Farklı Lisans Programlarındaki Öğretmen Adaylarının Hava Kirliliğine İlişkin Algılarının ve Duyarlılıklarının İncelenmesi

Yıl: 2016 Cilt: 24 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 1571 - 1588 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Farklı Lisans Programlarındaki Öğretmen Adaylarının Hava Kirliliğine İlişkin Algılarının ve Duyarlılıklarının İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmada, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi birinci ve dördüncü sınıf düzeylerinde farklı lisans programlarında öğrenim gören öğretmen adaylarının hava kirliliğine ilişkin algılarının ve duyarlılıklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören 273 öğretmen adayı oluşturmuştur. Öğretmen adaylarının hava kirliliği algılarına ve hava kirliliğine yönelik duyarlılıklarına ilişkin görüşleri Akkurt (2011) tarafından geliştirilen ölçekle belirlenmiştir. Ölçek; Sınıf Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği olmak üzere dört farklı lisans programında, birinci ve dördüncü sınıf düzeylerinde öğrenim gören öğrencilere uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre, birinci ve dördüncü sınıfta öğrenim gören ve üniversitede çevre eğitimi dersi alan ve almayan öğretmen adaylarının görüşleri arasında anlamlı farklar olduğu görülmüştür. Dördüncü sınıftaki öğretmen adayları ile üniversitede çevre eğitimi dersi almış olan öğretmen adaylarının hava kirliliğine ilişkin algı ve duyarlılıklarının daha yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel

Investigation of the Teacher Candidates’ in Different Degree Programs Perceptions and Sensitivity towards Air Pollution

Öz:
In this research, teacher candidates’ perceptions and sensitivities were determined who were studied in the first and fourth grade levels in different degree programs. Research was carried out in the survey model. Teacher candidates’ perceptions and sensitivities of air pollution were determined with regard scale developed by the Akkurt (2011). The study group, consisted of 273 teacher candidates who have been studying in the Gazi University Faculty of Education. The scale was administered to the four different degree programs of Primary Classroom Teaching, Science Teaching, Turkish Language Teaching and Social Studies Teaching. According to the findings, there was a significant differences between the views of first and fourth grade teacher candidates and taken an environmental education at the university. Fourth grade teacher candidates’ and who have taken an environmental education course, their perceptions and sensitivities of air pollution were determined at a higher level
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Uyanık G (2016). Farklı Lisans Programlarındaki Öğretmen Adaylarının Hava Kirliliğine İlişkin Algılarının ve Duyarlılıklarının İncelenmesi. , 1571 - 1588.
Chicago Uyanık Gökhan Farklı Lisans Programlarındaki Öğretmen Adaylarının Hava Kirliliğine İlişkin Algılarının ve Duyarlılıklarının İncelenmesi. (2016): 1571 - 1588.
MLA Uyanık Gökhan Farklı Lisans Programlarındaki Öğretmen Adaylarının Hava Kirliliğine İlişkin Algılarının ve Duyarlılıklarının İncelenmesi. , 2016, ss.1571 - 1588.
AMA Uyanık G Farklı Lisans Programlarındaki Öğretmen Adaylarının Hava Kirliliğine İlişkin Algılarının ve Duyarlılıklarının İncelenmesi. . 2016; 1571 - 1588.
Vancouver Uyanık G Farklı Lisans Programlarındaki Öğretmen Adaylarının Hava Kirliliğine İlişkin Algılarının ve Duyarlılıklarının İncelenmesi. . 2016; 1571 - 1588.
IEEE Uyanık G "Farklı Lisans Programlarındaki Öğretmen Adaylarının Hava Kirliliğine İlişkin Algılarının ve Duyarlılıklarının İncelenmesi." , ss.1571 - 1588, 2016.
ISNAD Uyanık, Gökhan. "Farklı Lisans Programlarındaki Öğretmen Adaylarının Hava Kirliliğine İlişkin Algılarının ve Duyarlılıklarının İncelenmesi". (2016), 1571-1588.
APA Uyanık G (2016). Farklı Lisans Programlarındaki Öğretmen Adaylarının Hava Kirliliğine İlişkin Algılarının ve Duyarlılıklarının İncelenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4), 1571 - 1588.
Chicago Uyanık Gökhan Farklı Lisans Programlarındaki Öğretmen Adaylarının Hava Kirliliğine İlişkin Algılarının ve Duyarlılıklarının İncelenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 24, no.4 (2016): 1571 - 1588.
MLA Uyanık Gökhan Farklı Lisans Programlarındaki Öğretmen Adaylarının Hava Kirliliğine İlişkin Algılarının ve Duyarlılıklarının İncelenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, vol.24, no.4, 2016, ss.1571 - 1588.
AMA Uyanık G Farklı Lisans Programlarındaki Öğretmen Adaylarının Hava Kirliliğine İlişkin Algılarının ve Duyarlılıklarının İncelenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2016; 24(4): 1571 - 1588.
Vancouver Uyanık G Farklı Lisans Programlarındaki Öğretmen Adaylarının Hava Kirliliğine İlişkin Algılarının ve Duyarlılıklarının İncelenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 2016; 24(4): 1571 - 1588.
IEEE Uyanık G "Farklı Lisans Programlarındaki Öğretmen Adaylarının Hava Kirliliğine İlişkin Algılarının ve Duyarlılıklarının İncelenmesi." Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 24, ss.1571 - 1588, 2016.
ISNAD Uyanık, Gökhan. "Farklı Lisans Programlarındaki Öğretmen Adaylarının Hava Kirliliğine İlişkin Algılarının ve Duyarlılıklarının İncelenmesi". Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi 24/4 (2016), 1571-1588.