NİTEL DÜŞÜNCE VE ETNOGRAFİ: ETNOGRAFİK YÖNTEME DÜŞÜNSEL BİR YAKLAŞIM

Yıl: 2017 Cilt: 4 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 207 - 220 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

NİTEL DÜŞÜNCE VE ETNOGRAFİ: ETNOGRAFİK YÖNTEME DÜŞÜNSEL BİR YAKLAŞIM

Öz:
Bu yazıda niteliksel düşüncenin ne olduğunu, nereden kaynaklandığını ve etnografi ile olan ilişkisini irdelemeye çalışacağım. "Bilgi"yi öznenin nesne ile kurduğu bağın ürünü olarak kabul edersek, amacım, öznenin, yani araştırmacının araştırma nesnesi ile bağ kurmak için kullandığı çıkış noktasının nesneyi anlamada ne kadar etkin olduğunu ortaya koymaktan ibarettir.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim

QUALITATIVE THINKING AND ETHNOGRAPHY: A REFLEXIVE APPROACH TO ETHNOGRAPHIC METHODOLOGY

Öz:
In this article, I will try to examine what qualitative thinking is, where it originated, and its relation to ethnography. If we accept "knowledge" as the product of the link between subject and object, my purpose is to demonstrate how efficient the starting point of the subject, i.e. researcher uses to establish a bond with research object to understand it.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Adorno, Th. W., Dahrendorf, R., Pilor H., Albert H., Habermas, J., Popper, K. R. (1969). Der Posisivismusstreit in der deutschen Soziologie. Darmstadt.
  • Apel, K.-O. (1973). Transformation der Philosophie. Sprachanalytik, Semiotik, Hermeneutik, 1. Cilt. Frankfurt: Suhrkamp.
  • Blumer, H. (1973): Der methodologische Standpunkt des symbolischen Interaktionismus, Arbeitsgruppe Bielefelder Soziologen, Cilt 1, s. 80-146.
  • Chaney, D. (2002). Cultural Change and Everyday Life. New York: Palgrave. Dewey, J. (1931). Qualitative Thought: http://faculty.uml.edu/rinnis/45.301%20Ways%20of%20Knowing/Qualitative%2 0Thought.htm Son Erişim: 26.05.2017
  • Dilthey, W. (1958). Gesammte Schriften, Cilt VII, Stuttgart.
  • Dreier, O. (1980). Familiales Sein und familiales Bewußtsein. Therapeutische Analyse einer Arbeiterfamilie, Frankfurt.
  • Fetterman, D. V. (1998). Ethnography. Step by Step, 2. Baskı, Thousand Oaks: Sage.
  • Gadamer, A. G., Boehm G. (ed) (1976). Seminar. Philosophische Hermeneutik, Frankfurt: Suhrkamp.
  • Graverus, I.-M. (1987). Kultur und Alltagswelt, Frankfurt am Main.
  • Highmore, B. (ed) (2002). The Everyday Life Reader, Londra ve New York: Psychology Press.
  • Hoffmann-Riem, C.: Die Sozialforschung einer interpretativen Soziologie, Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, Sayı 32, s. 339-372.
  • Hothersall, D. (2004). The History of Psychology, New York: McGraw Hill.
  • Kartarı, A. (2016). Kültür, Farklılık ve İletişim. Kültürlerarası İletişimin Kuramsal Dayanakları, 2. Baskı, İstanbul: İletişim.
  • König, R. (ed.) (1952). Praktische Sozialforschung. Das Interview - Formen - Technik - Auswertung, Zürih: Kiepenheuer & Witsch.
  • Lazarsfeld, P. (ed) (1954). Mathematical Thinking in the Social Sciences, Illionis: Free Press.
  • Lefebvre, H. (1998). Modern Dünyada Gündelik Hayat, (I. Gürbüz, Çev.), İstanbul: Sel.
  • Markard, M. (1991). Methodik subjektwissenschaftlicher Forschung. Jenseits des Streits um quantitaive und qualitative Verfahren. Hamburg: Argument.
  • Marshall, G. (1999). Sosyoloji Sözlüğü, (O. Akınhay, D. Kömürcü, Çev.) Ankara: Bilim ve Sanat.
  • Riedel, M. (1978). Verstehen oder Erklären? Stuttgart: Klett-Cotta.
  • Ringer, F. (2003). Weber'in Metodolojisi, (M. Küçük, Çev.) Ankara: Doğu Batı.
  • Seiffert, H. (1992). Einführung in die Hermeneutik. Die Lehre von der Interpretation in den Fachwissenschaften, Tübingen.
  • Störig, H. J. (1950). Kleine Weltgeschichte der Philosophie, Stuttgart: Fischer.
  • Ulin, R. C. (1984). Understanding Cultures. Perspectives in Anthropology and Social Theory. Austin: Wiley Blackwell.
  • Wert, J. E., Neidt, C. O., Ahmann, J. S. (1954). Statistical Methods in Educational and Psychological Research, New York: Appleton-Century-Crofts.
  • Wright, G. H. v. (1974). Erklären und Verstehen, Frankfurt.
APA KARTARI A (2017). NİTEL DÜŞÜNCE VE ETNOGRAFİ: ETNOGRAFİK YÖNTEME DÜŞÜNSEL BİR YAKLAŞIM. , 207 - 220.
Chicago KARTARI Asker NİTEL DÜŞÜNCE VE ETNOGRAFİ: ETNOGRAFİK YÖNTEME DÜŞÜNSEL BİR YAKLAŞIM. (2017): 207 - 220.
MLA KARTARI Asker NİTEL DÜŞÜNCE VE ETNOGRAFİ: ETNOGRAFİK YÖNTEME DÜŞÜNSEL BİR YAKLAŞIM. , 2017, ss.207 - 220.
AMA KARTARI A NİTEL DÜŞÜNCE VE ETNOGRAFİ: ETNOGRAFİK YÖNTEME DÜŞÜNSEL BİR YAKLAŞIM. . 2017; 207 - 220.
Vancouver KARTARI A NİTEL DÜŞÜNCE VE ETNOGRAFİ: ETNOGRAFİK YÖNTEME DÜŞÜNSEL BİR YAKLAŞIM. . 2017; 207 - 220.
IEEE KARTARI A "NİTEL DÜŞÜNCE VE ETNOGRAFİ: ETNOGRAFİK YÖNTEME DÜŞÜNSEL BİR YAKLAŞIM." , ss.207 - 220, 2017.
ISNAD KARTARI, Asker. "NİTEL DÜŞÜNCE VE ETNOGRAFİ: ETNOGRAFİK YÖNTEME DÜŞÜNSEL BİR YAKLAŞIM". (2017), 207-220.
APA KARTARI A (2017). NİTEL DÜŞÜNCE VE ETNOGRAFİ: ETNOGRAFİK YÖNTEME DÜŞÜNSEL BİR YAKLAŞIM. Moment Dergi, 4(1), 207 - 220.
Chicago KARTARI Asker NİTEL DÜŞÜNCE VE ETNOGRAFİ: ETNOGRAFİK YÖNTEME DÜŞÜNSEL BİR YAKLAŞIM. Moment Dergi 4, no.1 (2017): 207 - 220.
MLA KARTARI Asker NİTEL DÜŞÜNCE VE ETNOGRAFİ: ETNOGRAFİK YÖNTEME DÜŞÜNSEL BİR YAKLAŞIM. Moment Dergi, vol.4, no.1, 2017, ss.207 - 220.
AMA KARTARI A NİTEL DÜŞÜNCE VE ETNOGRAFİ: ETNOGRAFİK YÖNTEME DÜŞÜNSEL BİR YAKLAŞIM. Moment Dergi. 2017; 4(1): 207 - 220.
Vancouver KARTARI A NİTEL DÜŞÜNCE VE ETNOGRAFİ: ETNOGRAFİK YÖNTEME DÜŞÜNSEL BİR YAKLAŞIM. Moment Dergi. 2017; 4(1): 207 - 220.
IEEE KARTARI A "NİTEL DÜŞÜNCE VE ETNOGRAFİ: ETNOGRAFİK YÖNTEME DÜŞÜNSEL BİR YAKLAŞIM." Moment Dergi, 4, ss.207 - 220, 2017.
ISNAD KARTARI, Asker. "NİTEL DÜŞÜNCE VE ETNOGRAFİ: ETNOGRAFİK YÖNTEME DÜŞÜNSEL BİR YAKLAŞIM". Moment Dergi 4/1 (2017), 207-220.