Yıl: 2017 Cilt: 32 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 794 - 816 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İşbirlikli FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) Eğitimi Uygulaması: Kimya ve Matematik Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmada FeTeMM Eğitimi yaklaşımı doğrultusunda hazırlanmış İşbirlikli FeTeMM Eğitimi Modülü (İFEM) tanıtılmakta ve modülün öğretmen adaylarının FeTeMM eğitimi algılarına olan etkisi incelenmektedir. Çalışma, İstanbul'daki bir üniversitenin son sınıfında okumakta olan, kimya ve matematik özel öğretim yöntemleri derslerine kayıtlı öğrenciler (N=48) ile gerçekleştirilmiştir. İFEM öncesinde ve sonrasında katılımcılar FeTeMM eğitiminin tanımı, yöntemleri, öğretmen eğitimi ve kendileri için ne tür destek gerektiği konusunda açık uçlu sorulardan oluşan FeTeMM Farkındalığı anketini cevaplamışlardır. Katılımcıların uygulama öncesi ve sonrasında yaptıkları FeTeMM eğitimi tanımlarında Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi analiz sonuçlarına göre anlamlı bir fark gözlemlenmiştir. İFEM uygulamasını tamamladıktan sonra, katılımcıların tanımları FeTeMM eğitiminin bütünleşik yapısını yansıtacak şekilde değişmiştir. FeTeMM eğitimi yöntemi ve FeTeMM öğretmen eğitimi ile ilgili kodlar, frekans analizleri ile betimsel olarak analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının cevaplarında, İFEM'in doğası ile paralel olarak, FeTeMM eğitiminde etkinlik ve proje temelli, alanların bir arada çalıştığı bir yöntem ön plana çıkmaktadır. Benzer şekilde, FeTeMM öğretmen eğitimine yönelik seminer ve eğitimlere katılım, proje örnekleri gözlemleme ve deneyim paylaşımını vurgulamışlardır. Bu çalışma, FeTeMM eğitimi konusunda örnek bir model oluşturmakla birlikte öğretmen eğitimi konusunda da bilgi vermektedir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Müzik Eğitim, Özel

Collaboratively Learning to Teach STEM: Change in Participating Pre-service Teachers’ Awareness of STEM

Öz:
The purpose of this article is to introduce Collaboratively Learning to Teach STEM (CLT-STEM) module which was prepared in the light of STEM education approach and to discuss the influence of it on pre-service teachers’ STEM conceptions. Participants were chemistry and mathematics pre-service teachers (N=48) attending to teaching methods courses at a university in Istanbul. Participants answered STEM Awareness questionnaire including open-ended questions about definition, methods of STEM education, teacher education for it and their own needs about it, before and after completing CLT-STEM. Results of Wilcoxon Sign Rank Test to analyze participants’ answers on definitions were significant. After attending CLT-STEM, participants’ definition of STEM education was reflecting integrated nature of STEM areas. STEM education methods and STEM teacher education related questions were analyzed descriptively by frequency analysis. Participants’ answers focused on activity-based and project-based, interdisciplinary methods in STEM education; indeed, these results are parallel to the nature of CLT-STEM. Similarly, for teacher education, participants discussed attending seminars, observing project examples and sharing experiences. This study provides an example of STEM education while informing about teacher education in this area
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akaygün, S., Aslan-Tutak, F., Bayazıt, N., Demir, K., ve Kesner, J. E. (2015). Kısaca FeTeMM eğitimi: Öğretmenler ve öğrencileri için iki günlük çalıştay. 2. International Conference on New Trends in Education, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • Akaygun, S., ve Aslan-Tutak, F. (2016). STEM images revealing stem conceptions of pre-service chemistry and mathematics teachers. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 4(1), 56-71. DOI:10.18404/ijemst.44833
  • Akgündüz, D., Aydeniz, M., Çakmakçı, G., Çavaş, B., Çorlu, M. S., Öner, T. ve Özdemir, S. (2015). STEM eğitimi Türkiye raporu: Günün modası mı yoksa gereksinim mi?. İstanbul Aydın Üniversitesi, STEM Merkezi ve Eğitim Fakültesi. [Çevrim-içi: http://www.aydin.edu.tr/belgeler/IAU-STEM-Egitimi-Turkiye-Raporu- 2015.pdf], Erişim Tarihi: 5 Mayıs 2016.
  • Baki, A. ve Gökçek, T. (2012). Karma yöntem araştırmalarına genel bir bakış. Electronic Journal of Social Sciences, 11(42), 1-21.
  • Becker, K., ve Park, K. (2011). Effects of integrative approaches among science, technology, engineering, and mathematics (STEM) subjects on students' learning: A preliminary meta-analysis. Journal of STEM Education: Innovations and Research, 12(5/6), 23.
  • Bracey, G. ve Brooks, M., (2013). Teachers’n training: Building formal STEM teaching efficacy through informal science teaching experience. ASQ Advancing the STEM Agenda Conference, Grand Valley State University, Michigan.
  • Breiner, J., Harkness, S., Johnson, C. C. ve Koehler, C. M. (2012). What Is STEM? A discussion about conceptions of STEM in education and partnerships. School Science and Mathematics, 112(1) 3-11.
  • Bozkurt Altan, E., Yamak, H., ve Buluş Kırıkkaya, E. (2016). FeTeMM eğitim yaklaşımının öğretmen eğitiminde uygulanmasına yönelik bir öneri: Tasarım temelli fen eğitimi, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 212-232.
  • Bütüner, S.Ö. ve Uzun, S. (2011). Fen öğretiminde karşılaşılan matematik temelli sıkıntılar: Fen ve teknoloji öğretmenlerinin tecrübelerinden yansımalar. Kuramsal Eğitimbilim, 4(2), 262-272.
  • Capraro, M. M. ve Jones, M. (2013). Interdisciplinary STEM Project- Based Learning. In R. M. Capraro, M. M. Capraro, J. R. Morgan (Ed.) STEM Project-Based Learning An Integrated Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) Approach (pp. 51-58), Rotterdam, Netherlands, Sense Publishing.
  • Çorlu, M. S., ve Robert, M. C. (2014). Introducing STEM education: Implications for educating our teachers for the age of innovation FeTeMM eğitimi ve alan öğretmeni eğitimine yansımaları. Eğitim ve Bilim, 39(171), 74- 85.
  • Çınar, S. Pırasa, N., Uzun, N. ve Erenler, S. (2016). The effect of STEM education on pre-service science teachers’ perception of interdisciplinary education. Journal of Turkish Science Education, 13(special issue), 118- 142.
  • Jacobs, H. H. (1989). Interdisciplinary curriculum: Design and implementation. Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria, VA, USA: Edwards Brothers, Inc.
  • Dugger, W. E. (2010). Evolution of STEM in the United States. 6 th Biennial International Conference on Technology Education Research, Gold Coast, Queensland, Avustralya.
  • Gay, L.R., Mills, G.E., ve Airasian, P.W. (2014). Educational research: Competencies for analysis and applications. Edinburgh Gate, England: Pearson.
  • Hartzler, D. S. (2000). A meta-analysis of studies conducted on integrated curriculum programs and their effects on student achievement. Yayımlanmamış doktora tezi. Indiana University.
  • Kıray, S.A., Gök, B., Çalışkan, İ. ve Kaptan, F. (2008). Perceptions of science and mathematics teachers about the relations between what courses for qualified science mathematics education in elementary schools. Özcan Demirel, Ali M. Sünbül (Ed.) içinde, Further Education in The Balkan Countries, Volume II. 889-896, PEGEM, Konya.
  • Kurt, K. ve Pehlivan, M. (2013). Integrated programs for science and mathematics: review of related literature. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 1(2), 116-121.
  • Laboy-Rush, D. (2011). Integrated STEM Education through Project-Based Learning. [Çevrim-içi: http://www.rondout.k12.ny.us/common/pages/DisplayFile.aspx?itemId=16466975, ErişimTarihi: 5 Mayıs 2016.
  • Morrison, J. S. (2006). TIES STEM education monograph series: Attributes of STEM education. [Çevrim-içi: https://www.partnersforpubliced.org/uploadedFiles/TeachingandLearning/Career_and_Technical_Educatio n/Attributes%20of%20STEM%20Education%20with%20Cover%202%20.pdf], Erişim Tarihi: 5 Mayıs 2016.
  • Nadelson, L. D., Seifert A., Moll, A. J. ve Coat, B. (2012). I-STEM Summer Institute: An integrated approach to teacher professional development in STEM. Journal of STEM Education, 13(2), 69-83.
  • National Research Council (2011). Successful K-12 STEM education. Washington, DC: National Academies Press.
  • Orwin, R. G., & Vevea, J. L. (2009). Evaluating Coding Decisions. In H. Cooper, L. V. Hedges & J. C. Valentine (Eds.), The handbook of research synthesis and meta-analysis. New York: Russell Sage Foundation. Partnership for 21st Century Learning. Framework for 21st century learning. [Çevrim-içi: http://www.p21.org/ourwork/p21-framework], Erişim Tarihi: 3 Mayıs 2016.
  • Perez, D., Gibson, J., Opsal, S. C. ve Lynch, R. M. (2011). Organizing an edible car contest a how to handbook. [Çevrim-içi: http://www2.ivcc.edu/mimic/nsf/Resources%20for%20Teachers/Manual-2011.pdf], Erişim tarihi: 28 Haziran 2016.
  • Pinnell, M., Rowley, J., Preiss, S., Franco, S., Blust, R. ve Beach, R. (2013). Bridging the gap between engineering design and PK-12 curriculum development through the use of the STEM education quality framework. Journal of STEM Education, 14(4), 28-35.
  • Project Oceanography (1999). Ocean color lesson I: Energy and color. [Çevrim-içi: http://www.marine.usf.edu/pjocean/packets/sp99/s99u1le1.pdf], Erişim tarihi: 28 Haziran 2016.
  • Read, T., (2013). STEM can lead the way: Rethinking teacher preparation and policy. [Çevrim-içi: http://www.cslnet.org/wp-content/uploads/2013/07/STEMCanLeadTheWayReport.pdf], Erişim Tarihi: 25 Nisan 2016.
  • Rockland, R., Bloom, D. S., Carpinelli, J., Burr-Alexander, L., Hirsch, L. S. ve Kimmel, H. (2010). Advancing the “E” in K-12 STEM education. The Journal of Technology Studies, 36(1), 53-64.
  • Roehrig, G. H., Moore, T. J., Wang, H. H. ve Park, M. S. (2012). Is adding the E enough? Investigating the impact of K12 engineering standards on the implementation of STEM integration. School Science and Mathematics, 112(1), 31-44.
  • Rosner, B., Glynn, R. J. ve Lee, M. L. (2006). The wilcoxon signed rank test for paired comparisons of clustered data. Biometrics, 62(1), 185-192.
  • Sanders, M. (2009). STEM, STEM education, STEMmania. The Technology Teacher, 68(4), 20-26.
  • Science Buddies Staff (2015). Exploring Nanotechnology: Fold, Roll, & Stack Your Way to Super-Strong Materials. [Çevrim-içi: http://www.sciencebuddies.org/science-fair-projects/project_ideas/MatlSci_p042.shtml] , Erişim tarihi: 28 Haziran 2016.
  • Tekin H. (1977). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Mars Matbaası.
  • Wang, H. H., Moore, T. J., Roehrig, G. H. ve Park, M. S. (2011). STEM integration: Teacher perceptions and practice. Journal of Pre-Collage Engineering Education Research, 1(2), 1-13.
  • Williams, C. (2011). Research methods. Journal of Business & Economics Research, 5(3), 65-71.
  • Yıldırım, B. ve Altun, Y. (2015). STEM eğitim ve mühendislik uygulamalarının fen bilgisi laboratuvar dersindeki etkilerinin incelenmesi. El-Jezeri Journal of Science and Engineering, 2(2), 28-40.
APA ASLAN TUTAK F, Akaygun S, TEZSEZEN S (2017). İşbirlikli FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) Eğitimi Uygulaması: Kimya ve Matematik Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının İncelenmesi. , 794 - 816.
Chicago ASLAN TUTAK FATMA,Akaygun Sevil,TEZSEZEN Seçil İşbirlikli FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) Eğitimi Uygulaması: Kimya ve Matematik Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının İncelenmesi. (2017): 794 - 816.
MLA ASLAN TUTAK FATMA,Akaygun Sevil,TEZSEZEN Seçil İşbirlikli FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) Eğitimi Uygulaması: Kimya ve Matematik Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının İncelenmesi. , 2017, ss.794 - 816.
AMA ASLAN TUTAK F,Akaygun S,TEZSEZEN S İşbirlikli FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) Eğitimi Uygulaması: Kimya ve Matematik Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının İncelenmesi. . 2017; 794 - 816.
Vancouver ASLAN TUTAK F,Akaygun S,TEZSEZEN S İşbirlikli FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) Eğitimi Uygulaması: Kimya ve Matematik Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının İncelenmesi. . 2017; 794 - 816.
IEEE ASLAN TUTAK F,Akaygun S,TEZSEZEN S "İşbirlikli FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) Eğitimi Uygulaması: Kimya ve Matematik Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının İncelenmesi." , ss.794 - 816, 2017.
ISNAD ASLAN TUTAK, FATMA vd. "İşbirlikli FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) Eğitimi Uygulaması: Kimya ve Matematik Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının İncelenmesi". (2017), 794-816.
APA ASLAN TUTAK F, Akaygun S, TEZSEZEN S (2017). İşbirlikli FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) Eğitimi Uygulaması: Kimya ve Matematik Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(4), 794 - 816.
Chicago ASLAN TUTAK FATMA,Akaygun Sevil,TEZSEZEN Seçil İşbirlikli FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) Eğitimi Uygulaması: Kimya ve Matematik Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 32, no.4 (2017): 794 - 816.
MLA ASLAN TUTAK FATMA,Akaygun Sevil,TEZSEZEN Seçil İşbirlikli FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) Eğitimi Uygulaması: Kimya ve Matematik Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.32, no.4, 2017, ss.794 - 816.
AMA ASLAN TUTAK F,Akaygun S,TEZSEZEN S İşbirlikli FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) Eğitimi Uygulaması: Kimya ve Matematik Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 32(4): 794 - 816.
Vancouver ASLAN TUTAK F,Akaygun S,TEZSEZEN S İşbirlikli FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) Eğitimi Uygulaması: Kimya ve Matematik Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 32(4): 794 - 816.
IEEE ASLAN TUTAK F,Akaygun S,TEZSEZEN S "İşbirlikli FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) Eğitimi Uygulaması: Kimya ve Matematik Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının İncelenmesi." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, ss.794 - 816, 2017.
ISNAD ASLAN TUTAK, FATMA vd. "İşbirlikli FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) Eğitimi Uygulaması: Kimya ve Matematik Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının İncelenmesi". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 32/4 (2017), 794-816.