Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri

Yıl: 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 526 - 549 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri

Öz:
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin eğitsel değerlendirmesürecinin aşamalarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanınkatılımcıları Edirne il merkezinde ve Uzunköprü ilçesindeki okullardagörev yapan yedi sınıf öğretmenidir. Araştırma verileri yarı-yapılandırılmışgörüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler betimselanaliz sürecinin aşamaları dikkate alınarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak,sınıf öğretmenlerinin eğitsel değerlendirme sürecinin ilk aşaması olarakkabul edilen tarama-ilk belirleme aşamasında herhangi bir sorunyaşamadıkları ve bu aşamada daha çok okullarındaki rehberlik servisleri veaileler ile iletişime geçmeyi tercih ettikleri belirlenmiştir. Ancak sınıföğretmenlerinin gönderme öncesi süreç ve gönderme sürecini sistematikolarak yürütme konusunda sorunlar yaşadığı ve bu sorunlarının çözümündeokul yönetiminin ve rehberlik servisinin öğretmenleri desteklemeyeçalışmalarına rağmen sağlanan desteğin yeterli ve işlevsel olmadığıgörülmüştür. Araştırma bulguları dikkate alındığında sınıf öğretmenlerinineğitsel değerlendirme sürecinin aşamalarına ilişkin olarak özellikle degönderme öncesi süreç ve gönderme süreçlerine ilişkinbilgilendirilmelerinin yanı sıra öğretmenlerin uzmanlar tarafından yeterli veişlevsel olarak desteklenmeleri de önerilebilir.
Anahtar Kelime:

Teachers' Views Regarding Educational Assessment Procedures

Öz:
The purpose of the present study was to determine the teachers' views of educational assessment procedures. The participants in the study were seven school teachers from schools in a central district of Edirne and Edirne, Uzunköprü. The research data were obtained through semistructured interviews and analyzed considering the phases of the descriptive analysis process, which are among the qualitative data analysis. As a result, it has been determined that teachers prefer to communicate with counselling services in their schools and parents during the screening phase, which is considered as the first phase of the educational assessment process. However, it has been determined that teachers have problems in systematically conducting the prereferral and referral processes, and that the support provided by the school administration and the counselling service is inadequate and dysfunctional in solving these problems. Considering the findings of the research, it is suggested to inform school teachers about the phases of the pedagogical assessment process, especially the prereferral, and referral process, and to support teachers adequately and functionally by the experts.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Avcıoğlu H., & Bengisoy A. (2012). Özel gereksinimi olan çocukların tanılanma sürecinde ailelerin rolüne ilişkin görüşlerinin belirlenmesi (KKTC Örneği). Turkish International Journal of Special Education and Guidance & Counceling, 1(2), 74- 84.
  • Bozkurt, F. (2009). Zihinsel yetersiz tanısı alan çocukların tanılama süreçlerinin betimlenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Er-Sabuncuoğlu, M., & Diken, I. H. (2010). Early childhood intervention in Turkey: Current situation challenges and suggestions. International Journal of Early Childhood Special Education, 2(2), 149-160.
  • Kargın, T. (2007). Eğitsel değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama süreci. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 8(1) 1- 13.
  • Kirk, A. S., Gallagher, J.J., Anastasiow, J.N., & Coleman, R.M.(2006). Educating exceptional children. (12th ed). Boston: Houghton Mifflin.
  • Miller, G., & Dingwall, R. (1997). Context and method in qualitative research. London: Sage.
  • Overton, T. (2006 ). Assesseing learners with special needs: an applied approach. (5th ed). New Jersey: Prentice Hall.
  • Özak, H., Vural, M., & Avcıoğlu, H., (2008). Rehberlik araştırma merkezi müdürlerinin gönderme, tanılama, yerleştirme, izleme ve değerlendirmeye ilişkin görüş ve önerileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1) 189-206.
  • Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği. (2006). Resmi Gazete. 26184; 31.05.2006
  • Saraç T., & Çolak, A. (2012). Kaynaştırma uygulamaları sürecinde ilköğretim sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüş ve önerileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 13-28.
  • Strickland, B.B., & Turnbull, A.P. (1990). Developing and implementing individualized education programs. Columbus OH: Merrill.
  • Tanılama Sürecinde Kullanılan Form ve Belgeler. http://orgm.meb.gov.tr adresinden alınmıştır.
  • Toplumsal Haklar ve Araştırmalar Derneği (2015). Mevzuattan uygulamaya engelli hakları izleme raporu 2014 rapor özeti: "Erişilebilirlik, eğitim, çalışma hayatı ve sağlık verileri -analizler" (1. Baskı). Ankara: Toplumsal Haklar ve Araştırmalar Derneği.
  • http://www.engellihaklariizleme.org adresinden alınmıştır.
  • Taylor, L. R. (1997). Assessment of exceptioanl students: Educatioanl and psychological procedures. (4th ed.). Boston: Allyn and Bacon.
  • Turnbull, A., Turnbull, R., & Wehmeyer, M. L. (2007). Exceptional lives. Special education in today's schools. (Fifth Ed.). New Jersey: Pearson Merrill Prentice Hall,
  • Vural, M. (2008). Kaynaştırma sınıfı öğretmenlerinin öğretimin uyarlanmasına ilişkin yaptıkları çalışmaların belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu.
  • Yıldırım A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • 573 Sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname. (2000). Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
APA ÇUHADAR S (2017). Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri. , 526 - 549.
Chicago ÇUHADAR SELMİN Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri. (2017): 526 - 549.
MLA ÇUHADAR SELMİN Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri. , 2017, ss.526 - 549.
AMA ÇUHADAR S Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri. . 2017; 526 - 549.
Vancouver ÇUHADAR S Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri. . 2017; 526 - 549.
IEEE ÇUHADAR S "Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri." , ss.526 - 549, 2017.
ISNAD ÇUHADAR, SELMİN. "Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri". (2017), 526-549.
APA ÇUHADAR S (2017). Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 526 - 549.
Chicago ÇUHADAR SELMİN Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7, no.2 (2017): 526 - 549.
MLA ÇUHADAR SELMİN Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.7, no.2, 2017, ss.526 - 549.
AMA ÇUHADAR S Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 7(2): 526 - 549.
Vancouver ÇUHADAR S Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 7(2): 526 - 549.
IEEE ÇUHADAR S "Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri." Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, ss.526 - 549, 2017.
ISNAD ÇUHADAR, SELMİN. "Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri". Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7/2 (2017), 526-549.