Yıl: 2012 Cilt: 14 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 9 - 18 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

3-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARA UYGULANAN ARTİSTİK JİMNASTİK ETKİNLİKLERİNİN FİZİKSEL GELİŞİMLERİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASF

Öz:
Bu ara tırmanın amacı, 3-6 ya grubu çocuklara uygulanan artistik jimnastik etkinliklerinin fiziksel geli imlerine etkisinin ara tırılmasıdır. Ara tırmaya 3-6 ya grubundan 36 ö"renci katıldı. Ö"rencilerden 18'i deney grubu, 18'i kontrol grubu olarak belirlendi. Deney ve kontrol gruplarına kaba motor geli im testleri ile nesne kontrol testleri uygulanarak ön test verileri belirlendi. Çalı malar için özel hazırlanmı artistik jimnastik hareket e"itim programı hazırlandı. Çalı malar 8 hafta sürecinde haftada 2 gün, 60-90 dakika sürede gerçekle ti. 8 haftalık süreç sonunda deney ve kontrol gruplarına aynı testler yapılarak sonuçları kaydedilerek analizleri yapıldı. Elde edilen veriler ssps.16.istatistik programında analiz edildi. Analiz olarak frekans, yüzde, minimum ve maksimum de"erleri yapıldı. Görü me sonuçları belirlenerek de"erlendirildi. Ara tırma sonunda çocukların kaba motor geli im testlerinde lokomotif testler ve nesne kontrol testleri (p>0,05 ve p>0,01) düzeyinde anlamlı geli meler gözlemlendi
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Spor Bilimleri

PHYSİCAL DEVELOPMENT OF CHİLDREN AGED 3-6 EFFECT OF APPLIED RESEARCH ON EFFECTIVENESS OF ARTISTIC GYMNASTICS

Öz:
The purpose of this study, the physical development 3-6 years old children to investigate the artistic gymnastics events. 3-6 age group, 36 students participated in the survey. Students 18 experimental group and control group were 18. Gross motor development tests and the object control tests.were applied with experimental and control groups pre-test data Studies prepared for the special education program created moving artistic gymnastics. Work 2 days a week for 8 weeks in the process, took place within 60-90 minutes. At the end of week 8 results of experimental and control groups were recorded and evaluated by the same tests. The data obtained were analyzed using ssps.16.istatistik. In the analysis of frequency, percentage, was the minimum and maximum values. The interview results were determined. Research at the end of the locomotive tests and tests of children's gross motor development of objectcontrol tests (p>0,05 ve p>0,01), significant improvements were observed at the level
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Spor Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1.Anadolu Üniversitesi Yayınları, Çocukta Hareket, Oyun Geli!imi ve Ö"retimi, Eski!ehir. (2001).
  • 2.Atık, B. Okulöncesi Ça"ındaki Normal Geli!im Gösteren ve Down Sendromlu Çocukların Tercih Ettikleri Oyun Tiplerinin ve Oyun #çindeki Sosyal iklimi Davranı!larının #ncelenmesi. Yayınlanmamı! Bilim Uzmanlı"ı Tezi Hacettepe Üniversitesi Ankara.(1986),
  • 3.Hollmann WDevelopment of Physical Performance and Endurance in Childhood and Adolescence, Monatsschr Kinderhilkd, Nov;139(11):742-8. .(1991).
  • 4.Özer, D. S. Özer, K. Çocuklarda Motor Geli!im, Antalya. (1998).
  • 5.Pepe, K. YamanOkul öncesi E"itimde Beden E"itiminin Önemi, Uygulamaları ve Materyal Çe!itlili"inin Ara!tırılması, Uluslar arası Çocuk ve Spor Kongresi, 19-21 Nisan, Kuzey Kıbrıs. ,(2010) . 6.Tepeli, K. Arı, RTemel Psikomotor Becerilerin Geli!imine Farklı E"itim Kurumları ve Deneklerin Özlük, XIII. E"itim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, Malatya. .(2004).
  • 7.Unutkan, Ö. P. Duman, H. G. 5-6 Ya! Çocuklar #çin Sa"lıklı Ya!am Projesinin Etkinlili"i, XVI. Ulusal E"itim Bilimleri Kongresi, 5-7 Eylül, Tokat. (2007).
  • 8.Gül, G.K. Çocuklar ve Spor, Spor Yayınevi ve Kitapevi, Ankara. (2011).
  • 9.Rivkin, M.S. The Great Outdoors Restoring Children’s Rigt to play Outside. National Association fort he Education og Young Children, Washington. (1995).
  • 10.Küçükkaya, E. 5-6 Ya! Grubu Kız ve Erkek Çocukların Motor Geli!imlerinin Sa"lanmasında Oyunun Yeri (Yayınlanmamı! Yüksek Lisans Tezi) Gazi Üniversitesi, Ankara. (1989).
  • 11.Kantarcıo#lu, S. Anaokullarında Beden E"itimi, Ya-pa Yayınları, #stanbul. (1984).
  • 12.Kale, R. #lkö"retimde Beden E"itimi ve Oyun Ö"retimi, Pegem Yayıncılık, Ankara. (2007).
  • 13.Günsel, A. M. #lkö"retimde Beden E"itimi ve Uygulamaları, Anı Yayıncılık, Ankara. (2004).
  • 14.Konter, E. Eylemde Bulunan Bir Varlık Olarak #nsan Neden Oynar?, Kanyılmaz Matbaası, #zmir. (2008).
  • 15.Çoban B. 6 Ya! Çocuklarda Beden E"itimi Programının Motor Becerilerine Etkisi, Elazı". (2007), Akt.Afyon, Y.A. !entürk, H.E. Kırıcı, H.M. Okulöncesi E"itim Kurumlarındaki Çocuklarda Hareket E"itiminin Motor Performansa Etkisi, 1st International Congrees on Children and Sports, 19-21 April 2010, Northern, Cyprus. (2011),
  • 16.Evridiki, Zachopoulau, Aggeliki, Tsapakidou, Vasiliki The Effect of a Developmentally Appropriate Music and Movement Program on Motor Performance, Early Chillhood Research Quarterly, Volume, 19, Issue 4, 631-642, (2004), Akt.Afyon, Y.A. !entürk, H.E. Kırıcı, H.M. 1st International Congrees on Children and Sports, 19- 21 April 2010, Northern, Cyprus. (2011),
APA ERCİŞ S, ŞİRİNKAN Ş, SARAÇOĞLU N (2012). 3-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARA UYGULANAN ARTİSTİK JİMNASTİK ETKİNLİKLERİNİN FİZİKSEL GELİŞİMLERİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASF. , 9 - 18.
Chicago ERCİŞ Sertaç,ŞİRİNKAN Ş.Öykü,SARAÇOĞLU Nazım 3-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARA UYGULANAN ARTİSTİK JİMNASTİK ETKİNLİKLERİNİN FİZİKSEL GELİŞİMLERİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASF. (2012): 9 - 18.
MLA ERCİŞ Sertaç,ŞİRİNKAN Ş.Öykü,SARAÇOĞLU Nazım 3-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARA UYGULANAN ARTİSTİK JİMNASTİK ETKİNLİKLERİNİN FİZİKSEL GELİŞİMLERİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASF. , 2012, ss.9 - 18.
AMA ERCİŞ S,ŞİRİNKAN Ş,SARAÇOĞLU N 3-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARA UYGULANAN ARTİSTİK JİMNASTİK ETKİNLİKLERİNİN FİZİKSEL GELİŞİMLERİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASF. . 2012; 9 - 18.
Vancouver ERCİŞ S,ŞİRİNKAN Ş,SARAÇOĞLU N 3-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARA UYGULANAN ARTİSTİK JİMNASTİK ETKİNLİKLERİNİN FİZİKSEL GELİŞİMLERİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASF. . 2012; 9 - 18.
IEEE ERCİŞ S,ŞİRİNKAN Ş,SARAÇOĞLU N "3-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARA UYGULANAN ARTİSTİK JİMNASTİK ETKİNLİKLERİNİN FİZİKSEL GELİŞİMLERİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASF." , ss.9 - 18, 2012.
ISNAD ERCİŞ, Sertaç vd. "3-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARA UYGULANAN ARTİSTİK JİMNASTİK ETKİNLİKLERİNİN FİZİKSEL GELİŞİMLERİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASF". (2012), 9-18.
APA ERCİŞ S, ŞİRİNKAN Ş, SARAÇOĞLU N (2012). 3-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARA UYGULANAN ARTİSTİK JİMNASTİK ETKİNLİKLERİNİN FİZİKSEL GELİŞİMLERİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASF. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14(4), 9 - 18.
Chicago ERCİŞ Sertaç,ŞİRİNKAN Ş.Öykü,SARAÇOĞLU Nazım 3-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARA UYGULANAN ARTİSTİK JİMNASTİK ETKİNLİKLERİNİN FİZİKSEL GELİŞİMLERİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASF. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 14, no.4 (2012): 9 - 18.
MLA ERCİŞ Sertaç,ŞİRİNKAN Ş.Öykü,SARAÇOĞLU Nazım 3-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARA UYGULANAN ARTİSTİK JİMNASTİK ETKİNLİKLERİNİN FİZİKSEL GELİŞİMLERİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASF. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, vol.14, no.4, 2012, ss.9 - 18.
AMA ERCİŞ S,ŞİRİNKAN Ş,SARAÇOĞLU N 3-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARA UYGULANAN ARTİSTİK JİMNASTİK ETKİNLİKLERİNİN FİZİKSEL GELİŞİMLERİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASF. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2012; 14(4): 9 - 18.
Vancouver ERCİŞ S,ŞİRİNKAN Ş,SARAÇOĞLU N 3-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARA UYGULANAN ARTİSTİK JİMNASTİK ETKİNLİKLERİNİN FİZİKSEL GELİŞİMLERİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASF. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 2012; 14(4): 9 - 18.
IEEE ERCİŞ S,ŞİRİNKAN Ş,SARAÇOĞLU N "3-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARA UYGULANAN ARTİSTİK JİMNASTİK ETKİNLİKLERİNİN FİZİKSEL GELİŞİMLERİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASF." Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14, ss.9 - 18, 2012.
ISNAD ERCİŞ, Sertaç vd. "3-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARA UYGULANAN ARTİSTİK JİMNASTİK ETKİNLİKLERİNİN FİZİKSEL GELİŞİMLERİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASF". Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 14/4 (2012), 9-18.