Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Becerileri İle Zekâ Alan Profilleri Arasındaki İlişki

Yıl: 2017 Cilt: 0 Sayı: 42 Sayfa Aralığı: 254 - 271 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Becerileri İle Zekâ Alan Profilleri Arasındaki İlişki

Öz:
Bu çalışmada, sınıf öğretmeni adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimleri ile baskın olduğu zekâ alan profilleri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2015-2016 Eğitim ve Öğretim Yılı'nda Ahi Evran, Kırıkkale, Çukurova, Abant İzzet Baysal, Hacettepe Fakültelerinde öğrenim görmekte olan 4.sınıf, Sınıf Öğretmenliği Programı öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu, Çoklu Zekâ Ölçeği ve Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Yansıtıcı Düşünme Eğilimi (YANDE) Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler ile Pearson Korelasyon analizi, Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda elde edilen bulgulara göre, sınıf öğretmeni adaylarının çoklu zeka alanlarını sıralama düzeylerinin yansıtıcı düşünme eğilimlerini ve alt faktörlerine yönelik eğilimleri yüksek düzeyde açıklayamadıkları, genel olarak zeka alanlarının görülmüştür. Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenim gördükleri üniversiteye göre yansıtıcı düşünme eğilimleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Relationship between Reflective Thinking Skills and Intelligence Field Profiles of Classroom Teacher Candidates

Öz:
In this study, it is intended to examine the relationship between classroom teacher candidates' reflective thinking tendency and dominant intelligence field profiles in terms of various variables. Research universe consists of 4th grade classroom teaching program students, who study in education faculty of Ahi Evran, Kırıkkale, Çukurova, Abant İzzet Baysal, Hacettepe, and Marmara University in 2015-2016 academic year. Personal information form developed by researcher, multiple intelligence scale and scale of reflective thinking tendency for teachers and teacher candidates (YANDE) were used as data collection tool. For the analyzes of data, descriptive statistic with Pearson Correlation analyze, One-Way ANOVA analyze performed. According to obtained findings at the end of the study, it was seen that ranking levels of classroom teacher candidates' multiple intelligence fields didn't explain the reflective thinking tendencies and tendency towards sub-factors at a high level and generally homogeneous. It was inferred that there are significant differences between classroom teacher candidates' reflective thinking tendencies according to their university where they studied.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA SIVACI S (2017). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Becerileri İle Zekâ Alan Profilleri Arasındaki İlişki. , 254 - 271.
Chicago SIVACI SADIK YÜKSEL Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Becerileri İle Zekâ Alan Profilleri Arasındaki İlişki. (2017): 254 - 271.
MLA SIVACI SADIK YÜKSEL Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Becerileri İle Zekâ Alan Profilleri Arasındaki İlişki. , 2017, ss.254 - 271.
AMA SIVACI S Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Becerileri İle Zekâ Alan Profilleri Arasındaki İlişki. . 2017; 254 - 271.
Vancouver SIVACI S Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Becerileri İle Zekâ Alan Profilleri Arasındaki İlişki. . 2017; 254 - 271.
IEEE SIVACI S "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Becerileri İle Zekâ Alan Profilleri Arasındaki İlişki." , ss.254 - 271, 2017.
ISNAD SIVACI, SADIK YÜKSEL. "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Becerileri İle Zekâ Alan Profilleri Arasındaki İlişki". (2017), 254-271.
APA SIVACI S (2017). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Becerileri İle Zekâ Alan Profilleri Arasındaki İlişki. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(42), 254 - 271.
Chicago SIVACI SADIK YÜKSEL Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Becerileri İle Zekâ Alan Profilleri Arasındaki İlişki. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.42 (2017): 254 - 271.
MLA SIVACI SADIK YÜKSEL Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Becerileri İle Zekâ Alan Profilleri Arasındaki İlişki. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.42, 2017, ss.254 - 271.
AMA SIVACI S Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Becerileri İle Zekâ Alan Profilleri Arasındaki İlişki. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 0(42): 254 - 271.
Vancouver SIVACI S Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Becerileri İle Zekâ Alan Profilleri Arasındaki İlişki. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 0(42): 254 - 271.
IEEE SIVACI S "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Becerileri İle Zekâ Alan Profilleri Arasındaki İlişki." Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.254 - 271, 2017.
ISNAD SIVACI, SADIK YÜKSEL. "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Becerileri İle Zekâ Alan Profilleri Arasındaki İlişki". Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 42 (2017), 254-271.