Yıl: 2016 Cilt: 3 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 27 - 36 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeyi

Öz:
Amaç: Bu çalışma, hastaların cinsiyet, yaş, eğitim durumu ve tedavi gördükleri klinikler açısından hemşirelik bakımından memnuniyetini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırma verileri 85 hastadan elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve Uzun (2003) tarafından geliştirilen ve 19 maddeden oluşan Newcastle Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, t testi, Kruskal Wallis testi ve Mann Whitney U-testi kullanılmıştır.Bulgular: Hastaların hemşirelik bakımından duyduğu memnuniyete ilişkin toplam puan ortalaması 76.61±15.04 olarak hesaplanmıştır. Hastaların cinsiyet, yattığı klinik ve yaşa göre hasta memnuniyeti arasında anlamlı bir ilişki olmadığı ve eğitim düzeyine göre anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır.Sonuç: Araştırma sonucunda, hastaların hemşirelik bakımından memnuniyetinin ortalamanın üzerinde olduğu belirlenmiştir. Hastaların eğitim düzeyi arttıkça memnuniyete ilişkin algılarını azaldığı saptanmıştır. Kadın ve erkek hastaların hemşirelik bakımına ilişkin memnuniyet algısının benzer olduğu bulunmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Hemşirelik

Level of Patients' Satisfaction With Nursing Care

Öz:
Aim: This study aimed to determine how satisfied patients were with nursing care in terms of patients' gender, age, educational status, and the inpatient clinics they were admitted.Material and Methods: A total of 85 patients participated in the study. Data was collected through a personal information form and Newcastle Satisfaction with Nursing Care Scale, consisting of 19 items, developed by Uzun (2003). Data analysis was carried out using mean, standard deviation, t-test, Kruskal-Wallis test, and Mann-Whitney U Test.Results: Mean score of patients' overall satisfaction with nursing care was 76.61±15.04. Whereas level of education and patient satisfaction were found to be significantly related, there was not a significant correlation between patient satisfaction and gender, age, or the clinic where treatment was administered.Conclusion: Findings of the study revealed that the patients' level of satisfaction with nursing care provided was above average, and patients' level of satisfaction tended to decrease as the level of education increased. There was no significant difference between male and female patients' levels of satisfaction with nursing care.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Hemşirelik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Merkouris A, Ifantopoulos J, Lanara V, Lemonidou C. Patientsatisfaction: a keyconceptforevaluatingandimprovingnursingservices. Journal of Nursing Management 1999;7: 19-28.
  • 2. Şendir M, Büyükyılmaz F, Yazgan İ, Bakan N, Mutlu A, Tekin F. Ortopedi ve Travmatoloji Hastalarının Hemşirelik Bakımına İlişkin Deneyim ve Memnuniyetlerinin Değerlendirilmesi. İ. Ü. F. N. Hem. Derg 2012; 20(1): 35-42.
  • 3. Donabedian A. Thequality of care: How can it be assessed? JAMA 1988; 260(12):1743-1748.
  • 4. AmericanNursesAssociation, "10 ANA QualityIndicatorsforAcuteCareSettings". HealthCareBenchmarks 1999; 138-139.
  • 5. Yellen E, Davis GC, Ricard R. Themeasurement of patientsatisfaction. JournNursCareQual 2002;16(4):23-29.
  • 6. Köşkeroğlu N, Acat MB, Karatepe Ö. Kemoterapi hastalarında Hemşirelik Bakımı Memnuniyet Ölçeği. Anadolu Psikiyatri Dergisi 2005; 6:75-83.
  • 7. Negarandeh R, Bahabadi HA, Mamaghani JA. Impact of regularnursingrounds on patientsatisfactionwithnursingcare. AsianNursingResearch 2014; 8(4): 282-285.
  • 8. Niedz BA. Correlates of hospitalizedpatients' perceptions of service quality. research in Nursing&Health 1998; 21(4): 339-349.
  • 9. Özer A, Çakıl E. Sağlık hizmetlerinde hasta memnuniyetini etkileyen faktörler. Tıp Araştırmaları Dergisi 2007; 5(3): 140-143.
  • 10. Uzun Ö. Hemşirelik bakım kalitesi ile ilgili Newcastle Memnuniyet Ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenilirliğinin saptanması. Türk Hemşireler Dergisi 2003; 2(54):16-24.
  • 11. Büyükyörük N, Dilmen B, Bayram M. Burdur Devlet Hastanesinde yatan hastaların intörn hemşirelerden memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi. S.D.Ü. Tıp Fak. Derg. 2010;17(3):1-6.
  • 12. Tuğut N, Gölbaşı Z. Bir üniversite hastanesi kadın hastalıkları ve doğum servisinde yatan hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyet düzeyleri ve etkileyen bazı faktörler. Hemşirelikte eğitim ve Araştırma Dergisi 2013; 10(2): 38-44.
  • 13. Thomas LH, McColl E, Priest J, Bond S, Boys RJ. Newcastlesatisfactionwithnursingscales: an instrumentforqualityassessments of nursingcare. Quality in HealthCare 1996; 5: 67-72.
  • 14. Akın S, Erdoğan S. TheTurkishversion of theNewcastleSatisfactionwithNursingCareScaleused on medicalandsurgicalpatients. Journal of ClinicalNursing 2007; 16(4):646-653.
  • 15. Fındık UY, Unsar S, Süt N. Patientsatis faction with nursing careandits relation ship with patient characteristics. Nursingand Health Science 2010; 12: 162-169.
  • 16. Öztürk R, Güleç D, Güneri SE, Sevil Ü, Gürmen N. Hemşirelerin iş yaşamı kaliteleri ile hasta memnuniyeti arasındaki ilişkinin incelenmesi. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi 2013; 2(3): 167-174.
  • 17. Alasad JA, Ahmad MM. Patients' satisfactionwithnursingcare in Jordan. International Journal of HealthCareQualityAssurance 2003; 16(6): 279-285.
  • 18. Walsh M, Walsh A. Measuringpatientsatisfactionwithnursingcare: experience of usingtheNewcastleSatisfactionwithNursingScale. Journal of Advanced Nursing 1999; 29(2): 307-315.
  • 19. Wojnicka AG, Dyk D, Cudak E, Ozga D. MeasuringpatientsatisfactionwiththePolishversion of theNewcastleSatisfactionwithNursingScale. ScandinavianJournal of CaringSciences 2013; 27: 311-318.
  • 20. Geçkil E, Dündar Ö, Şahin T. Adıyaman il merkezindeki hastaların hemşirelik bakımından memnuniyet düzeylerinin değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi 2008; 15(2): 41-51.
  • 21. Eker A, Yurdakul M. Sezaryen sonrası verilen bakımın hasta memnuniyetine etkisi. Mersin Üniv Sağlık Bilim Derg 2008; 1(1): 26-35.
  • 22. Kuzu C, Ulus B. Cerrahi kliniklerinde tedavi gören hastaların aldıkları hemşirelik bakımından memnuniyet durumlarının belirlenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2014; 5(2): 129-134.
  • 23. Koç S, Büker N, Şavkın R, Kıter E. Ortopedi ve travmatoloji hastalarının bağımsızlık ve depresyon düzeylerinin hemşirelik bakımından memnuniyet düzeyi üzerine etkisi. J Kartal TR 2012; 23(3):130- 136.
  • 24. Peterson WE, Charles C, DiCenso A, Sword W. TheNewcatleSatisfactionwithNursingScales: a validmeasure of maternalsatisfactionwithinpatientpostpartumnursingcare. Journal of Advanced Nursing 2005; 52(6): 672-681.
  • 25. Kayrakcı F, Özşaker E. Cerrahi hastalarının hemşirelik bakımından memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi. F.N. Hem. Derg 2014; 22(2): 105-113.
  • 26. Ryden MB, Gross CR, Savik K, Snyder M, Lee Oh H, Jang YP, Wang JJ, Krichbaum KE. Development of a measure of residentsatisfactionwiththenursinghome. Research in Nursing&Health 2000; 23 (3): 237-245.
  • 27. Roszell S, Jones CB. Call bellrequests, callbellresponse time, andpatientsatisfaction. J NursCareQual 2009; 24(1): 69-75.
  • 28. Akhtari ZM, Yunus AM, Hassan STS, Said SB, Kamali M. Patientsatisfaction: evaluatingnursingcareforpatientshospitalizedwithcancer in TehranTeachingHospitals, Iran. Global Journal of HealthScience 2010; 2(1): 117-126.
  • 29. Andaleeb S. Service qualityperceptionsandpatientsatisfaction: a study of hospitals in a developingcountry. SocialScience&Medicine 2001; 52: 1359-1370.
  • 30. Kırılmaz H. Hasta memnuniyetini etkileyen faktörlerin sağlık hizmetlerinde performans yönetimi çerçevesinde incelenmesi:poliklinik hastaları üzerine bir alan araştırması. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2013; 4(1): 11-21.
  • 31. Bond S, Thomas LH. Measuringpatients' satisfactionwithnursingcare. Journal of Advanced Nursing 1992; 17:52-63.
  • 32. Alhusban MA, Abualrub RF. Patientsatisfactionwithnursingcare in Jordan. Journal of Nursing Management 2009; 17: 749-758.
  • 33. Ulusoy MF, Görgülü RS. Hemşirelik Esasları-Temel Kuram, Kavram, İlke ve Yöntemler (4 bs.). Ankara: 72 TDFO Ltd. Şti.; 2000.
  • 34. İnanç N. Hemşireliğin gelişmesi, rol ve sorumlulukları Temel Kavramlar ve Kuramlar. Hemşirelik Esasları. Ankara: Damla Matbaacılık Ltd. Şti.; 2000.
  • 35. Han CH, Connoll PM, Canham D. Measuringpatientsatisfaction as an outcome of nursingcare at a TeachingHospital of SouthernTaiwan. J NursCareQual 2003; 18(2):143-150.
  • 36. Taşlıyan M, Gök S. Kamu ve özel hastanelerde hasta memnuniyeti: Kahramanmaraş'ta bir alan çalışması. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 2012; 2(1):69-94.
APA Cerit B (2016). Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeyi. , 27 - 36.
Chicago Cerit Birgül Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeyi. (2016): 27 - 36.
MLA Cerit Birgül Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeyi. , 2016, ss.27 - 36.
AMA Cerit B Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeyi. . 2016; 27 - 36.
Vancouver Cerit B Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeyi. . 2016; 27 - 36.
IEEE Cerit B "Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeyi." , ss.27 - 36, 2016.
ISNAD Cerit, Birgül. "Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeyi". (2016), 27-36.
APA Cerit B (2016). Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeyi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 3(1), 27 - 36.
Chicago Cerit Birgül Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeyi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 3, no.1 (2016): 27 - 36.
MLA Cerit Birgül Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeyi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, vol.3, no.1, 2016, ss.27 - 36.
AMA Cerit B Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeyi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi. 2016; 3(1): 27 - 36.
Vancouver Cerit B Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeyi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi. 2016; 3(1): 27 - 36.
IEEE Cerit B "Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeyi." Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 3, ss.27 - 36, 2016.
ISNAD Cerit, Birgül. "Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeyi". Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 3/1 (2016), 27-36.