Yıl: 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 62 - 85 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

SCIENCE AND ENGINEERING IMPLEMENTATION: A CASE STUDY ON EDIBLE AND RENEWABLE CAR ACTIVITY

Öz:
Araştırmada öğrencilerin ortaokul fen bilimleri, matematik, teknoloji ve tasarım dersi kazanımlarını birlikte deneyimlemelerine olanak sağlayan Yenilebilir ve Yenilenebilir Araba Yarışması etkinliği uygulanmıştır. Çalışmada bir fen, teknoloji, mühendislik ve matematik uygulaması olarak mühendislik tasarım döngüsü kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu bir devlet ortaokulunda 7. sınıfta öğrenimlerini sürdüren beş kız yedi erkek öğrenciden oluşmuştur. Sınıf dışı etkinlik olarak beş günde her gün iki ders saati olmak üzere toplam on saat olarak gerçekleştirilen bu çalışmada, nitel desenlerden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşmeler ve yansıtıcı açık uçlu sorular ile elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Öğrencilerin performansları Yenilebilir ve Yenilenebilir Araba Yarışması Dereceli Puanlama Anahtarı ve Akran Değerlendirme Dereceli Puanlama Anahtarı ile ölçülmüştür. Araştırma sonucunda öğrenciler malzeme temini ve takım çalışmasındaki güçlükleri belirtseler de, etkinliğin eğlenceli olduğunu, bilim ve mühendislik uygulamaları arasındaki benzerlik ve farklılıklara ilişkin fikir edindiklerini, mühendislik tasarım döngüsünü uygulamaktan hoşlandıklarını ifade etmişlerdir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

FEN VE MÜHENDİSLİK UYGULAMASI: YENİLEBİLİR VE YENİLENEBİLİR ARABA YARIŞMASI ETKİNLİĞİ ÜZERİNE BİR DURUM ÇALIŞMASI

Öz:
The Edible and Renewable Car Contest activity that would allow students to experience objectives of secondary school science, mathematics, technology, and design courses was conducted in this study. An engineering design cycle was implemented. The research group consisted of five female and seven male students in the 7th grade. A case study was used as a qualitative research design. Semi-structured interviews and reflective open-ended questions were analyzed by descriptive analysis. The performances of the students were evaluated with Edible and Renewable Car Activity Rubric and Peer Assessment Rubric. Data analysis revealed that even though the students expressed the view that they had difficulty in team work and material supply, they expressed that the activity was fun, they had an idea about the similarities and differences between science and engineering practices, and also they enjoyed applying the design cycle
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aslan-Tutak, F., Akaygun, S., & Tezsezen, S. (2017). İşbirlikli FeTeMM (fen, teknoloji, mühendislik, matematik) eğitimi uygulaması: Kimya ve matematik öğretmen adaylarının FeTeMM farkındalıklarının incelenmesi [Collaboratively learning to teach STEM: Change in participating preservice teachers’ awareness of STEM]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(4), 794-816. doi: 10.16986/HUJE.2017027115
  • Capraro, R. M., Capraro, M. M., & Morgan, J. R. (Eds.). (2013). STEM project-based learning: An integrated science, technology, engineering, and mathematics (STEM) approach. Rotterdam, The Netherlands: Sense Publishers.
  • Creswell, J. W. (2014). Nitel, nicel araştırma deseni ve karma yöntem yaklaşımları [Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches] (S. B. Demir, Çev. Ed. [Trans. Ed.]). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Cunningham, C. M. (2009). Engineering is elementary. The Bridge, 30(3), 11-17.
  • European Commission. (2004). Europe needs more scientists! Brussels, Belgium: Author.
  • Gonzalez, H. B., & Kuenzi, J. J. (2012). Science, technology, engineering, and mathematics (STEM) education: A primer. Washington, DC: Congressional Research Service.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber [Qualitative research: A guide to design and implementation] (S. Turan, Çev. Ed. [Trans. Ed.]). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Ministry of National Education. (2013a). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) fen bilimleri dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı [Foundational education institutions (3, 4, 5, 6, 7, and 8th grades) science curriculum]. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Ministry of National Education. (2013b). Ortaokul matematik dersi öğretim programı ( 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) [Middle school (5, 6, 7, and 8th grades) mathematics curriculum]. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Ministry of National Education. (2016). Ortaokul teknoloji ve tasarım dersi (7 ve 8. sınıflar) öğretim programı [Middle school (7 and 8th grades) technology and design curriculum]. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Ministry of National Education. (2017). Fen bilimleri dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar)[Elementary and middle school (3, 4, 5, 6, 7, and 8th grades) science curriculum]. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • National Research Council. (2012). A framework for K-12 science education: Practices, crosscutting concepts, and core ideas. Washington, DC: The National Academies Press. Retrieved from https://www.nap.edu/catalog/13165/aframework-for-k-12-science-educationpractices-crosscutting-concepts
  • Perez, D., Gibson, J., Opsal, S. C., & Lynch, R. M. (2011). Organizing an edible car contest: A how to handbook. Oglesby, Illinois: Illinois Valley Community College. Retrieved from http://www2.ivcc.edu/mimic/nsf/Resour ces%20for%20Teachers/Manual2011.pdf
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri [Qualitative research methods in social sciences] (Extended 10th Ed.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Wang, H. H., Moore, T. J., Roehrig, G. H., & Park, M. S. (2011). STEM integration: Teacher perceptions and practice. Journal of Pre-College Engineering Education Research, 1(2), 1-13.
APA Doğan H, SAVRAN GENCER A, Bilen K (2017). SCIENCE AND ENGINEERING IMPLEMENTATION: A CASE STUDY ON EDIBLE AND RENEWABLE CAR ACTIVITY. , 62 - 85.
Chicago Doğan Hilmi,SAVRAN GENCER AYŞE,Bilen Kadir SCIENCE AND ENGINEERING IMPLEMENTATION: A CASE STUDY ON EDIBLE AND RENEWABLE CAR ACTIVITY. (2017): 62 - 85.
MLA Doğan Hilmi,SAVRAN GENCER AYŞE,Bilen Kadir SCIENCE AND ENGINEERING IMPLEMENTATION: A CASE STUDY ON EDIBLE AND RENEWABLE CAR ACTIVITY. , 2017, ss.62 - 85.
AMA Doğan H,SAVRAN GENCER A,Bilen K SCIENCE AND ENGINEERING IMPLEMENTATION: A CASE STUDY ON EDIBLE AND RENEWABLE CAR ACTIVITY. . 2017; 62 - 85.
Vancouver Doğan H,SAVRAN GENCER A,Bilen K SCIENCE AND ENGINEERING IMPLEMENTATION: A CASE STUDY ON EDIBLE AND RENEWABLE CAR ACTIVITY. . 2017; 62 - 85.
IEEE Doğan H,SAVRAN GENCER A,Bilen K "SCIENCE AND ENGINEERING IMPLEMENTATION: A CASE STUDY ON EDIBLE AND RENEWABLE CAR ACTIVITY." , ss.62 - 85, 2017.
ISNAD Doğan, Hilmi vd. "SCIENCE AND ENGINEERING IMPLEMENTATION: A CASE STUDY ON EDIBLE AND RENEWABLE CAR ACTIVITY". (2017), 62-85.
APA Doğan H, SAVRAN GENCER A, Bilen K (2017). SCIENCE AND ENGINEERING IMPLEMENTATION: A CASE STUDY ON EDIBLE AND RENEWABLE CAR ACTIVITY. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 7(2), 62 - 85.
Chicago Doğan Hilmi,SAVRAN GENCER AYŞE,Bilen Kadir SCIENCE AND ENGINEERING IMPLEMENTATION: A CASE STUDY ON EDIBLE AND RENEWABLE CAR ACTIVITY. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi 7, no.2 (2017): 62 - 85.
MLA Doğan Hilmi,SAVRAN GENCER AYŞE,Bilen Kadir SCIENCE AND ENGINEERING IMPLEMENTATION: A CASE STUDY ON EDIBLE AND RENEWABLE CAR ACTIVITY. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, vol.7, no.2, 2017, ss.62 - 85.
AMA Doğan H,SAVRAN GENCER A,Bilen K SCIENCE AND ENGINEERING IMPLEMENTATION: A CASE STUDY ON EDIBLE AND RENEWABLE CAR ACTIVITY. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi. 2017; 7(2): 62 - 85.
Vancouver Doğan H,SAVRAN GENCER A,Bilen K SCIENCE AND ENGINEERING IMPLEMENTATION: A CASE STUDY ON EDIBLE AND RENEWABLE CAR ACTIVITY. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi. 2017; 7(2): 62 - 85.
IEEE Doğan H,SAVRAN GENCER A,Bilen K "SCIENCE AND ENGINEERING IMPLEMENTATION: A CASE STUDY ON EDIBLE AND RENEWABLE CAR ACTIVITY." Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi, 7, ss.62 - 85, 2017.
ISNAD Doğan, Hilmi vd. "SCIENCE AND ENGINEERING IMPLEMENTATION: A CASE STUDY ON EDIBLE AND RENEWABLE CAR ACTIVITY". Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi 7/2 (2017), 62-85.