Gemilerde Uygun Olmayan Yakıt ve Yetersiz Silindir Yağlama Yağının Ağır Devirli Gemi Dizel Motorlarına Etkileri Üzerine Bir Çalışma

Yıl: 2015 Cilt: 3 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 55 - 66 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Gemilerde Uygun Olmayan Yakıt ve Yetersiz Silindir Yağlama Yağının Ağır Devirli Gemi Dizel Motorlarına Etkileri Üzerine Bir Çalışma

Öz:
Amaç: Çalışmanın amacı; gemilerde kullanılan yakıtların uygunluğu açısından önemli noktaları irdelemek, ayrıca ana makine olarak kullanılan iki zamanlı ağır devirli gemi dizel motorlarında silindir yağlama yağına olan etkileri incelemektir.Yöntem: Çalışmada 2007-2015 yılları arasındaki gemi kayıtları incelenmiş ve tablo 3'de bulunan veriler elde edilmiştir. Geminin 39000 saatlik ana makine piston ve silindir bakım saatleri tablosu oluşturulmuştur.Bulgular: Uygun yakıt ve silindir yağlama yağı ile ilgili bakım sonrası uygun yağ miktarının tespiti yapılmıştır. Değişken kükürt oranlarına göre ayarlanabilen silindir yağlayıcıları (cylinder oil lubricator) için kükürt oranı ve yüke göre veriler girilerek Excel tabanlı yağ miktarı hesaplama uygulaması modellenmiştir. Sonuç: Yapılan çalışma sayesinde başka tonaj ve tipteki makinelere aynı model uygulanarak makine bakım geçmişi çıkarılarak eksiklikler saptanabilir veya hazırlıklar yapılabilir. Örneğin 15000-19999 çalışma saati aralığında 16 kez piston bakımı yapıldığına göre layner değişiminden sonraki ikinci 20000 saatlik dilimde 35000-40000 saatlik dilimde piston ve layner değişimlerinin olacağı önceden tespit edilerek gerekli yedek malzeme erken tedarik edilerek zamandan kazanılmış olur. Bu sayede daha büyük arızaların önü kesilmiş olur. Şirket ve gemi arasında planlı bakım sistemi daha verimli hale getirilmiş olur.Bu kapsamda yapılan çalışma ile literatüre gerçek bir uygulamadan yola çıkılarak ilerideki çalışmalar için başlangıç olması hedeflenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Denizcilik Enerji ve Yakıtlar

A Study on Effects of Unsuitable Fuel and Insufficient Cylinder Lubricating Oil on Low Speed Marine Diesel Engine

Öz:
Objective:The aim of this study is to explicate the significant issues with regards to the suitabilityof the fuel consumed on board the ships, and in the meantime, to review its effects on two strokeslow speed diesel engines which are used as main engines on board.Method: Shipboard records between 2007-2015 are reviewed through the study and data onTable 3 are gathered. 39000 hours of main engine piston and cylinder maintenance schedule isformed.Findings: Post maintenance proper amount of lubricating oil is determined regarding thesuitable fuel and lubricating oil. Excel based lub oil calculation sheet is modelled by the inputof load&sulfur content based data for the cylinder lubricating oils which are adjustable inaccordance with the variable sulfur content.Conclusion: Same model can be applied to the engines with different type and tonnage anddeficiencies can be stated and preparations can be made by extracting the engine maintenance history. For example, considering that piston maintenance was carried out 16 times through the 15000-19999 hours period, time can be saved by supplying the required spare parts in advance by anticipating the piston and liner replacements at the 35000-40000 hours interval of the second 20000 hours period after the first liner replacement. Major breakdowns can be prevented this way. Planned maintenance between the office and the vessel can become more efficiently. Study carried out in this context by evolving from real life applications, is aimed to be an inception for the future literature studies.
Anahtar Kelime:

Konular: Denizcilik Enerji ve Yakıtlar
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • [1] Küçükşahin, F. (2001). Denizcilik Kimyası Yakıtlar-Yağlar, Suların Fiziksel ve Kimyasal Özellikleri, Akademi Denizcilik Yayınları, İstanbul.
  • [2] ISO 8217 Marin Yakıt Standartları (2015). International Standard ISO 8217 (2012). Petroleum Products- Fuels (Class F) Specifications of Marine Fuels. Erişim Tarihi: 20.09.2015 http://www.iso.org/iso/catalogue_ detail.htm?csnumber=59479
  • [3] Standard Test Method for Base Number of Petroleum Products by Potentiometric Perchloric Acid Titration. http://www.pqiamerica. com/TBN.htm Erişim Tarihi: 22.09.2015.
  • [4] CIMAC Guideline. The Interpretation of Marine Fuel Oil Analysis. http://www.cimac.com/cms/ upload/workinggroups/WG7/ CIMAC_WG07_2014_09_Guideline_ MarineFuelOilAnalysisTestResults.pdf
  • [5] Hamrock. B ve diğerleri (2004). Fundamentals of Fluid Film Lubrication. Marcel Dekker, New York.
  • [6] Office of Industrial Resources International Cooperation Administration (1957). Lubrication Fundemantals and Practices Sessions I,II, III, Technical Bulletin No.43, Washington.
  • [7] Booser R. E. (1983). CRC Handbook of Lubrication ''Theory and Practice Tribology'' Volume II, CRC Press, Washington.
  • [8] Lee Sunggyu ve diğerleri (2007). Handbook of Alternative Fuel Technologies, CRC Press, New York.
  • [9] Devold H. (2006). Oil and Gas Production Handbook. ABB Press, Oslo.
  • [10] Revised MARPOL ANNEX VI Regulations fort the prevention of air pollution from ships and Nox Technical Code 2008, 2009 Edition, IMO publication, London, 2009.
APA YAPICI M (2015). Gemilerde Uygun Olmayan Yakıt ve Yetersiz Silindir Yağlama Yağının Ağır Devirli Gemi Dizel Motorlarına Etkileri Üzerine Bir Çalışma. , 55 - 66.
Chicago YAPICI Murat Gemilerde Uygun Olmayan Yakıt ve Yetersiz Silindir Yağlama Yağının Ağır Devirli Gemi Dizel Motorlarına Etkileri Üzerine Bir Çalışma. (2015): 55 - 66.
MLA YAPICI Murat Gemilerde Uygun Olmayan Yakıt ve Yetersiz Silindir Yağlama Yağının Ağır Devirli Gemi Dizel Motorlarına Etkileri Üzerine Bir Çalışma. , 2015, ss.55 - 66.
AMA YAPICI M Gemilerde Uygun Olmayan Yakıt ve Yetersiz Silindir Yağlama Yağının Ağır Devirli Gemi Dizel Motorlarına Etkileri Üzerine Bir Çalışma. . 2015; 55 - 66.
Vancouver YAPICI M Gemilerde Uygun Olmayan Yakıt ve Yetersiz Silindir Yağlama Yağının Ağır Devirli Gemi Dizel Motorlarına Etkileri Üzerine Bir Çalışma. . 2015; 55 - 66.
IEEE YAPICI M "Gemilerde Uygun Olmayan Yakıt ve Yetersiz Silindir Yağlama Yağının Ağır Devirli Gemi Dizel Motorlarına Etkileri Üzerine Bir Çalışma." , ss.55 - 66, 2015.
ISNAD YAPICI, Murat. "Gemilerde Uygun Olmayan Yakıt ve Yetersiz Silindir Yağlama Yağının Ağır Devirli Gemi Dizel Motorlarına Etkileri Üzerine Bir Çalışma". (2015), 55-66.
APA YAPICI M (2015). Gemilerde Uygun Olmayan Yakıt ve Yetersiz Silindir Yağlama Yağının Ağır Devirli Gemi Dizel Motorlarına Etkileri Üzerine Bir Çalışma. Journal of Eta Maritime Science, 3(2), 55 - 66.
Chicago YAPICI Murat Gemilerde Uygun Olmayan Yakıt ve Yetersiz Silindir Yağlama Yağının Ağır Devirli Gemi Dizel Motorlarına Etkileri Üzerine Bir Çalışma. Journal of Eta Maritime Science 3, no.2 (2015): 55 - 66.
MLA YAPICI Murat Gemilerde Uygun Olmayan Yakıt ve Yetersiz Silindir Yağlama Yağının Ağır Devirli Gemi Dizel Motorlarına Etkileri Üzerine Bir Çalışma. Journal of Eta Maritime Science, vol.3, no.2, 2015, ss.55 - 66.
AMA YAPICI M Gemilerde Uygun Olmayan Yakıt ve Yetersiz Silindir Yağlama Yağının Ağır Devirli Gemi Dizel Motorlarına Etkileri Üzerine Bir Çalışma. Journal of Eta Maritime Science. 2015; 3(2): 55 - 66.
Vancouver YAPICI M Gemilerde Uygun Olmayan Yakıt ve Yetersiz Silindir Yağlama Yağının Ağır Devirli Gemi Dizel Motorlarına Etkileri Üzerine Bir Çalışma. Journal of Eta Maritime Science. 2015; 3(2): 55 - 66.
IEEE YAPICI M "Gemilerde Uygun Olmayan Yakıt ve Yetersiz Silindir Yağlama Yağının Ağır Devirli Gemi Dizel Motorlarına Etkileri Üzerine Bir Çalışma." Journal of Eta Maritime Science, 3, ss.55 - 66, 2015.
ISNAD YAPICI, Murat. "Gemilerde Uygun Olmayan Yakıt ve Yetersiz Silindir Yağlama Yağının Ağır Devirli Gemi Dizel Motorlarına Etkileri Üzerine Bir Çalışma". Journal of Eta Maritime Science 3/2 (2015), 55-66.