Kobi’lerde Büyüme Stratejileri: Erzurum, Erzincan ve Bayburt’ta Kobi’ler Üzerinde Bir Araştırma

Yıl: 2017 Cilt: 21 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 317 - 329 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Kobi’lerde Büyüme Stratejileri: Erzurum, Erzincan ve Bayburt’ta Kobi’ler Üzerinde Bir Araştırma

Öz:
Küreselleşme ile birlikte ortaya çıkan yoğun rekabet ortamında, dinamik yapıları ve esnek karar alma mekanizmaları ile yeniliklere, değişen talep yapısına daha kolay uyum gösteren; daha düşük yatırım maliyetleri ile istihdam sağlayan ve ekonomik dalgalanmalardan daha az etkilenen Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler (KOBİ), ülke ekonomilerinin, istikrarlı ve sürdürülebilir büyüme hedefinin gerçekleşmesinde temel unsur olarak görülmektedir. Bu yönü ile KOBİ'ler ülke ekonomilerinin en önemli yapı taşlarından biridir. KOBİ'lerin büyümesi rekabet üstünlüğü, sosyal hedeflerin gerçekleşmesi ve ülke ekonomilerine katma değer sağlanması açısından önemli bir süreç olmakla birlikte, bu büyüme aynı zamanda başarıları ve hayatta kalmaları ile ilişkilendirilmektedir. Bu çalışmanın amacı Erzurum, Erzincan ve Bayburt illerindeki KOBİ'leri büyümeye iten nedenleri ve büyüme amaçlarını belirlemek, bu amaçlarını gerçekleştirebilmek için bir stratejilerinin var olup olmadığını tespit etmek, büyüme stratejileri var ise hangi büyüme stratejilerini uyguladıklarını belirlemek, büyüme stratejilerinin önemini ortaya koymaktır
Anahtar Kelime:

Konular: İşletme İktisat İşletme Finans

Growth Strategies in SMEs: A Study on SMEs of Erzurum, Erzincan and Bayburt

Öz:
In the highly competitive environment of globalization which emerged as a result of dynamic structures and innovations with flexible decision-making, showing easily adaptation to changing patterns of demand; the Small and Medium Sized Enterprises (SMEs) which have lower investment and as a result are less affected by economic fluctuations are seen as a key element in country's sustainable economic development’s goals. Growth, competitive advantage, the achievement of social objectives, adding value to the national economy at the same time survival and being successful are main goals of SMEs. This study was conducted in Erzurum, Erzincan and Bayburt’s SMEs. The aims of this study are to declare the causes and growth objectives of SMEs, determine the existence or non-existence of a strategy to achieve this goals, demonstrate growth strategy if there is any and show the importance of growth strategy
Anahtar Kelime:

Konular: İşletme İktisat İşletme Finans
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Acar, A. B. ve Dündar G. (2008) “İşyerinde Psikolojik Yıldırmaya (Mobbing) Maruz Kalma Sıklığı İle Demografik Özellikler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi” İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 37 (2), 111-120
  • Agnihotri, A (2014) “Corporate Reputation Based Theory Of Choice Between Organic, Hybrid And İnorganic Growth Strategies”. An International Journal, 19(3), 247-259
  • Arslantürk, Z. (2008). Sosyal Bilimciler İçin Araştırma Metot ve Teknikleri. İstanbul: Çamlıca Yayınları
  • Avrupa Toplulukları Komisyonu. (2008). Komisyonun, Konseye, Avrupa Parlamentosuna, Avrupa Ekonomik Ve Sosyal Komitesine ve Bölgeler Komitesine Tebliği. Brüksel: COM (2007) 661.
  • Bayülken, Y. ve Kütükoğlu, C. (2012). Küçük Ve Orta Ölçekte İşletmeler (KOBİ’ler). Ankara: Makine Mühendisleri Odası Yayın No: MMO/583.
  • Chen, X., Zou, H. ve Wang, D.T (2009) “How do new ventures grow? Firm capabilities, growth strategies and performance”. Intern. J. of Research in Marketing, 26, 294–303
  • Dalton, D.R. ve Dalton, C.M (2006) “Corporate growth”. The Journal Of Business Strategy, 27 (2), 5-7
  • Davies, M (2010) “Inorganic growth: Strategic rationale for a merger or acquisition business strategies”. CMA Management, June/July, 13-17
  • Honjo Y. ve Harada N. (2006) “SME Policy, Financial Structure and Firm Growth: Evidence From Japan”. Small Business Economics, 27, 289–300 Kobi’lerde Büyüme Stratejileri: Erzurum, Erzincan ve Bayburt’ta Kobi’ler Üzerinde Bir Araştırma 329
  • Jerkins, M. ve Meer, D (2005) “Organic Growth: Profiting From The Union Of Finance And Marketing”. Financial Executive, 21(8), 39 -44
  • Li, H.H.JK ve Tan, K.H (2004) “SMEs Business Growth Model: A Medium To Big Effort”. Int. J. Management and Enterprise Development, 1(3), 195-207
  • Liu, X. (2008), ‘SME Development in China: A Policy Perspective on SME Industrial Clustering’, SME in Asia and Globalization, ERIA Research Project Report 2007/5, 37-68.
  • Özdemir, S., Ersöz, H.Y. ve Sarıoğlu, H.İ (2007) “Küçük Girişimcilerin Artan Önemi ve KOBİ’lerin Türkiye Ekonomisindeki Yeri”. İstanbul Üniversitesi Sosyal ve Siyaset Konferansları Dergisi, 53, 173-230
  • Park K. ve Jang, S.C (2011) “Mergers and Acquisitions and Firm Growth: Investigating Restaurant Firms”. International Journal Of Hospitality Management, 30, 141–149
  • Pasanen, M (2007) “SME Growth Strategıes: Organıc Or Non-Organıc?”. Journal of Enterprising Culture, 15(4), 317-338
  • Sabbarwal Seema, SOL eLearning Gateway, University Of Delhi, Entreprenearship Small Business Study Material, Erişim Tarihi: 08.12.2014, (http://elearning.sol.du.ac.in/mod/resource/view.php?id=2410)
  • Sarıtaş, A,. (2012). Batı Akdeniz Bölgesi İmalat KOBİ’lerinin Kümelenme Düzeylerinin Analizi. (Yayınlanmış Doktora Tezi). Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı
  • Seçer, İ. (2013). SPSS ve LISREL ile Pratik Veri Analizi. Ankara: Anı Yayıncılı
APA DEMİRDÖĞEN O, TATLI Y (2017). Kobi’lerde Büyüme Stratejileri: Erzurum, Erzincan ve Bayburt’ta Kobi’ler Üzerinde Bir Araştırma. , 317 - 329.
Chicago DEMİRDÖĞEN Osman,TATLI YASEMIN Kobi’lerde Büyüme Stratejileri: Erzurum, Erzincan ve Bayburt’ta Kobi’ler Üzerinde Bir Araştırma. (2017): 317 - 329.
MLA DEMİRDÖĞEN Osman,TATLI YASEMIN Kobi’lerde Büyüme Stratejileri: Erzurum, Erzincan ve Bayburt’ta Kobi’ler Üzerinde Bir Araştırma. , 2017, ss.317 - 329.
AMA DEMİRDÖĞEN O,TATLI Y Kobi’lerde Büyüme Stratejileri: Erzurum, Erzincan ve Bayburt’ta Kobi’ler Üzerinde Bir Araştırma. . 2017; 317 - 329.
Vancouver DEMİRDÖĞEN O,TATLI Y Kobi’lerde Büyüme Stratejileri: Erzurum, Erzincan ve Bayburt’ta Kobi’ler Üzerinde Bir Araştırma. . 2017; 317 - 329.
IEEE DEMİRDÖĞEN O,TATLI Y "Kobi’lerde Büyüme Stratejileri: Erzurum, Erzincan ve Bayburt’ta Kobi’ler Üzerinde Bir Araştırma." , ss.317 - 329, 2017.
ISNAD DEMİRDÖĞEN, Osman - TATLI, YASEMIN. "Kobi’lerde Büyüme Stratejileri: Erzurum, Erzincan ve Bayburt’ta Kobi’ler Üzerinde Bir Araştırma". (2017), 317-329.
APA DEMİRDÖĞEN O, TATLI Y (2017). Kobi’lerde Büyüme Stratejileri: Erzurum, Erzincan ve Bayburt’ta Kobi’ler Üzerinde Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(1), 317 - 329.
Chicago DEMİRDÖĞEN Osman,TATLI YASEMIN Kobi’lerde Büyüme Stratejileri: Erzurum, Erzincan ve Bayburt’ta Kobi’ler Üzerinde Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 21, no.1 (2017): 317 - 329.
MLA DEMİRDÖĞEN Osman,TATLI YASEMIN Kobi’lerde Büyüme Stratejileri: Erzurum, Erzincan ve Bayburt’ta Kobi’ler Üzerinde Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.21, no.1, 2017, ss.317 - 329.
AMA DEMİRDÖĞEN O,TATLI Y Kobi’lerde Büyüme Stratejileri: Erzurum, Erzincan ve Bayburt’ta Kobi’ler Üzerinde Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017; 21(1): 317 - 329.
Vancouver DEMİRDÖĞEN O,TATLI Y Kobi’lerde Büyüme Stratejileri: Erzurum, Erzincan ve Bayburt’ta Kobi’ler Üzerinde Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017; 21(1): 317 - 329.
IEEE DEMİRDÖĞEN O,TATLI Y "Kobi’lerde Büyüme Stratejileri: Erzurum, Erzincan ve Bayburt’ta Kobi’ler Üzerinde Bir Araştırma." Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, ss.317 - 329, 2017.
ISNAD DEMİRDÖĞEN, Osman - TATLI, YASEMIN. "Kobi’lerde Büyüme Stratejileri: Erzurum, Erzincan ve Bayburt’ta Kobi’ler Üzerinde Bir Araştırma". Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 21/1 (2017), 317-329.