İlköğretim Öğrencilerinin Karakter Eğitimi Sürecinde Örtük Programın Etkisi

Yıl: 2012 Cilt: 12 Sayı: 2 Suplementary Sayfa Aralığı: 1513 - 1534 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim Öğrencilerinin Karakter Eğitimi Sürecinde Örtük Programın Etkisi

Öz:
Karakter eğitimi; özsaygıyı, sorumluluğu, dürüstlüğü vb. iyi bir vatandaş olmayı sağlamak için geliştirilmiş planlı ve sistematik bir yaklaşım olarak tanımlanmıştır. Örtük programın öğeleri, okuldaki bireylerin sahip oldukları değerler, inançlar, tutumlar ile okuldaki işleyişin önemli birer parçası olan norm ve kurallar, törenler ve kişilerarası iletişimin niteliğidir. Bu araştırma, ilköğretim okullarında karakter eğitimi kapsamında değerlerin kazandırılmasında örtük programın önemini ortaya çıkarmak düşüncesiyle, ilköğretim programlarının uygulanması sürecinde okullarda yapılan örtük programı destekleyici etkinlikler ve bu etkinliklere katılan öğrencilerin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Örtük programı destekleyici etkinlikler olan; sosyal ve kültürel etkinlikler, serbest zaman etkinlikleri ve sportif etkinlikler, belirli gün ve haftaların kutlanması, sosyal kulüp çalışmaları ilköğretim öğrencilerinin değerleri algılayabilmeleri, içselleştirebilmeleri ve uygulayabilmeleri açısından güçlü birer değer kazandırma aracı olarak görülebilir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırma, 2009-2010 eğitim öğretim yılı içerisinde Eskişehir ili MEB'e bağlı 3 ilköğretim okulunun örtük programı destekleyici yaptıkları etkinliklerin incelenmesi ve bu etkinliklere katılan öğrencilerin görüşleri çerçevesinde yürütülmüştür. Verilerin analizinde doküman incelemesi ve içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Eskişehir il merkezindeki 3 ilköğretim okuluna devam eden 6. 7. ve 8. sınıf olmak üzere toplam 40 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda ilköğretim programlarının değerlere yer verdiği ve değerlerin kazanılması, içselleşmesi sürecinde örtük programı destekleyici etkinliklerin önemli bir yer tuttuğu belirlenmiştir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel

-

Öz:
Karakter eğitimi; özsaygıyı, sorumluluğu, dürüstlüğü vb. iyi bir vatandaş olmayı sağlamak için geliştirilmiş planlı ve sistematik bir yaklaşım olarak tanımlanmıştır. Örtük programın öğeleri, okuldaki bireylerin sahip oldukları değerler, inançlar, tutumlar ile okuldaki işleyişin önemli birer parçası olan norm ve kurallar, törenler ve kişilerarası iletişimin niteliğidir. Bu araştırma, ilköğretim okullarında karakter eğitimi kapsamında değerlerin kazandırılmasında örtük programın önemini ortaya çıkarmak düşüncesiyle, ilköğretim programlarının uygulanması sürecinde okullarda yapılan örtük programı destekleyici etkinlikler ve bu etkinliklere katılan öğrencilerin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Örtük programı destekleyici etkinlikler olan; sosyal ve kültürel etkinlikler, serbest zaman etkinlikleri ve sportif etkinlikler, belirli gün ve haftaların kutlanması, sosyal kulüp çalışmaları ilköğretim öğrencilerinin değerleri algılayabilmeleri, içselleştirebilmeleri ve uygulayabilmeleri açısından güçlü birer değer kazandırma aracı olarak görülebilir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırma, 2009-2010 eğitim öğretim yılı içerisinde Eskişehir ili MEB’e bağlı 3 ilköğretim okulunun örtük programı destekleyici yaptıkları etkinliklerin incelenmesi ve bu etkinliklere katılan öğrencilerin görüşleri çerçevesinde yürütülmüştür. Verilerin analizinde doküman incelemesi ve içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Eskişehir il merkezindeki 3 ilköğretim okuluna devam eden 6. 7. ve 8. sınıf olmak üzere toplam 40 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda ilköğretim programlarının değerlere yer verdiği ve değerlerin kazanılması, içselleşmesi sürecinde örtük programı destekleyici etkinliklerin önemli bir yer tuttuğu belirlenmiştir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Bibliyografik
APA ÇUBUKÇU Z (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Karakter Eğitimi Sürecinde Örtük Programın Etkisi. , 1513 - 1534.
Chicago ÇUBUKÇU Zühal İlköğretim Öğrencilerinin Karakter Eğitimi Sürecinde Örtük Programın Etkisi. (2012): 1513 - 1534.
MLA ÇUBUKÇU Zühal İlköğretim Öğrencilerinin Karakter Eğitimi Sürecinde Örtük Programın Etkisi. , 2012, ss.1513 - 1534.
AMA ÇUBUKÇU Z İlköğretim Öğrencilerinin Karakter Eğitimi Sürecinde Örtük Programın Etkisi. . 2012; 1513 - 1534.
Vancouver ÇUBUKÇU Z İlköğretim Öğrencilerinin Karakter Eğitimi Sürecinde Örtük Programın Etkisi. . 2012; 1513 - 1534.
IEEE ÇUBUKÇU Z "İlköğretim Öğrencilerinin Karakter Eğitimi Sürecinde Örtük Programın Etkisi." , ss.1513 - 1534, 2012.
ISNAD ÇUBUKÇU, Zühal. "İlköğretim Öğrencilerinin Karakter Eğitimi Sürecinde Örtük Programın Etkisi". (2012), 1513-1534.
APA ÇUBUKÇU Z (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Karakter Eğitimi Sürecinde Örtük Programın Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(2 Suplementary), 1513 - 1534.
Chicago ÇUBUKÇU Zühal İlköğretim Öğrencilerinin Karakter Eğitimi Sürecinde Örtük Programın Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 12, no.2 Suplementary (2012): 1513 - 1534.
MLA ÇUBUKÇU Zühal İlköğretim Öğrencilerinin Karakter Eğitimi Sürecinde Örtük Programın Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, vol.12, no.2 Suplementary, 2012, ss.1513 - 1534.
AMA ÇUBUKÇU Z İlköğretim Öğrencilerinin Karakter Eğitimi Sürecinde Örtük Programın Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2012; 12(2 Suplementary): 1513 - 1534.
Vancouver ÇUBUKÇU Z İlköğretim Öğrencilerinin Karakter Eğitimi Sürecinde Örtük Programın Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 2012; 12(2 Suplementary): 1513 - 1534.
IEEE ÇUBUKÇU Z "İlköğretim Öğrencilerinin Karakter Eğitimi Sürecinde Örtük Programın Etkisi." Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12, ss.1513 - 1534, 2012.
ISNAD ÇUBUKÇU, Zühal. "İlköğretim Öğrencilerinin Karakter Eğitimi Sürecinde Örtük Programın Etkisi". Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 12/2 Suplementary (2012), 1513-1534.