Yıl: 2017 Cilt: 8 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 244 - 260 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Görsel Programlama Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme Deneyimine ilişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmanın amacı Görsel Programlama Dersinde uygulanan proje tabanlı öğrenme yaklaşımına ilişkin öğrenci görüşlerinin incelenmesidir. Çalışma 2015-2016 güz yarıyılında Türkiye'deki bir üniversitenin Teknoloji Fakültesi, Yazılım Mühendisliği Bölümünde yürütülmüştür. Çalışma grubu olarak Görsel Programlama Dersini alan 11 öğrenci seçilmiştir. Ders kapsamında 5 öğrenci bağımsız, 6 öğrenci ise ikişer kişilik gruplar halinde çalışmıştır. Öğrenciler görsel programlama ortamında, belirledikleri konulara yönelik projeler üretmişlerdir. Çalışma sürecinde bireysel çalışan 1 öğrenci ve 2 grup çalışmadan ayrılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış, projelerini başarıyla tamamlayan 4 bireysel ve bir grup olarak çalışan toplam 6 öğrenci ile mülakat yapılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmadan elde edilen sonuçlar proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilere öğrenme sürecinde önemli katkılar sağladığını ortaya koymaktadır. Bununla birlikte sınırlı da olsa olumsuz yönde görüş ortaya konulmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

-

Öz:
This study aims to investigation of students' opinions about project based learning approach implemented in Visual Programing Course. The study was conducted in Technology Faculty, Software Engineering Department of a university in Turkey in 2015-2016 fall semester. 11 students taking Visual Programing Course were chosen as sample group. In the scope of the course 5 students studied independently, 6 students studied in groups consisting of two students. Students produced projects for the subjects they choic e in visual programing environment. During the study an individual participant working alone and 2 groups left the study. Qualitative research method was used in the study, and interviews were conducted with 6 students in total - four individual students and two students studying in a group. The data obtained from interviews were subjected to content analysis. The results of the study show that project based learning approach contributes the learning process of the students at a significant level. However, even if they are in limited numbers there are also negative views about the approach.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Abdulaal, R. M, Al-Bahi, A. M., Soliman Y., & Iskanderani F. I. (2011). Design and implementation of a project-based active/cooperative engineering design course for freshmen. European Journal of Engineering Education, 36(4), 391-402.
  • Atıcı, B. ve Polat, H. (2010). Web tasarımı öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarısı ve görüşlerine etkisi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 1(2), 122-132.
  • Ay, Ş. (2013). Öğretmen adaylarının proje tabanlı öğrenme ve geleneksel öğretime ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 53-67.
  • Aydın, S. ve Yel, M. (2013). Proje tabanlı öğrenme ortamlarının biyoloji öğretmen adaylarının öz-düzenleme seviyeleri ve öz-yeterlik inançları üzerine etkisi. Turkish Studies, 8(12), 95-107.
  • Bacanak, A., Aydın, M. ve Çepni, S. (2013). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin proje tabanlı öğretim yöntemi (PTÖY) ile ilgili ihtiyaçlarının incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(1), 1-31.
  • Baran, M. ve Maskan, A. K. (2009). Proje tabanlı öğrenme modelinin fizik öğretmenliği ikinci sınıf öğrencilerinin elektrostatiğe yönelik tutumlarına etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (2009), 41-52.
  • Bayraktar, H. V. (2015). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Journal of International Social Research, 8(37), 709-718.
  • Beddoes, K. D., Jesiek, B. K., & Borrego, M. (2010). Identifying opportunities for collaborations in international engineering education research on problem- and projectbased learning. Interdisciplinary Journal of Problem-Based Learning, 4(2), 7-34.
  • Budak, E., Nalçacı, N. ve Köseoğlu, F. (2006, Eylül). Proje-tabanlı öğrenme yaklaşımında öğretmenlerin karşılaştığı güçlükler ve yaklaşımın öğrenciler üzerindeki etkileri. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi'nde sunulan bildiri, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Chen, L. (2004). Cooperative Project-based learning and students' learning styles on web page development. Journal of Educational Technology Systems, 32(4), 363-375.
  • Chua, K. J., Yang, W. M., & Leo, H. L. (2014). Enhanced and conventional project-based learning in an engineering design module. International Journal of Technology and Design Education, 24(4), 437-458.
  • Dori, Y., & Tal, R. (2000). Formal and informal collaborate projects: Engaging in industry with environment awareness. Science Education, 84(1), 1-19.
  • Fallik, O., Eylon, B. S., & Rosenfeld, S. (2008). Motivating teachers to enact free -choice project-based learning in science and technology (PBLSAT): Effects of a professional development model. Journal of Science Teacher Education, 19, 565-591.
  • Frank, M., Lavy, I., & Elata, D. (2003). Implementing the project-based learning approach in an academic engineering course. International Journal of Technology and Design Education, 13(3), 273-288.
  • Gömleksiz, M. N. ve Fidan, E. K. (2013). Proje tabanlı öğrenme yönteminin web tasarımı dersinde kullanılmasına ilişkin nitel bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 120-135.
  • Jeon, K., Jarrett, O. S., & Ghim, H. D. (2014). Project-based learning in engineering education: Is it motivational? International Journal of Engineering Education, 30(2), 438-448.
  • Jollands, M., Jolly, L., & Molyneaux, T. (2012). Project-based learning as a contributing factor to graduates' work readiness. European Journal of Engineering Education, 37, 143-154.
  • Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2000). Fen öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 193-200.
  • Lin, J. L., Imbertson, P., Srivastav, K., & Horn, W. (2016). Engineering report: A tool to facilitate learning for real-world problem solving. Frontiers in Education Conference (FIE) (2016, pp. 1-8). Eire, PA, USA: IEEE.
  • Mason, G. S., Shuman, T. R., & Cook, K. E. (2013). Comparing the effectiveness of an inverted classroom to a traditional classroom in an upper-division engineering course. IEEE Transactions on Education, 56(4), 430-435.
  • Mills, J. E., & Treagust, D. F. (2003). Engineering education--Is problem-based or projectbased learning the answer. Australasian Journal of Engineering Education, 3(2), 2-16.
  • Özdener, N. ve Özçoban, T. (2004). Bilgisayar eğitiminde çoklu zeka kuramına göre proje tabanlı öğrenme modelinin öğrenci başarısı üzerine etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 147-170.
  • Özer, D. Z. ve Özkan, M. (2013). Proje tabanlı öğrenme yönteminin fen bilgisi öğretmen adaylarının biyoloji konularındaki bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi. International Online Journal of Educational Sciences, 5(3), 635-645.
  • Palmer, S., & Hall, W. (2011). An evaluation of a project-based learning initiative in engineering education. European Journal of Engineering Education, 36, 357-365.
  • Palmquist, S. M. (2005, June). Benefiting professional practice using engineering mathematics: a project-based learning approach. Paper presented at 2005 Annual Conference & Exhibition of The American Society of Engineering Education, Portland, Oregon.
  • Rugarcia, A., Felder, R. M., Woods, D. R., & Stice, J. E. (2000). The future of engineering education I. A vision for a new century. Chemical Engineering Education, 34(1), 16-25.
  • Stewart, R. A. (2007) Investigating the link between self directed learning readiness and project-based learning outcomes: The case of international masters students in an engineering management course. European Journal of Engineering Education, 32(4), 453-465.
  • Tosun, N. (2014). BÖTE bölümü öğrencilerinin proje tabanlı topluma hizmet uygulamaları dersine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(3), 961-980.
  • Yalçın, S. A., Turgut, Ü. ve Büyükkasap, E. (2009). Proje tabanlı öğretim yönteminin öğrencilerin elektrik konusu akademik başarılarına, fiziğe karşı tutumlarına ve bilimsel işlem becerilerine etkisinin incelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 1(1), 81-105.
  • Yasin, M. R., & Rahman, S. (2011). Problem oriented project based learning (POPBL) in promoting education for sustainable development. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 289-293.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zhou, C. (2012). Integrating creativity training into problem and project based learning curriculum in engineering education. European Journal of Engineering Education, 37, 488-499.
APA ÖZYURT H, ÖZYURT Ö (2017). Görsel Programlama Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme Deneyimine ilişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. , 244 - 260.
Chicago ÖZYURT Hacer,ÖZYURT ÖZCAN Görsel Programlama Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme Deneyimine ilişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. (2017): 244 - 260.
MLA ÖZYURT Hacer,ÖZYURT ÖZCAN Görsel Programlama Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme Deneyimine ilişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. , 2017, ss.244 - 260.
AMA ÖZYURT H,ÖZYURT Ö Görsel Programlama Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme Deneyimine ilişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. . 2017; 244 - 260.
Vancouver ÖZYURT H,ÖZYURT Ö Görsel Programlama Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme Deneyimine ilişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. . 2017; 244 - 260.
IEEE ÖZYURT H,ÖZYURT Ö "Görsel Programlama Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme Deneyimine ilişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi." , ss.244 - 260, 2017.
ISNAD ÖZYURT, Hacer - ÖZYURT, ÖZCAN. "Görsel Programlama Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme Deneyimine ilişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi". (2017), 244-260.
APA ÖZYURT H, ÖZYURT Ö (2017). Görsel Programlama Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme Deneyimine ilişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(2), 244 - 260.
Chicago ÖZYURT Hacer,ÖZYURT ÖZCAN Görsel Programlama Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme Deneyimine ilişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi 8, no.2 (2017): 244 - 260.
MLA ÖZYURT Hacer,ÖZYURT ÖZCAN Görsel Programlama Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme Deneyimine ilişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, vol.8, no.2, 2017, ss.244 - 260.
AMA ÖZYURT H,ÖZYURT Ö Görsel Programlama Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme Deneyimine ilişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2017; 8(2): 244 - 260.
Vancouver ÖZYURT H,ÖZYURT Ö Görsel Programlama Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme Deneyimine ilişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2017; 8(2): 244 - 260.
IEEE ÖZYURT H,ÖZYURT Ö "Görsel Programlama Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme Deneyimine ilişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi." Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8, ss.244 - 260, 2017.
ISNAD ÖZYURT, Hacer - ÖZYURT, ÖZCAN. "Görsel Programlama Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme Deneyimine ilişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi". Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi 8/2 (2017), 244-260.