ÖĞRETMENLERİN MÜZELERİN ÖĞRENME ORTAMI OLARAK KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl: 2017 Cilt: 46 Sayı: 214 Sayfa Aralığı: 303 - 316 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

ÖĞRETMENLERİN MÜZELERİN ÖĞRENME ORTAMI OLARAK KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Öz:
Araştırmanın amacı, ana okul, ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin müzeleri öğrenme ortamı olarak kullanımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada, Ankara ilinde görev yapan okulöncesi öğretmelerine, müze eğitiminin güçlü ve zayıf yönlerini belirlemek amacı ile SWOT analizi yapılmıştır. Sınıf öğretmenleri ile ortaokul branş öğretmenlerine ise üç bölümden oluşan anket kullanılmıştır. Araştırmada ilk bölümde öğretmenlerin müze eğitimi konusunda ki fikirleri belirlenmiş ardından müze ziyaretlerinin eğitim amaçlı kullanılmasının öğrenci açısından ne gibi yararları olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin müzelerin eğitim amaçlı kullanılmamasının ya da yetersiz kullanılmasının nedenlerinin neler olabileceğine yönelik düşünceleri belirlenmiştir. Verilerin analizi sonucu öğretmenler, müzeleri öğrenme ortamı olarak kullanımı konusunda çeşitli zorluklarla karşılaştıklarını ifade etmişlerdir. Öğrenci açısından planlı müze gezilerinin çok yararlı olduğunu düşünene öğretmenler, her branş dersi ve yaş grubu için müze gezilerinin düzenlenmesinin gerekli olduğuna da belirtmişlerdir. Yapılan anketlerde öğretmenlerin ortak görüşü, planlı müze gezisi hakkında çok fazla bilgi birikimi ve deneyimi olmadıklarıdır. Bu ortak görüş çerçevesinde, müzelerin öğrenme ortamı olarak etkin kullanılmasına ilişkin öneriler yapılmıştır
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel

TEACHERS’ POINT OF VIEW ON MUSEUMS AS A LEARNING ENVIRONMENT

Öz:
The purpose of this article is to determine the recognition and awareness levels of the nursery, primary and high school teachers working in the province of Ankara in terms of their view on museums as a learning environment. For the study, a SWOT analysis was conducted on the preschool teachers working in Ankara to determine the strengths and weaknesses of museum education, and a survey consisting of three parts was carried out over class teachers and high school branch teachers. In the study, firstly the probable positive and negative aspects of the use of museum visits for educational purposes were indicated with respect to the teachers’ ideas on museum education. Thus, suggestions were presented having stated the teachers’ view on the rare usage or complete ignorance of museums as a learning environment
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA DİLLİ R (2017). ÖĞRETMENLERİN MÜZELERİN ÖĞRENME ORTAMI OLARAK KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. , 303 - 316.
Chicago DİLLİ Rukiye ÖĞRETMENLERİN MÜZELERİN ÖĞRENME ORTAMI OLARAK KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. (2017): 303 - 316.
MLA DİLLİ Rukiye ÖĞRETMENLERİN MÜZELERİN ÖĞRENME ORTAMI OLARAK KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. , 2017, ss.303 - 316.
AMA DİLLİ R ÖĞRETMENLERİN MÜZELERİN ÖĞRENME ORTAMI OLARAK KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. . 2017; 303 - 316.
Vancouver DİLLİ R ÖĞRETMENLERİN MÜZELERİN ÖĞRENME ORTAMI OLARAK KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. . 2017; 303 - 316.
IEEE DİLLİ R "ÖĞRETMENLERİN MÜZELERİN ÖĞRENME ORTAMI OLARAK KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ." , ss.303 - 316, 2017.
ISNAD DİLLİ, Rukiye. "ÖĞRETMENLERİN MÜZELERİN ÖĞRENME ORTAMI OLARAK KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ". (2017), 303-316.
APA DİLLİ R (2017). ÖĞRETMENLERİN MÜZELERİN ÖĞRENME ORTAMI OLARAK KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim, 46(214), 303 - 316.
Chicago DİLLİ Rukiye ÖĞRETMENLERİN MÜZELERİN ÖĞRENME ORTAMI OLARAK KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim 46, no.214 (2017): 303 - 316.
MLA DİLLİ Rukiye ÖĞRETMENLERİN MÜZELERİN ÖĞRENME ORTAMI OLARAK KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim, vol.46, no.214, 2017, ss.303 - 316.
AMA DİLLİ R ÖĞRETMENLERİN MÜZELERİN ÖĞRENME ORTAMI OLARAK KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim. 2017; 46(214): 303 - 316.
Vancouver DİLLİ R ÖĞRETMENLERİN MÜZELERİN ÖĞRENME ORTAMI OLARAK KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Milli Eğitim. 2017; 46(214): 303 - 316.
IEEE DİLLİ R "ÖĞRETMENLERİN MÜZELERİN ÖĞRENME ORTAMI OLARAK KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ." Milli Eğitim, 46, ss.303 - 316, 2017.
ISNAD DİLLİ, Rukiye. "ÖĞRETMENLERİN MÜZELERİN ÖĞRENME ORTAMI OLARAK KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ". Milli Eğitim 46/214 (2017), 303-316.