Öğretmen Adaylarının Değerler ve Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri

Yıl: 2012 Cilt: 12 Sayı: 2 Suplementary Sayfa Aralığı: 1309 - 1319 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen Adaylarının Değerler ve Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri

Öz:
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının değerlere ve değerler eğitimine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmaya Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesinin beş farklı bölümünde okuyan üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinden toplam 434 öğretmen adayı katılmıştır. Bölümlerin seçiminde okudukları alan ve değer eğitiminde etken olabileceği düşünülen "Topluma Hizmet Uygulamaları" dersini almış olmaları dikkate alınmıştır. Araştırma verileri hem nicel hem de nitel araştırma yöntemleriyle toplanmıştır. Öğretmen adaylarına değerlere ilişkin görüşlerini elde etmek amacıyla "Schwartz Değerler Ölçeği" uygulanmıştır. Ayrıca bu değerlerin öğretmen adaylarına nasıl kazandırılacağı ve bu değerlerin nasıl aktarılacağına ilişkin beş açık uçlu sorudan oluşan bir görüşme formu uygulanmıştır. Ölçekten elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Nitel veriler ise betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğretmen adaylarının en çok evrenselcilik, yardımseverlik ve güvenlik değer tiplerine katıldıkları görülmektedir. Değer eğitimine ilişkin görüşleri ise daha çok program, model olma, yaşantılardan yararlanma ve öğrencilere düşüncelerini ortaya koyabilecekleri ortamların sağlanması gibi başlıklar altında toplanabilmektedir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

-

Öz:
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının değerlere ve değerler eğitimine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmaya Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesinin beş farklı bölümünde okuyan üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinden toplam 434 öğretmen adayı katılmıştır. Bölümlerin seçiminde okudukları alan ve değer eğitiminde etken olabileceği düşünülen “Topluma Hizmet Uygulamaları” dersini almış olmaları dikkate alınmıştır. Araştırma verileri hem nicel hem de nitel araştırma yöntemleriyle toplanmıştır. Öğretmen adaylarına değerlere ilişkin görüşlerini elde etmek amacıyla “Schwartz Değerler Ölçeği” uygulanmıştır. Ayrıca bu değerlerin öğretmen adaylarına nasıl kazandırılacağı ve bu değerlerin nasıl aktarılacağına ilişkin beş açık uçlu sorudan oluşan bir görüşme formu uygulanmıştır. Ölçekten elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Nitel veriler ise betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğretmen adaylarının en çok evrenselcilik, yardımseverlik ve güvenlik değer tiplerine katıldıkları görülmektedir. Değer eğitimine ilişkin görüşleri ise daha çok program, model olma, yaşantılardan yararlanma ve öğrencilere düşüncelerini ortaya koyabilecekleri ortamların sağlanması gibi başlıklar altında toplanabilmektedir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
APA oğuz e (2012). Öğretmen Adaylarının Değerler ve Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri. , 1309 - 1319.
Chicago oğuz ebru Öğretmen Adaylarının Değerler ve Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri. (2012): 1309 - 1319.
MLA oğuz ebru Öğretmen Adaylarının Değerler ve Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri. , 2012, ss.1309 - 1319.
AMA oğuz e Öğretmen Adaylarının Değerler ve Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri. . 2012; 1309 - 1319.
Vancouver oğuz e Öğretmen Adaylarının Değerler ve Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri. . 2012; 1309 - 1319.
IEEE oğuz e "Öğretmen Adaylarının Değerler ve Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri." , ss.1309 - 1319, 2012.
ISNAD oğuz, ebru. "Öğretmen Adaylarının Değerler ve Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri". (2012), 1309-1319.
APA oğuz e (2012). Öğretmen Adaylarının Değerler ve Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(2 Suplementary), 1309 - 1319.
Chicago oğuz ebru Öğretmen Adaylarının Değerler ve Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 12, no.2 Suplementary (2012): 1309 - 1319.
MLA oğuz ebru Öğretmen Adaylarının Değerler ve Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, vol.12, no.2 Suplementary, 2012, ss.1309 - 1319.
AMA oğuz e Öğretmen Adaylarının Değerler ve Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2012; 12(2 Suplementary): 1309 - 1319.
Vancouver oğuz e Öğretmen Adaylarının Değerler ve Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2012; 12(2 Suplementary): 1309 - 1319.
IEEE oğuz e "Öğretmen Adaylarının Değerler ve Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri." Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12, ss.1309 - 1319, 2012.
ISNAD oğuz, ebru. "Öğretmen Adaylarının Değerler ve Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri". Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 12/2 Suplementary (2012), 1309-1319.