Yıl: 2017 Cilt: 17 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 1079 - 1100 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİ

Öz:
Bu çalışmanın amacı müzik öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliliklerini bazı demografik özelliklere göre belirlemektir. Araştırmada tarama modeli içerisinde yer alan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Gazi Üniversitesi (42), Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (20), Uludağ Üniversitesi (34), Balıkesir Üniversitesi (19), Muğla Sıtkı Koçman Üniversitelerinin (27) Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Müzik Eğitimi Anabilim dallarında öğrenim gören toplam 142 son sınıf öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, öğretmen adaylarının demografik özelliklerinin belirlenmesi için gerekli olan Kişisel Bilgi Formu ile teknolojik pedagojik alan bilgilerini belirlemek amacıyla Şahin (2011) tarafından geliştirilen beşli likert tipi ölçek kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, müzik öğretmeni adaylarının TPAB ve alt boyutlara ait ölçek puanları ortalamalarına göre, öğretmen adaylarının alan bilgisi ve pedagojik alan bilgi düzeyleri incelendiğinde "iyi düzeyde" bilgiye sahip oldukları tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Müzik Eğitim, Özel

MUSIC TEACHER CANDIDATES' TECHNOLOGICAL PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE

Öz:
The aim of thisstudy is to determine the technological pedagogical content knowledge competencies of music teacher candidates according to some demographic characteristics. This study is a survey model in which correlational model is used. The study group constituted a total of 142 teacher candidates who study at Program of Music Education in the department of Fine Arts Education in Faculty of Education in some universities including Gazi University (42), Mehmet Akif Ersoy University (20), Uludag University (34), Balikesir University (19), Mugla Sıtkı Kocman University (27). As a data collection instrument, a five-point Likert-type scale developed by Şahin (2011) was used to determine the personal information form required to determine the demographic characteristics of the teacher candidates and the technological pedagogical content knowledge. As a result of the research, according to the average scores of TPCK and subscales, it was determined that the music teacher candidates had "good level" knowledge when examining the content knowledge and pedagogical content knowledge of teacher candidates.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Archambault, L., Crippen, K. (2009). Examining TPACK Among K-12 Online Distance Educators in the United States. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9 (1), 71-88.
  • Arseven, A. D.(1993). Alan Araştırma Yöntemi, Ankara: Gül Yayınevi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2003) Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Chai, C. S., Koh, J. H. L.&Tsai, C.-C., (2010). Facilitating Preservice Teachers' Development of Technological, Pedagogical and Content Knowledge (TPACK). Educational Technology & Society, 13 (4), 63-73.
  • Harris, J. B.& Hofer, M. J. (2011) Technological Pedagogical Content Knowledge in action: A Descriptive Study of Secondary Teachers' Curriculum-based, Technology-Related Instructional Planning. Journal of Research on Technology in Education,43(3), 211-229.
  • Kalaycı, Ş. (2010). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Koehler, M&Mishra, P. (2005). What Happens When Teachers Design Educational Technology? The Development of Technological Pedagogical Content Knowledge. Journal of Educational Computing Research, 32(2), 131-152.
  • Koehler, M. J.&Mishra, P. (2008). Introducing TPCK. In AACTE Committee on Innovation & Technology (Eds.), Handbook of technological pedagogical content knowledge for educators (pp.3-29). New York, NY: Routledge.
  • Koehler, M.&Mishra, P. (2009) What is Technological Pedagogical Content Knowledge? Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 60-70.
  • Koehler, M., Mishra, P.&Yahya, K. (2007). Tracing the Development of teacher Knowledge in a Design Seminar: Integrating Content. Pedagogy and Technology. Computers & Education, 49, 740-762.
  • Özçelik, H.& Kurt, A. A.(2007) İlköğretim Öğretmenlerinin Bilgisayar Özyeterlikleri: Balıkesir İli Örneği. İlköğretim Online, 6(3), 441-451.
  • Shulman, L.S.(1986). Those Who Understand: Knowledge Growth in Teaching. Educational Researcher, 15(2), 4-14.
  • Şahin, İ. (2011). Development of Survey of Technological Pedagogical and Content Knowledge (TPACK). TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 10(1), 97-105.
  • Turgut, M. F. (1992). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları, Ankara: Saydam Matbaası.
  • Uçan, A. (2005). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar, İlkeler Yaklaşımlar ve Türkiye'deki Durumu, Ankara: Evrensel Müzik Evi.
  • Zeidler, D. L. (2002). Dancing with Maggots and Saints: Visions for Subject Matter Knowledge, Pedagogical Knowledge, and Pedagogical Content Knowledge in Science Teacher Education Reform. Journal of Science Teacher Education,13(1), 27-42.
APA Afacan Ş, CEMİL M (2017). MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİ. , 1079 - 1100.
Chicago Afacan Şenol,CEMİL Murat MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİ. (2017): 1079 - 1100.
MLA Afacan Şenol,CEMİL Murat MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİ. , 2017, ss.1079 - 1100.
AMA Afacan Ş,CEMİL M MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİ. . 2017; 1079 - 1100.
Vancouver Afacan Ş,CEMİL M MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİ. . 2017; 1079 - 1100.
IEEE Afacan Ş,CEMİL M "MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİ." , ss.1079 - 1100, 2017.
ISNAD Afacan, Şenol - CEMİL, Murat. "MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİ". (2017), 1079-1100.
APA Afacan Ş, CEMİL M (2017). MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 1079 - 1100.
Chicago Afacan Şenol,CEMİL Murat MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17, no.3 (2017): 1079 - 1100.
MLA Afacan Şenol,CEMİL Murat MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.17, no.3, 2017, ss.1079 - 1100.
AMA Afacan Ş,CEMİL M MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 17(3): 1079 - 1100.
Vancouver Afacan Ş,CEMİL M MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 17(3): 1079 - 1100.
IEEE Afacan Ş,CEMİL M "MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİ." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, ss.1079 - 1100, 2017.
ISNAD Afacan, Şenol - CEMİL, Murat. "MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİ". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 17/3 (2017), 1079-1100.