ÇALIŞMA ETİĞİ KAPSAMINDA BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PÜRİTANİST VE HEDONİST DEĞERLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl: 2012 Cilt: 14 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 15 - 30 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

ÇALIŞMA ETİĞİ KAPSAMINDA BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PÜRİTANİST VE HEDONİST DEĞERLERİNİN İNCELENMESİ

Öz:
Endüstriyel uygarlı"ın geli#imine paralel olarak püritan çalı#ma eti"inin yükseli#ine tanık olunmaktadır. Püritan etik; çalı#mayı ya#amın merkezine koyarak arzularını bastırmayı, çalı#ma disiplinini, çok üretip az tüketmeyi esas alarak çalı#ma kavramını yüceltir ve çalı#mayı adeta tanrı buyru"u olarak görür(Bozkurt, 2000). Ancak günümüzde post endüstriyel dönü#üm süreci ile birlikte çalı#mak ve ba#armak gibi püritan de"erlerin yerine, artık nasıl harcamalı, nasıl e"lenmeli tarzındak i hedonist / narsist özellikler ta#ıyan yeni bir yapı ortaya çıkmı#tır. Bu ba"lamda, iki üniversitenin BESYO (Beden E"itimi ve Spor Yüksekokulu)ö"renimine devam eden ö"rencilerinde genel olarak baskın bir hedonist veya püritanist bir yakla#ım belirlenmemekle birlikte; çalı#mamızdaki de"erlendirmelerde Türkiye gibi köklü bir gelenekçi yapıdan gelen ülkede hedonist tutumların BESYO ö"rencileri arasındaki kabul oranları önemsenecek derecede güçlü görülmektedir. Yine Türkiye'nin do"usu ve batısında yer alan iki üniversitenin (Atatürk Üniversitesi ve Celal Bayar Üniversitesi) BESYO ö"rencilerinde; püritan ve hedonist de"erler ile ilgili anlamlı farklılıklar görülmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Spor Bilimleri

INVESTIGATING THE PURITANIST AND HEDONIST VALUES IN STUDENTS OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS SCHOOL OF HIGHER EDUCATION WITHIN THE WORK ETHICS FRAMEWORK

Öz:
The rise of puritan work ethics is witnessed parallel to the development of industrial civilisation. Puritan ethics places business-life to the centre of life while glorifying to suppress our desires, to work in a disciplined way, to produce more and consume less. Through these principles it glorifies notion of working and views working as an order from God. However, with the post-industrial transformation process of today, a new structure containing hedonist/ narcissist properties with how to spend and how to enjoy concerns emerged in place of puritan values such as how to work and how to succeed. Within this context, the existence of a dominant hedonist or puritanist approach is not stated among the students of department of physical education and sports in Celal Bayar and Atatürk universities. On the other hand, the results of this study reveal that the rate of accepting hedonist attitudes is overwhelmingly strong among the students in a country with a traditionalist and conservative background like Turkey. Meaningful differences are stated in terms of puritan and hedonist values between the physical education and sports students of two universities in eastern and western part of Turkey.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Spor Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Altunı$ık, R., Co$kun R., Bayraktaro%lu S., Yıldırım E., (2007). Sosyal Bilimlerde Ara#tırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Yayıncılık 5. Baskı.
  • 2. Argyle, M., (1996). The Social Psychology of Leisure. UK.:Penguin Books.
  • 3. Aytaç, Ö.,(2002). Bo# Zamanlar Üzerine Kuramsal Yakla#ımlar. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Elazı". 12;1:231-260.
  • 4. Baudrıllard, J.,(1997). Tüketim Toplumu, Çev. Deliçaylı H.,- Keskin F., !stanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • 5. Bauman, Z., (1996). Çalı#ma, Tüketicilik ve Yeni Yoksullar, Çev. Öktem Ü., !stanbul:Sarmal Yayınları.
  • 6. Bauman,Z.,(2005) Bireyselle#mi# Toplum, Çev. Alogan Y., !stanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • 7. Bauman,Z.,(2006). Küreselle#me, Çev. Yılmaz A., !stanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • 8. Bozkurt,V.,(2000). Püritanizmden Hedonizme Yeni Çalı#ma Eti"i, Bursa: Alesta.
  • 9. Bozkurt ve ark.(2008). The protestant work ethıc and hedonizm among kyrgyz, turkısh and australian college students, Central And Eastern European Online Library, s. 749-769.
  • 10. Featherstone,M.,(2005). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Çev. Küçük M., !stanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • 11. Hage, J.H., Powes C.H.,(1992). PostIndustrial Lives, Roles and Relationships in the 21 st Century, Sage Publications.
  • 12. Hall, S., Jacques M.,(1995). Yeni Zamanlar: 1990'larda Politikanın De"i#en Çehresi, Çev. Yılmaz A., Ankara: Dost Kitabevi.
  • 13. !yem, C., Yeni Çalı#ma Eti"i ve Bo# Zaman Çalı#anları: Türkiye'deki Profesyonel Futbolcular Örne"i: Sakarya Üniversitesi, Basılmamı# Doktora Tezi, 2002.
  • 14. Lafargue, P.,(1999). Tembellik Hakkı, Çev. Günyol, V., !stanbul: Cumhuriyet Gazetesi Yayınları.
  • 15. Nef, J.,(1980). Sanayile#menin Kültür Temelleri, Çev. Güngör, E., !stanbul: Kalem Yayınları.
  • 16. Nıgohosıan, R.H.,(1980). The Effect of the Protestant Work Ethic on Capitalim and Poor, Rodos.
  • 17. See,H.,(1972). Modern Kapitalizmin Olu#umu, Edit. D.Oven, Sage Publications.
  • 18. Sombart, W.,(1993). Kapitalizmin Manevi Kaynakları: Felsefe ve Din, Kapitalizm ve Din, !stanbul.
  • 19. Weber, M.(1993). Sosyoloji Yazıları, Çev. Parla T., !stanbul: Hürriyet Vakfı Yayınları.
  • 20. Weber, M.,(1961). General Economic History, Hellman M. Palyi, eds. Frank H. Knight, London: Translato London: Collier Macmillian.
  • 21. Weber, M., (2002).Protestant Ethic and The Spirit of Capitalism, Harmondsworth: Penguin.
  • 22. Weber, M.,(2005). Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu, Çev. Gürata,Z., Ankara: Ayraç Yayınevi.
APA Sahin S (2012). ÇALIŞMA ETİĞİ KAPSAMINDA BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PÜRİTANİST VE HEDONİST DEĞERLERİNİN İNCELENMESİ. , 15 - 30.
Chicago Sahin Suleyman ÇALIŞMA ETİĞİ KAPSAMINDA BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PÜRİTANİST VE HEDONİST DEĞERLERİNİN İNCELENMESİ. (2012): 15 - 30.
MLA Sahin Suleyman ÇALIŞMA ETİĞİ KAPSAMINDA BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PÜRİTANİST VE HEDONİST DEĞERLERİNİN İNCELENMESİ. , 2012, ss.15 - 30.
AMA Sahin S ÇALIŞMA ETİĞİ KAPSAMINDA BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PÜRİTANİST VE HEDONİST DEĞERLERİNİN İNCELENMESİ. . 2012; 15 - 30.
Vancouver Sahin S ÇALIŞMA ETİĞİ KAPSAMINDA BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PÜRİTANİST VE HEDONİST DEĞERLERİNİN İNCELENMESİ. . 2012; 15 - 30.
IEEE Sahin S "ÇALIŞMA ETİĞİ KAPSAMINDA BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PÜRİTANİST VE HEDONİST DEĞERLERİNİN İNCELENMESİ." , ss.15 - 30, 2012.
ISNAD Sahin, Suleyman. "ÇALIŞMA ETİĞİ KAPSAMINDA BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PÜRİTANİST VE HEDONİST DEĞERLERİNİN İNCELENMESİ". (2012), 15-30.
APA Sahin S (2012). ÇALIŞMA ETİĞİ KAPSAMINDA BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PÜRİTANİST VE HEDONİST DEĞERLERİNİN İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14(3), 15 - 30.
Chicago Sahin Suleyman ÇALIŞMA ETİĞİ KAPSAMINDA BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PÜRİTANİST VE HEDONİST DEĞERLERİNİN İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 14, no.3 (2012): 15 - 30.
MLA Sahin Suleyman ÇALIŞMA ETİĞİ KAPSAMINDA BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PÜRİTANİST VE HEDONİST DEĞERLERİNİN İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, vol.14, no.3, 2012, ss.15 - 30.
AMA Sahin S ÇALIŞMA ETİĞİ KAPSAMINDA BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PÜRİTANİST VE HEDONİST DEĞERLERİNİN İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2012; 14(3): 15 - 30.
Vancouver Sahin S ÇALIŞMA ETİĞİ KAPSAMINDA BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PÜRİTANİST VE HEDONİST DEĞERLERİNİN İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2012; 14(3): 15 - 30.
IEEE Sahin S "ÇALIŞMA ETİĞİ KAPSAMINDA BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PÜRİTANİST VE HEDONİST DEĞERLERİNİN İNCELENMESİ." Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14, ss.15 - 30, 2012.
ISNAD Sahin, Suleyman. "ÇALIŞMA ETİĞİ KAPSAMINDA BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PÜRİTANİST VE HEDONİST DEĞERLERİNİN İNCELENMESİ". Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 14/3 (2012), 15-30.