Yıl: 2002 Cilt: 2 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 27 - 33 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Geleceğimizin Aynası: Eğitim

Öz:
İçinde bulunduğumuz çağ, bilim çağıdır. Bu çağda birey, aile ve milletler problemlerini bilimin yol göstericiliğiyle çözmektedirler. Bu durum, milletlere bilim adamlarını yetiştirmek görevini vermektedir. Bilim adamları eğitim kurumlarında yetişir. Eğitimin önemi buradan gelmektedir. Eğitim nedir? Sözlükler ve eğitimbilimciler eğitime çeşitli anlamlar vermişler ve onu çeşitli şekillerde tanımlamışlardır. Bunlar gözden geçirildiğinde eğitimin şu üç unsuru içerdiği görülür: Aktarma, yetiştirme ve yaratma. Çağdaş eğitim bu üç unsuru başarıyla yerine getiren eğitimdir. Yeni nesillerine başarılı bir eğitim veren milletlerin geleceği bellidir; aydınlıktır; çünkü eğitim bir ayna gibidir.
Anahtar Kelime: çağdaş eğitim

Our Future's Mirror: Education

Öz:
We live in a scientific age which leads people to solve their induviduel, family, national and social problems by the help of science. This stuation gives a new duty to nations for educating their scientists. Scientists are educated in educational institutes. The importance of education comes from this point. What is education? Dictionaries and educationists give different meaning to education and they define it different ways. When we read them over quickly, we see that education contains three elements: Transfer, devolepment and creativity. The contemporary education is carrying out these issues succesfully. The nation's future that give contemporary education to new genarations are clear, brilliant; because education is like a miror.
Anahtar Kelime: contemporary education

Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
APA DUYMAZ R (2002). Geleceğimizin Aynası: Eğitim. , 27 - 33.
Chicago DUYMAZ Recep Geleceğimizin Aynası: Eğitim. (2002): 27 - 33.
MLA DUYMAZ Recep Geleceğimizin Aynası: Eğitim. , 2002, ss.27 - 33.
AMA DUYMAZ R Geleceğimizin Aynası: Eğitim. . 2002; 27 - 33.
Vancouver DUYMAZ R Geleceğimizin Aynası: Eğitim. . 2002; 27 - 33.
IEEE DUYMAZ R "Geleceğimizin Aynası: Eğitim." , ss.27 - 33, 2002.
ISNAD DUYMAZ, Recep. "Geleceğimizin Aynası: Eğitim". (2002), 27-33.
APA DUYMAZ R (2002). Geleceğimizin Aynası: Eğitim. Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Dergisi C SERİSİ SOSYAL BİLİMLER, 2(1), 27 - 33.
Chicago DUYMAZ Recep Geleceğimizin Aynası: Eğitim. Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Dergisi C SERİSİ SOSYAL BİLİMLER 2, no.1 (2002): 27 - 33.
MLA DUYMAZ Recep Geleceğimizin Aynası: Eğitim. Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Dergisi C SERİSİ SOSYAL BİLİMLER, vol.2, no.1, 2002, ss.27 - 33.
AMA DUYMAZ R Geleceğimizin Aynası: Eğitim. Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Dergisi C SERİSİ SOSYAL BİLİMLER. 2002; 2(1): 27 - 33.
Vancouver DUYMAZ R Geleceğimizin Aynası: Eğitim. Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Dergisi C SERİSİ SOSYAL BİLİMLER. 2002; 2(1): 27 - 33.
IEEE DUYMAZ R "Geleceğimizin Aynası: Eğitim." Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Dergisi C SERİSİ SOSYAL BİLİMLER, 2, ss.27 - 33, 2002.
ISNAD DUYMAZ, Recep. "Geleceğimizin Aynası: Eğitim". Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Dergisi C SERİSİ SOSYAL BİLİMLER 2/1 (2002), 27-33.