Yıl: 2017 Cilt: 0 Sayı: 42 Sayfa Aralığı: 50 - 68 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Ortaöğretim Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğrenci Görüşleri

Öz:
Bu araştırmanın amacı ortaöğretim kurumlarında2014-2015 eğitim öğretim yılından itibaren uygulanmaktaolan Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına (DYK) ilişkinöğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırma nicelaraştırma yöntemlerinden biri olan tarama modelikullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarakaraştırmacılar tarafından geliştirilen beşli Likert tipiDestekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin ÖğrenciGörüşleri Anketi (DYKİGA) kullanılmıştır. Ölçeğingüvenirlik ve geçerlilik çalışmaları 536 (326 bayan, 210erkek) ortaöğretim öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın çalışma grubu Türkiye'nin Batı KaradenizBölgesi'nin Kuzey Batısında yer alan iki ilindeki 615(414 bayan, 201 erkek) ortaöğretim öğrencisindenmeydana gelmiştir. Elde edilen veriler genel olarakdeğerlendirildiğinde DYK'ya ilişkin öğrenci görüşlerininolumlu olduğu ve bazı değişkenlere (cinsiyet, okulyerleşkesi, sınıf seviyesi) göre farklılık gösterdiği fakatokul türü değişkenine göre anlamlı bir farklılığın olmadığıortaya çıkmıştır. Bu farklılıklar hakkındakideğerlendirmelere tartışma ve sonuç bölümünde detaylıolarak yer verilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Aile Çalışmaları

Students' Views about Supportive and Educational Courses in Secondary Schools

Öz:
The aim of the study is to determine the views of the students on "Supportive and Educational Courses (SEC)" which are carried out in secondary schools since 2014-2015 educational period. The study was carried out using survey model which is one of the quantitative research methods. Five point Likert type scale developed by the researchers "Supportive and Educational Courses Students' View Scale (SECSVS)" was used as a data tool. Working group of the scale consisted 536 (326 female, 210 male) secondary school students. Working group of the study consisted of 615 students of whom are 414 female and 201 male students from two cities located at the Northern West part of the Black Sea Region of Turkey. Considering the data collected, generally it can be said that students' views related to SEC are positive, and they can change based on some variables (gender, location of the school, grade level) however they are similar based on the "type of school" variable. Detailed comments about these changes take places in the discussion and result part of the article.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel Aile Çalışmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA İncirci A, İLĞAN A, sirem ö, BOZKURT S (2017). Ortaöğretim Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğrenci Görüşleri. , 50 - 68.
Chicago İncirci Ayhan,İLĞAN Abdurrahman,sirem özgür,BOZKURT Sinan Ortaöğretim Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğrenci Görüşleri. (2017): 50 - 68.
MLA İncirci Ayhan,İLĞAN Abdurrahman,sirem özgür,BOZKURT Sinan Ortaöğretim Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğrenci Görüşleri. , 2017, ss.50 - 68.
AMA İncirci A,İLĞAN A,sirem ö,BOZKURT S Ortaöğretim Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğrenci Görüşleri. . 2017; 50 - 68.
Vancouver İncirci A,İLĞAN A,sirem ö,BOZKURT S Ortaöğretim Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğrenci Görüşleri. . 2017; 50 - 68.
IEEE İncirci A,İLĞAN A,sirem ö,BOZKURT S "Ortaöğretim Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğrenci Görüşleri." , ss.50 - 68, 2017.
ISNAD İncirci, Ayhan vd. "Ortaöğretim Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğrenci Görüşleri". (2017), 50-68.
APA İncirci A, İLĞAN A, sirem ö, BOZKURT S (2017). Ortaöğretim Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(42), 50 - 68.
Chicago İncirci Ayhan,İLĞAN Abdurrahman,sirem özgür,BOZKURT Sinan Ortaöğretim Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.42 (2017): 50 - 68.
MLA İncirci Ayhan,İLĞAN Abdurrahman,sirem özgür,BOZKURT Sinan Ortaöğretim Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.42, 2017, ss.50 - 68.
AMA İncirci A,İLĞAN A,sirem ö,BOZKURT S Ortaöğretim Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 0(42): 50 - 68.
Vancouver İncirci A,İLĞAN A,sirem ö,BOZKURT S Ortaöğretim Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğrenci Görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 0(42): 50 - 68.
IEEE İncirci A,İLĞAN A,sirem ö,BOZKURT S "Ortaöğretim Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğrenci Görüşleri." Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.50 - 68, 2017.
ISNAD İncirci, Ayhan vd. "Ortaöğretim Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına İlişkin Öğrenci Görüşleri". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 42 (2017), 50-68.