Yıl: 2014 Cilt: 39 Sayı: 173 Sayfa Aralığı: 418 - 429 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Alandan ve Alan Dışından Öğretmenlik Sertifikası ile Atanan Yeni Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları

Öz:
Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin, mesleklerinin ilk üç yılında karşılaştıkları sorunları belirlemek ve bu sorunlar açısından alandan ve alan dışından atanan öğretmenler arasında fark olup olmadığını araştırmaktır. Bu çalışmanın örneklemi Karadeniz bölgesi Ordu, Samsun ve Sinop illeri devlet ilköğretim okullarında görev yapan 275 sınıf öğretmenidir. Anketle toplanan veriler betimleyici ve yordayıcı istatistik teknikler kullanılarak çözümlenmiştir. Bu çalışmanın sonuçları, alandan ya da alan dışından atanan, mezun oldukları alan, yaş, mezuniyet dönemine göre öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar arasında anlamlı fark olduğu, diğer yandan, cinsiyet, çalıştıkları il ve sınıf türü gibi değişkenler açısından aralarında fark olmadığı görülmüştür
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akyüz, Y. (2004.) Türk eğitim tarihi: Başlangıçtan 2004’e. 9. Basım.. Ankara, Anı Yayınları. Ardzejewska, K., McMaugh, A. & Coutts, P. (2010). Delivering the primary curriculum: The use of subject specialist and generalist teachers in NSW. Issues in Educational Research, 20(3), 203-219. Alıntılanma, http://www.iier.org.au/iier20/ardzejewska.html, 22-Mart-2010.
  • Arı, C. (2001). Alandan ve alan dışından atanan sınıf öğretmenlerinin öğretmende bulunması gereken özellikler açısından karşılaştırılması. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Balıkesir.
  • Arslan, D. (2000). Sınıf Öğretmenlerinin hizmetiçi eğitimi ve sorunlarının çözümüne yönelik bir model. (Kütahya Örneği). Yayınlanmamış yükseklisans tezi. Dumlupınar Üniversitesi,Kütahya.
  • Ashton, P. & Crocker, L. (1987). Systematic study of planned variations: The essential focus of teacher education reform. Journal of Teacher Education, 38(May-June), 2-8.
  • Babad, E. (2009). The social psychology of the classroom. New York: Routledge. Borg, W. R. (2003). Educational research: an introduction. Boston: Allyn and Bacon.
  • Brouwer, N. (2007) Alternative teacher education in the Netherlands 2000-2005. A standards-based synthesis. European Journal of Teacher Education, 30(1), 21-40.
  • Darling-Hammond, L. (2000). Reforming teacher preparation and licensing: Debating the evidence. Teachers College Record, 102(1), 28-56. A national teacher supply policy for education: The right way to meet the “highly qualified teacher” challenge. Education Policy Analysis Archives, 11(33), 1-12.
  • Doğan, C. (2005). Türkiye’de sınıf öğretmeni yetiştirme politikaları ve sorunları. Bilig, 35, 133-149. management. High School Journal, 86(3), 8-16.
  • DPT (Devlet Planlama Teşkilatı). (2000) 8. Bölgesel kalkınma planı. Ankara: DPT.
  • Erçelebi, H. (1999). 2000’li Yıllarda Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Planı. Milli Eğitim. 141, 27-28.
  • Flores, M. A. (2006). Being a novice teacher in two different settings: Struggles, continuities, and discontinuities. Teachers College Record, 108(10), 2021-2052.
  • Goldhaber, D. (2002). “The mystery of good teaching: surveying the evidence on student achievement and teachers’ characteristics.” Education Next, 2(1), 50–55.
  • Gökçe, E. (2003). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin yeterlilikleri. Çağdaş Eğitim. 299, 36-48.
  • Görür, Z., Altındağ, G. & Özkaya, M. S. (2007). Birleştirilmiş sınıf öğretiminin yarar ve sakıncaları. Eğitişim Dergisi. E-Eğitim, Bilim ve Sanat Dergisi, 16. [Çevrim içi]: Alıntılanma, http://www.egitisim.gen.tr/sayi16.htm, 22-Mart-2010.
  • Gürsoy, H. (2003). Öğretmen yetiştirmede sorunlar ve öneriler. Çağdaş Eğitim, 299, 28-35.
  • Kaygas, Y. (1999). Sınıf öğretmenliğine yeni atanan branş öğretmenlerinin sınıf öğretmenliğine uyum sağlama sorunları. Yayınlanmamış yükseklisans tezi. Ankara Üniversitesi. Ankara.
  • Lederman, N. G., Lederman, J. S. & Abd-B-Khalick, F. (2006). Teaching science in the 21st century. Alternative certification: Aspirations and realities. J. Rhoton & P. Shane (Editör), Teaching science in the 21st Century’ da (s. 257-274).
  • Luft, J. & Patterson, N. (2002). Bridging the gap: Supporting beginning science teachers. Journal of Science Teacher Education, 13(4), 267-282.
  • Malow-Iroff, M. S., O'Connor, E. A. & Bisland, B. M. (2007). Intention to return: Alternatively certified teachers' support, ideology and efficacy beliefs. Teacher Development, 11(3), 263 -275.
  • Manuel, J. & Hughes, J. (2006). It has always been my dream: exploring pre-service teachers' motivations for choosing to teach. Teacher Development, 10(1), 5–24.Özkalp, E. (2008 ). Davranış bilimlerine giriş. Anadolu Üniversitesi, (8. Basım). Açık Öğretim Kitapları. Eskişehir
  • Rosenberg, M. S., Sindelar, P. T., & Connelly, V. (2004). CLD position statement: Alternative routes to certification in special education. Learning Disability Quarterly, 27(2), 122-132.
  • Seferoğlu, G. (2004). A study of alternative English teacher certification practices in Turkey. Journal of Education for Teaching, 30 (2), 151 – 159.
  • Shaw, M. (2008). The impact of alternative teacher certification programs on teacher shortages. The International Journal of Learning, 15(3), 89-97.
  • Sokal, L., Smith, D. G., & Mowat, H. (2003). Alternative certification teachers’ attitudes toward classroom
  • Veenman, S. (1984). Perceived problems of beginning teachers. Review of Educational Research, 54 (2), 143-178.
  • Wiesman, L. D., Coover, D. D., & Knight, L.S. (1999). Becoming a teacher in a field-based setting: An introduction to education and classrooms. USA, Wadsworth Publishing Company.
  • Yıldırım, A. & Ok, A. (2002). Alternative teacher certification in Turkey: Problems and issues. Sultana R. G. (2002). (Editör.). Teacher Education in the Euro- Mediterranean Region. (s.259-276).
  • YOK, (1998). Eğitim fakülteleri öğretmen yetiştirme programlarının yeniden düzenlenmesi. Ankara, Türkiye: Yüksek Öğretim Kurulu (YOK).
  • Zinicola, D. & Cevlin-Sherer, R. (2003). Learning to teach elementary science. Teaching and Learning, 18 (1), 16-23.
APA taneri p, OK A (2014). Alandan ve Alan Dışından Öğretmenlik Sertifikası ile Atanan Yeni Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları. , 418 - 429.
Chicago taneri pervin oya,OK AHMET Alandan ve Alan Dışından Öğretmenlik Sertifikası ile Atanan Yeni Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları. (2014): 418 - 429.
MLA taneri pervin oya,OK AHMET Alandan ve Alan Dışından Öğretmenlik Sertifikası ile Atanan Yeni Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları. , 2014, ss.418 - 429.
AMA taneri p,OK A Alandan ve Alan Dışından Öğretmenlik Sertifikası ile Atanan Yeni Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları. . 2014; 418 - 429.
Vancouver taneri p,OK A Alandan ve Alan Dışından Öğretmenlik Sertifikası ile Atanan Yeni Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları. . 2014; 418 - 429.
IEEE taneri p,OK A "Alandan ve Alan Dışından Öğretmenlik Sertifikası ile Atanan Yeni Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları." , ss.418 - 429, 2014.
ISNAD taneri, pervin oya - OK, AHMET. "Alandan ve Alan Dışından Öğretmenlik Sertifikası ile Atanan Yeni Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları". (2014), 418-429.
APA taneri p, OK A (2014). Alandan ve Alan Dışından Öğretmenlik Sertifikası ile Atanan Yeni Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları. Eğitim ve Bilim, 39(173), 418 - 429.
Chicago taneri pervin oya,OK AHMET Alandan ve Alan Dışından Öğretmenlik Sertifikası ile Atanan Yeni Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları. Eğitim ve Bilim 39, no.173 (2014): 418 - 429.
MLA taneri pervin oya,OK AHMET Alandan ve Alan Dışından Öğretmenlik Sertifikası ile Atanan Yeni Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları. Eğitim ve Bilim, vol.39, no.173, 2014, ss.418 - 429.
AMA taneri p,OK A Alandan ve Alan Dışından Öğretmenlik Sertifikası ile Atanan Yeni Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları. Eğitim ve Bilim. 2014; 39(173): 418 - 429.
Vancouver taneri p,OK A Alandan ve Alan Dışından Öğretmenlik Sertifikası ile Atanan Yeni Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları. Eğitim ve Bilim. 2014; 39(173): 418 - 429.
IEEE taneri p,OK A "Alandan ve Alan Dışından Öğretmenlik Sertifikası ile Atanan Yeni Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları." Eğitim ve Bilim, 39, ss.418 - 429, 2014.
ISNAD taneri, pervin oya - OK, AHMET. "Alandan ve Alan Dışından Öğretmenlik Sertifikası ile Atanan Yeni Sınıf Öğretmenlerinin Sorunları". Eğitim ve Bilim 39/173 (2014), 418-429.