Analysis of Success in Semantics of 6th Grade Students According to Various Variables (Erzurum Sampling)

Yıl: 2017 Cilt: 19 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 48 - 68 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Analysis of Success in Semantics of 6th Grade Students According to Various Variables (Erzurum Sampling)

Öz:
Bu araştırmada, 6. sınıf öğrencilerinin anlam bilgisi konularındaki başarı durumlarına çeşitli değişkenlerin etkisi ortaya konmuştur. Araştırmanın örneklemini, Erzurum ilinde farklı ilköğretim okullarında öğrenim gören 708 6. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada, liseye geçiş sınavlarında sorulan Türkçe soruları, bu sınavı uygulayan kurumların internet sitesinden alınarak incelenmiştir. Bu sorulardan 6. sınıf düzeyine uygun anlam bilgisi konularıyla ilgili olanlar seçilerek geliştirilen "Türkçe Testi", araştırmacı tarafından 2005 Türkçe programına uygun şekilde etkinliklerle oluşturulmuş "Yazılı Sınav", örneklemdeki 6. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Ayrıca, araştırmada kullanılan bağımsız değişkenlerin öğrencilerin anlam bilgisi konularındaki başarılarıyla olan ilişkilerini tespit etmek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen "Kişisel Bilgi Anketi", örneklemi oluşturan 6. Sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Elde edilen veriler ışığında, öğrencilerin başarısının bu değişkenlere göre istatiksel açıdan anlamlı bir şekilde farklılaştığı belirlenmiştir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

6. Sınıf Öğrencilerinin Anlam Bilgisi ile İlgili Başarı Durumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi (Erzurum Örneklemi)

Öz:
This study put forward the effect of different variable on the success level of 6th graders on the subject matters of semantics. The sample of the study was constituted by 708 sixth grades from different elementary schools from Erzurum.The Turkish questions in High school entrance examination in Turkey analyzed in our research were taken from the web sites of the institutions which administer this test.The tests administered to all the 6th graders in the sample were a “Turkish test” developed by selecting the questions which were both related to the subject matters of semantics course suitable for the level of 6th grade and the essay-type test constructed with activities suitable for the Turkish curriculum in 2005. Besides, “personal Knowledge Questionnaire” developed by the researcher was administered to 6th grades in order to determine the relation between the independent variables of the research and the success of students on the subject matters of semantics. In the light of the data obtained, the students’ success was found to be statistically significant based on these variables
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ateş, M. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyleri ile Türkçe dersine karşı tutumları ve akademik başarıları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış doktora tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aksan, D. (2005). Anlambilim konuları ve Türkçenin anlam bilimi. Ankara: Engin Yayınevi.
  • Banguoğlu, T. (1998). Türkçenin grameri, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Bilgin, M. (2002). Anlamdan anlatıma Türkçemiz. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Çerçi, A. (2016). 6. sınıf Türkçe dersi öğrenci çalışma kitabının etkinliği oluşturan unsurlar bakımından değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 5(4), 1984-1998.
  • Demirci, K. (2015). Türkoloji için dil bilim. Ankara: Anı Yayınları.
  • Erdem, K. (2010). Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın kuyrukluyıldız altında bir izdivaç adlı romanının anlam bilgisi ve üslup bakımından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kaptan, S. (1998). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara: Bilim Yayınları.
  • Karaağaç, G. (2013). Anlam (anlam bilimi ve iletişim). İstanbul: Kesit Yayınları.
  • Kıran, Z. &Eziler Kıran A. (2006). Dilbilime giriş. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Korkmaz, Z. (1992). Gramer terimleri sözlüğü. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Komisyon. (2005). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzu (6, 7, 8. sınıflar) (taslak basım). Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Komisyon. (2006).İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzu (6,7,8. sınıflar). Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Komisyon (2015). Türkçe dersi 1-8. Sınıflar öğretim programı. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Lüle Mert, E. (2013). İlköğretim Türkçe programı ile Türkçe çalışma kitaplarındaki kazanım ve etkinliklerin sözcük öğretimi açısından değerlendirilmesi. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 2(5), 13- 31.
  • Özışık, A. (1997). İlköğretim 6. sınıflarda Türkçe öğretiminde yeni teknikler kullanarak metin anlamayı geliştirme. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul:Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Öztabur, A. (2010) İlköğretim 6. sınıf Türkçe derslerinde dil bilgisi kavramlarının öğretilmesi ve kavratılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara: Başkent Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Sabak, E. (2007), İlköğretim 3. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunu anlama becerilerini etkileyen ekonomik ve demografik faktörler. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gaziantep: Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sağır, M. (2002). İlköğretim okullarında dil bilgisi öğretimi. Türk Dili, 601, 56-59.
  • Şahin, E. (2006). Açık ilköğretim ve ilköğretim Türkçe ders kitaplarındaki soruların oks Türkçe sorularıyla örtüşme düzeyi. Yayımlanmamış doktora tezi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tuna, H. (2009). Huzur romanının anlam bilgisi açısından incelenmesi, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yaman, B. (2012). 6. 7. 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerde mecâzlı söyleyişlerin kullanım sıklığı. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 1 (3), 10- 27.
  • Yiğit, F. (2013). 6. sınıf öğrencilerinin anlam bilgisindeki başarı durumlarını etkileyen değişkenlerin incelenmesi: Rize örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 165- 175.
  • Zafer, E. (2013). Ortaokul Türkçe ders kitaplarının anlam bilgisi yönünden incelenmesi, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
APA İŞCAN A (2017). Analysis of Success in Semantics of 6th Grade Students According to Various Variables (Erzurum Sampling). , 48 - 68.
Chicago İŞCAN ADEM Analysis of Success in Semantics of 6th Grade Students According to Various Variables (Erzurum Sampling). (2017): 48 - 68.
MLA İŞCAN ADEM Analysis of Success in Semantics of 6th Grade Students According to Various Variables (Erzurum Sampling). , 2017, ss.48 - 68.
AMA İŞCAN A Analysis of Success in Semantics of 6th Grade Students According to Various Variables (Erzurum Sampling). . 2017; 48 - 68.
Vancouver İŞCAN A Analysis of Success in Semantics of 6th Grade Students According to Various Variables (Erzurum Sampling). . 2017; 48 - 68.
IEEE İŞCAN A "Analysis of Success in Semantics of 6th Grade Students According to Various Variables (Erzurum Sampling)." , ss.48 - 68, 2017.
ISNAD İŞCAN, ADEM. "Analysis of Success in Semantics of 6th Grade Students According to Various Variables (Erzurum Sampling)". (2017), 48-68.
APA İŞCAN A (2017). Analysis of Success in Semantics of 6th Grade Students According to Various Variables (Erzurum Sampling). Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 48 - 68.
Chicago İŞCAN ADEM Analysis of Success in Semantics of 6th Grade Students According to Various Variables (Erzurum Sampling). Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19, no.1 (2017): 48 - 68.
MLA İŞCAN ADEM Analysis of Success in Semantics of 6th Grade Students According to Various Variables (Erzurum Sampling). Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.19, no.1, 2017, ss.48 - 68.
AMA İŞCAN A Analysis of Success in Semantics of 6th Grade Students According to Various Variables (Erzurum Sampling). Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 19(1): 48 - 68.
Vancouver İŞCAN A Analysis of Success in Semantics of 6th Grade Students According to Various Variables (Erzurum Sampling). Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017; 19(1): 48 - 68.
IEEE İŞCAN A "Analysis of Success in Semantics of 6th Grade Students According to Various Variables (Erzurum Sampling)." Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, ss.48 - 68, 2017.
ISNAD İŞCAN, ADEM. "Analysis of Success in Semantics of 6th Grade Students According to Various Variables (Erzurum Sampling)". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19/1 (2017), 48-68.