Yıl: 2017 Cilt: 0 Sayı: 19 Sayfa Aralığı: 159 - 170 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ

Öz:
Bu çalışmada, ortaokulda öğrenim görmekte olan öğrencilerin internetten yararlanma sürelerinin ve amaçlarının belirlenmesine çalışılmıştır. Araştırma tarama deseninde nitel yönteme dayanmaktadır. Katılımcıların belirlenmesinde, araştırma sorularını cevaplamak için gerekli verilerin toplanmasında ve verilerin analizinde nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı bir örneklem seçimi (purposeful sampling) yöntemi kullanılmıştır. Araştırma katılımcıları, 20152016 öğretim yılında bir ortaokulda öğrenim görmekte olan 2. ve 3. sınıf öğrencilerinden internetten yararlanma konusunda bilinçli bir davranış sergilemekte olduklarını ancak özellikle velilerin bu konudaki desteklerinin sağlanması amacıyla onlara yönelik çalışmalar yapılması gerektiğini ortaya koymaktadır.
Anahtar Kelime:

Determination of Secondary School Students Opinions About Internet Usage

Öz:
In this study the internet usage duration and the reason secondary students were presented. The research deseign of this studty was based on qualitative research method. Qulitative reseach method was used to indentify participants, to collect data for research questions and to analyze data. A purposeful sampling was used to identify and recruit research participants. Primary school students who enrolled in a primary schhol in 2015-2016 term was formed the sample group. The findings of this study showed that, although the primary school students' consciousness about the usage of internet, some studies must be done to provide family support on this subject.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Balta, Ö. & Horzum, M. B. (2008). Web tabanlı öğretim ortamındaki öğrencilerin internet bağımlılığını etkileyen faktörler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 41(1). s. 185-203.
  • Brandt, I. G. (2006). Models of Internet connectivity for secondary schools in the Grahamstown Circuit. A thesis submitted in fulfilment of the requirements for the degree of Master of Science of Rhodes University.
  • Charmaz, C. (2006). Constructing grounded theory: A practical guide through qualitative analysis. Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Coffey, A. ve Atkinson, P. (1996). Making sense of qualitative data: Complementary research strategies. Thousand Oaks, CA. Sage Publications.
  • Deveci, S. E., Açık, Y., Gülbayrak, C., Demir, A. F., Karadağ, M. & Koçdemir, E. (2007). İlköğretim öğrencilerinin cep telefonu, bilgisayar, televizyon gibi elektromanyetik alan oluşturan cihazları kullanım sıklığı. Fırat Tıp Dergisi.
  • C. 12. Sayı: 4. Grimm, A.S. (1998). Parental expectations and concerns for the use of the Internet in education. A thesis submitted in fulfilment of the requirements for the degree of Master of Liberal Arts of Capstone University of Pennsylvania.
  • Kafai, Y. B., Nixon, A. S. & Burnam, B. (2007). Digital dilemmas: How elementary pre-service teachers reason about students' appropriate computer and Internet use. Journal of Technology and Teacher Education 15(3). pp. 409- 424.
  • Karadağ, R., Yılmaz, F. & Aktay, S. (2006). Türkiye'de Internet kafeler ve ilköğretim. 17 Eylül 2013 tarihinde http://internettr.org.tr/inetconf11/bildiri/66.doc adresinden edinilmiştir.
  • Kert, S. B. & Kert, A. (2008). İlköğretim öğrencilerinin çevrimiçi ortamda eş- zamanlı ve eş-zamansız iletişim profilleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. C. 7. Sayı: 25.
  • Kuhlemeier, H. & Hemker, B. (2007). The impact of computer use at home on students' Internet skills. Computer&Education 49. pp. 460-480.
  • Lenhart, A., Maya, S. & Mike, G. (2001). The Internet and education: findings of the Pew Internet & American life project. Pew Internet and American Life Project. Washington DC.
  • Livingstone, S. & Bober, M. (2004). Taking up online opportunities? Children's uses of the Internet for education, communication and participation. E- Learning. Vol.1. No.3.
  • Marshall, C. ve Rossman, G. B. (1999). Designing qualitative research (3rd edition). Thousand Oaks: Sage Publication.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2nd edition). Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Mitropoulou, V. & Triantafylllidis, G. (2008). Primary school children's illegal Internet behaviour in Greece: A case study and suggestions. In Proceedings of World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications. (pp. 3838-3842). Chesapeake, VA: AACE.
  • Odabaşı, F. (2005). Parent's views on Internet use. The Turkish Online Journal of Educational Technology. Vol. 4. Issue 1.
  • Özden, M. & Yılmaz, F. (2008). 4. 5. sınıflar ilköğretim programının İnternet kullanımına etkisinin aile görüşlerine göre değerlendirilmesi. 17 Ekim 2008 tarihinde http://ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/132.doc. adresinden edinilmiştir.
  • Parsad, B. & Jones, J. (2005). Internet access in US schools and classrooms: 1994- 2003. National Center for Education Statistics.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd edition). Thousands Oaks: Sage Publications.
  • Valcke, M., Schellens, T., Van Keer, H. & Gerarts, M. (2007). Primary school children's safe and unsafe use of the Internet at home and at school: An exploratory study. Computers in Human Behavior 23. pp. 2838-2850.
  • Wainer, J., Dwyer, T., Dutra, R.S., Covic, A., Magalhaes, V.B. & Ferreira ve diğerleri (2008). Too Much Computer and Internet Use is Bad for Your Grades, Especially If You Are Young and Poor: Results from the 2001Brazilian SAEB. Computer&Education 51. pp. 1417-1429.
APA KOP Y, YİĞİT E (2017). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ. , 159 - 170.
Chicago KOP YAŞAR,YİĞİT E. Özlem ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ. (2017): 159 - 170.
MLA KOP YAŞAR,YİĞİT E. Özlem ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ. , 2017, ss.159 - 170.
AMA KOP Y,YİĞİT E ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ. . 2017; 159 - 170.
Vancouver KOP Y,YİĞİT E ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ. . 2017; 159 - 170.
IEEE KOP Y,YİĞİT E "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ." , ss.159 - 170, 2017.
ISNAD KOP, YAŞAR - YİĞİT, E. Özlem. "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ". (2017), 159-170.
APA KOP Y, YİĞİT E (2017). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(19), 159 - 170.
Chicago KOP YAŞAR,YİĞİT E. Özlem ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 0, no.19 (2017): 159 - 170.
MLA KOP YAŞAR,YİĞİT E. Özlem ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol.0, no.19, 2017, ss.159 - 170.
AMA KOP Y,YİĞİT E ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017; 0(19): 159 - 170.
Vancouver KOP Y,YİĞİT E ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017; 0(19): 159 - 170.
IEEE KOP Y,YİĞİT E "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ." Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0, ss.159 - 170, 2017.
ISNAD KOP, YAŞAR - YİĞİT, E. Özlem. "ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ". Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 19 (2017), 159-170.