Yıl: 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 261 - 283 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Lise Öğrencilerinin Siber Duyarlılık, İnternet Bağımlılığı ve İnsani Değerlerinin İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin sahip oldukları insani değerler ile internet bağımlılığı ve siber zorbalığa duyarlılık arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda Kişisel Bilgi Formu ile birlikte İnternet Bağımlılığı, İnsani Değerler ve Siber Zorbalığa İlişkin Duyarlılık ölçekleri aynı anda uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini farklı illerde öğrenim gören lise öğrencileri oluştururken, çeşitli lise türlerinden rastgele seçilen 774 öğrenci araştırmanın örneklemi içerisinde yer almıştır. Araştırma sonucu, internet bağımlılık puanı yüksek olan öğrencilerin insani değerler puanının düşük olduğu tespit edilmiş, ancak internet bağımlılığı ile siber zorbalığa duyarlılık arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı görülmüştür. Siber zorbalığa duyarlılığın insani değerlerle kısmen ilişkisinin olduğu tespit edilmiştir. Kız öğrencilerin siber zorbalığa duyarlıklarının erkek öğrencilerden daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca ailesiyle yaşayan öğrencilerin yurtta kalan öğrencilere göre sahip oldukları insani değerlerin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Investigation of High School Students' Cyber Sensitivity, Internet Addiction and Humanistic Values

Öz:
The purpose of this research is to determine the relationship between the humanistic values of the students being educated in high schools and the sensitivity related to internet addiction and cyber bullying. Quantitative method is applied in this research. In this context, the scales related to Internet addiction, humanistic values and cyber bullying are used simultaneously along with personal Information forms. While the students, who are being educated in high schools in various cities, 774 students selected randomly from different types of high schools participated in the sample of the research. The result of the research indicates that the students with higher internet addiction scores have lower humanistic values however it is not clear whether there is a significant relationship between internet addiction and cyber bullying. It is determined that the sensitivity of female students related to cyber bullying is higher than the male students'. Also the students staying with their parents have higher humanistic values than the ones staying in the dormitories.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KILINÇ İ, GÜNDÜZ Ş (2017). Lise Öğrencilerinin Siber Duyarlılık, İnternet Bağımlılığı ve İnsani Değerlerinin İncelenmesi. , 261 - 283.
Chicago KILINÇ İsa,GÜNDÜZ ŞEMSEDDİN Lise Öğrencilerinin Siber Duyarlılık, İnternet Bağımlılığı ve İnsani Değerlerinin İncelenmesi. (2017): 261 - 283.
MLA KILINÇ İsa,GÜNDÜZ ŞEMSEDDİN Lise Öğrencilerinin Siber Duyarlılık, İnternet Bağımlılığı ve İnsani Değerlerinin İncelenmesi. , 2017, ss.261 - 283.
AMA KILINÇ İ,GÜNDÜZ Ş Lise Öğrencilerinin Siber Duyarlılık, İnternet Bağımlılığı ve İnsani Değerlerinin İncelenmesi. . 2017; 261 - 283.
Vancouver KILINÇ İ,GÜNDÜZ Ş Lise Öğrencilerinin Siber Duyarlılık, İnternet Bağımlılığı ve İnsani Değerlerinin İncelenmesi. . 2017; 261 - 283.
IEEE KILINÇ İ,GÜNDÜZ Ş "Lise Öğrencilerinin Siber Duyarlılık, İnternet Bağımlılığı ve İnsani Değerlerinin İncelenmesi." , ss.261 - 283, 2017.
ISNAD KILINÇ, İsa - GÜNDÜZ, ŞEMSEDDİN. "Lise Öğrencilerinin Siber Duyarlılık, İnternet Bağımlılığı ve İnsani Değerlerinin İncelenmesi". (2017), 261-283.
APA KILINÇ İ, GÜNDÜZ Ş (2017). Lise Öğrencilerinin Siber Duyarlılık, İnternet Bağımlılığı ve İnsani Değerlerinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 261 - 283.
Chicago KILINÇ İsa,GÜNDÜZ ŞEMSEDDİN Lise Öğrencilerinin Siber Duyarlılık, İnternet Bağımlılığı ve İnsani Değerlerinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7, no.2 (2017): 261 - 283.
MLA KILINÇ İsa,GÜNDÜZ ŞEMSEDDİN Lise Öğrencilerinin Siber Duyarlılık, İnternet Bağımlılığı ve İnsani Değerlerinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.7, no.2, 2017, ss.261 - 283.
AMA KILINÇ İ,GÜNDÜZ Ş Lise Öğrencilerinin Siber Duyarlılık, İnternet Bağımlılığı ve İnsani Değerlerinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 7(2): 261 - 283.
Vancouver KILINÇ İ,GÜNDÜZ Ş Lise Öğrencilerinin Siber Duyarlılık, İnternet Bağımlılığı ve İnsani Değerlerinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 7(2): 261 - 283.
IEEE KILINÇ İ,GÜNDÜZ Ş "Lise Öğrencilerinin Siber Duyarlılık, İnternet Bağımlılığı ve İnsani Değerlerinin İncelenmesi." Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, ss.261 - 283, 2017.
ISNAD KILINÇ, İsa - GÜNDÜZ, ŞEMSEDDİN. "Lise Öğrencilerinin Siber Duyarlılık, İnternet Bağımlılığı ve İnsani Değerlerinin İncelenmesi". Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7/2 (2017), 261-283.