Sayısal Kütüphanelerin Tasarımında Sayısal Nesneler: Eğitimi Nasıl Desteklenebilirler?
Yıl: 2002 Cilt: 16 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 139 - 154 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Sayısal Kütüphanelerin Tasarımında Sayısal Nesneler: Eğitimi Nasıl Desteklenebilirler?
Öz: "Tekrar kullanılabilen öğrenme nesneleri" çevrimiçi eğitim dünyasında nesne tabanlı yaklaşımların kullanılması açısından önemli bir gelişmedir. Aynı şekilde, sayısal kütüphane çalışmaları da "sayısal nesneler" olarak adlandırılan nesne tabanlı yaklaşımlardan etkilenmektedir. Bu çalışmanın temel amacı tekrar kullanılabilen öğrenme nesneleri çerçevesinde her iki alandaki gelişmelerin kesiştiği noktayı incelemek ve bu gelişmeler ışığında sayısal kütüphanelerin çevrimiçi eği-tim açısından önemini irdelemektir.
Anahtar Kelime: Konular:
Digital Objects in the Design of Libraries: How Can They Support Education?
Öz: The introduction of "reusable learning objects" is a very important development in using object-oriented approaches for on-line education. Similarly, the use of object oriented approaches to develop "digital objects" is beginning to impact digital libraries. The purpose of this study is to examine the common issues of both developments in the context of reusable learning objects and to demonstra-te the importance of digital libraries in online education.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Bibliyografik
APA | ÇAĞILTAY ERCİL N, cagiltay k (2002). Sayısal Kütüphanelerin Tasarımında Sayısal Nesneler: Eğitimi Nasıl Desteklenebilirler?. , 139 - 154. |
Chicago | ÇAĞILTAY ERCİL Nergiz,cagiltay kursat Sayısal Kütüphanelerin Tasarımında Sayısal Nesneler: Eğitimi Nasıl Desteklenebilirler?. (2002): 139 - 154. |
MLA | ÇAĞILTAY ERCİL Nergiz,cagiltay kursat Sayısal Kütüphanelerin Tasarımında Sayısal Nesneler: Eğitimi Nasıl Desteklenebilirler?. , 2002, ss.139 - 154. |
AMA | ÇAĞILTAY ERCİL N,cagiltay k Sayısal Kütüphanelerin Tasarımında Sayısal Nesneler: Eğitimi Nasıl Desteklenebilirler?. . 2002; 139 - 154. |
Vancouver | ÇAĞILTAY ERCİL N,cagiltay k Sayısal Kütüphanelerin Tasarımında Sayısal Nesneler: Eğitimi Nasıl Desteklenebilirler?. . 2002; 139 - 154. |
IEEE | ÇAĞILTAY ERCİL N,cagiltay k "Sayısal Kütüphanelerin Tasarımında Sayısal Nesneler: Eğitimi Nasıl Desteklenebilirler?." , ss.139 - 154, 2002. |
ISNAD | ÇAĞILTAY ERCİL, Nergiz - cagiltay, kursat. "Sayısal Kütüphanelerin Tasarımında Sayısal Nesneler: Eğitimi Nasıl Desteklenebilirler?". (2002), 139-154. |
APA | ÇAĞILTAY ERCİL N, cagiltay k (2002). Sayısal Kütüphanelerin Tasarımında Sayısal Nesneler: Eğitimi Nasıl Desteklenebilirler?. Türk Kütüphaneciliği, 16(2), 139 - 154. |
Chicago | ÇAĞILTAY ERCİL Nergiz,cagiltay kursat Sayısal Kütüphanelerin Tasarımında Sayısal Nesneler: Eğitimi Nasıl Desteklenebilirler?. Türk Kütüphaneciliği 16, no.2 (2002): 139 - 154. |
MLA | ÇAĞILTAY ERCİL Nergiz,cagiltay kursat Sayısal Kütüphanelerin Tasarımında Sayısal Nesneler: Eğitimi Nasıl Desteklenebilirler?. Türk Kütüphaneciliği, vol.16, no.2, 2002, ss.139 - 154. |
AMA | ÇAĞILTAY ERCİL N,cagiltay k Sayısal Kütüphanelerin Tasarımında Sayısal Nesneler: Eğitimi Nasıl Desteklenebilirler?. Türk Kütüphaneciliği. 2002; 16(2): 139 - 154. |
Vancouver | ÇAĞILTAY ERCİL N,cagiltay k Sayısal Kütüphanelerin Tasarımında Sayısal Nesneler: Eğitimi Nasıl Desteklenebilirler?. Türk Kütüphaneciliği. 2002; 16(2): 139 - 154. |
IEEE | ÇAĞILTAY ERCİL N,cagiltay k "Sayısal Kütüphanelerin Tasarımında Sayısal Nesneler: Eğitimi Nasıl Desteklenebilirler?." Türk Kütüphaneciliği, 16, ss.139 - 154, 2002. |
ISNAD | ÇAĞILTAY ERCİL, Nergiz - cagiltay, kursat. "Sayısal Kütüphanelerin Tasarımında Sayısal Nesneler: Eğitimi Nasıl Desteklenebilirler?". Türk Kütüphaneciliği 16/2 (2002), 139-154. |