Yıl: 2017 Cilt: 7 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 686 - 696 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

YÜKSEKÖĞRETİMDE SOSYAL SORUMLULUK BİLİNCİ

Öz:
Mesleki eğitim almak üzere Meslek Yüksekokulu tercih eden öğrencilerin sosyal sorumluluk bilinçlerinin güçlendirilerek sürdürülebilir bir sosyal sorumluluk bilinci oluşturulması toplumsal farkındalıkların geliştirilmesi için önem taşımaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, Meslek Yüksekokullarında sosyal sorumluluk bilinci kazanımlarını ortaya koyabilmektir. Bu bağlamda araştırmanın hedefi 2016 yılı içinde başlatılan Namık Kemal Üniversitesi Marmara Ereğlisi Meslek Yüksekokulu Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Kulübü çalışmalarının sistematik bir şekilde ortaya konması ve çalışmalara katılan öğrencilerin ve danışman öğretim elemanının görüşlerine dayalı olarak kulüp çalışmalarına katılan öğrencilerin sosyal sorumluluk bilinci gelişiminin belirlenmesi ve incelenmesidir. Veriler danışman öğretim elemanı kimliği ile danışman öğretim elemanı tarafından bir yıl süreyle yapılan gözlemlerle derlenerek verilmiştir. Örneklem kümesi kulüp üyesi olan 9 öğrenciden oluşturulmuş ve grup ile bir odak grup çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonunda bir yıl süre ile öğrenciler tarafından yürütülen sosyal sorumluluk projesinin yüksekokul öğrencilerinin ve sosyal çevrelerindeki kişilerin sosyal sorumluluk bilincini geliştirme noktasında etkili olduğunun belirlendiği söylenebilir. Öğrenciler takım olarak çalışma, yeni arkadaşlıklar edinme, zorluklara karşı durabilme ve çözüm üretme gibi birçok bireysel beceri ve ekip olma becerisi elde ettiği ortaya konmaktadır
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Sosyoloji Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri

SOCIAL RESPONSIBILITY COGNITION IN HIGHER EDUCATION

Öz:
Establishing sustainable social responsibility awareness by strengthening the social responsibility consciousness of the students who prefer Vocational School for vocational education is important for the development of social awareness. In this context, the aim of this study is to be able to demonstrate the social responsibility awareness gains in Vocational Schools. Namık Kemal University Marmara Ereğlisi Vocational School Social Assistance and Solidarity Club initiated in 2016 and to determine and examine the social responsibility awareness development of the students participating in club activities based on the views of the students and the advisors of the study. The data were compiled with observations made during the one year period by the advisor teaching staff member and the advisor teaching staff. The sample group was composed of 9 students who were club members and a focus group study was conducted with the group. It can be said that the social responsibility project carried out by the students for a year at the end of the study was effective in improving the social responsibility awareness of the students and the social environment of the college students. It has been revealed that the students have the ability to work as a team, to acquire new friendships, to be able to cope with difficulties and to produce solutions
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Sosyoloji Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • A human right-based approach to education. For All [http://www.unicef.org/purblications/files/A_Human_Rights_Based_Approach_to_Education_for_All. pdf Date of Access 27.12.2016]
  • Baş T.,Çamır, M. ve Özmaldar, B. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Publishing. Çokluk, Ö., Yılmaz, K .ve Oğuz, E. (2011). Nitel Bir Görüşme Yöntemi: Odak Grup Görüşmesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 4 (1): 95-107.
  • Eğitim Projeleri [Online http://www.sosyalsorumluluk.org/sos/egitim/page/2/ Date of Access 30.11.2016)
  • Hotamışlı, M., Çağ, A., Menteşe, A. ve Yörük, E. (2010). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Bilinci: Afyon Kocatepe Üniversitesinde Karşılaştırmalı Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. Güz- 2010 Cilt:9 Sayı:34 (280-299) www.esosder.org How To Conduct a Focus Group [https://assessment.trinity.duke.edu/documents/How_to_Conduct_a_Focus_Group.pdf Date of Access 11.01.2017]
  • Kardos, G. & Smith, C.O. (1979) On Writing Engineering Cases. Proceedings of ASEE National Conference on Engineering Case Studies. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Derneği [Online http://kssd.org/hakkimizda/Date of Access 27.12.2016]
  • Owen, D. (2000). Service Learning and Political Socialization. American Political Science Association. 33(3).
  • Peltekoğlu, F.B. (2012). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta. Pringle, H. ve Thompson, M. (2000). Marka Ruhu, Sosyal Sorumluluk ile Marka Yaratmak, Trans: Zeynep Yelçe, Canan Feyyat, İstanbul: Scala Publishing.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2004). İşletmelerde Halkla İlişkiler, Bursa: Aktüel Publishing.
  • Saran, M., Coşkun, G., İnal Zorel, F. ve Aksoy, Z. (2011). Üniversitelerde Sosyal Sorumluluk Bilincinin Geliştirilmesi: Ege Üniversitesi Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Üzerine Bir Araştırma. Yaşar üniversitesi Dergisi. 22(6): 3732-3747.
  • Töremen, F. (2011). Öğretmen Adaylarının Sorumluluk Eğitimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. Kış. Cilt: 11.
  • Üniversitelerde Sosyal Sorumluluk ve Sosyal Girişimcilik Pilot Projesi, 2013, Toplum Gönüllüleri Vakfı, Proje Raporu, İstanbul.
  • Vallaeys, F. (2013). Defining Social Responsibility: A Matter Of Philosophical Urgency For University. Global University Network For İnnovation. from http://www.guninetwork.org/resources/he-articles/definingsocial-responsibility-a-matter-of-urgencyfor-philosophy-and-universities What is a casestudy? [Online https://student.unsw.edu.au/what-case-studyDate of Access 03.11.2016].
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Publishing.
APA ILGIN H, ERTEKİN İ, YENGİN D (2017). YÜKSEKÖĞRETİMDE SOSYAL SORUMLULUK BİLİNCİ. , 686 - 696.
Chicago ILGIN HİCRAN ÖZLEM,ERTEKİN İRFAN,YENGİN Didem ATAMAN YÜKSEKÖĞRETİMDE SOSYAL SORUMLULUK BİLİNCİ. (2017): 686 - 696.
MLA ILGIN HİCRAN ÖZLEM,ERTEKİN İRFAN,YENGİN Didem ATAMAN YÜKSEKÖĞRETİMDE SOSYAL SORUMLULUK BİLİNCİ. , 2017, ss.686 - 696.
AMA ILGIN H,ERTEKİN İ,YENGİN D YÜKSEKÖĞRETİMDE SOSYAL SORUMLULUK BİLİNCİ. . 2017; 686 - 696.
Vancouver ILGIN H,ERTEKİN İ,YENGİN D YÜKSEKÖĞRETİMDE SOSYAL SORUMLULUK BİLİNCİ. . 2017; 686 - 696.
IEEE ILGIN H,ERTEKİN İ,YENGİN D "YÜKSEKÖĞRETİMDE SOSYAL SORUMLULUK BİLİNCİ." , ss.686 - 696, 2017.
ISNAD ILGIN, HİCRAN ÖZLEM vd. "YÜKSEKÖĞRETİMDE SOSYAL SORUMLULUK BİLİNCİ". (2017), 686-696.
APA ILGIN H, ERTEKİN İ, YENGİN D (2017). YÜKSEKÖĞRETİMDE SOSYAL SORUMLULUK BİLİNCİ. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 7(4), 686 - 696.
Chicago ILGIN HİCRAN ÖZLEM,ERTEKİN İRFAN,YENGİN Didem ATAMAN YÜKSEKÖĞRETİMDE SOSYAL SORUMLULUK BİLİNCİ. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication 7, no.4 (2017): 686 - 696.
MLA ILGIN HİCRAN ÖZLEM,ERTEKİN İRFAN,YENGİN Didem ATAMAN YÜKSEKÖĞRETİMDE SOSYAL SORUMLULUK BİLİNCİ. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, vol.7, no.4, 2017, ss.686 - 696.
AMA ILGIN H,ERTEKİN İ,YENGİN D YÜKSEKÖĞRETİMDE SOSYAL SORUMLULUK BİLİNCİ. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication. 2017; 7(4): 686 - 696.
Vancouver ILGIN H,ERTEKİN İ,YENGİN D YÜKSEKÖĞRETİMDE SOSYAL SORUMLULUK BİLİNCİ. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication. 2017; 7(4): 686 - 696.
IEEE ILGIN H,ERTEKİN İ,YENGİN D "YÜKSEKÖĞRETİMDE SOSYAL SORUMLULUK BİLİNCİ." The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 7, ss.686 - 696, 2017.
ISNAD ILGIN, HİCRAN ÖZLEM vd. "YÜKSEKÖĞRETİMDE SOSYAL SORUMLULUK BİLİNCİ". The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication 7/4 (2017), 686-696.