 - 2082, 2016.
ISNAD VURAL, Ruken Akar vd. "ALTINCI SINIFTA ELİT SINIF UYGULAMASI ÜZERİNE NİTEL BİR ÇALIŞMA". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16/4 (2016), 2060-2082.