Yıl: 2014 Cilt: 39 Sayı: 173 Sayfa Aralığı: 103 - 117 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri

Öz:
Araştırma Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde sınıf öğretmenliği ve fen bilgisi öğretmenliği anabilim dallarında öğrenim gören üçüncü ve dördüncü sınıf öğretmen adayları üzerinde gerçekleştirilen (n=174) bir tarama çalışmasıdır. Araştırmada öğretmen adaylarının tercih ettikleri alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesinde ve demografik özelliklerine ilişkin bilgilerin alınmasında kapalı uçlu ve yarı açık uçlu sorulardan oluşan bir anket kullanılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin öz-yeterliliklerinin belirlenmesi amacıyla ise "Alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına yönelik öz yeterlilik ölçeği" kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre öğretmen adayları portfolio, performans değerlendirme, kavram haritaları, gözlem ve kavram karikatürleri gibi öğeleri ilerideki öğretmenlik yaşantılarında sıklıkla kullanmak istediklerini belirtmişlerdir. Ayrıca MANOVA sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin öz-yeterliliklerinin cinsiyete göre anlamlı farklılık gösterirken, bölüm ve sınıf değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımlarının kullanımına yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ŞAŞMAZ ÖREN F, Ormanci U, evrekli e (2014). Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri. , 103 - 117.
Chicago ŞAŞMAZ ÖREN FATMA,Ormanci Ummuhan,evrekli ertuğ Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri. (2014): 103 - 117.
MLA ŞAŞMAZ ÖREN FATMA,Ormanci Ummuhan,evrekli ertuğ Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri. , 2014, ss.103 - 117.
AMA ŞAŞMAZ ÖREN F,Ormanci U,evrekli e Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri. . 2014; 103 - 117.
Vancouver ŞAŞMAZ ÖREN F,Ormanci U,evrekli e Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri. . 2014; 103 - 117.
IEEE ŞAŞMAZ ÖREN F,Ormanci U,evrekli e "Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri." , ss.103 - 117, 2014.
ISNAD ŞAŞMAZ ÖREN, FATMA vd. "Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri". (2014), 103-117.
APA ŞAŞMAZ ÖREN F, Ormanci U, evrekli e (2014). Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri. Eğitim ve Bilim, 39(173), 103 - 117.
Chicago ŞAŞMAZ ÖREN FATMA,Ormanci Ummuhan,evrekli ertuğ Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri. Eğitim ve Bilim 39, no.173 (2014): 103 - 117.
MLA ŞAŞMAZ ÖREN FATMA,Ormanci Ummuhan,evrekli ertuğ Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri. Eğitim ve Bilim, vol.39, no.173, 2014, ss.103 - 117.
AMA ŞAŞMAZ ÖREN F,Ormanci U,evrekli e Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri. Eğitim ve Bilim. 2014; 39(173): 103 - 117.
Vancouver ŞAŞMAZ ÖREN F,Ormanci U,evrekli e Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri. Eğitim ve Bilim. 2014; 39(173): 103 - 117.
IEEE ŞAŞMAZ ÖREN F,Ormanci U,evrekli e "Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri." Eğitim ve Bilim, 39, ss.103 - 117, 2014.
ISNAD ŞAŞMAZ ÖREN, FATMA vd. "Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ile Bu Yaklaşımlara İlişkin Öz-Yeterlilikleri". Eğitim ve Bilim 39/173 (2014), 103-117.