ÖZEL EĞİTİM SINIFLARINDA GÖREV YAPAN ÖZEL EĞİTİM MEZUNU OLAN VE OLMAYAN ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM SÜRECİYLE İLGİLİ GEREKSİNİMLERİ
Yıl: 2016 Cilt: 16 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 1984 - 2001 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
ÖZEL EĞİTİM SINIFLARINDA GÖREV YAPAN ÖZEL EĞİTİM MEZUNU OLAN VE OLMAYAN ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM SÜRECİYLE İLGİLİ GEREKSİNİMLERİ
Öz: Bu araştırma, özel eğitim mezunu olan ve olmayan özel eğitim sınıfı öğretmenlerinin gereksinimlerinin belirlenmesi amacıyla, Düzce ilinde yer alan devlet okullarına bağlı özel eğitim sınıflarında görev yapan özel eğitim mezunu olan ve olmayan öğretmenler ile yürütülmüştür. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile desenlenmiştir. Verilerin toplanmasında yapılandırılmamış görüşme tekniği kullanılmıştır. Veriler, betimsel analiz ile önceden belirlenen temalara göre yorumlanarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin genellikle, öğretimin planlanması ve değerlendirilmesi konusunda zümre öğretmenleri/yardımcı personel, diğer öğretmenler, aileler ve Rehberlik Araştırma Merkezi (RAM) ile işbirliği yardımına, materyal ve gerçek ortamlarda öğretim yapmak için prosedür kolaylığına gereksinim duyduğu; öğretim sürecinde, özel eğitim mezunu öğretmenlerin, işbirliği ve idari kolaylıklar gibi yardımlara; özel eğitim mezunu olmayan öğretmenlerin ise yardımcı personel, bilgi ve materyal desteğine gereksinim duydukları belirlenmiştir.
Anahtar Kelime: Konular:
THE INSTRUCTIONAL PROCESS REQUIREMENTS OF SPECIAL EDUCATION GRADUATE AND NON GRADUATE TEACHERS WORKING IN SPECIAL EDUCATION CLASSES
Öz: This research has been conducted with special education graduate and non graduate teachers working in special education classes in order to determine the instructional process requirements of special education graduate and non graduate teachers working in special education classes in public schools in Düzce province. This research is designed as a case study which is one of the methods in qualitative research. Unstructured interview technique has been used in data collection. The data were analyzed by descriptive analysis and interpreted according to predefined themes. As a result of this research it is determined that teachers often needassistance in cooperating with group teachers / assistant staff, other teachers, families and the Guidance Research Center (RAM) on planning and evaluation of instruction, procedural simplicity for materials and to teach in real environments; through the instruction process, special education graduate teachers need cooperation and administrative facilities and special education non graduate teachers need support in terms of assistant staff, information and material.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Aslan, Y.G., Özbey, F. Özgüç, C.S., Cihan,H. (2014). "Vaka araştırması: özel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin sorunları ve ihtiyaçları" Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(31), 639-654.
- Brownell, M.T., Hirsch, E., Seo, S. (2004). "Meeting the demand for highly qualified special education teachers during severe shortages: what should policymakers consider?" The Journal of Special Education, 38 (1) 56-61.
- Ergenekon, Y. (2009). "Özel eğitim öğretmenlerine mesleklerinin ilk yılında sağlanan destekler"Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(1), 215- 239.
- Griffin, C.C., Kilgore, K.L., Winn, J.A., Wilborn,A.O., Hou, W. ve Garvan, C.W. (2009).
- "First-year special educators the ınfluence of school and classroom context factors on their accomplishments and problems" Teacher Education and Speacial Education, 32(1), 45-63.
- İzci, E. (2005). "Sınıf öğretmeni adaylarının özel konusundaki yeterlilikleri" Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4(14), 106-114.
- Nougaret, A.A, Scruggs, T.E., Mastropieri, M.A. (2005). "Does Teacher Education Produce Better Special Education Teachers?"Exceptional Children, 71 (3), 217-229.
- Ngang, T.K. (2012). "A comparative study on teacher leadership in special education classroom between China and Malaysia" Procedia - Social and Behavioral Sciences 31, 231 - 235.
- Öztürk, C.Ç., Eratay E. (2010). "Eğitim uygulama okuluna devam eden zihin engelli öğrencilerin öğretmenlerinin bireyselleştirilmiş eğitim programı hakkında görüşlerinin belirlenmesi" Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 10 (2), 145-159.
- Özyürek, M. (2008). "Nitelikli öğretmen yetiştirmede sorunlar ve çözümler: özel eğitim örneği" Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(2),189-226.
- Riddel, S., Weedon, E. (2014). "Changing legislation and its effects on inclusive and special education: Scotland" British Journal of Special Education, 41( 4), 363- 381.
- Sarıtaş, M (2011). Sınıf öğretmenlerinin dönüt ve düzeltme davranışlarını kullanma düzeyleri. 1. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir.
- Erişim tarihi: 03.01.2016, http://www.pegem.net/akademi/kongrebildiri_detay.aspx?id=129092.
- Sartawi, A., Alghazo, E.M. (2006). "Special education teachers' perception of factors influencing their instructional practices" International Journal of Rehabilitation Research, 29 (2): 161-165.
- Swanson, E., Solis, M., Ciullo, S. ve McKenna, J.W (2012). "Special education teachers' perceptions of instructional practices in Response to Intervention Implementation" International Journal of Rehabilitation Research, 35 (2): 115-126.
- Şengül, H., Akçin, N. (2010). "Zihinsel yetersizliği olan öğrencilere okuma yazma öğretme konusunda özel eğitim öğretmenlerinin görüşleri" Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi,43(2),1-26.
- Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Güncelleştirilmiş geliştirilmiş altıncı baskı). Ankara: Seçkin.
APA | SİVRİKAYA T, YIKMIŞ A (2016). ÖZEL EĞİTİM SINIFLARINDA GÖREV YAPAN ÖZEL EĞİTİM MEZUNU OLAN VE OLMAYAN ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM SÜRECİYLE İLGİLİ GEREKSİNİMLERİ. , 1984 - 2001. |
Chicago | SİVRİKAYA TUGBA,YIKMIŞ Ahmet ÖZEL EĞİTİM SINIFLARINDA GÖREV YAPAN ÖZEL EĞİTİM MEZUNU OLAN VE OLMAYAN ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM SÜRECİYLE İLGİLİ GEREKSİNİMLERİ. (2016): 1984 - 2001. |
MLA | SİVRİKAYA TUGBA,YIKMIŞ Ahmet ÖZEL EĞİTİM SINIFLARINDA GÖREV YAPAN ÖZEL EĞİTİM MEZUNU OLAN VE OLMAYAN ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM SÜRECİYLE İLGİLİ GEREKSİNİMLERİ. , 2016, ss.1984 - 2001. |
AMA | SİVRİKAYA T,YIKMIŞ A ÖZEL EĞİTİM SINIFLARINDA GÖREV YAPAN ÖZEL EĞİTİM MEZUNU OLAN VE OLMAYAN ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM SÜRECİYLE İLGİLİ GEREKSİNİMLERİ. . 2016; 1984 - 2001. |
Vancouver | SİVRİKAYA T,YIKMIŞ A ÖZEL EĞİTİM SINIFLARINDA GÖREV YAPAN ÖZEL EĞİTİM MEZUNU OLAN VE OLMAYAN ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM SÜRECİYLE İLGİLİ GEREKSİNİMLERİ. . 2016; 1984 - 2001. |
IEEE | SİVRİKAYA T,YIKMIŞ A "ÖZEL EĞİTİM SINIFLARINDA GÖREV YAPAN ÖZEL EĞİTİM MEZUNU OLAN VE OLMAYAN ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM SÜRECİYLE İLGİLİ GEREKSİNİMLERİ." , ss.1984 - 2001, 2016. |
ISNAD | SİVRİKAYA, TUGBA - YIKMIŞ, Ahmet. "ÖZEL EĞİTİM SINIFLARINDA GÖREV YAPAN ÖZEL EĞİTİM MEZUNU OLAN VE OLMAYAN ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM SÜRECİYLE İLGİLİ GEREKSİNİMLERİ". (2016), 1984-2001. |
APA | SİVRİKAYA T, YIKMIŞ A (2016). ÖZEL EĞİTİM SINIFLARINDA GÖREV YAPAN ÖZEL EĞİTİM MEZUNU OLAN VE OLMAYAN ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM SÜRECİYLE İLGİLİ GEREKSİNİMLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(4), 1984 - 2001. |
Chicago | SİVRİKAYA TUGBA,YIKMIŞ Ahmet ÖZEL EĞİTİM SINIFLARINDA GÖREV YAPAN ÖZEL EĞİTİM MEZUNU OLAN VE OLMAYAN ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM SÜRECİYLE İLGİLİ GEREKSİNİMLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16, no.4 (2016): 1984 - 2001. |
MLA | SİVRİKAYA TUGBA,YIKMIŞ Ahmet ÖZEL EĞİTİM SINIFLARINDA GÖREV YAPAN ÖZEL EĞİTİM MEZUNU OLAN VE OLMAYAN ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM SÜRECİYLE İLGİLİ GEREKSİNİMLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.16, no.4, 2016, ss.1984 - 2001. |
AMA | SİVRİKAYA T,YIKMIŞ A ÖZEL EĞİTİM SINIFLARINDA GÖREV YAPAN ÖZEL EĞİTİM MEZUNU OLAN VE OLMAYAN ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM SÜRECİYLE İLGİLİ GEREKSİNİMLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 16(4): 1984 - 2001. |
Vancouver | SİVRİKAYA T,YIKMIŞ A ÖZEL EĞİTİM SINIFLARINDA GÖREV YAPAN ÖZEL EĞİTİM MEZUNU OLAN VE OLMAYAN ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM SÜRECİYLE İLGİLİ GEREKSİNİMLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016; 16(4): 1984 - 2001. |
IEEE | SİVRİKAYA T,YIKMIŞ A "ÖZEL EĞİTİM SINIFLARINDA GÖREV YAPAN ÖZEL EĞİTİM MEZUNU OLAN VE OLMAYAN ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM SÜRECİYLE İLGİLİ GEREKSİNİMLERİ." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, ss.1984 - 2001, 2016. |
ISNAD | SİVRİKAYA, TUGBA - YIKMIŞ, Ahmet. "ÖZEL EĞİTİM SINIFLARINDA GÖREV YAPAN ÖZEL EĞİTİM MEZUNU OLAN VE OLMAYAN ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM SÜRECİYLE İLGİLİ GEREKSİNİMLERİ". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16/4 (2016), 1984-2001. |