Yıl: 2017 Cilt: 5 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 317 - 339 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersinin, Mesleki Açıdan Kazandırdıklarına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Nitel Bir Çalışma

Öz:
Bu araştırmanın amacı, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (ÖTMT)dersinin, mesleki açıdan kazandırdıklarına ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerini farklı boyutlarda incelemektir. Araştırmada, öğretmen adaylarının görüşlerini detaylı sunmak amacıyla nitel araştırma yaklaşımlarından biri olan "Özel durum çalışması" yöntemi kullanılmıştır, veriler "Yarı yapılandırılmış öğrenci görüşme formu" ile toplanmıştır. Nitel verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Bu bağlamda ÖTMT dersinin mesleki kazanımlarına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri alınmıştır. Bunlar: ÖTMT dersinin; Mesleki açıdan kazandırdıkları, bireysel ve sosyal gelişimleri, eğitim ortamına bakış açılarını değiştirmeleri, materyal geliştirme projesi, materyal kullanma yeterlikleri ve öğretmen yetiştirme programında gerekli görme nedenleridir. Ayrıca öğretmen adaylarından alınan görüşler cinsiyet değişkenine göre analiz edilmiştir. Bu araştırmanın çalışma grubunu, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesinde okuyan toplam 361 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda, öğretmen adayları ÖTMT dersinin mesleki açıdan; kolaylık, etkililik, deneyim, kalıcılık, somutluk, verim, eğlence, hâkimiyet, hayal gücü, görsellik, materyal, el becerisi, yaklaşım, fayda, yardım, anlaşılırlık gibi çok farklı boyutlarda mesleki açıdan kazanım sağladığını belirtmişlerdir. Yine öğretmen adaylarının ÖTMT dersi sayesinde; bireysel ve sosyal gelişimlerine katkı sağladığı, eğitim ortamlarına bakış açılarını olumlu yönde değiştirdiği, yaptıkları projelerle eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirdikleri görülmektedir. Ayrıca cinsiyete göre mesleki kazanımların büyük oranda benzerlikler gösterdiği söylenebilir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

Candidate Teachers' Views on Professional Achievements in Instructional Technologies and Material Design A Qualitative Study

Öz:
The aim of this research is to examine the views of the prospective teachers from different aspects regarding of Professional gains Instructional Technologies and Material Design (ITMD). In the research, "Special Case Research", one of the qualitative research approaches, has been used in order to present the opinions of the prospective teachers in detail, data have been collectedvia "Semi-structured student interview form". Content analysis has been used in the analysis of qualitative data. In this context, opinions of the teacher candidates regarding the professional gains of ITMD course have been taken. This are the reasons that ITMD is necessary for Professional gains, individual and social development, changes in their attitudes towards the educational environment, material development project, material utilization competencies and teacher training programs. In addition, opinions from teacher candidates have been analyzed according to gender.The study group of this research consists of 361 students in Nevsehir Haci Bektaş Veli University of Education Faculty. As a result of the research, prospective teachers stated that ITMD course has provided in the aspect of profession with various dimensions such as convenience, effectiveness, experience, permanence, concreteness, efficiency, entertainment, dominance, imagination, visuality, material, hand craft, approach, benefit. Once again, thanks to ITMD course, it has been seen that prospective teachers developed their critical and creative thinking skills through projects, changed their point of views positively towards educational environment and contributed to their individual and social development.In addition, it can be said that Professional gains show great similarities according to gender.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA UZUNOZ A, aktepe v, GÜNDÜZ M (2017). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersinin, Mesleki Açıdan Kazandırdıklarına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Nitel Bir Çalışma. , 317 - 339.
Chicago UZUNOZ Abdulkadir,aktepe vedat,GÜNDÜZ Mevlüt Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersinin, Mesleki Açıdan Kazandırdıklarına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Nitel Bir Çalışma. (2017): 317 - 339.
MLA UZUNOZ Abdulkadir,aktepe vedat,GÜNDÜZ Mevlüt Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersinin, Mesleki Açıdan Kazandırdıklarına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Nitel Bir Çalışma. , 2017, ss.317 - 339.
AMA UZUNOZ A,aktepe v,GÜNDÜZ M Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersinin, Mesleki Açıdan Kazandırdıklarına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Nitel Bir Çalışma. . 2017; 317 - 339.
Vancouver UZUNOZ A,aktepe v,GÜNDÜZ M Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersinin, Mesleki Açıdan Kazandırdıklarına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Nitel Bir Çalışma. . 2017; 317 - 339.
IEEE UZUNOZ A,aktepe v,GÜNDÜZ M "Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersinin, Mesleki Açıdan Kazandırdıklarına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Nitel Bir Çalışma." , ss.317 - 339, 2017.
ISNAD UZUNOZ, Abdulkadir vd. "Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersinin, Mesleki Açıdan Kazandırdıklarına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Nitel Bir Çalışma". (2017), 317-339.
APA UZUNOZ A, aktepe v, GÜNDÜZ M (2017). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersinin, Mesleki Açıdan Kazandırdıklarına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Nitel Bir Çalışma. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 5(3), 317 - 339.
Chicago UZUNOZ Abdulkadir,aktepe vedat,GÜNDÜZ Mevlüt Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersinin, Mesleki Açıdan Kazandırdıklarına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Nitel Bir Çalışma. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 5, no.3 (2017): 317 - 339.
MLA UZUNOZ Abdulkadir,aktepe vedat,GÜNDÜZ Mevlüt Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersinin, Mesleki Açıdan Kazandırdıklarına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Nitel Bir Çalışma. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, vol.5, no.3, 2017, ss.317 - 339.
AMA UZUNOZ A,aktepe v,GÜNDÜZ M Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersinin, Mesleki Açıdan Kazandırdıklarına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Nitel Bir Çalışma. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi. 2017; 5(3): 317 - 339.
Vancouver UZUNOZ A,aktepe v,GÜNDÜZ M Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersinin, Mesleki Açıdan Kazandırdıklarına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Nitel Bir Çalışma. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi. 2017; 5(3): 317 - 339.
IEEE UZUNOZ A,aktepe v,GÜNDÜZ M "Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersinin, Mesleki Açıdan Kazandırdıklarına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Nitel Bir Çalışma." Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 5, ss.317 - 339, 2017.
ISNAD UZUNOZ, Abdulkadir vd. "Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersinin, Mesleki Açıdan Kazandırdıklarına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Nitel Bir Çalışma". Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 5/3 (2017), 317-339.