Configuring Preoperative and Postoperative Care Managements in Screen Based Computer Simülation Based on İnformation Processing Theory

Yıl: 2014 Cilt: 7 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 212 - 218 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Configuring Preoperative and Postoperative Care Managements in Screen Based Computer Simülation Based on İnformation Processing Theory

Öz:
Ameliyat öncesi ve sonrası dönemde hastanın tüm sistemlerinin fonksiyonlarını sürdürebilmesi için gerekli tedavi ve bakımdesteğinin sağlanması gerekir. Bu yüzden sistemlerin ve ameliyata özgü komplikasyonların değerlendirilmesi ve hemşirelikbakımının planlanması gereklidir. Ameliyat öncesi ve sonrası bakım yönetimi, öğrencilerin öğrendiği bilgileri birleştirerekolguya özel bilgiyi kullanarak yönetmesi gereken karmaşık bir klinik durumdur. Hemşirelik öğrencilerine ameliyat öncesi vesonrası bakım yönetiminde yeterlilik kazandırmak için bilgi işleme kuramına dayalı bilgisayar destekli simülasyonda eğitimprogramı geliştirilmiştir. Bilgisayar destekli simülasyon; öğrenme içeriğine istenilen zamanda ve yerde ulaşılabilen, tekrarkullanılabilen ve bireysel öğrenmeye fırsat veren bir yöntemdir. Bu makalede, bilgisayar temelli simülasyonda bilgiyi işlemekuramına dayalı ameliyat öncesi ve sonrası bakım yönetimi eğitiminin yapılandırılması açıklanmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Hemşirelik

Ameliyat Öncesi ve Sonrası Bakım Yönetiminin Bilgi İşleme Kuramına Dayalı Bilgisayar Destekli Simülasyonda Yapılandırılması

Öz:
It is required to provide necessary treatment and care in order to maintain all body functions of patient before and after the surgery. Therefore, all body functions and postoperative complications must be evaluated and nursing care plans must be developed. Preoperative and postoperative care managements are complicated clinical situations where students need to manage by combining all the information they have and using them accordingly. Screen based computer simulation based on information processing theory was developed in order nursing students to gain proficiency in preoperative and postoperative care managements. Computer-based simulation is a method which enables to reach the study content without the restrictions of place and time, use it multiple times and also enables self-learning. In this study, configuring the preoperative and postoperative care managements in screen based computer simulation based on information theory was explained.
Anahtar Kelime:

Konular: Hemşirelik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aktan, Ö. (2004). Ameliyat Sonrası Bakım, Sayek İ, editör. ''İçinde'' Temel Cerrahi. (3. Baskı, sy. 121-124). Ankara: Güneş Kitabevi.
  • American Association of Colleges of Nursing (AACN). (2005). Faculty Shortages in Baccalaureate and Graduate Nursing Programs: Scope of the Problem and Strategies for Expanding the Supply. Erişim tarihi: 27.01. 2011, Erişim adresi: http://labor.idaho.gov/publications/nursing/Supporting_Res earch.pdf.
  • Astarcıoğlu, H. (2002). Ameliyat Sonrası Bakım, Terzi C, editör. ''İçinde'' Probleme Dayalı Öğrenim Yaklaşımıyla Temel Cerrahi Bilimler. (1. Baskı, sy. 679-84). İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.
  • Bradley, P. (2006). The history of simulation in medical education and possible future directions. Medical Education, 40(x):254-62.
  • Durham, C. F., Alden, K. R. (2007). Chapter 51: Enhancing Patient Safety in Nursing Education Through Patient Simulation, Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses, (AHRQ Publication No. 08-0043), Agency for Healthcare Research and Quality, Rockville, MD. erişim tarihi: 22 Aralık 2008, erişim adresi: http://www.ahrq.gov/qual/nurseshdbk/,
  • Erdil, F. ve Elbaş, N. Ö. (2002). Ameliyat Öncesi ve Sonrası Hazırlık. Erdil F ve Elbaş NÖ, editörler. ''İçinde'' Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği. (4. Baskı, sy. 100-37). Ankara: Tasarım Ofset Ltd. Şti.
  • Hacıalioğlu, N. (2011). Eğitimde Pedagojik ve Andragojik Yaklaşım, ''İçinde'' Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim, (sy. 29-32). İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.
  • Huitt, W. (2003). The information processing approach to cognition. Educational Psychology Interactive, Valdosta State University, erişim tarihi: 05.09.2008, erişim adresi: http://chiron.valdosta.edu/whuitt/col/cogsys/infoproc.html
  • Issenberg, S. B., Gordon, M. S., Gordon, D. L., Safford, R. E., Hart, I. R. (2001). Simulation and new learning technologies. Medical Teacher, 23(1):16-23.
  • Jeffries, P. R., Hovancsek, M. T., Clochesy, J. M. (2005). Using Clinical Simulations in Distance Education. In: Novotny JM, Davis RH, eds. ''In'' Distance Education in Nursing. (Second edition, pp.83-99). USA: Springer Publishing Company.
  • Karakaş, S., Irak, M., Bekçi, B. (2003). Sağlıklı İnsanda Bilgi İşleme Süreçleri: Biliş ve Üst Biliş, Karakaş S, İrkeç C, Yüksel N, editörler. ''İçinde'' Beyin ve Nöropsikoloji, (sy. 31-48). Ankara:Çizgi Tıp Yayınevi.
  • Kennedy, H. L. (2010). Perioperative Concepts and Nursing Management. In: Smeltzer SC, Bare BG, Hinkle JL, Cheever KH, eds. ''In'' Brunner & Suddarth's Textbook of Medical-Surgical Nursing. (12th Edition, pp.422-482). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
  • Kılıç, M. (2007). Öğrenmenin Doğası. Yeşilyaprak B, editör. ''İçinde'' Eğitim Psikolojisi Gelişim- Öğrenme- Öğretim. (3. Baskı, sy.154-175). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Maran, N. J. ve Glavin, R. J. (2003). Low to high fidelity simulation- a continuum of medical education?. Medical Education, 37(suppl.1):22-28.
  • Medley, C. F., Horne, C. (2005). Using simulation technology for undergraduate nursing education. Journal of Nursing Education, 44(1):31-4.
  • National League for Nursing (NLN). (2005). Core Competencıes of Nurse Educators with Task Statements, Competency 1 - Facilitate Learning. Erişim tarihi: 02.12.2010, Erişim adresi:http://www.nln.org/facultydevelopment/pdf/corecom petencies.pdf.
  • Öztürk, B. ve Kısaç, İ. (2007). Bilgiyi İşleme Modeli. Yeşilyaprak B, editör. ''İçinde'' Eğitim Psikolojisi Gelişim- Öğrenme- Öğretim. (3. Baskı, sy. 275-303). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Ravert, P. (2002). An ıntegrative review of computer based simulation in the education process. CIN, 20(6):203-208.
  • Rodgers, D. L. (2007). High Fidelity Patient Simulation: Descriptive White Report, Healtcare Simulation Strategies, erişim tarihi: Kasım 2008, erişim adresi: www.simstrategies.com. Scottish Intercollegiate Guidelines Network (SIGN) (2004). Postoperative Management in Adults. A Practical Guide to Postoperative Care for Clinical Staff, National Guideline Clearinghouse, erişim tarihi: 06.07.2007, erişim adresi: www.guideline.gov.
  • Senemoğlu, N. (2004). Bilgiyi İşleme Kuramı. Senemoğlu N, editör. ''İçinde'' Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. (9. Baskı, sy. 264-343). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Seropian, M. A., Brown, K., Gavilanes, J. S. ve Driggers, B. (2004). Simulation: not just a manikin. Journal of Nursing Education, 43(4):164-9.
  • Sözen, C. (2003). Eğitim- Öğretim-Öğretme. ''İçinde'' Hemşirelikte Öğretim. (1. Baskı, sy. 9-12). Ankara: Palme yayıncılık.
  • Quinn, F. M. (2000). Cognitive Perspectives on Teaching And Learning, Principles and Practice of Nurse Education, (4 th edition, pp.66-72). UK : Nelson Thornes Ltd.
  • Yeğen, C. (2004). Ameliyat Öncesi Bakım. Sayek İ, editör. ''İçinde'' Temel Cerrahi. (3. Baskı, sy.117-120). Ankara: Güneş Kitabevi.
  • Yıldız, R., Sünbül, A. M., Koç, M., Halis, İ.(2004). Bilgisayar Destekli Öğretim. Yıldız R, editör. ''İçinde'' Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. (1. Baskı, sy.137-42). Konya: Atlas Kitabevi.
  • Zıv, A., Small, S. D., Wolpe, P. R. (2000). Patient safety and simulation based medical education. Medical Teacher, 22(5):489-95.
  • World Health Organization (WHO) (2009). Nursing & Midwifery Human Resources for Health, Global standards for the initial education of professional nurses and midwives. World Health Organization, Department of Human Resources for Health, Switzerland. Erişim tarihi 22 Haziran 2010, Erişim adresi: http://www.who.int/hrh/nursing_midwifery/en/.
APA DURMAZ EDEER A, DİCLE A (2014). Configuring Preoperative and Postoperative Care Managements in Screen Based Computer Simülation Based on İnformation Processing Theory. , 212 - 218.
Chicago DURMAZ EDEER AYLİN,DİCLE Aklime Configuring Preoperative and Postoperative Care Managements in Screen Based Computer Simülation Based on İnformation Processing Theory. (2014): 212 - 218.
MLA DURMAZ EDEER AYLİN,DİCLE Aklime Configuring Preoperative and Postoperative Care Managements in Screen Based Computer Simülation Based on İnformation Processing Theory. , 2014, ss.212 - 218.
AMA DURMAZ EDEER A,DİCLE A Configuring Preoperative and Postoperative Care Managements in Screen Based Computer Simülation Based on İnformation Processing Theory. . 2014; 212 - 218.
Vancouver DURMAZ EDEER A,DİCLE A Configuring Preoperative and Postoperative Care Managements in Screen Based Computer Simülation Based on İnformation Processing Theory. . 2014; 212 - 218.
IEEE DURMAZ EDEER A,DİCLE A "Configuring Preoperative and Postoperative Care Managements in Screen Based Computer Simülation Based on İnformation Processing Theory." , ss.212 - 218, 2014.
ISNAD DURMAZ EDEER, AYLİN - DİCLE, Aklime. "Configuring Preoperative and Postoperative Care Managements in Screen Based Computer Simülation Based on İnformation Processing Theory". (2014), 212-218.
APA DURMAZ EDEER A, DİCLE A (2014). Configuring Preoperative and Postoperative Care Managements in Screen Based Computer Simülation Based on İnformation Processing Theory. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, 7(3), 212 - 218.
Chicago DURMAZ EDEER AYLİN,DİCLE Aklime Configuring Preoperative and Postoperative Care Managements in Screen Based Computer Simülation Based on İnformation Processing Theory. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi 7, no.3 (2014): 212 - 218.
MLA DURMAZ EDEER AYLİN,DİCLE Aklime Configuring Preoperative and Postoperative Care Managements in Screen Based Computer Simülation Based on İnformation Processing Theory. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, vol.7, no.3, 2014, ss.212 - 218.
AMA DURMAZ EDEER A,DİCLE A Configuring Preoperative and Postoperative Care Managements in Screen Based Computer Simülation Based on İnformation Processing Theory. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi. 2014; 7(3): 212 - 218.
Vancouver DURMAZ EDEER A,DİCLE A Configuring Preoperative and Postoperative Care Managements in Screen Based Computer Simülation Based on İnformation Processing Theory. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi. 2014; 7(3): 212 - 218.
IEEE DURMAZ EDEER A,DİCLE A "Configuring Preoperative and Postoperative Care Managements in Screen Based Computer Simülation Based on İnformation Processing Theory." Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, 7, ss.212 - 218, 2014.
ISNAD DURMAZ EDEER, AYLİN - DİCLE, Aklime. "Configuring Preoperative and Postoperative Care Managements in Screen Based Computer Simülation Based on İnformation Processing Theory". Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi 7/3 (2014), 212-218.