Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri
Yıl: 2014 Cilt: 39 Sayı: 173 Sayfa Aralığı: 103 - 117 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022
Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri
Öz: Araştırma Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde sınıf öğretmenliği ve fen bilgisi öğretmenliği anabilim dallarında öğrenim gören üçüncü ve dördüncü sınıf öğretmen adayları üzerinde gerçekleştirilen (n=174) bir tarama çalışmasıdır. Araştırmada öğretmen adaylarının tercih ettikleri alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesinde ve demografik özelliklerine ilişkin bilgilerin alınmasında kapalı uçlu ve yarı açık uçlu sorulardan oluşan bir anket kullanılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin öz-yeterliliklerinin belirlenmesi amacıyla ise "Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına yönelik öz yeterlilik ölçeği" kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre öğretmen adayları portfolio, performans değerlendirme, kavram haritaları, gözlem ve kavram karikatürleri gibi öğeleri ilerideki öğretmenlik yaşantılarında sıklıkla kullanmak istediklerini belirtmişlerdir. Ayrıca MANOVA sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin öz-yeterliliklerinin cinsiyete göre anlamlı farklılık gösterirken, bölüm ve sınıf değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımlarının kullanımına yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Acar, M. & Anıl, D. (2009). Classroom Teacher Evaluation Methods to Use in The Performance Assessment Process Qualification of Able, They Comparison Problems and Solution Proposals.
- [Sınıf Öğretmenlerinin Performans Değerlendirme Sürecindeki Değerlendirme Yöntemlerini Kullanabilme Yeterlikleri, Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri]. TUBAV Journal of Science, 2 (3), 354-363.
- Acat, M. B. & Uzunkol, E. D. (2010). Primary School Teachers' Opinions About Assessment Process of Primary Education Curriculums. [Sınıf Öğretmenlerinin İlköğretim Programlarındaki Değerlendirme Sürecine İlişkin Görüşleri]. Electronic Journal of Social Sciences, 9 (31), 1-27.
- Adanalı, K. & Doğanay, A. (2010). The Evaluation of Alternative Assessment Practices in Fifth Grade Social Studies Instruction. [Beşinci Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretiminin Alternatif Ölçme Değerlendirme Etkinlikleri Açısından Değerlendirilmesi]. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 (1), 271-292.
- Ak, E. & Güvendi, M. (2010). Assessment of the Degree to Which Primary School Teachers Use Alternative Assessment and Evaluation Methods. Procedia Social and Behavioral Sciences 2, 5599– 5604.
- Aksu, H. H. (2008). A Study on The Detemination of Secondary School Mathematic Teachers’ Views on Alternative Assessment. Humanity & Social Sciences Journal, 3 (2), 89-96.
- Anderson, R. S. (1998). Why Talk About Different Ways to Grade? The Shift From Traditional Assessment to Alternative Assessment, R. S. Anderson & B. W. Speck (Ed) Changing The Way We Grade Student Performance: Classroom Assessment and The New Learning Paradigm (pp. 5-16). San Francisco: Jossey-Bass.
- Aydın, F. (2005). [Öğretmenlerin Alternatif Ölçme Değerlendirme Konusundaki Düşünceleri Ve Uyguladıkları]. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, 775-779.
- Bal, A. P. & Doğanay, A. (2010). Students’ and Teachers’ Perceptions of Alternative Evaluation and Measurement in Teaching Mathematics. [Matematik Öğretiminde Öğretmen ve Öğrencilerin Alternatif Ölçme ve Değerlendirmeyi Algılamaları]. Elementary Education Online, 9 (3), 851-874.
- Banoğlu, C. (2009). “The Adequacy Level of Informatics Technologies Teachers’ Towards The Alternative Assessment Methods. [Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yöntemlerine Yönelik Yeterlilik Düzeyleri].” Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
- Bay, E., Küçükoğlu, A., Kaya, H. İ., Gündoğdu, K., Köse, E., Ozan, C. & Taşgın, A. (2010). “The perceptions of the faculty staff and prospective teachers regarding assessment (the sample of Kazım Karabekir Education Faculty). [Öğretim elemanı ve öğretmen adaylarının ölçmedeğerlendirmeye ilişkin görüşleri (Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi örneği)].” Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II, Ankara.
- Birgin, O. (2008). Students’ Views About The Application of Portfolio Assessment as an Alternative Assessment Method. [Alternatif Bir Değerlendirme Yöntemi Olarak Portfolyo Değerlendirme Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri]. Gazi University, Journal of Turkish Educational Science, 6 (1), 1-24.
- Birgin, O. & Baki, A. (2009). An İnvestigation of Primary School Teachers’ Proficiency Perceptions About Measurement and Assessment Methods: The Case of Turkey. Procedia Social and Behavioral Sciences 1 (1), 681–685.
- Birgin, O. & Çatlıoğlu, H. (2009). Measurement ve Assessment. Journal of Turkish Science Education, 6 (1), 156-161.
- Buldur, S. (2009). Fen bilgisi öğretmen adaylarının alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına yönelik okuryazarlık ve öz yeterlik düzeylerinin geliştirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sivas.
- Çakan, M. (2004). Comparison of Elementary and Secondary School Teachers in Terms of Their Assessment Practices and Perceptions Toward Their Qualification Levels. [Öğretmenlerin ÖlçmeDeğerlendirme Uygulamaları ve Yeterlik Düzeyleri: İlk ve Ortaöğretim]. Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 37 (2), 99-114.
- Çalışkan, H. & Kaşıkçı, Y. (2010). The Application of Traditional and Alternative Assessment and Evaluation Tools By Teachers in Social Studies. Procedia Social and Behavioral Sciences 2, 4152–4156.
- Çoklar, A. N. & Odabaşı, H. F. (2009). Determining the Assessment and Evaluation Self-Efficacies of Teacher Candidates Regarding Education Technology Standards. [Eğitim Teknolojisi Standartları Açısından Öğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Öz-yeterliklerinin Belirlenmesi]. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 1-16.
- DeMauro, T., Helphrey, T., Schram, G. & Spiekermann, C. (2001). Comparing Students’ Attitudes Towards The Use of Traditional and Alternative Assessment Practices. (ERIC Document Reproduction Service No: ED 456 125).
- Dikli, S. (2003). Assessment at a Distance: Traditional vs. Alternative Assessments. The Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 2 (3), 13-19.
- Duban, N. & Küçükyılmaz, E. A. (2008). Primary Education Pre-service Teacjers’ Opinions Regarding to the Use of Alternative Measurement-Evaluation Methods and Techniques in Practice Schools. [Sınıf Öğretmeni Adaylarının Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yöntem ve Tekniklerinin Uygulama Okullarında Kullanımına İlişkin Görüşleri]. Elementary Education Online, 7 (3), 769-784.
- Eshun, B. A. & Abledu, G. K. (2001). The Effect of Alternative Assessment on The Attitudes and Achievement in Mathematics of Female Pre-Service Teachers in Ghana. African Journal of Educational Studies in Mathematics and Science, 1, 21-30.
- Flowers, C., Ahlgrim-Delzell, L., Browder, D. & Spooner, F. (2005). Teachers’ Percepitons of Alternate Assessmnet. Research & Practice for Persons with Severe Disabilities, 30 (2), 81-92.
- Fourie, I. & Niekerk, D. V. (2001). Follow-up on The Use of Portfolio Assessment For A Module in Research İnformation Skills: An Analysis of its Value. Education for Information, 19 (2), 107-126.
- Gelbal, S. & Kelecioğlu, H. (2007). Teachers’ Proficiency Perceptions of About the Measurement and Evaluation Techniques and the Problems They Confront. [Öğretmenlerin Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Hakkındaki Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Sorunlar]. Hacettepe University Journal of Education, 33, 135-145.
- Güneş, T., Dilek, N. Ş., Hoplan, M., Çelikoğlu, M. & Demir, E. S. (2010). “Teachers' opinions on alternative assessment and their applications. [Öğretmenlerin alternatif değerlendirme konusundaki görüşleri ve yaptıkları uygulamalar].” International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya/Turkey, 925-935.
- Herman, J. L., Klein, D. C. D. & Wakai, S. T. (1997). American Students' Perspectives on Alternative Assessment: Do They Know it's Different? Assessment in Education, 4 (3), 339-352.
- Kavaliauskienė, G., Kaminskienė, L. & Anusienė, L. (2007). The Challenges for ESP Learners: Alternative Asessment of Performance and Usefulness of Class Activities. Studies About Languages, 10, 75-81.
- Khodarahimi, S. (2010). General Self-Efficacay and Worry in an Iranian Adolescents and Youths Samples. Educational Research, 1 (2), 015–020.
- Kilmen, S., Akın-Kösterelioğlu, M. & Kösterelioğlu, İ. (2007). Öğretmen adaylarının ölçme değerlendirme araç ve yaklaşımlarına ilişkin yeterlik algıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1), 129-140.
- Kilmen, S. V & Çıkrıkçı-Demirtaşlı, N. (2009). The Perceptions of Primary School Teachers About Their Application Levels of Measurement and Evaluation Principles. [Sınıf Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirme İlkelerini Uygulama Düzeylerine İlişkin Görüşleri]. Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 42 (2), 27-55.
- Korkmaz, H. & Kaptan, F. (2003). İlköğretim fen öğretmenlerinin portfolyoların uygulanabilirliğine yönelik güçlükler hakkındaki algıları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (1), 159- 166.
- Kurnaz, M. A. (2010). Using Concept Maps at Teaching Process: An Action Research. [Kavram Haritalarının Öğretim Sürecinde Kullanılması: Bir Aksiyon Araştırması]. Gazi University, Journal of Turkish Educational Science, 8 (1), 175-199.
- Kutlu, Ö., Yıldırım, Ö. & Bilican, S. (2009). Study of Attitudes Scale Development Aimed at Scoring Rubrics for Primary School Teachers. [Öğretmenlerin Dereceli Puanlama Anahtarlarına İlişkin Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması]. Yüzüncü Yıl University, Journal of Educat,on Faculty, VI (II), 76-88.
- Lawrenz, F., Huffman, D. & Welch,W. (2001). The Science Achievement of Various Subgroups on Alternative Assessment Formats. Science Education, 85 (3), 279-290.
- Maslovaty, N. & Kuzi, E. (2002). Promoting Motivational Goals Through Alternative or Traditional Assessment. Studies in Educational Evaluation, 28 (3), 199-222..
- Nasri, N., Roslan, S. N., Sekuan, M. I., Bakar, K. A. & Puteh, S. N. (2010). Teachers’ Perception on Alternative Assessment. Procedia Social and Behavioral Sciences 7 (C), 37–42.
- Nazlıçiçek, N. & Akarsu, F. (2008). Physics, Chemistry and Mathematics Techers’ Approaches to Assessment Tools and Their Assessment Practices. [Fizik, Kimya ve Matematik Öğretmenlerinin Değerlendirme Araçlarıyla İlgili Yaklaşımları ve Uygulamaları]. Education and Science, 33 (149), 18-29.
- Ocak, G. (2006). Ürün seçki dosyaları hakkında öğrenci görüşleri (Erzurum il örneği). Milli Eğitim Dergisi, 170, 217-229.
- Ogan-Bekiroğlu, F. (2009). Assessing Assessment: Examination of Pre-service Physics Teachers’ Attitudes Towards Assessment and Factors Affecting Their Attitudes. International Journal of Science Education, 31 (1), 1-39.
- Öncü, H. (2009). A New Approach to Measurement and Assessment: Portfolio Assessment. [Ölçme ve Değerlendirmede Yeni Bir Yaklaşım: Portfolyo Değerlendirme]. Turkish-The Journal of International Social Research, 13 (1), 103-130.
- Özdemir, S. M. (2009). Examination of Issues Encountered by Classroom Teachers in the Measurement and Assessment Process of the New Primary Education Curriculum in Turkey. [Sınıf Öğretmenlerinin Yeni İlköğretim Programlarının Ölçme ve Değerlendirme Süreçlerinde Karşılaştıkları Sorunların İncelenmesi]. Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 42 (2), 55-79.
- Pierce, L. V. & O’Malley, J. M. (1992). Performance and Portfolio Assessment for Language Minority Students. (ERIC Document Reproduction Service No: ED 389 778).
- Sağlam-Arslan, A., Avcı, N. & İyibil, Ü. (2008). Physics Prospective Teachers’ Perception Levels Concerning Alternative Evaluations Methods. [Fizik Öğretmen Adaylarının Alternatif Ölçmedeğerlendirme Yöntemlerini Algılama Düzeyleri]. Dicle University, Journal of Ziya Gökalp Faculty of Education, 11, 115-128.
- Sağlam-Arslan, A., Devecioğlu-Kaymakçı, Y. & Arslan, S. (2009). Problems Concerning Alternative Evaluation Methods: The Case of Science and Tehnology Teachers. [Alternatif ÖlçmeDeğerlendirme Etkinliklerinde Karşılaşılan Problemler: Fen ve Teknoloji Öğretmenleri Örneği]. Ondokuz Mayıs Unıversıty Journal of Educatıon, 28, 1‐12.
- Seyfarth, J. T. (1993). Performance-based Assessment: Questions and Answers. (ERIC Document Reproduction Service No: ED 389 778).
- Suurtamm, C. A. (2004). Developing Authentic Assessment: Case Studies of Secondary School Mathematics Teachers' Experiences. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 4 (4), 497-513.
- Şahin, Ç. & Ersoy, E. (2009). The Perceptions of Pre-Service Classroom Teachers Towards The Proficieny Levels Related to Measurement and Evaluation at New Primary Education Curriculum. [Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yeni İlköğretim Programındaki Ölçme-Değerlendirme Konusundaki Yeterlilik Düzeylerine İlişkin Algıları]. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (2), 363-386.
- Şaşmaz-Ören, F. & Tatar, N. (2007). The Opinions of Classroom Teachers About Alternative Assessment Approaches-I. [İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yaklaşımlarına İlişkin Görüşleri-I]. Dokuz Eylül University Journal of Buca Faculty of Education, 22,15-27.
- Şenel-Çoruhlu, T., Er-Nas, S. & Çepni, S. (2008). Reflection of an In-service Education Course Programme for Science and Technology Teachers about Alternative Measurement and Assessment Techniques: Trabzon Sample. [Fen ve Teknoloji Öğretmenleri için Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Bir Hizmet İçi Eğitim Programından Yansımalar: Trabzon Örneği. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 2 (2), 1–22.
- Şenel-Çoruhlu, T., Er-Nas, S. & Çepni, S. (2009). Problems Facing Science and Technology Teachers Using Alternative Assesment Tecnics: Trabzon Sample. [Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme Değerlendirme Tekniklerini Kullanmada Karşılaştıkları Problemler: Trabzon Örneği]. Yüzüncü Yıl University, Journal of Educat,on Faculty, VI (I), 122-141.
- Taşdemir, M., Taşdemir, A. & Yıldırım, K. (2009). [İşbirlikli Öğrenme Sürecinde Kullanılan Portfolyo Değerlendirmesinin Öğrenci Başarısı Üzerine Etkisi]. Journal of Theory and Practice in Education, 5 (1), 53-66.
- Tatar, N. & Şaşmaz-Ören, F. (2009). The Opinions of Classroom Teachers About Alternative Assessment Approaches. [İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Alternatif Değerlendirme Yaklaşımlarına İlişkin Görüşleri-II]. Kastamonu University, Kastamonu Education Journal, 17 (3), 781- 798.
- Usta, S., Dikyol, D. Ç. & İnce, E. (2010). The Alternative Evaluation Tools Choosen By Social and Science Teacher Candidates. Procedia Social and Behavioral Sciences 2, 3457–3462.
- Watt, H. G. M. (2005). Attitudes to the Use of Alternative Assessment Methods in Mathematics: A Study With Secondary Mathematics Teachers in Sydney, Australia. Educational Studies in Mathematics, 58, 21-44.
- Wikström, N. (2008). Alternative Assessment in Primary Years of İnternational Baccalaureate Education. http://202.198.141.77/upload/soft/0-article/++++++0/015.pdf adresinden 12.03.2011 tarihinde edinilmiştir.
- Yaman, S. (2011). Teachers’ Perceptions About Their Measurement and Evaluation Practices in Science and Technology Course. [Öğretmenlerin Fen ve Teknoloji Dersinde Ölçme ve Değerlendirme Uygulamalarına Yönelik Algıları. Elementary Education Online, 10 (1), 244-256.
- Yıldırım, A. & Semerci, Ç. (2006). The Opinions on Measurement and Evaluation at Primary Education(6., 7., 8. Classrooms) (The Sample of Diyarbakır and Elazıg). [İlköğretimde (6., 7., 8. sınıflar) Öğretmen ve Öğrencilerinin Ölçme ve Değerlendirmeye İlişkin Görüşleri (Diyarbakır Ve Elazığ İli Örneği)]. Fırat University Journal of Social Science, 16 (2), 83-95.
APA | ŞAŞMAZ ÖREN F, Ormanci U, evrekli e (2014). Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri. , 103 - 117. |
Chicago | ŞAŞMAZ ÖREN FATMA,Ormanci Ummuhan,evrekli ertuğ Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri. (2014): 103 - 117. |
MLA | ŞAŞMAZ ÖREN FATMA,Ormanci Ummuhan,evrekli ertuğ Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri. , 2014, ss.103 - 117. |
AMA | ŞAŞMAZ ÖREN F,Ormanci U,evrekli e Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri. . 2014; 103 - 117. |
Vancouver | ŞAŞMAZ ÖREN F,Ormanci U,evrekli e Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri. . 2014; 103 - 117. |
IEEE | ŞAŞMAZ ÖREN F,Ormanci U,evrekli e "Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri." , ss.103 - 117, 2014. |
ISNAD | ŞAŞMAZ ÖREN, FATMA vd. "Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri". (2014), 103-117. |
APA | ŞAŞMAZ ÖREN F, Ormanci U, evrekli e (2014). Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri. Eğitim ve Bilim, 39(173), 103 - 117. |
Chicago | ŞAŞMAZ ÖREN FATMA,Ormanci Ummuhan,evrekli ertuğ Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri. Eğitim ve Bilim 39, no.173 (2014): 103 - 117. |
MLA | ŞAŞMAZ ÖREN FATMA,Ormanci Ummuhan,evrekli ertuğ Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri. Eğitim ve Bilim, vol.39, no.173, 2014, ss.103 - 117. |
AMA | ŞAŞMAZ ÖREN F,Ormanci U,evrekli e Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri. Eğitim ve Bilim. 2014; 39(173): 103 - 117. |
Vancouver | ŞAŞMAZ ÖREN F,Ormanci U,evrekli e Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri. Eğitim ve Bilim. 2014; 39(173): 103 - 117. |
IEEE | ŞAŞMAZ ÖREN F,Ormanci U,evrekli e "Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri." Eğitim ve Bilim, 39, ss.103 - 117, 2014. |
ISNAD | ŞAŞMAZ ÖREN, FATMA vd. "Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri". Eğitim ve Bilim 39/173 (2014), 103-117. |