Yıl: 2013 Cilt: 28 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 308 - 320 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Dereceli Puanlama Anahtarıyla, Genel İzlenimle ve İkili Karşılaştırmalar Yöntemiyle Yapılan Değerlendirmelerin Karşılaştırılması

Öz:
Bu çalışmada, üç farklı şekilde (genel izlenimle, dereceli puanlama anahtarıyla ve Thurstone ikili karşılaştırmalar yöntemiyle) puanlanan ve değerlendirilen kompozisyonlardan elde edilen verilere dayanarak, üç farklı değerlendirmenin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu amaçla "Kompozisyon Yazmaya İlişkin Dereceli Puanlama Anahtarı" geliştirilmiştir. Dereceleme ölçeğinin davranış ölçütlerinin nasıl bir yapı sergilediğini görebilmek için faktör analizi yapılmış ve hem tüm ölçeğin hem de üç ana bileşenin tek faktörlü olduğu ve Cronbach ? katsayılarının oldukça yüksek çıktığı gözlenmiştir. Seçilen iki kompozisyon için dereceli puanlama anahtarı ile yapılan değerlendirmelerin güvenirliklerine test tekrar test yöntemi ile bakılmıştır. Yargıcıların kompozisyonları değerlendirmeleri sonucunda, hangi değerlendirme yapılırsa yapılsın kompozisyonların sıralamalarında bir değişikliğin olmadığı gözlenmiştir. Farklı yargıcıların beş ayrı kompozisyonu, genel izlenimle ve dereceli puanlama anahtarı ile puanlanmasında puanlayıcı güvenirliğinin belirlenmesinde G katsayıları hesaplanmış ve bu katsayılar yüksek bulunmuştur
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Comparison of the Evaluations Which Were Done With Rubric, Overall Impression and Paired Comparisons

Öz:
This study investigates comparison of three different evaluation types based on the data of the compositions which have been going to be rated and evaluated in three different types (overall impression, rubric and Thurstone’s method of paired comparison). Firstly, “The Rubric For Writing Composition” was constructed which was going to be used as a tool for evaluating writing skill. It is observed that, one factor explatory solution which is done to group of behavior criteria of rating scale constructed as rubric is accurate for both scale and its three components. Additionally, Cronbach alpha coefficients calculated for major and minor criteria of all composition is observed to be high. The relationship among rates of compositions which are evaluated with the rubric by the same judges found positive and significant. It is observed that there is no change in rank order of compositions for three different evaluation types. For determining rating reliability, G coefficients were calculated for overall impression and rubric evaluation and these coefficients are found as high
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÖMÜR SÜNBÜL S, ERKUŞ A (2013). Dereceli Puanlama Anahtarıyla, Genel İzlenimle ve İkili Karşılaştırmalar Yöntemiyle Yapılan Değerlendirmelerin Karşılaştırılması. , 308 - 320.
Chicago ÖMÜR SÜNBÜL SEÇİL,ERKUŞ Adnan Dereceli Puanlama Anahtarıyla, Genel İzlenimle ve İkili Karşılaştırmalar Yöntemiyle Yapılan Değerlendirmelerin Karşılaştırılması. (2013): 308 - 320.
MLA ÖMÜR SÜNBÜL SEÇİL,ERKUŞ Adnan Dereceli Puanlama Anahtarıyla, Genel İzlenimle ve İkili Karşılaştırmalar Yöntemiyle Yapılan Değerlendirmelerin Karşılaştırılması. , 2013, ss.308 - 320.
AMA ÖMÜR SÜNBÜL S,ERKUŞ A Dereceli Puanlama Anahtarıyla, Genel İzlenimle ve İkili Karşılaştırmalar Yöntemiyle Yapılan Değerlendirmelerin Karşılaştırılması. . 2013; 308 - 320.
Vancouver ÖMÜR SÜNBÜL S,ERKUŞ A Dereceli Puanlama Anahtarıyla, Genel İzlenimle ve İkili Karşılaştırmalar Yöntemiyle Yapılan Değerlendirmelerin Karşılaştırılması. . 2013; 308 - 320.
IEEE ÖMÜR SÜNBÜL S,ERKUŞ A "Dereceli Puanlama Anahtarıyla, Genel İzlenimle ve İkili Karşılaştırmalar Yöntemiyle Yapılan Değerlendirmelerin Karşılaştırılması." , ss.308 - 320, 2013.
ISNAD ÖMÜR SÜNBÜL, SEÇİL - ERKUŞ, Adnan. "Dereceli Puanlama Anahtarıyla, Genel İzlenimle ve İkili Karşılaştırmalar Yöntemiyle Yapılan Değerlendirmelerin Karşılaştırılması". (2013), 308-320.
APA ÖMÜR SÜNBÜL S, ERKUŞ A (2013). Dereceli Puanlama Anahtarıyla, Genel İzlenimle ve İkili Karşılaştırmalar Yöntemiyle Yapılan Değerlendirmelerin Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 308 - 320.
Chicago ÖMÜR SÜNBÜL SEÇİL,ERKUŞ Adnan Dereceli Puanlama Anahtarıyla, Genel İzlenimle ve İkili Karşılaştırmalar Yöntemiyle Yapılan Değerlendirmelerin Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 28, no.2 (2013): 308 - 320.
MLA ÖMÜR SÜNBÜL SEÇİL,ERKUŞ Adnan Dereceli Puanlama Anahtarıyla, Genel İzlenimle ve İkili Karşılaştırmalar Yöntemiyle Yapılan Değerlendirmelerin Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.28, no.2, 2013, ss.308 - 320.
AMA ÖMÜR SÜNBÜL S,ERKUŞ A Dereceli Puanlama Anahtarıyla, Genel İzlenimle ve İkili Karşılaştırmalar Yöntemiyle Yapılan Değerlendirmelerin Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 28(2): 308 - 320.
Vancouver ÖMÜR SÜNBÜL S,ERKUŞ A Dereceli Puanlama Anahtarıyla, Genel İzlenimle ve İkili Karşılaştırmalar Yöntemiyle Yapılan Değerlendirmelerin Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2013; 28(2): 308 - 320.
IEEE ÖMÜR SÜNBÜL S,ERKUŞ A "Dereceli Puanlama Anahtarıyla, Genel İzlenimle ve İkili Karşılaştırmalar Yöntemiyle Yapılan Değerlendirmelerin Karşılaştırılması." Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, ss.308 - 320, 2013.
ISNAD ÖMÜR SÜNBÜL, SEÇİL - ERKUŞ, Adnan. "Dereceli Puanlama Anahtarıyla, Genel İzlenimle ve İkili Karşılaştırmalar Yöntemiyle Yapılan Değerlendirmelerin Karşılaştırılması". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 28/2 (2013), 308-320.