Yıl: 2002 Cilt: 2 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 19 - 26 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Köy Enstitüleri ve Bugünün Okullarında Köy Enstitüsü Felsefesinden Yararlanılması

Öz:
Köy Enstitüleri on üç yıllık kısa bir sürede kendine özgü bir yöntemle köy eğitiminde ve kalkınmasında büyük işler gerçekleştirmiş ve çağdaş uygarlık düzeyine çıkmayı amaçlayan ülkemiz için bir atılım olmuştur. Köy Enstitüleri 1947 yılında gerçek işlevini yitirmiş, 1954 yılında ise kapatılmıştır. Bugünün koşullarında bir köy enstitüsü kurmayı düşünmek köy enstitüsü gerçeği ile çelişmektedir ancak köy enstitüsü felsefesinden yararlanmak eğitimimizin tüm kademeleri için bir gerekliliktir.
Anahtar Kelime: toplumsal gelişme köy enstitüleri kırsal alanlar

The Village Institutions and Using its Philosophy in Today's Schools

Öz:
The Village Institutions realized great works in village education and development in a short time like thirteen years by its own method and made a progress for our country aiming at reaching the modern civilization stage. The village institutions lost its real function by 1947 and were closed in 1954. Under today's conditions it is a contradiction to think reestablishing the village institutions however it is a necessity using its philosophy in all stages of our education.
Anahtar Kelime: village institutions rural areas social development

Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
APA DÜNDAR Ş (2002). Köy Enstitüleri ve Bugünün Okullarında Köy Enstitüsü Felsefesinden Yararlanılması. , 19 - 26.
Chicago DÜNDAR ŞAHİN Köy Enstitüleri ve Bugünün Okullarında Köy Enstitüsü Felsefesinden Yararlanılması. (2002): 19 - 26.
MLA DÜNDAR ŞAHİN Köy Enstitüleri ve Bugünün Okullarında Köy Enstitüsü Felsefesinden Yararlanılması. , 2002, ss.19 - 26.
AMA DÜNDAR Ş Köy Enstitüleri ve Bugünün Okullarında Köy Enstitüsü Felsefesinden Yararlanılması. . 2002; 19 - 26.
Vancouver DÜNDAR Ş Köy Enstitüleri ve Bugünün Okullarında Köy Enstitüsü Felsefesinden Yararlanılması. . 2002; 19 - 26.
IEEE DÜNDAR Ş "Köy Enstitüleri ve Bugünün Okullarında Köy Enstitüsü Felsefesinden Yararlanılması." , ss.19 - 26, 2002.
ISNAD DÜNDAR, ŞAHİN. "Köy Enstitüleri ve Bugünün Okullarında Köy Enstitüsü Felsefesinden Yararlanılması". (2002), 19-26.
APA DÜNDAR Ş (2002). Köy Enstitüleri ve Bugünün Okullarında Köy Enstitüsü Felsefesinden Yararlanılması. Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Dergisi C SERİSİ SOSYAL BİLİMLER, 2(1), 19 - 26.
Chicago DÜNDAR ŞAHİN Köy Enstitüleri ve Bugünün Okullarında Köy Enstitüsü Felsefesinden Yararlanılması. Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Dergisi C SERİSİ SOSYAL BİLİMLER 2, no.1 (2002): 19 - 26.
MLA DÜNDAR ŞAHİN Köy Enstitüleri ve Bugünün Okullarında Köy Enstitüsü Felsefesinden Yararlanılması. Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Dergisi C SERİSİ SOSYAL BİLİMLER, vol.2, no.1, 2002, ss.19 - 26.
AMA DÜNDAR Ş Köy Enstitüleri ve Bugünün Okullarında Köy Enstitüsü Felsefesinden Yararlanılması. Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Dergisi C SERİSİ SOSYAL BİLİMLER. 2002; 2(1): 19 - 26.
Vancouver DÜNDAR Ş Köy Enstitüleri ve Bugünün Okullarında Köy Enstitüsü Felsefesinden Yararlanılması. Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Dergisi C SERİSİ SOSYAL BİLİMLER. 2002; 2(1): 19 - 26.
IEEE DÜNDAR Ş "Köy Enstitüleri ve Bugünün Okullarında Köy Enstitüsü Felsefesinden Yararlanılması." Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Dergisi C SERİSİ SOSYAL BİLİMLER, 2, ss.19 - 26, 2002.
ISNAD DÜNDAR, ŞAHİN. "Köy Enstitüleri ve Bugünün Okullarında Köy Enstitüsü Felsefesinden Yararlanılması". Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Dergisi C SERİSİ SOSYAL BİLİMLER 2/1 (2002), 19-26.