Yıl: 2017 Cilt: 32 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 185 - 208 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğrencilerin Problemleri Çözüm Süreçlerinin İpucu Destekli Problem Çözme Aracı ile Belirlenmesi

Öz:
Öğrencilere problem çözmeyi öğretmek ve öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmek için problem çözerken geçirdikleri sürecin iyi bilinmesi gerekmektedir. Öğrencilerin bu süreçte güçlük çektikleri adımların belirlenmesi, onlara nasıl yardımcı olunabileceği hakkında veri sunacaktır. Bu çalışmada öğrencilerin "Kuvvet ve Hareket" ünitesi ile ilgili problemleri çözme süreçlerinin, ihtiyaç duydukları ipuçları kapsamında incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, öğrencilerin problem çözme sürecinde ihtiyaç duydukları ipuçlarına ulaşabilecekleri 19 problemden oluşan İpucu Destekli Problem Çözme Aracı (İDEPÇA) geliştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Trabzon ilinde, 10. sınıfta öğrenim görmekte olan 12 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrenciler 19 problemi haftada bir ders saati olmak üzere beş ders saatinde İDEPÇA'yı kullanarak çözmüşlerdir. Araştırmanın verileri İDEPÇA'nın sağladığı sistem kayıtları, öğrencilerle yapılan yarı yapılandırılmış mülakatlar ve alan notları ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizi ile bulgulara ulaşılmıştır. Bu bulgulardan, öğrencilerin en fazla problemi anlama ve çözüm planı yapma aşamalarında güçlük çektikleri, problemlerin çözümü sırasında ihtiyaç duyulan ipuçlarının öğrencilere ve problemlere göre farklılaştığı, öğrencilerin problemleri çözmek için ihtiyaç duydukları ipuçlarının düzenli şekilde azalmadığı ve öğrencilere problemleri çözebilmeleri için belirli bir seviyede yardımcı olunabileceği gibi sonuçlara ulaşılmıştır. Öğretmenlere öğrencilerin problem çözme stratejilerini kendilerinin düzenleyerek kullanabilmelerini sağlamaları; araştırmacılara ise İDEPÇA ve benzer yazılımların farklı seviyedeki öğrencilerin kullanması durumunu araştırmaları gibi önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Determining Students' Problem Solving Processes via Hint Supported Problem Solving Instrument

Öz:
To teach problem solving to students and develop their problem solving skills, the process they pass through problem solving should be known well. Identifying the steps that students had difficulty in this process will provide data about how to assist them. In this study, it is aimed to investigate students' problem solving process related to "Force and Motion" unit scope of hints they need. For that purpose, hint supported problem solving instrument (HSPSI) that consists of 19 problems and enables students to reach the hints they need in problem solving process has been developed. Participants of this study consist of 12 students who receive education at 10th grade in province of Trabzon. Students solved 19 problems using HSPSI in five course hours, in one course hour per week. Data was collected from system records provided by HSPSI, semi-structured interviews conducted with students, and field notes. Conclusions were reached as students have difficulty most at steps of understanding problem and making solution plan, hints that they need during problem solving differ according to students and problems, hints students need during problem solving do not decrease regularly and students can be helped to a certain degree for solving problems. Suggestions were made for teachers to provide students with using problem solving strategies by organizing themselves, for researchers to study about the condition of using HSPSI and similar software by students of different levels.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akpınar, Y. (2005). Bilgisayar destekli eğitimde uygulamalar (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Altun, M. ve Arslan, Ç. (2006). İlköğretim öğrencilerinin problem çözme stratejilerini öğrenmeleri üzerine bir çalışma.
  • Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (1), 1-21.
  • Arıcı, N. ve Dalkılıç, E. (2006). Animasyonların bilgisayar destekli öğretime katkısı: Bir uygulama örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 421-430.
  • Arıkan, E. E. ve Ünal, H. (2012). Farklı profillere sahip öğrenciler ile çoklu yoldan problem çözme. Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 1(2), 76-84.
  • Ateş, S. (2008). Mekanik konularındaki kavramları anlama düzeyi ve problem çözme becerilerine cinsiyetin etkisi. Eğitim ve Bilim, 33(148), 3-12.
  • Bachor, D. G. (2002). Increasing the believability of case study reports. The Alberta Journal of Educational Research, 48(1), 20-29.
  • Bademci, S. (2008). Fizik problemleri çözmede düşünce deneylerinin yeri: Birinci ve beşinci sınıf fizik öğretmen adayları üzerine bir inceleme. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Bağcı, N., Gülçiçek, Ç. ve Moğol, S. (2004). Fizik konularının öğretiminde alternatif çözümlerin öğrenci başarısına etkisi. Fırat Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 16(1), 49-59.
  • Bayram, K., Özdemir, E. ve Koçak, N. (2011). Kimya eğitiminde animasyon kullanımı ve önemi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 371-390.
  • Bozan, M., Küçüközer, H. ve Işıldak, R.S. (2008). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin basınç ünitesi hakkında tutumları ve onların üst bilişsel problem çözme becerileri. e-Journal of New World Sciences Academy Social Sciences, 3(2), 161-174.
  • Brad, A. (2011). A study of the problem solving activity in high school students: strategies and self regulated learning. Acta Didactica Napocensia, 4(1), 21-31.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Byun,T., Ha, S., & Lee, G. (2008). Identifying student difficulty in problem solving process via the framework of the House Model (HM). American Institute of Physics Conference Proceedings, 1064, 87-90.
  • Chang, K. E., Sung, Y. T., & Lin, S.F. (2006). Computer assisted learning for mathematical problem solving. Computers & Education, 46, 140-151.
  • Chang, C. Y. (2010). Does problem solving = prior knowledge + reasoning skills in earth science? An exploratory study. Research in Science Education, 40, 103-116.
  • Chang, K. E., Sung, Y. T., & Lin, S. F. (2006). Computer assisted learning for mathematical problem solving. Computers & Education, 46, 140-151.
  • Cresswell, H. W., Hanson, W. E., Plano Clark, V. L., & Morales, A. (2007). Qualitative research designs: Selection and implementation. The Counseling Psychologist, 35(2), 236-265.
  • Cushen, P. J., & Wiley, J. (2012). Cues to solution, restructuring patterns, and reports of insight in creative problem solving. Consciousness and Cognition, 21, 1166-1175.
  • Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin ölçme değerlendirme uygulamaları ve yeterlik düzeyleri: İlk ve ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 99-114.
  • Çakıcı, Y. (2012). Fen ve teknoloji öğretiminde yapılandırmacı yaklaşım. Ö. Taşkın (Ed.). Fen ve Teknoloji Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar içinde (s. 1-22). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çalışkan, S., Selçuk Sezgin, G. ve Erol, M. (2006). Fizik öğretmen adaylarının problem çözme davranışlarının değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 73-81.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (Genişletilmiş 3. Baskı). Trabzon: Celepler matbaacılık.
  • Daşdemir, İ. (2013). Animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. [Özel sayı] Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(4), 1287-1304.
  • Daşdemir, İ. ve Doymuş, K. (2012a). 8. Sınıf kuvvet ve hareket ünitesinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 77-87.
  • Daşdemir, İ. ve Doymuş, K. (2012b). Fen ve teknoloji dersinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi.
  • Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2(3), 33-42.
  • Docktor, J. L., Strand, N. E., Mestre, J. P., Ross, B. H., Singh, C., Sabella, M., & Rebello, S. (2010). A conceptual approach to physics problem solving. American Institue of Physics Conference Proceedings, 1289 (1), 137-140.
  • Duru, A., Peker, M., Bozkurt, E., Akgün, L., & Bayrakdar, Z. (2011). Pre service primary school teachers' preference of the problem solving strategies for word problems. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 3463-3468.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (Geliştirilmiş 2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Eryılmaz, S., Akdeniz, A. R. ve Kaya, Ö. (2011). Problem çözmede yazılı yönergelerin kullanılması: Sabit ivmeli hareket. I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir:
  • Eryılmaz, S. ve Akdeniz, A.R. (2013). 10. Sınıfta yer alan "Kuvvet ve Hareket" ünitesiyle ilgili problemleri çözerken öğretmenlerin sergiledikleri adımlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 166-181.
  • Freitas, I. M., Jimenez, R., & Mellado, V. (2004). Solving physics problems: the conceptions and practice of an experienced teacher and an inexperienced teacher. Research in Science Education, 34, 113-133.
  • Friege, G., & Lind, G. (2006). Types and qualities of knowledge and their relations to problem solving in physics. International Journal of Science and Mathematics Education, 4(3), 437-465.
  • Gök, T. (2006). Fizik eğitiminde işbirlikli öğrenme gruplarında problem çözme stratejilerinin öğrenci başarısına, başarı güdüsü ve tutumu üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış doktora tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Gök, T. (2010). A new approach: Computer assisted problem solving systems. Asia Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 11(2), 1-22.
  • Gök, T. (2012). Real time assesment of problem solving of physics students using computer based technology. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 210-221.
  • Gökkurt, B. ve Soylu, Y. (2013). Öğrencilerin problem çözme sürecinde anlam bilgisini kullanma düzeyleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(2), 469-488.
  • Gündüz, Ş. (2008). Fizik problemlerini çözme performansının teşhise yönelik değerlendirilmesinde bir model geliştirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Gündüz Bahadır, E. B. (2012). Animasyon tekniği ve 5 E öğrenme modelinin 8. Sınıf "yaşamımızdaki elektrik" ünitesinin işlenmesinde akademik başarı, tutum ve eleştirel düşünebilme yeteneklerine etkisinin araştırılması.
  • Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Gürcan Töre, C. (2007). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin problem çözme sürecini bilme ve uygulama düzeylerinin araştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Harskamp, E. G., & Suhre, C. J. (2007). Schoenfeld's problem solving theory in a student controlled learning environment. Computers & Education, 49, 822-839.
  • Jonassen, D. H. (2000). Toward a design theory of problem solving. Educational Technology Research & Development, 48(4), 63-85. Karaçam, S. (2009). Öğrencilerin kuvvet ve hareket konularındaki kavramsal anlamalarının ve soru çözümünde kullandıkları bilişsel ve üstbilişsel stratejilerin soru tipleri dikkate alınarak incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Karal, H., Çebi, A., & Pekşen, M. (2010). The web based simulation proposal to 8th grade primary school students' difficulties in problem solving. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 4540-4545.
  • Karamustafaoğlu, O. ve Yaman, S. (2006). Fen eğitiminde özel öğretim yöntemleri I- II. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kartal Taşoğlu, A. (2009). Fizik eğitiminde probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve problem çözme tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Khan, N., Nguyen, D.,Chen, Z., & Rebello, N. S. (2013). Comparing the use of multimedia animations and written solutions in facilitating problem solving. American Institue of Physiscs Conference Proceedings, 1513, 214-217.
  • Kim, M. C., & Hannafin, M. J. (2011a). Scaffolding problem solving in technology enhanced learning environments (TELEs): Bridging research and theory with practice. Computers & Education, 56, 403-417.
  • Kim, M. C., & Hannafin, M. J. (2011b). Scaffolding 6th graders' problem solving in technology enhanced science classrooms: A qualitative case study. Instructional Science, 39(3), 255-282.
  • Kozhevnikov, M., Hegarty, M., & Mayer, R. (1999). Students' use of imagery in solving qualitative problems in kinematics. [Çevrim-içi:http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED433239.pdf], Erişim tarihi: 08.02.2014.
  • Kuo, E. , Hull, M. M., Gupta, A., & Elby, A. (2012). How students blend conceptual and formal mathematical reasoning in solving physics problems. Science Education, 97(1), 32-57.
  • Libarkin, J. C., & Kurdziel, J. P. (2002). Research methodologies in science education: Qualitative data. Journal of Geoscience Education, 50(2), 195-200.
  • Lodico, M. G., Spaulding, D. T., & Voegtle, K. H. (2006). Methods in educational research from theory to practice. Jossey Bass: San Francisco, USA.
  • Mathan, S. A., & Koedinger, K. R. (2005). Fostering the intelligent novice: Learning from errors with metacognitive tutoring. Educational Psychologist, 40(4), 257-265.
  • Mayer, R. E. (1982). Different problem solving categories for algebra word and equation problems. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory and Cognition, 8, 448-462.
  • MEB. (2007). Ortaöğretim 10. sınıf fizik dersi öğretim programı. Ankara.
  • MEB. (2013). Ortaöğretim 10. sınıf fizik dersi öğretim programı. Ankara.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. Jossey Bass publications: USA.
  • Mertoğlu, H. ve Öztuna, A. (2004). Bireylerin teknoloji kullanımı problem çözme yetenekleri ile ilişkili midir?. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1), 83-92.
  • Moreno, R. (2006). When worked examples don't work: Is cognitive load theory at an Impasse?. Learning and Instruction, 16, 170-181.
  • Nakiboğlu, C. ve Kalın, Ş. (2003). Ortaöğretim öğrencilerinin kimya derslerinde problem çözme güçlükleri I: (deneyimli kimya öğretmenlerine göre). Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(3), 305-317.
  • Nakiboğlu, C. ve Kalın, Ş. (2009). Ortaöğretim öğrencilerinin kimyada problem çözme basamaklarının kullanımı ile ilgili düşünceleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 715-725.
  • Nunokawa, K. (2001). Interactions between subgoals and understanding of problem situations in mathematical problem solving. Journal of Mathematical Behavior, 20, 187-205.
  • Ogunleye, A. O. (2009). Teachers' and students' perceptions of students' problem solving difficulties in physics: implications for remediation. Journal of College Teaching & Learning, 6 (7), 85-90.
  • Özden, Y. (2011). Öğrenme ve öğretme (11. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Özmen, H., Demircioğlu, H., & Demircioğlu, G. (2009). The effects of conceptual change texts accompanied with animations on overcoming 11th grade students' alternative conceptions of chemical bonding. Computers &
  • Peker, M. (2009). The effects of an instruction using problem solving strategies in mathematics on the teaching anxiety level of the pre-service primary school teachers. The New Educational Review, 19(3-4), 95-114.
  • Pimta, S., Tayruakham, S., & Nuangchalerm, P. (2009). Factors influencing mathematic problem solving ability of sixth grade students. Journal of Social Sciences, 5(4), 381-385.
  • Pol, H. J. (2009). Computer based instructional support during physics problem solving: A case study for student control. Published Doctoral Thesis, Rıjksuniversiteit Groningen, Netherlands. Pol, H. J., Harskamp, E. G., & Suhre, C. J. (2008). The effect of the timing of instructional support in a computer supported problem solving program for students in secondary physics education. Computers in Human Behavior, 24, 1156-1178.
  • Pol, H. J., Harskamp, E. G., Suhre, C. J., & Goedheart, M. J. (2009). How indirect supportive digital help during and after solving physics problems can improve problem solving abilities. Computers & Education, 53, 34-50.
  • Redish, E. F., Saul, J. M., & Steinberg, R. N. (1998). Student expectations in introductory physics. American Journal of Physics, 66, 212-224.
  • Rosengrant, D., Heuvelen, A. V., & Etkina, E. (2006). Case study: Students' use of multiple representations in problem solving. American Institue of Physics Conference Proceedings, 818, 49-52.
  • Scheiter, K., Gerjets, P., & Schuh, J. (2010). The acquisition of problem solving skills in mathematics: How animations can aid understanding of structural problem features and solution procedures. Instructional Science, 38(5), 487- 502.
  • Singh, C. (2009). Problem solving and learning. American Institue of Physics Conference Proceedings. 1140, 183-197.
  • Somekh, B., & Lewin, C. (2005). Research methods in the social sciences. SAGE Publications: London.
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2013). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Surif, J., İbrahim, N. H., & Mokhtar, M. (2012). Conceptual and procedural knowledge in problem solving. Procedia Social and Behavioral Sciences, 56, 416-425.
  • Sutherland, L. (2002). Developing problem solving expertise: The impact of instruction in a question analysis strategy. Learning and Instruction, 12, 55-187.
  • Şen, A. (2008). Aktif öğrenme problem çalışma yapraklarının orta öğretim öğrencilerinin problem çözme süreci üzerine etkileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon.
  • Taconis, R. (1995). Understanding based problem solving towards qualification oriented teaching and learning in physics education. [Çevrim-içi: http://alexandria.tue.nl/extra3/proefschrift/PRF11A/9501690.pdf], Erişim tarihi: 01.02.2011.
  • Tambycik, T., & Meerah, T. S. M. (2010). Students' difficulties in mathematics problem solving: What do they say?. Procedia Social and Behavioral Sciences, 8, 142-151.
  • Tezcan, H. ve Yılmaz, Ü. (2003). Kimya öğretiminde kavramsal bilgisayar animasyonları ile geleneksel anlatım yöntemin başarıya etkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 18-32.
  • Treffinger, D. J., & Selby, E. C. (2004). Problem solving style: A new approach to understanding and using individual differences. Korean Journal of Thinking & Problem Solving, 14(1), 5-10.
  • Ünsal, Y. ve Moğol, S. (2008). Fen eğitiminde problem çözme ile ilgili açıklamalı kaynakça. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 70-81.
  • Vygotsky, L. (1978). Interaction between learning and development. [Çevrim-içi: http://www.psy.cmu.edu/~siegler/vygotsky78.pdf], Erişim tarihi: 03.05.2014.
  • Wright, D. S., & Williams, C. D. (1986). A WISE strategy for introductory physics. The Physics Teacher, 24, 211-216.
  • Yenilmez, K. ve Yılmaz, S. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin problem çözmedeki kavram yanılgıları. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 75-97.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yiğit, N., Alev, N., Tural, G. ve Bülbül, M. Ş. (2012). Fen bilgisi 1. sınıf öğretmen adaylarının elektrik konusundaki problemleri anlama ve çözme durumları üzerine bir araştırma. Cumhuriyet International Journal of Education, (2),18-36.
APA ERYILMAZ TOKSOY S, AKDENİZ A (2017). Öğrencilerin Problemleri Çözüm Süreçlerinin İpucu Destekli Problem Çözme Aracı ile Belirlenmesi. , 185 - 208.
Chicago ERYILMAZ TOKSOY SEYHAN,AKDENİZ Ali Rıza Öğrencilerin Problemleri Çözüm Süreçlerinin İpucu Destekli Problem Çözme Aracı ile Belirlenmesi. (2017): 185 - 208.
MLA ERYILMAZ TOKSOY SEYHAN,AKDENİZ Ali Rıza Öğrencilerin Problemleri Çözüm Süreçlerinin İpucu Destekli Problem Çözme Aracı ile Belirlenmesi. , 2017, ss.185 - 208.
AMA ERYILMAZ TOKSOY S,AKDENİZ A Öğrencilerin Problemleri Çözüm Süreçlerinin İpucu Destekli Problem Çözme Aracı ile Belirlenmesi. . 2017; 185 - 208.
Vancouver ERYILMAZ TOKSOY S,AKDENİZ A Öğrencilerin Problemleri Çözüm Süreçlerinin İpucu Destekli Problem Çözme Aracı ile Belirlenmesi. . 2017; 185 - 208.
IEEE ERYILMAZ TOKSOY S,AKDENİZ A "Öğrencilerin Problemleri Çözüm Süreçlerinin İpucu Destekli Problem Çözme Aracı ile Belirlenmesi." , ss.185 - 208, 2017.
ISNAD ERYILMAZ TOKSOY, SEYHAN - AKDENİZ, Ali Rıza. "Öğrencilerin Problemleri Çözüm Süreçlerinin İpucu Destekli Problem Çözme Aracı ile Belirlenmesi". (2017), 185-208.
APA ERYILMAZ TOKSOY S, AKDENİZ A (2017). Öğrencilerin Problemleri Çözüm Süreçlerinin İpucu Destekli Problem Çözme Aracı ile Belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1), 185 - 208.
Chicago ERYILMAZ TOKSOY SEYHAN,AKDENİZ Ali Rıza Öğrencilerin Problemleri Çözüm Süreçlerinin İpucu Destekli Problem Çözme Aracı ile Belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 32, no.1 (2017): 185 - 208.
MLA ERYILMAZ TOKSOY SEYHAN,AKDENİZ Ali Rıza Öğrencilerin Problemleri Çözüm Süreçlerinin İpucu Destekli Problem Çözme Aracı ile Belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.32, no.1, 2017, ss.185 - 208.
AMA ERYILMAZ TOKSOY S,AKDENİZ A Öğrencilerin Problemleri Çözüm Süreçlerinin İpucu Destekli Problem Çözme Aracı ile Belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 32(1): 185 - 208.
Vancouver ERYILMAZ TOKSOY S,AKDENİZ A Öğrencilerin Problemleri Çözüm Süreçlerinin İpucu Destekli Problem Çözme Aracı ile Belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 32(1): 185 - 208.
IEEE ERYILMAZ TOKSOY S,AKDENİZ A "Öğrencilerin Problemleri Çözüm Süreçlerinin İpucu Destekli Problem Çözme Aracı ile Belirlenmesi." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, ss.185 - 208, 2017.
ISNAD ERYILMAZ TOKSOY, SEYHAN - AKDENİZ, Ali Rıza. "Öğrencilerin Problemleri Çözüm Süreçlerinin İpucu Destekli Problem Çözme Aracı ile Belirlenmesi". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 32/1 (2017), 185-208.