BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN DUYGUSAL ZEKÂ ÖZELLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Yıl: 2015 Cilt: 9 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 308 - 316 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN DUYGUSAL ZEKÂ ÖZELLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Öz:
Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin duygusal zekâ özelliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmektir. Araştırmaya Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören 306 öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin duygusal zekâ düzeylerinin belirlenmesinde Duygusal Zeka Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde SPSS 22.0 for Windows paket programında Kruskal Wallis H testi, Mann Whitney U testi ve frekans analizleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda katılımcıların duyguların farkında olma ve ilişkilerini kontrol etme alt boyutlarındaki duygusal zekâ düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı (p>0,05), buna karşın duygularını yönetme, kendini motive etme ve empati duygusal zeka alt boyutlarında ise kadın katılımcıların erkek katılımcılara göre anlamlı düzeyde daha yüksek duygusal zekaya sahip oldukları tespit edilmiştir (p<0.05). lisanslı olarak spor yapma durumlarına göre sadece ilişkilerini kontrol etme alt boyutunda duygusal zekâ puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu (p<0,05), diğer alt boyutlarda ise lisanslı olarak spor yapma durumuna göre anlamlı farklılık olmadığı belirlenmiştir (p>0.05). Bunun yanında öğrencilerin duygusal zeka düzeylerinin yaş gruplarına göre anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir (p>0.05).
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Spor Bilimleri Psikoloji Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri

EVALUATION OF EMOTIONAL INTELLIGENCE ASPECTS OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS ACADEMY STUDENTS BASED ON VARIOUS PARAMETERS

Öz:
The aim of this research is to examine the emotional intelligence of Physical Education and Sports Academy students according to several variables. 306 students who study in Gazi University, Institute of Physical Education and Sports attended this research. Emotional Intelligence Scale is used to find out emotional intelligence of the participated students. Kruskal Wallis H test, Mann Whitney U test and frequency analysis have been used in SPSS 22.0 for Windows package to analyze the statistical data. At the end of the research, it was understood that there is no significant difference in awareness of feelings and managing their relationships sub dimensions of emotional intelligence level (p>0,05) however, female participants displayed higher emotional intelligence in managing emotions, motivating themselves and empathy in sub dimensions of emotional intelligence levels when compared to male candidates (p<0,05). In the case of licensed athletes, only significant statistical difference (p<0,05) was on the "control on relationships" sub dimension, in other sub dimensions there were no meaningful statistical differences in emotional intelligence points. Adding to this, there is also no meaningful difference between students' emotional intelligence levels based on their ages (p<0,05).
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Spor Bilimleri Psikoloji Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ERASLAN M (2015). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN DUYGUSAL ZEKÂ ÖZELLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. , 308 - 316.
Chicago ERASLAN Meriç BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN DUYGUSAL ZEKÂ ÖZELLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. (2015): 308 - 316.
MLA ERASLAN Meriç BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN DUYGUSAL ZEKÂ ÖZELLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. , 2015, ss.308 - 316.
AMA ERASLAN M BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN DUYGUSAL ZEKÂ ÖZELLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. . 2015; 308 - 316.
Vancouver ERASLAN M BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN DUYGUSAL ZEKÂ ÖZELLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. . 2015; 308 - 316.
IEEE ERASLAN M "BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN DUYGUSAL ZEKÂ ÖZELLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ." , ss.308 - 316, 2015.
ISNAD ERASLAN, Meriç. "BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN DUYGUSAL ZEKÂ ÖZELLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ". (2015), 308-316.
APA ERASLAN M (2015). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN DUYGUSAL ZEKÂ ÖZELLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(3), 308 - 316.
Chicago ERASLAN Meriç BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN DUYGUSAL ZEKÂ ÖZELLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 9, no.3 (2015): 308 - 316.
MLA ERASLAN Meriç BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN DUYGUSAL ZEKÂ ÖZELLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, vol.9, no.3, 2015, ss.308 - 316.
AMA ERASLAN M BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN DUYGUSAL ZEKÂ ÖZELLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2015; 9(3): 308 - 316.
Vancouver ERASLAN M BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN DUYGUSAL ZEKÂ ÖZELLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2015; 9(3): 308 - 316.
IEEE ERASLAN M "BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN DUYGUSAL ZEKÂ ÖZELLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ." Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9, ss.308 - 316, 2015.
ISNAD ERASLAN, Meriç. "BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN DUYGUSAL ZEKÂ ÖZELLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ". Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 9/3 (2015), 308-316.