Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetin Müşteri Tarafından İlişkisel Pazarlama Anlayışı Doğrultusunda Değerlendirilmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma
Yıl: 2014 Cilt: 6 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 157 - 171 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetin Müşteri Tarafından İlişkisel Pazarlama Anlayışı Doğrultusunda Değerlendirilmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma
Öz: Hizmet sektöründe faaliyet gösteren firmaların geçmişten bu yana uyguladıkları fakat bilimsel temelleri son otuz yılda ortaya atılan ilişkisel pazarlama kavramı, geleneksel pazarlama anlayışının artan rekabet koşulları neticesinde başarısız olmasıyla ön plana çıkmıştır. Türkiye'de artan muhasebe meslek mensubu sayısı, meslekte var olma şartlarını zorlaştırmıştır. Bu doğrultuda meslek mensuplarının mevcut pazarlama anlayışlarını yenilemeleri ve farklılaştırmaları zorunlu hale gelmiştir. Bu çalışmada muhasebe meslek mensuplarının müşteriler tarafından tercih edilirlerken hangi faktörlerin etkili olduğu ve bu faktörlerin ilişkisel pazarlama ile bağlantısı olup olmadığı ortaya konulmuştur. Denizli ilinden kolayda örnekleme yöntemi ile tespit edilen muhasebe hizmeti satın alan 755 işletmenin yöneticisine uygulanan anket çalışmasında, meslek mensupları ile neden çalıştıkları, tercih etme sebepleri, seçerken nelere dikkat ettikleri sorgulanmıştır. Veriler SPSS 15.0 programında faktör analizine tabi tutulmuş ve dokuz temel faktöre ulaşılmıştır. Bulunan sonuçlar, meslek mensuplarının müşteriler tarafından tercih edilmelerinde ilişkisel pazarlamanın önemli bir etken olduğunu göstermiştir.
Anahtar Kelime: An Emprıcal Study Intend to Evaluatıon of the Service Presenting By The Groups of Accountancy Profession Towards The Relatıonship Marketıng Percept of Customers
Öz: The concept of relationship marketing, which the companies operating in service industry adopted from past to present, but the scientific foundations of which have been laid in the last thirty years, stand out with its failure due to the increasing conditions of competition of traditional sense of marketing. The increasing number of members of accounting profession in Turkey has complicated the conditions of survival in this profession. Accordingly, it has been obligatory for the members of the profession to renew and diversify their existing marketing sense. In this study, it was put forward which factors had an impact on customers to prefer the members of accounting profession, and if these factors had a relationship with relations marketing. In the survey study whih was conducted on 755 business managers that purchased accounting service defined via convenience sampling method in Denizli region, it was questioned why they worked with the members of the profession, why they preferred them and to which points they paid attention in selection. The data were subjected to factor analysis in SPSS 15.0 software and nine basic factors were obtained. The results presented that relationshipmarketing had a significant impact on customers to prefer the members of the profession.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Arlı E., (2013). "Marina İşletmeciliğinde İlişkisel Pazarlama Uygulamalarının Tekrar Satın Alma Niyeti, Tavsiye Etme Niyeti ve Memnuniyet Üzerindeki Etkisi" Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı:13/1 ss.61-76
- Büyüköztürk, Ş., (2012). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum, Pegem Yayıncılık Ankara.
- Constantin C., Anton C., (2011)."Implications of Relationship Marketing on the Financial Accounting Services Providers" Mathematics And Computers In Biology, Business And Acoustics, ss.122-127
- Erol M. (2007). "Muhasebe Meslek Elemanlarının Sundukları Hizmetlerin Mükellefleri Tatmin Eden Özelliklerini Belirlemeye Yönelik Ampirik Bir Çalışma" Selçuk Üniversitesi Karaman İİBF Dergisi, Sayı:12 Haziran ss.244-252
- Finnigan B. (2014). "Five Relationship Marketing Strategies That Work", http://www.accountingweb.com/article/five-relationship-marketing-strategieswork/219556 Erişim Tarihi: 10.02.2014
- Gummesson E., (1996). "Relationship Marketing and Imaginary Organizations: A Synthesis", European Journal of Marketing, Sayı: 30( 2), s. 31-44.
- Gummesson E., (1995). "Making Relationship Marketing Operational" International Journal of Service Industry Management, sayı: 5 /5 ss. 5-20
- Gummesson E., (1995). "Broadening and Specifying Relationship Marketing" AsiaAustralia Marketing Journal", Sayı: 2/1 ss. 31- 43
- Hacıefendioğlu Ş., Çolular N., (2008). "İlişkisel Pazarlamada Güven Unsuru ve Otel İşletmelerinde Uygulama" Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 16 ss: 107-126
- Gülmez M., Kitapçı O., (2003). "İlişki Pazarlamasının Gelişimi ve Yakın Geleceği" Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt:4/2, ss.81-89
- Karakaş, B., (2006). Hizmet Sektöründe İlişki Pazarlaması: Butik Oteller ve 5 Yıldızlı Oteller Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma, Yasar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
- Morgan R., Hunt S., (1994). "The Commitment- Trust Theory of Relationship Marketing" Journal of Marketing Sayı: 58, ss.20-38.
- Özdemir M., Koçak A., (2012). "İlişkisel Pazarlama Çerçevesinde Marka Sadakatinin Oluşumu ve Bir Model Önerisi" Ankara Üniversitesi SBF Dergisi Cilt:67/2 ss:127-156.
- Öztürk S.A., (1998). Hizmet Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi, İşletme Fakültesi Yayınları, Eskişehir.
- Ravald A., Grönroos C., (1996). "The Value Concept And Relationship Marketing", European Journal of Marketing, Vol.30/2, ss.19-30.
- Serbest Muhasebecilik, (2007). Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Mesleklerine İlişkin Haksız Rekabet ve Reklam Yasağı Yönetmeliği21 Kasım 2007 26707 sayılı Resmi Gazete Tek, Ömer B., (1999). Pazarlama İlkeleri, Beta Yayınları İstanbul.
- TÜRMOB Faaliyet Raporları 1995-2008-2013, www.turmob.org.tr Erisim Tarihi: 01.02.2014
- Ustaahmetoğlu, E., Aygün D. ve Savcı M. (2013). "Muhasebe Bürolarında Sunulan Hizmetin Kalitesinin Müşteriler Tarafından Değerlendirilmesine Yönelik Bir Uygulama" Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, Cilt 9, Sayı 18, ss.239-254.
- Yanık A., Dinçel G., Yıldız F., Karacan S. (2012). " Muhasebe Meslek Mensuplarının İdeal Hizmet Ve Mevcut Hizmet Kalitesi Algılarının Servqual Modeli İle Değerlendirilmesi" Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 9 Sayı: 20, ss. 593-604.
- Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S., (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Detay Yayıncılık Ankara.
- Yurdakul M., Dalkılıç N. (2006) "İlişkisel Pazarlama Anlayışının Sigorta Müşterilerinin BağlılığıÜzerindeki Etkisi" Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Sayı:16 ss.255-270
APA | KAYA Y, Özdemir S (2014). Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetin Müşteri Tarafından İlişkisel Pazarlama Anlayışı Doğrultusunda Değerlendirilmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma. , 157 - 171. |
Chicago | KAYA YUSUF,Özdemir Serkan Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetin Müşteri Tarafından İlişkisel Pazarlama Anlayışı Doğrultusunda Değerlendirilmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma. (2014): 157 - 171. |
MLA | KAYA YUSUF,Özdemir Serkan Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetin Müşteri Tarafından İlişkisel Pazarlama Anlayışı Doğrultusunda Değerlendirilmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma. , 2014, ss.157 - 171. |
AMA | KAYA Y,Özdemir S Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetin Müşteri Tarafından İlişkisel Pazarlama Anlayışı Doğrultusunda Değerlendirilmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma. . 2014; 157 - 171. |
Vancouver | KAYA Y,Özdemir S Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetin Müşteri Tarafından İlişkisel Pazarlama Anlayışı Doğrultusunda Değerlendirilmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma. . 2014; 157 - 171. |
IEEE | KAYA Y,Özdemir S "Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetin Müşteri Tarafından İlişkisel Pazarlama Anlayışı Doğrultusunda Değerlendirilmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma." , ss.157 - 171, 2014. |
ISNAD | KAYA, YUSUF - Özdemir, Serkan. "Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetin Müşteri Tarafından İlişkisel Pazarlama Anlayışı Doğrultusunda Değerlendirilmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma". (2014), 157-171. |
APA | KAYA Y, Özdemir S (2014). Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetin Müşteri Tarafından İlişkisel Pazarlama Anlayışı Doğrultusunda Değerlendirilmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 6(4), 157 - 171. |
Chicago | KAYA YUSUF,Özdemir Serkan Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetin Müşteri Tarafından İlişkisel Pazarlama Anlayışı Doğrultusunda Değerlendirilmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma. İşletme Araştırmaları Dergisi 6, no.4 (2014): 157 - 171. |
MLA | KAYA YUSUF,Özdemir Serkan Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetin Müşteri Tarafından İlişkisel Pazarlama Anlayışı Doğrultusunda Değerlendirilmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma. İşletme Araştırmaları Dergisi, vol.6, no.4, 2014, ss.157 - 171. |
AMA | KAYA Y,Özdemir S Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetin Müşteri Tarafından İlişkisel Pazarlama Anlayışı Doğrultusunda Değerlendirilmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma. İşletme Araştırmaları Dergisi. 2014; 6(4): 157 - 171. |
Vancouver | KAYA Y,Özdemir S Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetin Müşteri Tarafından İlişkisel Pazarlama Anlayışı Doğrultusunda Değerlendirilmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma. İşletme Araştırmaları Dergisi. 2014; 6(4): 157 - 171. |
IEEE | KAYA Y,Özdemir S "Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetin Müşteri Tarafından İlişkisel Pazarlama Anlayışı Doğrultusunda Değerlendirilmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma." İşletme Araştırmaları Dergisi, 6, ss.157 - 171, 2014. |
ISNAD | KAYA, YUSUF - Özdemir, Serkan. "Muhasebe Meslek Mensuplarının Sundukları Hizmetin Müşteri Tarafından İlişkisel Pazarlama Anlayışı Doğrultusunda Değerlendirilmesine Yönelik Ampirik Bir Çalışma". İşletme Araştırmaları Dergisi 6/4 (2014), 157-171. |