Yıl: 2017 Cilt: 17 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 563 - 585 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNE TEMEL MATEMATİKSEL BECERİLERİ KAZANDIRMA SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Öz:
İlkokul matematik öğretim programının temel amacı ilkokul öğrencilerinin temel matematiksel becerileri kazanmasıdır. İlkokul matematik öğretim programında öğretmenler tarafından kazandırılması gereken temel matematiksel becerilerin "problem çözme, akıl yürütme, matematiksel modelleme, matematik dilini kullanarak iletişim, araç ve gereçleri uygun biçimde kullanma, bilgi iletişim teknolojilerini kullanma" olduğu görülmektedir. Bu bağlamda ilkokulda temel matematiksel becerilerin kazandırılması noktasında sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi araştırmaya değer bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi sırasında benimsedikleri strateji, yöntem, teknik veya yaptıkları uygulamalar ile temel matematiksel becerilerin öğrencilere kazandırılması konusunda kendilerini ne derece yeterli gördükleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmada tarama modeli ve veri toplama kaynağı olarak da yarı yapılandırılmış mülakat tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örnekleme yoluyla seçilen 9 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimi sürecine yönelik düşüncelerinden temel matematiksel becerilerin geliştirilmesi noktasındaki önerilere kadar çeşitli sonuçlara ulaşılmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda bazı öneriler ileri sürülmüştür
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

WIEWS OF CLASS TEACHERS REGARDING THE PROCESS OF EQUIPPING PRIMARY SCHOOL STUDENTS WITH BASIC MATHEMATICAL SKILLS

Öz:
The main aim of primary school mathematical curriculum is to equip students with basic mathematical skills. These skills are specified as "problem solving, rationalizing, mathematical modeling, communication in mathematics, proper use of equipments, use of information and communication technologies. In this respect, it is determined that the teachers' views on this matter is important. Primary school teachers are examined to identify a number of items; the strategies, methods, tecniques adopted in class or their application, and to what extend they find themselves adequate in teaching aformentioned skills. In the research descriptive research method and semi structured interview approach was used as a data collection source. The study is carried out with 9 class teachers selected through easily accessible sampling. Content analysis has been used for the analysis of the data. As a result of the research, various findings have been obtained consisting teachers' opinions on the process of teaching mathematics and their suggestions about improving the mathematical skills of students. Accordingly, a number of suggestions have been put forward regarding these findings
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T, UZUNER F (2017). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNE TEMEL MATEMATİKSEL BECERİLERİ KAZANDIRMA SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. , 563 - 585.
Chicago AYDOĞDU İSKENDEROĞLU TUBA,UZUNER Fatma Gül SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNE TEMEL MATEMATİKSEL BECERİLERİ KAZANDIRMA SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. (2017): 563 - 585.
MLA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU TUBA,UZUNER Fatma Gül SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNE TEMEL MATEMATİKSEL BECERİLERİ KAZANDIRMA SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. , 2017, ss.563 - 585.
AMA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,UZUNER F SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNE TEMEL MATEMATİKSEL BECERİLERİ KAZANDIRMA SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. . 2017; 563 - 585.
Vancouver AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,UZUNER F SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNE TEMEL MATEMATİKSEL BECERİLERİ KAZANDIRMA SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. . 2017; 563 - 585.
IEEE AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,UZUNER F "SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNE TEMEL MATEMATİKSEL BECERİLERİ KAZANDIRMA SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ." , ss.563 - 585, 2017.
ISNAD AYDOĞDU İSKENDEROĞLU, TUBA - UZUNER, Fatma Gül. "SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNE TEMEL MATEMATİKSEL BECERİLERİ KAZANDIRMA SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ". (2017), 563-585.
APA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T, UZUNER F (2017). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNE TEMEL MATEMATİKSEL BECERİLERİ KAZANDIRMA SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 563 - 585.
Chicago AYDOĞDU İSKENDEROĞLU TUBA,UZUNER Fatma Gül SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNE TEMEL MATEMATİKSEL BECERİLERİ KAZANDIRMA SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17, no.2 (2017): 563 - 585.
MLA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU TUBA,UZUNER Fatma Gül SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNE TEMEL MATEMATİKSEL BECERİLERİ KAZANDIRMA SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.17, no.2, 2017, ss.563 - 585.
AMA AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,UZUNER F SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNE TEMEL MATEMATİKSEL BECERİLERİ KAZANDIRMA SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 17(2): 563 - 585.
Vancouver AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,UZUNER F SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNE TEMEL MATEMATİKSEL BECERİLERİ KAZANDIRMA SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 17(2): 563 - 585.
IEEE AYDOĞDU İSKENDEROĞLU T,UZUNER F "SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNE TEMEL MATEMATİKSEL BECERİLERİ KAZANDIRMA SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, ss.563 - 585, 2017.
ISNAD AYDOĞDU İSKENDEROĞLU, TUBA - UZUNER, Fatma Gül. "SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNE TEMEL MATEMATİKSEL BECERİLERİ KAZANDIRMA SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17/2 (2017), 563-585.