DOMESTİK ETNOGRAFİ ÖRNEĞİ OLARAK BEN UÇTUM SEN KALDIN

Yıl: 2015 Cilt: 2 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 338 - 346 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

DOMESTİK ETNOGRAFİ ÖRNEĞİ OLARAK BEN UÇTUM SEN KALDIN

Öz:
Belgesel kameranın gerçekliği yeniden yaratmada ve tarihi yeniden yazmadaki özgün kapasitesi nedir? Tarih ve belleğin, aile ve bireyin kesişim noktalarında, kişisel hayat hikâyelerinin peşine düşen belgesel kamera egemen ideolojileri bükebilir mi? Bu makale, Mizgin Müjde Arslan'ın Ben Uçtum Sen Kaldın (Ez Firiyam Tu Mayi Li Cih) filmine kendi-dönüşlü bir anlatı olarak odaklanmaktadır. Ben Uçtum Sen Kaldın'da Arslan aile tarihindeki boşlukları doldurmaya çalışırken karşıt sesleri bastıran huzursuz bir tarihi yeniden keşfetmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim

I FLEW YOU STAYED AS AN EXAMPLE OF DOMESTIC ETHNOGRAPHY

Öz:
In what ways does documentary camera with its unique capacity to disentangle reality penetrate and reconstruct history? At the intersections of history and memory and of family and self, how do documentary narratives crafted through the pursuit of personal life stories, longed family members, and childhood recollections contest hegemonic ideologies about identity? This article focuses on I Flew You Stayed (2012) by Mizgin Müjde Arslan as a reflexive narrative of tracing longed family members and occult life stories. As Arslan searches for her family history to fill out painful gaps in her life journey through documentary practice, she ends up uncovering a restless history construed by ideologies that silence counter-hegemonic voices in unique ways.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akkaya, D. (Yönetmen). (2013) Diyar [Documentary Film]. Istanbul: Aheste Film.
  • Arslan, M. M. (Yönetmen). (2012) Ez Firiyam Tu Ma Li Cih - I Flew You Stayed [Documentary Film]. Istanbul: Asi Film.
  • Khardalian, S. (Yönetmen). (2011) Grandma's Tattoos [Documentary Film]. Stockholm: HB PeA Holmquist Film.
  • Renov, M. (1999). Domestic Ethnography and the Construction of the 'Other' Self. Jane M. Gaines ve Michael Renov (Der.), içinde, Collecting Visible Evidence, (s.140-56). Minneapolis: The University of Minnesota Press.
  • Stoller, P. (1992). The Cinematic Griot: Ethnography of Jean Rouch. Chicago. The University of Chicago Press, 1992.
APA KOÇER ÇAMURDAN S (2015). DOMESTİK ETNOGRAFİ ÖRNEĞİ OLARAK BEN UÇTUM SEN KALDIN. , 338 - 346.
Chicago KOÇER ÇAMURDAN SUNCEM DOMESTİK ETNOGRAFİ ÖRNEĞİ OLARAK BEN UÇTUM SEN KALDIN. (2015): 338 - 346.
MLA KOÇER ÇAMURDAN SUNCEM DOMESTİK ETNOGRAFİ ÖRNEĞİ OLARAK BEN UÇTUM SEN KALDIN. , 2015, ss.338 - 346.
AMA KOÇER ÇAMURDAN S DOMESTİK ETNOGRAFİ ÖRNEĞİ OLARAK BEN UÇTUM SEN KALDIN. . 2015; 338 - 346.
Vancouver KOÇER ÇAMURDAN S DOMESTİK ETNOGRAFİ ÖRNEĞİ OLARAK BEN UÇTUM SEN KALDIN. . 2015; 338 - 346.
IEEE KOÇER ÇAMURDAN S "DOMESTİK ETNOGRAFİ ÖRNEĞİ OLARAK BEN UÇTUM SEN KALDIN." , ss.338 - 346, 2015.
ISNAD KOÇER ÇAMURDAN, SUNCEM. "DOMESTİK ETNOGRAFİ ÖRNEĞİ OLARAK BEN UÇTUM SEN KALDIN". (2015), 338-346.
APA KOÇER ÇAMURDAN S (2015). DOMESTİK ETNOGRAFİ ÖRNEĞİ OLARAK BEN UÇTUM SEN KALDIN. Moment Dergi, 2(1), 338 - 346.
Chicago KOÇER ÇAMURDAN SUNCEM DOMESTİK ETNOGRAFİ ÖRNEĞİ OLARAK BEN UÇTUM SEN KALDIN. Moment Dergi 2, no.1 (2015): 338 - 346.
MLA KOÇER ÇAMURDAN SUNCEM DOMESTİK ETNOGRAFİ ÖRNEĞİ OLARAK BEN UÇTUM SEN KALDIN. Moment Dergi, vol.2, no.1, 2015, ss.338 - 346.
AMA KOÇER ÇAMURDAN S DOMESTİK ETNOGRAFİ ÖRNEĞİ OLARAK BEN UÇTUM SEN KALDIN. Moment Dergi. 2015; 2(1): 338 - 346.
Vancouver KOÇER ÇAMURDAN S DOMESTİK ETNOGRAFİ ÖRNEĞİ OLARAK BEN UÇTUM SEN KALDIN. Moment Dergi. 2015; 2(1): 338 - 346.
IEEE KOÇER ÇAMURDAN S "DOMESTİK ETNOGRAFİ ÖRNEĞİ OLARAK BEN UÇTUM SEN KALDIN." Moment Dergi, 2, ss.338 - 346, 2015.
ISNAD KOÇER ÇAMURDAN, SUNCEM. "DOMESTİK ETNOGRAFİ ÖRNEĞİ OLARAK BEN UÇTUM SEN KALDIN". Moment Dergi 2/1 (2015), 338-346.