Yıl: 2015 Cilt: 13 Sayı: 29_Özel Sayı Sayfa Aralığı: 495 - 504 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Ortaöğretim Öğrencilerinin Değer Yönelimleri

Öz:
Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin değerlerini okul türleri, sınıf düzeyleri ve cinsiyete göre incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Düzce Anadolu Öğretmen Lisesi, Endüstri Meslek Lisesi ve Anadolu İmam Hatip Lisesine devam eden 9. ve 12. sınıf öğrencilerinden tesadüfen seçilen 177 erkek ve 124 kız öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin değerlerini belirlemek için Allport-Vermon-Lindzey Değerler Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, Anadolu Öğretmen Lisesi ve Endüstri Meslek Lisesi öğrencileri, politik değerlere Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerinden daha fazla önem vermektedir. Anadolu İmam Hatip ve Anadolu Öğretmen Lisesi öğrencileri, Endüstri Meslek Lisesi öğrencilerinden daha fazla dini değerlere önem vermektedir. Bulgular sınıf düzeyleri açısından incelendiğinde, 9. sınıf öğrencilerinin bilimsel ve estetik değerleri 12. sınıf öğrencilerinden anlamlı olarak daha fazla tercih ettikleri görülmüştür. 12. sınıf öğrencilerinin ise, dini değerleri 9. sınıf öğrencilerinden daha fazla tercih ettikleri ortaya çıkmıştır. Verilerin cinsiyete göre analiz sonuçlarına bakıldığında, erkek öğrencilerin bilimsel ve politik değerleri anlamlı bir şekilde kız öğrencilerden daha çok tercih ettikleri görülmüştür. Diğer taraftan, kız öğrencilerin ise dini değerleri erkek öğrencilerden daha çok tercih ettikleri belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KISAÇ I, TURAN Z (2015). Ortaöğretim Öğrencilerinin Değer Yönelimleri. , 495 - 504.
Chicago KISAÇ IBRAHIM,TURAN Zülfü Ortaöğretim Öğrencilerinin Değer Yönelimleri. (2015): 495 - 504.
MLA KISAÇ IBRAHIM,TURAN Zülfü Ortaöğretim Öğrencilerinin Değer Yönelimleri. , 2015, ss.495 - 504.
AMA KISAÇ I,TURAN Z Ortaöğretim Öğrencilerinin Değer Yönelimleri. . 2015; 495 - 504.
Vancouver KISAÇ I,TURAN Z Ortaöğretim Öğrencilerinin Değer Yönelimleri. . 2015; 495 - 504.
IEEE KISAÇ I,TURAN Z "Ortaöğretim Öğrencilerinin Değer Yönelimleri." , ss.495 - 504, 2015.
ISNAD KISAÇ, IBRAHIM - TURAN, Zülfü. "Ortaöğretim Öğrencilerinin Değer Yönelimleri". (2015), 495-504.
APA KISAÇ I, TURAN Z (2015). Ortaöğretim Öğrencilerinin Değer Yönelimleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 13(29_Özel Sayı), 495 - 504.
Chicago KISAÇ IBRAHIM,TURAN Zülfü Ortaöğretim Öğrencilerinin Değer Yönelimleri. Değerler Eğitimi Dergisi 13, no.29_Özel Sayı (2015): 495 - 504.
MLA KISAÇ IBRAHIM,TURAN Zülfü Ortaöğretim Öğrencilerinin Değer Yönelimleri. Değerler Eğitimi Dergisi, vol.13, no.29_Özel Sayı, 2015, ss.495 - 504.
AMA KISAÇ I,TURAN Z Ortaöğretim Öğrencilerinin Değer Yönelimleri. Değerler Eğitimi Dergisi. 2015; 13(29_Özel Sayı): 495 - 504.
Vancouver KISAÇ I,TURAN Z Ortaöğretim Öğrencilerinin Değer Yönelimleri. Değerler Eğitimi Dergisi. 2015; 13(29_Özel Sayı): 495 - 504.
IEEE KISAÇ I,TURAN Z "Ortaöğretim Öğrencilerinin Değer Yönelimleri." Değerler Eğitimi Dergisi, 13, ss.495 - 504, 2015.
ISNAD KISAÇ, IBRAHIM - TURAN, Zülfü. "Ortaöğretim Öğrencilerinin Değer Yönelimleri". Değerler Eğitimi Dergisi 13/29_Özel Sayı (2015), 495-504.