Yıl: 2017 Cilt: 37 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 493 - 522 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Dijital Kültür ve Eğitim

Öz:
Araştırma dijital kültür ve eğitim ilişkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Doküman incelemesi yöntemiyle, ilgili alanyazın değerlendirmesi yapılarak, dijital kültür ve eğitim ile ilgili Türkiye'de yapılan ve Türkçe yayınlanan bilimsel nitelikte çalışmalardan 2012 ve sonrası makale ve tez çalışmaları doküman olarak kabul edilmiştir. Dokümanlar 38 makale ve 6 yüksek lisans tez çalışmasından oluşmaktadır. Araştırma kapsamına alınan makale ve tezler dijital kültürün sosyolojik boyutu ile dijital kültürün eğitimle ilişkisi başlıkları dikkate alınarak içerik analizi yapılmıştır. Araştırmada dokümanların dijital kültürün sosyolojik boyutuna göre analizinde; en çok dijital kültürün bireyler, toplum, geleneksel yapı üzerindeki etkisi ve dijital kültürün iletişim ve eğlence aracı olarak kullanılması unsurlarına yer verildiği; dijital kültürün eğitimle ilişkisi boyutuna göre analizinde ise; bir eğitim yöntemi/tekniği olarak teknolojinin kullanılması ve dijital kültürle eğitimin boyutları arasındaki ilişki unsurlarına yer verildiği görülmüştür. Bu sonuçlar ışığında, dijital teknolojinin bilinçli kullanımına yönelik boylamsal ve deneysel çalışmaların yapılması önerilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Digital Culture and Education

Öz:
The aim of the current study is to investigate the relationship between digital culture and education. Reviewing literature via document analysis, scientific studies which were conducted on digital culture and education in Turkey and published in Turkish were accepted as documents (for articles and theses the date is 2012 to present). Documents consisted of 38 articles, and 6 master's theses. The articles and theses chosen within the scope of this study were examined through content analysis considering the titles sociological dimensions of digital culture and the relationship of digital culture to education. In the analysis of documents in terms of sociological dimension of digital culture, it was observed that issues such as the impact of digital culture on individuals, society, and traditional structure and the use of digital culture as a communication and an entertainment tool were mostly studied. However, in the analysis of digital culture' relationship to education dimension, it was found that the focus was on the issues such as the use of technology as a training method/technique, and the relationship between digital culture and the dimensions of the education. In light of these results, longitudinal and experimental studies have been recommended to be conducted regarding the use of digital technology consciously.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA İNCİ M, Akpinar U, Kandır A (2017). Dijital Kültür ve Eğitim. , 493 - 522.
Chicago İNCİ Mehmet Akif,Akpinar Ummuhan,Kandır Adalet Dijital Kültür ve Eğitim. (2017): 493 - 522.
MLA İNCİ Mehmet Akif,Akpinar Ummuhan,Kandır Adalet Dijital Kültür ve Eğitim. , 2017, ss.493 - 522.
AMA İNCİ M,Akpinar U,Kandır A Dijital Kültür ve Eğitim. . 2017; 493 - 522.
Vancouver İNCİ M,Akpinar U,Kandır A Dijital Kültür ve Eğitim. . 2017; 493 - 522.
IEEE İNCİ M,Akpinar U,Kandır A "Dijital Kültür ve Eğitim." , ss.493 - 522, 2017.
ISNAD İNCİ, Mehmet Akif vd. "Dijital Kültür ve Eğitim". (2017), 493-522.
APA İNCİ M, Akpinar U, Kandır A (2017). Dijital Kültür ve Eğitim. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(2), 493 - 522.
Chicago İNCİ Mehmet Akif,Akpinar Ummuhan,Kandır Adalet Dijital Kültür ve Eğitim. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 37, no.2 (2017): 493 - 522.
MLA İNCİ Mehmet Akif,Akpinar Ummuhan,Kandır Adalet Dijital Kültür ve Eğitim. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.37, no.2, 2017, ss.493 - 522.
AMA İNCİ M,Akpinar U,Kandır A Dijital Kültür ve Eğitim. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 37(2): 493 - 522.
Vancouver İNCİ M,Akpinar U,Kandır A Dijital Kültür ve Eğitim. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 37(2): 493 - 522.
IEEE İNCİ M,Akpinar U,Kandır A "Dijital Kültür ve Eğitim." Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, ss.493 - 522, 2017.
ISNAD İNCİ, Mehmet Akif vd. "Dijital Kültür ve Eğitim". Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 37/2 (2017), 493-522.