Yıl: 2015 Cilt: 40 Sayı: 182 Sayfa Aralığı: 1 - 28 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

En Yüksek Etki Faktörüne Sahip Eğitim Dergilerindeki Makalelerin İçerik Analizi

Öz:
Bu araştırmacının amacı, 2009-2014 yılları arasında en yüksek beş yıllık etki faktörüne sahip eğitim bilimleri alanındaki uluslararası dergilerde yayımlanan makaleleri, belirlenen ölçütlere göre inceleyerek yıllara göre eğilimlerini belirlemektir. Bu amaçla; makalelerdeki yazar sayısı, yayımlanma süresi, anahtar kelimeler, konu örneklem/çalışma grubunun büyüklüğü ve özellikleri, veri toplama tekniklerinin/araçlarının özellikleri, verilerin analizinde kullanılan yöntemler/teknikler ve paket programlar ölçüt olarak seçilmiştir. Betimsel içerik analizi modelinde olan araştırmada, amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilen "Journal of Educational Psychology", Researcher" ve dergilerinde yayımlanan 789 makale incelenmiştir. Verilerin analizinde, içerik analizi kullanılmıştır. Analizler sonucu, en yüksek etki faktörüne sahip eğitim dergilerinde en fazla çalışan konu alanlarının, eğitim psikolojisi, dil becerileri ve matematik olduğu görülmüştür. Bununla birlikte, bu çalışmaların yapılma ihtiyaçları genellikle alan yazındaki eksiklikler ve kuramsal tartışmadır. Ayrıca, çalışmalar daha çok ilköğretim ve lise öğrencileri ve büyük örneklemler (10000 den büyük) üzerinde yürütülürken; çalışmalarda en fazla başarı testi ve anketlerle veriler toplanmaktadır. Yapılan incelemeler sonucu, verilerin doğasına uygun olarak çok düzeyli modelleme çalışmaları yapıldığı görülmekle birlikte sık kullanılan veri analiz yöntemlerindeki eğilimlerin 1970'lerden günümüze benzer olduğu tespit edilmiştir. Bu durum, standart veri analiz yöntemlerinden vazgeçilemediğini göstermektedir. İncelenen özellikler çerçevesinde araştırmacılara, çalışılan örneklemlerde heterojenliğin (aile, öğretmen, akran vb.) sağlanmasına dikkat etmeleri önerilmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA yalçın s, YAVUZ H, Ilgun Dibek M (2015). En Yüksek Etki Faktörüne Sahip Eğitim Dergilerindeki Makalelerin İçerik Analizi. , 1 - 28.
Chicago yalçın seher,YAVUZ Hatice Çiğdem,Ilgun Dibek Munevver En Yüksek Etki Faktörüne Sahip Eğitim Dergilerindeki Makalelerin İçerik Analizi. (2015): 1 - 28.
MLA yalçın seher,YAVUZ Hatice Çiğdem,Ilgun Dibek Munevver En Yüksek Etki Faktörüne Sahip Eğitim Dergilerindeki Makalelerin İçerik Analizi. , 2015, ss.1 - 28.
AMA yalçın s,YAVUZ H,Ilgun Dibek M En Yüksek Etki Faktörüne Sahip Eğitim Dergilerindeki Makalelerin İçerik Analizi. . 2015; 1 - 28.
Vancouver yalçın s,YAVUZ H,Ilgun Dibek M En Yüksek Etki Faktörüne Sahip Eğitim Dergilerindeki Makalelerin İçerik Analizi. . 2015; 1 - 28.
IEEE yalçın s,YAVUZ H,Ilgun Dibek M "En Yüksek Etki Faktörüne Sahip Eğitim Dergilerindeki Makalelerin İçerik Analizi." , ss.1 - 28, 2015.
ISNAD yalçın, seher vd. "En Yüksek Etki Faktörüne Sahip Eğitim Dergilerindeki Makalelerin İçerik Analizi". (2015), 1-28.
APA yalçın s, YAVUZ H, Ilgun Dibek M (2015). En Yüksek Etki Faktörüne Sahip Eğitim Dergilerindeki Makalelerin İçerik Analizi. Eğitim ve Bilim, 40(182), 1 - 28.
Chicago yalçın seher,YAVUZ Hatice Çiğdem,Ilgun Dibek Munevver En Yüksek Etki Faktörüne Sahip Eğitim Dergilerindeki Makalelerin İçerik Analizi. Eğitim ve Bilim 40, no.182 (2015): 1 - 28.
MLA yalçın seher,YAVUZ Hatice Çiğdem,Ilgun Dibek Munevver En Yüksek Etki Faktörüne Sahip Eğitim Dergilerindeki Makalelerin İçerik Analizi. Eğitim ve Bilim, vol.40, no.182, 2015, ss.1 - 28.
AMA yalçın s,YAVUZ H,Ilgun Dibek M En Yüksek Etki Faktörüne Sahip Eğitim Dergilerindeki Makalelerin İçerik Analizi. Eğitim ve Bilim. 2015; 40(182): 1 - 28.
Vancouver yalçın s,YAVUZ H,Ilgun Dibek M En Yüksek Etki Faktörüne Sahip Eğitim Dergilerindeki Makalelerin İçerik Analizi. Eğitim ve Bilim. 2015; 40(182): 1 - 28.
IEEE yalçın s,YAVUZ H,Ilgun Dibek M "En Yüksek Etki Faktörüne Sahip Eğitim Dergilerindeki Makalelerin İçerik Analizi." Eğitim ve Bilim, 40, ss.1 - 28, 2015.
ISNAD yalçın, seher vd. "En Yüksek Etki Faktörüne Sahip Eğitim Dergilerindeki Makalelerin İçerik Analizi". Eğitim ve Bilim 40/182 (2015), 1-28.